Autor Wątek: Nowy symulator kolejowy  (Przeczytany 2289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline WindowsKillerPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Siła reputacji: 19
  • WindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczy
  • Neko-chan z Shinkansena 500
    • Nekosoft
  • Distance Travelled: 714km
  • Trains Routed: 185
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Październik 2017, 23:29:31 »
Nie wygląda tak źle, chociaż ciekawe ile zasobów będzie zżerać... I byłoby fajnie, jakby były też inne składy, poza polskimi.
Pragotron - v. 0.1.2.59 - w nowej wersji będą gongi i nowe rodzaje pociągów. Generator komend do tablic TD2 też się tworzy.
Magnolia - część dodana, ale będzie jeszcze kolejna. Do tego rozkopać to, co z Grabu zostało i zrobić (prawie) od nowa, zapytać o ilość błędów... jest co robić, nie ma kiedy.

Offline ICC

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 226
  • Siła reputacji: 18
  • ICC zwrotniczyICC zwrotniczyICC zwrotniczy
  • Distance Travelled: 2730km
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Październik 2017, 06:23:15 »
Wrzuciłem temat i info jako ciekawostke, nie po to żeby "znawcy" co lepsze a co gorsze wywołali gówno burzę.  8)

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1010
  • Siła reputacji: 69
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
    • Dla chętnych dodatkowe źródło dochodu na konto lub Paypal, z góry dziękuję za niezmienianie linku.
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Październik 2017, 07:07:29 »
Popieram ICC. To nie jest temat do ujadania. Zwłaszcza że jeśli naprawdę uczeń przerośnie mistrza to wszyscy co tutaj ujadają z klapkami na oczach polecą do nowego symulatora, a jak się ich potem zapyta dlaczego już w TD2 nie jeżdżą to odpowiedzą, że to syf. Żal patrzeć na to co się z tym narodem dzieje.

Boże, i te jednostki mają na moją emeryturę pracować? Zmiłuj się nad nami.

Online Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Siła reputacji: 87
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 2178km
  • Trains Routed: 762
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Październik 2017, 10:48:29 »
Może po prostu trochę więcej luzu. Swoją drogą czytam to i w teorii wygląda pięknie, ale na samym przykładzie edytora, w TRAINZ linie układa się wręcz bajecznie prosto, ale coś takiego jak przechyłki czy inne rzeczy? Nope. Po prostu nie ma to nic wspólnego z inżynierią. Tu edytor jest trudny do panowania i brak mi w nim sporo, zwłaszcza podpowiedzi i narzędzi obliczeniowych oraz geodezyjnych (same geopunkty to horror, a do tego robiąc nawet teoretycznie płaski jak stół szlak z zerami spadków i tak nagle tor mi się zapadł, więc nie działa to zbyt sprawnie). Tym bardziej podchodzę z dystansem do takich rewelacji, że połączą wysoki poziom inżynieryjny z prostotą budowania jak z klocków lego, okraszone wspaniałą i dopracowaną fizyką z doskonałym modelem sterowania. Brzmi jak bajka. Jeśli im się uda to super, chętnie się do tego dorwę, ale chwilowo skupmy się na TD, co do którego zgadzamy się wszyscy, że jest w kiepskiej kondycji. Według mnie potrzeba trzech podstawowych rzeczy:
-naprawy błędów dezorganizujących działanie symulacji (towary odhamowane nadal nie mogą ruszyć/coś je trzyma i recover, spawn z prędkością 700 na godzinę, spawn w innym składzie)-fakt, bezbłędnie nie będzie to działać chyba nigdy, ale nie wykolejenie i/lub bug co piątego pociągu lub częściej
-zawartości, mamy mało dostępnych stacji, mało lokomotyw, nie ma czym i na czym jeździć, boli zwłaszcza brak jakiejkolwiek spalinki towarowej
-aktywności, to my sami tworzymy symulację. gdyby każdy dodał coś od siebie to całość byłaby o wiele bogatsza. aktywność to zarówno dyżurowanie, prowadzenie składów jak i opracowywanie modeli, malowań etc.

Gdyby każdy kto tu pisze dołożył małą cegiełkę, jakość poszłaby znacznie w górę. Od siebie powiem tyle, że dopiero uczę się edytora, ale już próbuję coś na nim działać. Idzie wolno i topornie, ale tory mam ułożone już w około 20%. Jeszcze duży wysiłek z izolacją i trakcją przewiduję, reszta myślę pójdzie w kilka dni, więc może do grudnia zdążę z pierwszą opublikowaną scenerią.

Online Polak

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Siła reputacji: 124
  • Polak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezes
  • Średnio zaawansowany dyżurny ruchu.
  • Distance Travelled: 10062km
  • Trains Routed: 929
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Październik 2017, 10:55:37 »
Może po prostu trochę więcej luzu. Swoją drogą czytam to i w teorii wygląda pięknie, ale na samym przykładzie edytora, w TRAINZ linie układa się wręcz bajecznie prosto, ale coś takiego jak przechyłki czy inne rzeczy? Nope. Po prostu nie ma to nic wspólnego z inżynierią. Tu edytor jest trudny do panowania i brak mi w nim sporo, zwłaszcza podpowiedzi i narzędzi obliczeniowych oraz geodezyjnych (same geopunkty to horror, a do tego robiąc nawet teoretycznie płaski jak stół szlak z zerami spadków i tak nagle tor mi się zapadł, więc nie działa to zbyt sprawnie). Tym bardziej podchodzę z dystansem do takich rewelacji, że połączą wysoki poziom inżynieryjny z prostotą budowania jak z klocków lego, okraszone wspaniałą i dopracowaną fizyką z doskonałym modelem sterowania. Brzmi jak bajka. Jeśli im się uda to super, chętnie się do tego dorwę, ale chwilowo skupmy się na TD, co do którego zgadzamy się wszyscy, że jest w kiepskiej kondycji. Według mnie potrzeba trzech podstawowych rzeczy:
-naprawy błędów dezorganizujących działanie symulacji (towary odhamowane nadal nie mogą ruszyć/coś je trzyma i recover, spawn z prędkością 700 na godzinę, spawn w innym składzie)-fakt, bezbłędnie nie będzie to działać chyba nigdy, ale nie wykolejenie i/lub bug co piątego pociągu lub częściej
-zawartości, mamy mało dostępnych stacji, mało lokomotyw, nie ma czym i na czym jeździć, boli zwłaszcza brak jakiejkolwiek spalinki towarowej
-aktywności, to my sami tworzymy symulację. gdyby każdy dodał coś od siebie to całość byłaby o wiele bogatsza. aktywność to zarówno dyżurowanie, prowadzenie składów jak i opracowywanie modeli, malowań etc.

Gdyby każdy kto tu pisze dołożył małą cegiełkę, jakość poszłaby znacznie w górę. Od siebie powiem tyle, że dopiero uczę się edytora, ale już próbuję coś na nim działać. Idzie wolno i topornie, ale tory mam ułożone już w około 20%. Jeszcze duży wysiłek z izolacją i trakcją przewiduję, reszta myślę pójdzie w kilka dni, więc może do grudnia zdążę z pierwszą opublikowaną scenerią.

Zgadzam się z Tobą w 100%
Szanuj cierpliwość dyżurnego swego bo zawsze możesz mieć gorszego

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 264
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11060km
  • Trains Routed: 3445
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Październik 2017, 11:40:13 »
A ja nie ;).
Toporny edytor ma Rainsted, a to w TD2 to bajka, która zmusza do myślenia, a do obliczań wystarczy excel.
Co do spalinek brakuje czegoś 90-120 (choćby SU45), ale lepiej poczekać tworząc scenerię i nie narzekać.
Wypadkowa TD2.

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Siła reputacji: 20
  • Tomaszek_Lodz dróżnik przejazdowyTomaszek_Lodz dróżnik przejazdowyTomaszek_Lodz dróżnik przejazdowyTomaszek_Lodz dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 19800km
  • Trains Routed: 37
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Październik 2017, 12:03:06 »
Wszystko będzie fajnie, pięknie dopóki dzieci znów się nie pogniewają i nie zabiorą swoich zabawek z piaskownicy. Tak jak miało to miejsce tutaj.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 347
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 8318km
  • Trains Routed: 3426
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Październik 2017, 13:08:39 »
Tak to jest, kiedy inne dzieci nie zadbają o to, żeby prawa autorskie przechodziły na symulator ;) . Zresztą, może już nie wracajmy do tamtej sprawy, bo nie dowiemy się niczego nowego. Kolejny symulator z pewnością się przyda, chociaż też trudno mi uwierzyć, że autorzy podołają wyzwaniu.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 444
  • Siła reputacji: 157
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2448km
  • Trains Routed: 1006
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #23 dnia: 31 Październik 2017, 13:14:44 »
W takim razie zakasywać rękawy i czekam na chętnych do pracy w Unity :P Zawsze tylko wszędzie górnolotne deklaracje, a suma sumarum do unity zagląda ledwo parę osób.

Do zrobienia zawsze jest sporo.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Siła reputacji: 20
  • Tomaszek_Lodz dróżnik przejazdowyTomaszek_Lodz dróżnik przejazdowyTomaszek_Lodz dróżnik przejazdowyTomaszek_Lodz dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 19800km
  • Trains Routed: 37
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #24 dnia: 31 Październik 2017, 13:51:00 »
Najlepiej było by połączyć siły i stworzyć jeden symulator. Połączenie TD, Maszyny i tego czegoś co powstaje. Kosmos.

Offline skorakora

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Siła reputacji: 24
  • skorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 901km
  • Trains Routed: 282
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Październik 2017, 13:58:49 »
nie głupi pomysł
-tam ładna grafika
-w maszynie fizyka
-a unas Multi
nooo ale to jest zbyt piękne by było prawdziwe... ;D
Fizyka rigidbody - tworzenie skryptów/testy    Łódź Fabryczna - 0% (tworzenie modeli) Projekt ŁKA 2.5%
jeśli mamy gotową część systemu, która jest sprawdzona i w pełni funkcjonalna, nie ma sensu pisać wszystkiego od zera tracąc swój czas

Offline pat

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 1
  • pat pracownik torowy
  • Distance Travelled: 753km
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Październik 2017, 14:36:43 »
Nie macie pojęcia o tym jak tworzone jest oprogramowanie; takie połączenia to nie jest kwestia 2 kliknięć i gotowe. Łatwiej byłoby stworzyć coś od podstaw bazując na doświadczeniu pozostałych tworów.

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 246
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Neodokuran Perrini
  • Distance Travelled: 5009km
  • Trains Routed: 1840
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Październik 2017, 14:54:55 »
W takim razie zakasywać rękawy i czekam na chętnych do pracy w Unity :P Zawsze tylko wszędzie górnolotne deklaracje, a suma sumarum do unity zagląda ledwo parę osób.

Do zrobienia zawsze jest sporo.

Uaz, bardzo chętnie. Tylko pytanie kto sie podejmie wytlumaczenia i nauczenia sie jezyka C#, biorac pod uwage fakt, że jedyny jezyk, ktory znam, to logomocja z gimnazjum :)
Bździno ---->97% (Układ torowy-100%, Otoczenie-89%, Elektryfikacja-100%, Pulpit-100%, Poprawki - 98%)


Offline Ares28

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 255
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 3651km
  • Trains Routed: 1654
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #28 dnia: 31 Październik 2017, 15:20:08 »
Tylko pytanie kto sie podejmie wytlumaczenia i nauczenia sie jezyka C#

Dla chcącego nic trudnego. Sam ślęczę nad dokumentacją C#, a jego znajomość może się przydać nie tylko w TDku.

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 444
  • Siła reputacji: 157
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2448km
  • Trains Routed: 1006
Odp: Nowy symulator kolejowy
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Październik 2017, 15:23:39 »
Uaz, bardzo chętnie. Tylko pytanie kto sie podejmie wytlumaczenia i nauczenia sie jezyka C#, biorac pod uwage fakt, że jedyny jezyk, ktory znam, to logomocja z gimnazjum :)

Sam nie znam C#, a tylko podstawy C++ - ale do grzebania w plikach gry nie jest to potrzebne.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.