Autor Wątek: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?  (Przeczytany 3280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline GuardiaN

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 1
  • GuardiaN pracownik torowy
  • Distance Travelled: 746km
  • Trains Routed: 4
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #30 dnia: 16 Listopad 2017, 15:49:09 »
Jeśli nie wiesz co wskazuje dany semafor to pobierz na telefon apkę "Semafor" z Google Play.
Działa dynamicznie więc w 5 sekund możesz sprawdzić dowolny sygnał na każdym rodzaju semaforów (nie ma kształtowych). Sam jej czasami używam więc Polecam serdecznie początkującemu.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 399
  • Siła reputacji: 211
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 18769km
  • Trains Routed: 1445
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Listopad 2017, 16:03:01 »
Osobiście uważam, że lepiej jest wyjaśnić sprawę z DR niż uciekać z stacji. Po takich ucieczkach można się dorobić łatki "trola". Wiadomo po RS nie zawsze się uda odhamować (95% się udaje).

Co do semaforów prosta zasada :
- Świeci się więcej jak 1 światło - (wjazd / wyjazd z ograniczeniem prędkości) - nie jesteś pewny jaki to 40km/h
- Jak nie świeci się zielone i nic nie mruga - nie ma wyjazdu / wjazdu - hamujemy
- Coś mruga - czyli wjazd / wyjazd z ograniczeniem (nie wiem jakie to 40km/h)

Tak uproszczenie i łapotologicznie można wyjaśnić w wielkim skrócie. ;)
 
« Ostatnia zmiana: 16 Listopad 2017, 16:13:25 wysłana przez Ryszard-san »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 824
  • Siła reputacji: 249
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10080km
  • Trains Routed: 3376
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Listopad 2017, 17:14:48 »
Husarz może tak jak na grabiszynie we wrocławiu jaja są z izolacją ;). Po za tym jak ćwierkają ptaki od nowej wersji wygaśnięcie semafora to będzie losowa ustereczka.
Wypadkowa TD2.

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 66
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Listopad 2017, 17:48:40 »
SCS tak uznał, więc to co nazywacie "awarie" już jest pod nazwą"bugi", w każdym razie dyżurując dziennie zmagam się z przynajmniej kilkoma komplikacjami ze strony sprzętu.

Jak coś takiego się dzieje to najprawdopodobniej stwierdzany jest nieprawidłowy stan jakiegoś urządzenia w drodze przebiegu. Błąd może być po stronie TD2, w konfiguracji pulpitu, a może w kodzie SCS. Dokładniejszą przyczynę powinno dać się zdiagnozować na podstawie logów z SCS (jest funkcja do ich zgrania w razie potrzeby analizy sytuacji). Bez ich sprawdzenia trudno stwierdzać że "SCS tak uznał".

Offline Kuba22360

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 2
  • Kuba22360 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 795km
  • Trains Routed: 45
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #34 dnia: 16 Listopad 2017, 17:50:39 »
 Co do semaforów świetlnych znam moim zdaniem prostą metodę rozpoznawania co dany semafor wskazuje.
Dzielimy sobie dany semafor na 2 części. Od czerwonego w górę i w dół. Światło w "dolnej" części odnosi się do prędkości na mijanym semaforze, a światło w górnej "części" mówi nam co będzie pokazywał następny semafor.

Sygnały ,,na dole":

- pomarańczowe, czyli jedziemy z prędkością nie większą niż 40 km/h,
- jeśli nic nie będzie wyświetlane to jedziemy ile fabryka dała  ;) (oczywiście zgodnie z przepisami).

Sygnały „na górze”:

- zielone, czyli następny semafor wskazuje v max,
- zielone migowe, czyli przy następnym semaforze nie więcej niż 100 km/h,
- pomarańczowe, czyli następny semafor na stój,
- pomarańczowe migowe, czyli następny semafor wskazuje prędkość 40 km/h lub 60 km/h

Przykład w załączniku. Przy tym semaforze 40 km/h, następny v max

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Siła reputacji: 272
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 7453km
  • Trains Routed: 2728
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #35 dnia: 16 Listopad 2017, 18:06:09 »
Co do semaforów, to zasada jest prosta - należy znać ich wskazania przed przystąpieniem do prowadzenia pociągu. W sumie tego wymaga regulamin...
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline genrufin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 1
  • genrufin pracownik torowy
    • Wirtualna linia lotnicza Sioux Air
  • Distance Travelled: 1804km
  • Trains Routed: 16
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #36 dnia: 16 Listopad 2017, 19:00:41 »
Zamiast sie zastanawiac nad metoda jak zapamietac wydrukuj sobie semafory na kartce papieru , jezeli czesto jezdzisz czy tez masz zamiar czesto jezdzic po kilku dniach bedziesz zerkal tylko od czasu do czasu na kartke a po tygodniu bedzie tylko lezec kolo klawiatury.

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 3
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 355km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #37 dnia: 16 Listopad 2017, 22:16:36 »
Matz, wezmę Twoją opinię jak najbardziej pod uwagę. Następnym razem nie zwieję :-) A zwiałem bo spanikowałem, i nie chciałem innym utrudniać życia, to chyba zrozumiale przekazałem. Ale OK, masz rację, chyba dobrze jest wyjaśnić sytuację. Tylko trzeba sobie życzyć, aby trafić w takim momencie na takiego wyrozumiałego DR jak Ty :-) Dzięki za opinię.

Dodano: 16 Listopad 2017, 22:19:39


Co do semaforów świetlnych znam moim zdaniem prostą metodę rozpoznawania co dany semafor wskazuje.
Dzielimy sobie dany semafor na 2 części. Od czerwonego w górę i w dół. Światło w "dolnej" części odnosi się do prędkości na mijanym semaforze, a światło w górnej "części" mówi nam co będzie pokazywał następny semafor.

Sygnały ,,na dole":

- pomarańczowe, czyli jedziemy z prędkością nie większą niż 40 km/h,
- jeśli nic nie będzie wyświetlane to jedziemy ile fabryka dała  ;) (oczywiście zgodnie z przepisami).

Sygnały „na górze”:

- zielone, czyli następny semafor wskazuje v max,
- zielone migowe, czyli przy następnym semaforze nie więcej niż 100 km/h,
- pomarańczowe, czyli następny semafor na stój,
- pomarańczowe migowe, czyli następny semafor wskazuje prędkość 40 km/h lub 60 km/h

Przykład w załączniku. Przy tym semaforze 40 km/h, następny v max

Kuba, dokłqdnie tak samo interpetuję ! :-)

Dodano: 16 Listopad 2017, 22:22:50


Co do semaforów, to zasada jest prosta - należy znać ich wskazania przed przystąpieniem do prowadzenia pociągu. W sumie tego wymaga regulamin...

Masz absolutną rację w tym co mówisz. Dlatego od dzisiaj, zanim uruchomię symulator, robię powtórkę z sygnałów. W sumie, to możesz mi zrobić kartkówkę :-)

Dodano: 16 Listopad 2017, 22:24:02


Zamiast sie zastanawiac nad metoda jak zapamietac wydrukuj sobie semafory na kartce papieru , jezeli czesto jezdzisz czy tez masz zamiar czesto jezdzic po kilku dniach bedziesz zerkal tylko od czasu do czasu na kartke a po tygodniu bedzie tylko lezec kolo klawiatury.

Szkoda papieru :-) ZAWSZE mam otwartą stronę z poradnika z semaforami :-)
O, nawet teraz.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopad 2017, 22:24:02 wysłana przez malawista »

Offline Icek94

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Siła reputacji: 27
  • Icek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczy
  • Taki sobie ktuś ;p
  • Distance Travelled: 713km
  • Trains Routed: 175
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #38 dnia: 17 Listopad 2017, 07:19:39 »
Moim zdaniem istnieje możliwość, że dyżurny stacji (w momencie kiedy minąłeś sygnał S2 - czyt. przejazd z maksymalną dozwoloną prędkością), po prostu "przypomniał" sobie, że jakimś cudem z naprzeciwka nadjeżdża inny pociąg i anulował w SCS podaną dla Ciebie drogę przejazdu.

Nie wiem jak było, nie byłem świadkiem, ale jeśli to był szlak jednotorowy, po którym jechałeś, to można przypuszczać, że winę popełnił Dyżurny ruchu, przy tym próbując zachować zimną twarz jak gdyby nigdy nic.

Nikogo nie oskarżam. Nie wiem nawet na jakiej stacji Ci się to przytrafiło.

A na następny raz, NIE UCIEKAJ (tylko się pogrążysz), tylko spokojnie i grzecznie skontaktuj się z dyżurnym. A nawet i lepiej jeśli zrobisz to po przez TeamSpeak.
A jeśli chodzi o dyżurnego? Hmm. Nie to, żebym się czepiał, ale czy dyżurny najpierw nie powinien wezwać maszynisty do natychmiastowego zatrzymania składu poprzez radio (w przypadku TD2 - czat ;p ), a dopiero gdy nie otrzyma od Niego odpowiedzi, użyć ostatecznie Radiostopu? Warto moim zdaniem spojrzeć na to z tejże strony.

Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 17 Listopad 2017, 07:21:19 wysłana przez Icek94 »

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 3
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 355km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Listopad 2017, 08:25:52 »
Icek, szlak był dwutorowy.
A co do dyżurnego/dyżurnych w ogóle? Nie raz spotkałem się już z sytuacją, że w przypadku mniejszych przewinień dyżurny wykopywał mnie z symulatora, zamiast podjąć jakąkolwiek rozmowę.
Jedna rzecz mnie bardzo zastanawia. Radiostop nastąpił praktycznie natychmiast jak minąłem sygnalizator z S1. Mam nadzieję, że to zbieg okoliczności.

Offline Icek94

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Siła reputacji: 27
  • Icek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczy
  • Taki sobie ktuś ;p
  • Distance Travelled: 713km
  • Trains Routed: 175
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Listopad 2017, 09:03:00 »
Nie będę owijał w bawełnę. Pełno tu osób, które na widok "eLki" dostają padaczki i wolnych stolców. A jak już taka "eLka" (na Twoim przykładzie) przejedzie S1, to bój się Boga. No niestety taka mroczna prawda dla początkujących.

Powiem tak - wylecz kaca, weź piwo albo siedem i graj. Miej gdzieś co kto myśli :P Takie przypadki mogą zdarzyć się każdemu. Nie będę tu mówił, że i najlepszym, bo tutaj akurat każdy stara się być równy, chociaż zdarzają się czarne owieczki ;p

Na przyszłość polecam siedzieć na TeamSpeaku, a tym bardziej nie uciekać z podkulonym ogonem. :)

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 824
  • Siła reputacji: 249
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10080km
  • Trains Routed: 3376
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Listopad 2017, 09:06:24 »
SCS tak uznał, więc to co nazywacie "awarie" już jest pod nazwą"bugi", w każdym razie dyżurując dziennie zmagam się z przynajmniej kilkoma komplikacjami ze strony sprzętu.

Jak coś takiego się dzieje to najprawdopodobniej stwierdzany jest nieprawidłowy stan jakiegoś urządzenia w drodze przebiegu. Błąd może być po stronie TD2, w konfiguracji pulpitu, a może w kodzie SCS. Dokładniejszą przyczynę powinno dać się zdiagnozować na podstawie logów z SCS (jest funkcja do ich zgrania w razie potrzeby analizy sytuacji). Bez ich sprawdzenia trudno stwierdzać że "SCS tak uznał".
Góra Zatorska SCS utwierdzam przebieg E -> Bk na tor lewy wszystko ładnie, a mechanik głosi wątpliwy (S1+W24), a potem SCS wogóle nie podaje nic innego jak Sz (NSZ użyłem, a SCS potraktował je jako Sz i nie ma W24).

Malawista wyobraź sobie dyżurnego u którego jesteś 20 osobą, która przejechała coś na stój, a np 19 zrobiło to UMYŚLNIE i z PREMEDYTACJĄ. Dołóżmy do tego osoby które: spamują "kiedy Rj, kiedy wyjazd, kiedy pojadę" i nadużywają Rp1..., a do wszystkiego można dorzucić dyżurnego na podg., który ma zapchany cały posterunek, bo następne stacje nie biorą... . I tak wychodzi DR, który kickuje od reki za najdrobniejsze przewinienia. Osobiście staram się podchodzić indywidualnie, ale niekiedy moja cierpliwość się kończy i no cóż po prostu nie mogę.
« Ostatnia zmiana: 17 Listopad 2017, 09:13:19 wysłana przez Kacper9 »
Wypadkowa TD2.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1330km
  • Trains Routed: 482
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #42 dnia: 17 Listopad 2017, 09:52:43 »
@Kacper9 jeszcze jedną rzecz dorzucę od strony dyżurki; jeżeli mechanik zmusza do użycia RS bo na przykład sam sobie zmienił czoło i usiłuje zbiec na szlak, albo blokuje tor szlakowy i nie reaguje na polecenia DR to w sytuacji gdy mam kolejkę pociągów do obsłużenia, kilku innych DR upominających się o szlak i kilka pociągów u siebie, które muszą przez pajaca odhamować i w dodatku nie mogą jechać to rozkaz pisemny K pisze się sam. Jak jest luz to o ile nie podniesie mi ciśnienia za bardzo to dostanie joby, jak się ogarnie to spoko, jak nie-to już gorzej. W miarę możliwości przebiegi zabezpiecza się kierując potencjalnego zbiega na kozła lub wykolejnicę, pojedzie jak nie wolno-skończą mu się tory.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 68
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 3804km
  • Trains Routed: 682
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Listopad 2017, 13:19:10 »
Też nie można zbytnio się przejmować tym, co się dzieje...
Trochę dystansu do krzykaczy "moge semafor". Obowiązuje kolejka i koniec.

Ostatnio gościu wszedł na Wadowice pod POSP, zaczął manewrować bez zgody, w dodatku 40 km/h... wykoleił się na koźle na wyciągowym. Drugi raz wszedł, sytuacja analogiczna. Trzeci raz nie chciał się ruszyć i dostał rozkaz pisemny K
Dlaczego go nie opierniczyłem? Po co sobie włosy rwać... nie stworzył zagrożenia dla innych pociągów, lecz tylko dla siebie samego.
W końcu sam zrezygnował z jazdy...
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 66
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Listopad 2017, 17:09:22 »
Góra Zatorska SCS utwierdzam przebieg E -> Bk na tor lewy wszystko ładnie, a mechanik głosi wątpliwy (S1+W24), a potem SCS wogóle nie podaje nic innego jak Sz (NSZ użyłem, a SCS potraktował je jako Sz i nie ma W24).

W trybie testowym dla tego przebiegu wysyłane jest S2 i W24. Dla sygnału zastępczego Sz i W24. Obstawiam jakiś problem z interpretacją wysyłanych rozkazów w TD2 (wiem że coś było pomieszane ze wskaźnikami). Wysłanie przez SCS samego rozkazu W24 bez S2, albo brak wysłania W24 po NSz jest bardzo mało prawdopodobne.