Autor Wątek: Info: Świerkowiec - tym razem na poważnie  (Przeczytany 3601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest9253

  • Gość
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Stycznia 2019, 20:07:50 »
Oto upragnione schematy. Warto oglądać oba skany układu torowego tej samej stacji jednocześnie, czyli Świerkowiec 1 i 2 naraz, ponieważ skany nie grzeszą jakością i nie mają wyraźnie zaznaczonego układu torowego; oryginały rysowane były ołówkiem.

Uwaga! "Tor" nr 8 na schemacie Sosnowa to linia, mająca wyznaczać długość toru :P. Nie zwracajcie uwagi na długości i tp, bo to jest do ustalenia. Czekam na wasze sugestie. Jak czegoś nie widzicie, to zapytajcie.
To wszystko

Malk

Dodano: 15 Stycznia 2019, 20:35:31


Gdyby ktoś nie wiedział, jak oznaczam semafory, załączam również legendę moich oznaczeń.

Offline milosz007001

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 346
  • milosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezes
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Stycznia 2019, 21:10:52 »
Jeśli pozwolisz pomogę
Tory nazywamy:
Strona parzysta numery torów 2,4,6,8
Strona nieparzysta 1,3,5,7,9

Pozdrawiam!
W SSS: Zajączkowo (ETAP 3), Zakopianka (ETAP 3), Poroninka (ETAP 3), Ryjewko (ETAP 3), Stare Pola (ETAP 3), Klonowice Balice (ETAP 3), Stokrotka (ETAP 3), Sztumowo (ETAP 3), Herbaciarnia (ETAP 3), Czyżek (ETAP 2), Bronisław Lerski 2020 ETAP 2 i inne

guest9253

  • Gość
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Stycznia 2019, 22:25:11 »
Dzięki za poradę, milosz007001.

Teraz po kolei opiszę planowany wygląd mojej scenerii.

Szlaki zewnętrzne:

Od stacji Świerkowiec:
OSTE1 - dwutor zelektryfikowany, Vmax 120 km/h, 1500m
OSTS - jednotor niezelektryfikowany, Vmax 90 km/h, 1500m

Od stacji Sosnów:
OSTE3 - dwutor zelektryfikowany, Vmax 160 km/h, 1500m, przez 1000m równoległy ze szlakiem OSTE3a
OSTE3a - jednotor zelektryfikowany, Vmax 100 km/h, 1500m, przez 1000m równoległy ze szlakiem OSTE3a

Szlaki wewnętrzne:
OSTE2 - dwutor zelektryfikowany, Vmax 110 km/h, 2000m

Stacje i posterunki odgałęźne:
1 tor główny zasadniczy - "wąskie gardło" - jednotor pomiędzy stacjami Świerkowiec Dolny i Świerkowiec Górny.

Świerkowiec Dolny wjazd tylko ze szlaku OSTE1! - nastawnia A
5 torów głównych dodatkowych
7 + 5 torów specjalnego przeznaczenia (spawny, tor odstawczy + tory za tarczami zaporowymi) - Spawn Os/Posp, spawn Ex, spawn EZT/Os, spawn TOW, 2 spawny LUZ, tor odstawczy dla manewrówki (lepiej wynająć manewrowego) + "oblotówki" za torami głównymi dodatkowymi.

Świerkowiec podg. (najprawdopodobniej będzie częścią jednej ze stacji) - wjazd ze szlaków OSTE1 i 2 - nastawnia B
1 tor główny zasadniczy - "wąskie gardło"

Świerkowiec Górny wjazd tylko ze szlaku OSTE2! - nastawnia C
5 torów głównych dodatkowych
7 + 4 tory specjalnego przeznaczenia (spawny, tory odstawcze, postojowe, wyciągowe + tory za tarczami zaporowymi) - 2 spawny EZT, tor wyciągowy, tor odstawczy dla drugiej manewrówki, 3 spawny/tory postojowe dla TOW + "oblotówki"

Należy podkreślić, że na stacjach Świerkowiec Dolny i Górny opcje dróg oblotów będą ograniczone.


Świerkówiec - stacja położona na wewnętrznym szlaku dwutorowym OSTE2. Mała, trzytorowa stacyjka. Na trzeci tor można będzie wjechać tylko od strony Sosnowa - nastawnia D
2 tory główne zasadnicze
1 tor specjalnego przeznaczenia - spawn dla EZT


Sosnów - wjazd ze szlaków OSTE2, 3 i 3a - nastawnie E i F
3 tory główne zasadnicze
3 + 4 tory główne dodatkowe (3 tory grupy pasażerskiej, 4 tory grupy towarowej)
1 tor specjalnego przeznaczenia - dla trzeciej manewrówki



Uwaga!
Wąskie gardło na posterunku zbiorczym (tak to nazwę) stacji Świerkowiec może sprawiać niewielkie problemy, jednak pojemność stacji pozwoli na przyjmowanie pociągów wszystkich typów i obsługa wspomnianego wąskiego gardła nie będzie sprawiać problemów (mam nadzieję). Stacja planowana również jako łącznik pomiędzy sceneriami zelektryfikowanymi i niezelektryfikowanymi, jedno i dwutorowymi.


Myślę, że dobrze omówiłem wam najważniejsze walory odnośnie stacji.

Poszukuję specjalistów od układu torowego, sieci trakcyjnej, otoczeniowców SCS - owców i wszystkich , którzy będą chcieli pomóc. Na zgłoszenia czekam w prywatnych wiadomościach.

Komentujcie i wyrażajcie swoją opinię. Wszystkie pomysły zostaną rozpatrzone.

Malk

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Stycznia 2019, 22:57:24 »
Pomijam już czytelność tych schematów jak ich szczegółowość, a w zasadzie jej brak.
Polecam instrukcje WTB-E10 oraz D-27 i proponuje wykonać porządne schematy najlepiej od razu w wersji elektronicznej, nawet w przysłowiowym paint'cie, nie wspominając o chociaż jakiś zalążkach w edytorze. Numeracja torów, rozjazdów, nazewnictwo sygnalizatorów i nastawni, no trochę do ogarnięcia masz.
Przy okazji za długie i mało wygodne nazwy szlaków.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

guest9253

  • Gość
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Stycznia 2019, 23:02:16 »
Pamiętam o wszystkim, jednak to tylko i wyłącznie schematy poglądowe i na razie jest to dla mnie wygodniejsza forma tych schematów. Oczywiście, zajmę się nimi w wersji elektronicznej i wyślę jak najszybciej.
Jeżeli ma się 24 godziny na wysłanie schematów i jeszcze milion spraw na głowie, to schematy odchodzą na bok.

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Stycznia 2019, 01:54:42 »
To trzeba bylo cokolwiek zrobic porządnie, a potem zakładać tematy. Oszczedzilbys w ten sposób i sobie i nam żałosnych tłumaczeń.

guest9253

  • Gość
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lutego 2019, 23:35:39 »
Zacząłem już wykonywać układ torowy (w końcu...)
Poniżej przedstawię zmiany:
1. Nazwy szlaków zostały zmienione z niewygodnych "OSTE" do:
  a) OSTE1 - Swa
  b) OSTE2 - Swb
  c) OSTS - Swc
  d) OSTE3 - So
  e) OSTE3a - Sob

2. Długości szlaków:
  a) Swa - 1200m
  b) Swb - 2000m
  c) Swc - 1500m
  d) So - 2000m
  e) Sob - 2000m

3. Screeny. Jakbyście coś zobaczyli nie tak to poproszę mi to zgłosić. Z góry dzięki

Offline milosz007001

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 346
  • milosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezesmilosz007001 prezes
Odp: Świerkowiec - tym razem na poważnie
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Lutego 2019, 13:21:24 »
Na screenie nr 1 tory na łuku nie połączyły się będą wykrzaczac.
W SSS: Zajączkowo (ETAP 3), Zakopianka (ETAP 3), Poroninka (ETAP 3), Ryjewko (ETAP 3), Stare Pola (ETAP 3), Klonowice Balice (ETAP 3), Stokrotka (ETAP 3), Sztumowo (ETAP 3), Herbaciarnia (ETAP 3), Czyżek (ETAP 2), Bronisław Lerski 2020 ETAP 2 i inne