Ankieta

Dobry pomysł

Tak
26 (59.1%)
Nie
6 (13.6%)
Mam za słabego kompa...
12 (27.3%)

Głosów w sumie: 44

Autor Wątek: Efekty graficzne  (Przeczytany 1468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Siła reputacji: 204
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 16929km
  • Trains Routed: 1399
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Listopad 2017, 12:09:17 »
Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2017, 12:23:22 wysłana przez uetam »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 91
  • Siła reputacji: 64
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 3526km
  • Trains Routed: 678
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Listopad 2017, 12:51:35 »
Prędzej przydałoby się dynamiczne ładowanie scenerii, np. w promieniu 2 km. Ładowanie całości, a LCSy...
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 17
  • Siła reputacji: 11
  • eM8Ka dróżnik obchodowyeM8Ka dróżnik obchodowy
  • Do zobaczenia na szlaku!
  • Distance Travelled: 2575km
  • Trains Routed: 118
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Listopad 2017, 22:38:12 »
Trawa na fastest nie musi wyświetlać się cała...

Taka trawa to czasem setki albo tysiące obiektów. Można ukrywać część drzew, budynków (poza stricte kolejowymi). Podobnie jest z torami, które na fastest nie mają mocowań szyn.

Wszyscy narzekają na optymalizację "gry". Prawda, jest słaba, ale może zacząć z innej strony?

Może więc optymalizacja na poziomie scenerii? Wprowadzić możliwość żeby twórca scenerii oznaczył obiekty, które widać dopiero od, np. simple. Dodatkowa praca? Przy obecnych wymaganiach co do jakości scenerii - drobiazg. Idąc dalej - niech niektóre modele w nowej wersji mają na sztywno przypisane poziomy jakości grafiki.
Oczywiście, część pracy twórców pójdzie na marne, bo wielu graczy nie obejrzy ich dzieła w pełni. Czy jednak teraz przy fps 13-18 widza oni wszystko co warto zobaczyć?

Druga rzecz - umiar. Szanuję pracę autora Wrocławia Głównego. Jednak dopóki nie ma tam modelu wrocławskiej hali peronowej efekt wizualny  jest bardzo daleki od oczekiwań. Sama sceneria jest natomiast już teraz zbyt ociężała - za dużo torów, sieci trakcyjnej. Sceneria ta pokazuje, że optymalizacja TD i moc obliczeniowa przeciętnego komputera domowego wciąż są zbyt słabe. Ale to się z czasem zmieni, jak kupię nowego kompa to Wrocław będzie moją ulubiona scenerią (i wielu innych osób pewnie też). Pytanie tylko, czy budowa tak złożonych scenerii już teraz ma sens?
LCS-y. Podoba mi się monotonna roślinność na Szymankowszczyznicach. Po prosu mniej modeli do wczytywania. Gdyby dodać tam zróżnicowane drzewa widoczne tylko w wyższych trybach.
LCS-y. Po co takie wielkie LCS? Z 5 dyżurnych jest co to ogarną. Dla mnie wzorzec LCS to Wielichowo. Absolutne maksimum tego co na dzień dzisiejszy z TD da radę wycisnąć. Nie za duży LCS, nie za mały. Ciewakwe stacje, szlaki i otoczenie. Tylko gdyby trawa i krzaczory dały się ukryć w fastest. Dołóżmy jeszcze ze dwie stacje i jeden szlak i zatnie się na 3/4 komputerów.

Na koniec: Obejrzyjcie sobie Buk. Tam wcale nie ma miliona obiektów, ale sceneria ma swój klimat. Tworzenie scenerii to nie budowa gigantycznej mapy, nawalenia trawy i ludzików na peronach ile się da. Tworzenie scenerii to sztuka. Raz - prawidłowo wykonać układ torowy, sygnalizację, sieć trakcyjną. Dwa - ozdobić tak, by sceneria miała swój klimat jednocześnie nie używając nadmiaru środków (obiektów).

Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
Racja. Toteż suwaki nie mogą być do wszystkiego. Pozwolić wyłączać jakieś efekty związane z oświetleniem, mgłą - Tak. Reszta - Nie. Juź teraz na fastest łatwo nie dojrzeć semafora, zwłaszcza kształtowego.
Inna rzecz: Jak jadę w niskiej rozdzielczości to tak jakbym jechał we mgle. Wytężyć wzroki, zwolnić. W szczególnym przypadku, np. długi szlak zgłosić dyżurnemu "jazdę w złych warunkach atmosferycznych". No i prosić o mniejsza vmax w RJ (choć wielu dyżurnych ciągle daje mi 110km/h na EN57, choć proszę o 100 co by kibelka nie katować).

Prędzej przydałoby się dynamiczne ładowanie scenerii, np. w promieniu 2 km. Ładowanie całości, a LCSy...
I będą lagi nie tylko na wjeździe, ale i pośrodku.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2017, 22:40:53 wysłana przez eM8Ka »

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Siła reputacji: 26
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1529km
  • Trains Routed: 242
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Listopad 2017, 23:00:58 »
Druga rzecz - umiar. Szanuję pracę autora Wrocławia Głównego. Jednak dopóki nie ma tam modelu wrocławskiej hali peronowej efekt wizualny  jest bardzo daleki od oczekiwań. Sama sceneria jest natomiast już teraz zbyt ociężała - za dużo torów, sieci trakcyjnej. Sceneria ta pokazuje, że optymalizacja TD i moc obliczeniowa przeciętnego komputera domowego wciąż są zbyt słabe. Ale to się z czasem zmieni, jak kupię nowego kompa to Wrocław będzie moją ulubiona scenerią (i wielu innych osób pewnie też). Pytanie tylko, czy budowa tak złożonych scenerii już teraz ma sens?
LCS-y. Podoba mi się monotonna roślinność na Szymankowszczyznicach. Po prosu mniej modeli do wczytywania. Gdyby dodać tam zróżnicowane drzewa widoczne tylko w wyższych trybach.
LCS-y. Po co takie wielkie LCS? Z 5 dyżurnych jest co to ogarną. Dla mnie wzorzec LCS to Wielichowo. Absolutne maksimum tego co na dzień dzisiejszy z TD da radę wycisnąć. Nie za duży LCS, nie za mały. Ciewakwe stacje, szlaki i otoczenie. Tylko gdyby trawa i krzaczory dały się ukryć w fastest. Dołóżmy jeszcze ze dwie stacje i jeden szlak i zatnie się na 3/4 komputerów.

Na koniec: Obejrzyjcie sobie Buk. Tam wcale nie ma miliona obiektów, ale sceneria ma swój klimat. Tworzenie scenerii to nie budowa gigantycznej mapy, nawalenia trawy i ludzików na peronach ile się da. Tworzenie scenerii to sztuka. Raz - prawidłowo wykonać układ torowy, sygnalizację, sieć trakcyjną. Dwa - ozdobić tak, by sceneria miała swój klimat jednocześnie nie używając nadmiaru środków (obiektów).
Dobra to swoje 3 grosze jeszcze. Buk to inna mapa, wogole o wiele mniejsza niz taki Wroclaw czy inne wieksze stacje. Buk to pikus w porówaniu do LCS'ow. Mowisz ze Wroclaw Glowny ma za duzo torow, za duzo trakcji, hello - to co polowy ma nie byc. Symulator ma isc do przodu a nie czekac na opoznionych technologicznie urzytkownikow, ktorzy nawet 3000 zl nie chca uzbierac. Serio symulatory takie bardziej pozadne, zawsze zra duzo mocy obliczeniowej. Obiekty, fizyka wszystko ma wplyw i od tak tego sie nie da zoptymalizowac. Wyczuwam lekka hipokryzje Wszyscy krzycza, ze nic sie w symulatorze nie dzieje, ze do przodu nie idzie, a rozwoj symka stoi w miejscu bo polowa ludu ma komputery z poprzedniego wieku.

EDIT: Jakbyscie chcieli zeby czesc obiektow znikala na nizszych ustawieniach to byscie jezdzili przez puste mapy gdzie macie tory, sygnalizacje, trakcje i wskazniki. I nic poza tym. Jesli chcecie takie cos to gratuluje waszej pomyslowosci  ;)
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2017, 23:10:28 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline ICC

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 226
  • Siła reputacji: 17
  • ICC zwrotniczyICC zwrotniczyICC zwrotniczy
  • Distance Travelled: 2730km
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Listopad 2017, 23:14:04 »
Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem na tych biedaków, posiadających muzealne graty? Karmić banem i problem średniowiecznego płaczu się sam rozwiąże. :D

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Listopad 2017, 23:22:48 »
BF 1 na full detalach - 60 FPS. Wyjazd z Białobrzegu na Wj - ~20 FPS. Ja wiem, że skala inna, ale trzeba stanąć w prawdzie i powiedzieć, że w TD2 pojęcie optymalizacji nie jest znane.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline zaopatrzony

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 76
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany :>
    • Forum wielotematyczne
  • Distance Travelled: 1999km
  • Trains Routed: 970
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Listopad 2017, 23:30:40 »
Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem na tych biedaków, posiadających muzealne graty? Karmić banem i problem średniowiecznego płaczu się sam rozwiąże. :D

Takiś mądry to porozdawaj "tym biedakom" pieniążki na komputer to przestaną marudzić a nie samemu mieć kompa z kosmosu i się śmiać że 3/4 społeczeństwa ma złom...

BF 1 na full detalach - 60 FPS. Wyjazd z Białobrzegu na Wj - ~20 FPS. Ja wiem, że skala inna, ale trzeba stanąć w prawdzie i powiedzieć, że w TD2 pojęcie optymalizacji nie jest znane.

zgadzam się w pełni.

Tajemnica mym bogiem, Anime nałogiem, a Kolej  podstawą.

Offline ICC

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 226
  • Siła reputacji: 17
  • ICC zwrotniczyICC zwrotniczyICC zwrotniczy
  • Distance Travelled: 2730km
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Listopad 2017, 00:06:46 »
A co to karitas? do roboty! a nie na kebaba, pokemony i chlanie przewalać. :D :D :D

Offline skorakora

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Siła reputacji: 24
  • skorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 901km
  • Trains Routed: 282
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Listopad 2017, 00:38:50 »
Nie ma to jak dyskusja nt silników że strony dzieci i argumenty w stylu "mam grę XXX na tym silniku i jest płynniejsza". xD

Uwierzcie, że są odpowiedniejsze osoby do podejmowania decyzji i nie ma co wałkować tego tematu ani proponować czegokolwiek bez znajomości tematu
Np. pan milord "młotek" ...

Dodano: 11 Listopad 2017, 00:42:25


Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
To to akurat dużo od grafy nie wymaga więc może być bez zmian
ale mówimy tu o modelach z dużą ilością trójkątów teksturami i różnymi efektami  (omawianymi w tym wątku)
PS:Właśnie sobie piszę grę dla adminów gdzie się bawię różnymi wymienionymi pomysłami tj. Fizyka rigidbody efekt nocy,Post processing,Ogólna fizyka obiektów  ew jak skończe to mogę podesłać...
« Ostatnia zmiana: 11 Listopad 2017, 00:52:44 wysłana przez skorakora »
Fizyka rigidbody - tworzenie skryptów/testy    Łódź Fabryczna - 0% (tworzenie modeli) Projekt ŁKA 2.5%
jeśli mamy gotową część systemu, która jest sprawdzona i w pełni funkcjonalna, nie ma sensu pisać wszystkiego od zera tracąc swój czas

Offline BlackBourn

  • User
  • Wiadomości: 17
  • Siła reputacji: 3
  • BlackBourn pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1359km
  • Trains Routed: 18
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Listopad 2017, 17:38:14 »
Przepraszam, ale ja myślę że symulator powinien się rozwijać a nie stać przez to że ktoś ma słaby komputer. W Pracy specjalnie nie zmniejszają wymagań bo nie dajesz rady tylko wylatujesz.
Kiedy jest 03:00 a ty grasz w td 2, WIEDZ ŻE COŚ SIĘ DZIEJE!

Offline Kalwin

  • User
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 1
  • Kalwin pracownik torowy
  • Distance Travelled: 228km
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Listopad 2017, 18:56:50 »
Ciężko się czyta wypowiedzi niektórych osób, które nakazują innym kupno lepszych komputerów, w momencie gdy sami developerzy w projekcie nie są wstanie określić minimalnych i optymalnych wymagań dla symulatora. Prezentowanie również efektów graficznych na 4 boxach, postawionych na scenie Unity, bezmyślnie i bez sprawdzenia jak to się przekłada wydajnościowo przy dużej scenerii, również nie ma najmniejszego sensu.
Tak jak wspomniał @Ensifer, pojęcie optymalizacji nie jest chyba tutaj znane, bo tutaj jej w zasadzie nie ma. Każdy, kto miał do czynienia z innymi projektami na Unity wie, że śmiga to wybornie nawet na słabszych maszynach.
Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
Przecież istnieją fazy LOD + można wykluczyć pogarszanie jakości sygnałów, nie widzę tutaj żadnych czarów ;)