Autor Wątek: Godzilla kontra realizm  (Przeczytany 1593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Siła reputacji: 67
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 4879km
  • Trains Routed: 465
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Październik 2017, 07:58:49 »
"Na przykład czemu wczytywana jest cała sceneria? Po co? Wszystkie obiekty przecież są w programie, wystarczy ich współrzędne, nazwy i etykiety załadować a tekstury z dysku twardego. "


a widziałeś plik scenerii? masz tam wypisany typ obiektu, jego współrzędne oraz dodatkowe dane aby go ustawić...
obiekty są od razu wbudowane w grę...


Offline Ryszard

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Siła reputacji: 147
  • Ryszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezes
  • Distance Travelled: 4023km
  • Trains Routed: 1084
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Październik 2017, 08:12:21 »
Tu się zgadzam z @mistersix. Kiedyś było coś takiego jak wersja testowa dla supporterów. Obecnie KAŻDY supporter widzi tyle samo co zwykły user -> NIC! Wszystkie rzeczy, o ile coś się ogółem dzieje to jest to utrzymywane w tajemnicy. Gdzieś tam słyszalem, że jakiś czas temu @uetam wydał na swojej stronce wersję testową która zawierała rozjazdy na 100km/h. Wczoraj się pytam osób, które wiedzą coś więcej o tym i czego się dowiaduję? Strona i nowa wersja została usunięta. No ludzie, jak supporter daje tylko rezerwację slota i tekstury ICC to ja nie widzę już "lepszego jutra".
Projekt Wejherowo -> WiP

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 46
  • Trepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytor
  • Distance Travelled: 773km
  • Trains Routed: 339
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Październik 2017, 08:29:19 »
Sam supporter to dla mnie bzdura. Płacisz raz te niespełna 30 zł i masz. Nie, to są dwie sprawy o czym mówicie. @Ryszard, do testów powinny być dopuszczone wszystkie osoby, które mają pojęcie o programowaniu lub kolejnictwie lub robią coś więcej w symulatorze niż dyżur/jazda, no i przede wszystkim ich obecność na teście coś wniesie. Coś pozytywnego, a nie bałagan. Co do zawartości premium to też śmieszne. Mogę raz zapłacić i zostawiać swoje wagony innym graczom, urwać się nietrudno. Kwestia finansowania jest jeszcze trudniejsza, ale konkluzja zawsze jest jedna: to opłaty abonamentowe są kluczowe do działania. Zawsze możnaby zlecić opracowania modeli, albo kupić dożywotnią licencje na modele. O ile wiem korzystamy z tych samych co maszyna. Kolejna kwestia to prawa autorskie. Patrząc z perspektywy symulatora: niestety, ale żeby nie narazić się na wycofanie zgód należy wprowadzić zapis, że publikując coś opracowane w TD2 wyrażamy zgodę na zachowanie tego w symulacji nawet po naszym odejściu (dobrowolnym-skasowanie konta, czy przymusowym-ban). Tu zostaje kwestia autoryzacji, ale to też da się zrobić. @nitro nigdy nie widziałem kodu TD2, na programowaniu jak już mówiłem znam się słabo, ale w takim razie czemu takie lagi są i przycinki przy ładowaniu kolejnej scenerii? Tak na marginesie skoro brak czasu na przeładowanie kolejnej scenerii, może wyznaczyć minimum autogenerowanego szlaku w magicznym lesie, żeby ten kończył się dopiero gdy sceneria zostanie załadowana w 100%?

Offline mistersix

  • Artist
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Siła reputacji: 25
  • mistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczy
  • Czary-mary chleb i tost nie rób wstydu usuń post
  • Distance Travelled: 1744km
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Październik 2017, 08:38:17 »
Tym bardziej że kiedyś supporter nie dość że był tańszy, to oplacało się go mieć, a teraz? Nie dość ze droższy to mało co daje, nie jest warty w ogóle swojej ceny. Już od dawna idzie  to wszystko w zła stronę. Jak chcecie mieć super wypasioną wersje jak społeczność nie może dołożyć swojej cegiełki, swoich propozycji i sugestii, oraz  błędów. Posiadanie wersjie w zamkniętym gronie to strzał w stope. W maszynie wychodzą doprscowane dodatki bo przechodzą oficjalne testy w których społeczność uczestniczy.
Stacja Białobrzeg-100%

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Październik 2017, 08:38:35 »
Czy ja dobrze rozumiem - nadal nie wprowadzono zapisu, który, w razie odejścia z projektu, zapobiegałby wycofaniu pracy takiej osoby z kodu?
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Siła reputacji: 67
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 4879km
  • Trains Routed: 465
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Październik 2017, 08:42:17 »
Wprowadzono... każdy kto dołącza do projektu podpisuje kartkę i wysyła na emaila, potem administrator podpina konto tej osoby pod konto źródłowe i zewnętrzny czat, + inne uprawienia potrzebne do działania...

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Październik 2017, 08:45:40 »
No, rychło w czas, ale lepszy rydz niż nic. Osobiście mogę nawet płacić abonament, jeśli to wpłynęłoby pozytywnie na rozwój projektu. Obawiam się jednak, że nie pieniądze tutaj chodzi, a jeśli już, to zatrudnienie chociaż jednego fachowca przerasta nasze możliwości finansowe.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Siła reputacji: 67
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 4879km
  • Trains Routed: 465
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Październik 2017, 08:47:43 »
Tym bardziej że kiedyś supporter nie dość że był tańszy, to oplacało się go mieć, a teraz? Nie dość ze droższy to mało co daje, nie jest warty w ogóle swojej ceny. Już od dawna idzie  to wszystko w zła stronę. Jak chcecie mieć super wypasioną wersje jak społeczność nie może dołożyć swojej cegiełki, swoich propozycji i sugestii, oraz  błędów. Posiadanie wersjie w zamkniętym gronie to strzał w stope. W maszynie wychodzą doprscowane dodatki bo przechodzą oficjalne testy w których społeczność uczestniczy.


no faktycznie 28 zł jednorazowo to jest majątek!
No raczej błędów to żaden program od społeczności nie chce mieć ;p


Cegiełka cegiełką, ale trzeba do tego usiąść i to zrobić, zaprogramować, zmodelować, najwięcej gadają ci którzy sami nic nie robią...

Dodano: 29 Październik 2017, 08:49:19


@nitro nigdy nie widziałem kodu TD2, na programowaniu jak już mówiłem znam się słabo, ale w takim razie czemu takie lagi są i przycinki przy ładowaniu kolejnej scenerii? Tak na marginesie skoro brak czasu na przeładowanie kolejnej scenerii, może wyznaczyć minimum autogenerowanego szlaku w magicznym lesie, żeby ten kończył się dopiero gdy sceneria zostanie załadowana w 100%?


a dlaczegoż mnie oto się pytasz? ja się nie zajmują kodem TD2... ja się staram na razie uporządkować "nieporządek" z SWDR...
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2017, 08:49:56 wysłana przez nitro »

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 807
  • Siła reputacji: 235
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 9653km
  • Trains Routed: 3255
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Październik 2017, 08:55:31 »
Trepan poruszył ciekawą kwestie: sektory i tak jak ważne przy odchudzaniu są interwały tak tu ładowanie sektorów mapy (np 10x10 km) dałoby efekt mniejszych lagów. Gry z takimi sektorami to:
Omsi2 - działa ma się dobrze, generalnie jest ok. Trainz - powiedzmy, że działa. MInecraft (chunk) - jest dobrze, ale może być lepiej,
   (szedłbym w to ---->)  Innym sposobem jest ograniczenie widoczności obiektu, ALE bardzo mi się podoba edytor Giants Software, który umożliwia ustawienie widoczności obiektu w samym edytorze co daje możliwość optymalizacji mapy przez samego autora scenerii, a nie przez twórców. Po połączeniu tego z otwartymi testami scenerii przez społeczność może dać ciekawy efekt widoczny przy memach i genetyce:
 - Przetrwać mają szanse tylko dobre scenerie, a pozostałe no cóż zostają wyparte i unicestwione w wiecznych testach.
 - Dobre scenerie niczym dobre memy są promowane i zapamiętywane, i tak jak ligota centralna ludzie je pamiętają.
O co chodzi? Jak Ty sobie to wyobrażasz? Prosto: przywracamy opcje dodawania scenerii przez zwykłych użytkowników, ale z automatu dajemy im flagę WIP/TEST/NIEZATWIERDZONA, a obowiązkiem (w sumie to jak nie to dziękujemy scenerii ;)) autora jest zbieranie opinii użytkowników, które potem przekaże z wersją do sprawdzenia administracji ta po sprawdzeniu zatwierdza scenerie i odtąd ona funkcjonuje normalnie.
Jeśli natomiast sceneria jest niezatwierdzona to ma pewne limity i obostrzenia:
 - Informacja o tym, że RJ zawiera scenerie niezatwierdzoną (był ocos takeigo w SWDR1 (rj sprw i rj wsz.),
 - zakaz prowadzenia ruchu po torze lewym (wejdzie EAP będziemy blokować),
To tylko luźna propozycja i tak doskonale wiem nitro, że nie chce Ci się w checkboxy bawić ;).
PS: Pilotażowo będę chciał coś takiego jak to zbieranie opinii zrobić ze swoim nowym projektem na US ;).
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Siła reputacji: 67
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 4879km
  • Trains Routed: 465
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Październik 2017, 09:09:24 »
Ja już mówiłem, odnośnie sposobu weryfikacji i sprawdzania scenerii to nie ja się zajmuję.


Jakoś kiepsko widzę na razie żeby miał się bawić jeszcze w system ratingowy map.


Dlaczego mapa nie zatwierdzona ma być dopuszczona do ruchu z obstrzeżeniami, skoro może zawierać błędy?
Teraz jest lepiej, dajesz mapę, odpowiednie osoby sprawdzają, wykryją błędy, dostajesz listę błędów do poprawy, nie wykryją, jest zatwierdzana (czyli albo wpisywania, albo tylko aktualizowany jest numer scenerii).

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 46
  • Trepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytor
  • Distance Travelled: 773km
  • Trains Routed: 339
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Październik 2017, 09:31:43 »
@Kacper9 lekko przeszarżowałeś z tym wrzucaniem na hurra nawet ze statusem "niezatwierdzona". Akurat mi się chciało i dokopałem się do poradnika pisanego przez ekspertów tu obecnych, a także kalkulatora wyliczającego konkretne dane inżynieryjne. Wyobraź sobie, że jednak nie myślę, że zaliczam się do większości. Powiedzmy wchodzi taki as i ustawia łuk o promieniu 2000m (standard) i próbuje prędkość ustalić na 160 km/h. No i co mamy? Wykolejenia. Przy 160 km/h minimalny promień łuku to 2196.75m. Ja to wiem, bo teraz poklikałem na wspomnianym kalkulatorze, ale wyobraź sobie udostępnienie niesprawdzonej scenerii z takim błędem. Katastrofa. Testy i weryfikacja przez ekspertów są niezbędne dla prawidłowego działania symulatora. A dinozaura chcę mieć na stacji. Wielkiego, plastikowego. Może kiedyś się doczekam.

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 25
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1500km
  • Trains Routed: 242
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Październik 2017, 09:48:49 »
Jest duzo do roboty to fakt. Samym gadaniem nic nie zrobicie. Jak zrobilem ankiete o administracji to komentarze byly takie ze ja mam cos nie tak z glowa i sie czepiam. Teraz kolejny marsz na administracje widze idzie i jakos "kazdy" go popiera. Ja wam powiem ze cieszcie sie tym co macie bo kiedys przed wersja 0.8.9 nie bylo tylu rzeczy co teraz. Teraz wielkie halo. Community Manager to zbedna ranga nic nie dajaca do zycia tu na forum. Sami moderatorzy to niektorzy sobie jaja robia to fakt. Wszyscy chcecie tego kodu. To teraz cala spolecznosc to sami developerzy nagle a jak wczesniej trzeba bylo co do czego to nikt nawet slowa nie pisnal. Szczerze sam bym chcial miec dostep do kodu, bo c++ i c# znam i z checia bym chcial pomoc. A teraz tylko czekac co powiedza czerwoni i niebiescy
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2017, 09:50:39 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline picia13

  • Moderowany
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • picia13 miłośnik KKZ
  • Distance Travelled: 43km
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Październik 2017, 10:02:47 »
Czerwoni i niebiescy napiszą, że prace trwają, ale "każdy ma swoje życie" i jak się nie podoba, to nie grajcie. Albo tajemniczo zniknie wątek lub wyląduje w koszu. Osoby, które poprzednio tu działały zasadniczo za podobne posty dostały bana, więc zobaczymy jak będzie w tym przypadku. Zamiast skoordynować działania, rozrysować jakiś plan rozwoju symulatora, lepiej było zająć się obsadą stanowisk. Dodatkowo chciałbym dodać, że w gronie administracji są osoby praktycznie od początku projektu. Małpa za banana nauczyłaby się cokolwiek ruszyć w repozytorium.

Online Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Siła reputacji: 204
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 16807km
  • Trains Routed: 1399
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Październik 2017, 10:09:22 »
Obecnie mapa jest ładowana wcześniej ok 800m od końca scenerii, jak jest duża lub nie zdąży się załadować to wtedy mamy ten czarny ekran na przejściu między sceneriami.

Narzekacie, że nic nie widać aby się działo, ale co się dziwicie jak osoby które odeszły zabrały ze sobą (swoje zabawki) ogromną ilość modeli. Wgryzienie się w kod (który w 75%) nie jest opisany też wymaga czasu, stworzenie nowych modeli też (tym bardziej że do nie których trzeba dopiąć animacje) .

Można by skompilować i wypuścić to co jest tylko są dwie drogi:
- Usuwamy to co zabrali i będziemy jezdzić po łące (nawet torów nie będzie)
- Wypuszczamy z ich modelami  (będziemy mieć wojnę o to że nie zostało to usunięte).

@picia13
Jak zobaczysz 3 strony A4 kodu bez żadnego opisu ciekawe czy się połapiesz?
Dodatkowo podkreślam, że odeszły osoby które modelowały i podpinały te modele w TD2 do silnika. (miały to opanowane w małym paluszku, a to nie jest sprawa której nauczysz się od tak)
 
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2017, 10:12:24 wysłana przez Ryszard-san »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 25
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1500km
  • Trains Routed: 242
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Październik 2017, 10:35:32 »
To sie zglaszam i chce zobaczyc ten kod. Moze sie nie polapie za pierwszym razem, ale z przyjemoscia zobacze co tam jest i z przyjemoscia sie w niego wgryze  :P
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !