Autor Wątek: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?  (Przeczytany 3282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 68
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 3804km
  • Trains Routed: 682
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #45 dnia: 17 Listopad 2017, 17:13:48 »
Trzeba w PuTTy sprawdzić interpretację poleceń.
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1330km
  • Trains Routed: 482
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Listopad 2017, 17:27:32 »
@Paweł scs robi błędy. Czasem wygasza semafor, czasem zacina zwrotnice, dochodzi do ich rozkoligowania i wtedy są jaja. Trzeba anulować nastawianie drogi przebiegu, ZDS na każdej zaciętej zwrotnicy i ustalić jej położenie w plus lub minus, żeby również parzysta się ponownie z nią sprzęgła. Oczywiście na sygnalizacji alarm do potwierdzenia i stany wracają do wyjściowych. Z wygaszeniem miałem ostatnio tak, że na Wielichowie podałem pośpiechowi wjazd na Wl i dalej podawałem kolejne sekcje przebiegu, do wjazdu na Ww, przelot przez tory grupowe i wjazd w perony na głównym. Patrzę, a mechanik zwalnia. Rzut oka na scs, wyjazdowy na Wl na stój. Dobrze, że nie przed samym nosem mu się wygasił. Dyżur niestety czasami musi mieć oczy skierowane jednocześnie na scs, swdr i czat radiotelefonu (na wajchach jeszcze aparat blokowy i sytuacja za oknem), więc mały apel do mechaników; zgłaszajcie nagłe wygaśnięcia sygnałów, DR nie zawsze wszystko widzi mając X zadań jednocześnie.

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 66
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #47 dnia: 17 Listopad 2017, 19:44:09 »
Nie twierdzę że nie robi, ale w takiej sytuacji potrzebne są logi albo dokładny opis sytuacji do odtworzenia. Samo stwierdzenie że "robi błędy" nie niesie dla mnie żadnej przydatnej informacji. Co do ZDS, prawdopodobnie mówisz o przypadku gdy brak jest potwierdzenia z TD2 wykonania wysłanych rozkazów przestawienia zwrotnic, co skutkuje timeoutem nastawiania przebiegu, alarmem i koniecznością ręcznego zwolnienia zamkniętych zwrotnic.

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 3
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 355km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #48 dnia: 17 Listopad 2017, 21:09:56 »
Nie będę owijał w bawełnę. Pełno tu osób, które na widok "eLki" dostają padaczki i wolnych stolców. A jak już taka "eLka" (na Twoim przykładzie) przejedzie S1, to bój się Boga. No niestety taka mroczna prawda dla początkujących.

Powiem tak - wylecz kaca, weź piwo albo siedem i graj. Miej gdzieś co kto myśli :P Takie przypadki mogą zdarzyć się każdemu. Nie będę tu mówił, że i najlepszym, bo tutaj akurat każdy stara się być równy, chociaż zdarzają się czarne owieczki ;p

Na przyszłość polecam siedzieć na TeamSpeaku, a tym bardziej nie uciekać z podkulonym ogonem. :)

Icek
Miałeś prawo nie doczytać, że nie jestem już "L-ką", gdyż jestem już "Dwójką". Poza tym sądzę, że siedem piw na kaca moralnego, to spora przesada. Przekonany jestem, że pięć wystarczy. Tylko że wtedy mogę nie utrzymać się za kierownicą.
Chociaż???
Sprawdzimy za godzinkę. Do zobaczenia na torach.

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 3
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 355km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #49 dnia: 24 Listopad 2017, 22:49:24 »
Miałem przed chwilą kolejną przykrą przygodę. Dyżurny Witek na stacji BB zamiast wyjaśnić problem nazwał mnie matołem. No cóż. Nie tak sobie to wszystko wyobrażałem, tak więc chyba podziękuję za ciąg dalszy.

Offline Lokol

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 4
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 785km
  • Trains Routed: 3
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #50 dnia: 24 Listopad 2017, 23:31:45 »
Czytając takie posty jak ten powyżej naprawdę odechciewa się robić cokolwiek dla tego projektu. Bo możemy wrzucać do TeDeka nie wiadomo ile nowych lokomotyw, wagonów, scenerii, naprawiać błędy i dokonywać optymalizacji, ale jeśli będzie panowała atmosfera wszechobecnego hejtu, znieczulicy wobec początkujących i naskakiwania na siebie nawzajem, to i tak nikt nie będzie chciał w to grać.

Offline Icek94

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Siła reputacji: 27
  • Icek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczyIcek94 nastawniczy
  • Taki sobie ktuś ;p
  • Distance Travelled: 713km
  • Trains Routed: 175
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #51 dnia: 25 Listopad 2017, 02:57:04 »
Miałem przed chwilą kolejną przykrą przygodę. Dyżurny Witek na stacji BB zamiast wyjaśnić problem nazwał mnie matołem. No cóż. Nie tak sobie to wszystko wyobrażałem, tak więc chyba podziękuję za ciąg dalszy.

Powiedziałem Ci to raz i napiszę nawet drugi, aż do skutku - OLEJ TO! W każdym wirtualnym świecie jest takich ludzi MULTUM! Więc albo masz yaya, albo ich nie masz. Niestety, mnóstwo jest takich "hejtów" wrogo nastawionych do początkujących. Powinno to po Tobie spłynąć i kropka.

Czytając takie posty jak ten powyżej naprawdę odechciewa się robić cokolwiek dla tego projektu. Bo możemy wrzucać do TeDeka nie wiadomo ile nowych lokomotyw, wagonów, scenerii, naprawiać błędy i dokonywać optymalizacji, ale jeśli będzie panowała atmosfera wszechobecnego hejtu, znieczulicy wobec początkujących i naskakiwania na siebie nawzajem, to i tak nikt nie będzie chciał w to grać.

Może czas najwyższy ustosunkować jakąś dyscyplinę wśród graczy? :P

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1330km
  • Trains Routed: 482
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #52 dnia: 25 Listopad 2017, 05:23:33 »
@malawista http://td2.info.pl/index.php?action=helpdesk;sa=main tyle w kwestii bluzgającego dyżurnego. W zasadzie w ogóle nie powinniśmy używać wulgarnego słownictwa, zdarzyło się dostać za to procenty kilku osobom (zwykle nie ma problemu jak się komuś "rwa" wyrwie), ale za obrażanie innych jest przewidziana w tabeli kar premia, więc w czym problem? Tak na marginesie z punktu widzenia osoby która narozrabiała chyba lepiej jest dostać joby, nawet oberwać "matołem" czy innymi podobnymi niż dostać raport z % lub banem.

Offline kyu2304

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 2
  • kyu2304 pracownik torowy
  • Jeżeli chcesz zmienić bieg, to stań na sprzęgle :)
  • Distance Travelled: 721km
  • Trains Routed: 19
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Listopad 2017, 20:41:28 »
Miałem przed chwilą kolejną przykrą przygodę. Dyżurny Witek na stacji BB zamiast wyjaśnić problem nazwał mnie matołem. No cóż. Nie tak sobie to wszystko wyobrażałem, tak więc chyba podziękuję za ciąg dalszy.
Niepotrzebnie przejąłeś się tak strasznie rolą ofiary w tym „starciu” z DR ;)
Bywają tutaj tacy co uważają się za "najmądrzejszych", co zapomnieli jak to kiedyś robili kupę w pieluchę i nikt ich wtedy pewnie nie nazywał matołami.

Czytając takie posty jak ten powyżej naprawdę odechciewa się robić cokolwiek dla tego projektu. Bo możemy wrzucać do TeDeka nie wiadomo ile nowych lokomotyw, wagonów, scenerii, naprawiać błędy i dokonywać optymalizacji, ale jeśli będzie panowała atmosfera wszechobecnego hejtu, znieczulicy wobec początkujących i naskakiwania na siebie nawzajem, to i tak nikt nie będzie chciał w to grać.
Hejt, narzekanie czy określenie "matoł", które pada w sieci to pikuś i jeżeli ludzie są aż tak wrażliwi i to w nich tak uderza to sorry ale w prawdziwym życiu mogą pojawić się problemy, z którymi tacy ludzie nie dadzą sobie rady. Trzeba czasem brać innych z przymrużeniem oka, robić swoje (bo są tu też i tacy co będą potrafili to docenić) i mieć więcej dystansu do niezadowolonych ale przede wszystkim do siebie a wtedy wszystkim tu będzie łatwiej, bo ostatnio jak tu czytam to widzę falę nieustającej dziecinady i żali w stylu, że...ciężko jest bo tamten to jest taki, bo mało jest scenerii, bo nie ma "pierdziolino" a tylko same "Siódemki", a że wczoraj deszcz padał a że nie ma tego i tamtego. Nie podoba się, to czas zmienić lokal.
Trzeba dać ludziom czas na stworzenie czegoś i później ewentualnie oceniać..."Maszyna" ewoluowała ładnych parę lat i jak pamiętam na początku, to grafa tam przypominała mi grę w "Snake'a" na starej Nokii a "dzwonienie" trzyosiowego zestawu kołowego w ET22 przypominał jakby ktoś na oślep walił w garnki - chochelką do nalewania zupy.
Szerokości...w symulatorze cierpliwości ! :)
kyu

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 3
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 355km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Listopad 2017, 22:31:57 »
Icek
Pisałeś, mówiłeś. Pewnie, że mogę olać. Tak samo jak i ja zostałem olany. Ale cicho założyłem, że tu, w tym jakże zacnym kręgu, nie ma tematu typu olewanie. I że są tu pasjonaci, tak jak ja. I uznałem, że się tu odnajdę. Ale chyba się nie odnajdę. Na prawdę nie chcę się nikomu naprzykrzać. Nie potrafię, żeby to po mnie tak po prostu spłnęło, bo się przejmuję. Co do zastosowania dyscypliny wobec innych graczy? Nie mi się w tym temacie wypowiadać.

Trepan
Absolutnie, zgadzam się, nie używajmy wulgarnego słownictwa, to dogmat. Tak, najprawdopodobniej znowu narozrabiałem, najprawdopodniej zasłuzyłem na to, aby mnie nazwać matołem. Ale to nic nie dało, że mnie tak nazwano, bo nadal nie wiem co źle zrobiłem. Nie uciekłem po radiostopie, oczekiwałem na wyjeśnienie problemu, ale zaoferowano mi jedynie kicka, a to mnie nie satysfakcjonuje.

Kyu2304
Kolego, przejmuję się strasznie :-) Bo "pociąga" mnie temat pociągów, w życiu pewnie nie poprowadzę żadnego pociągu, więc pozostają mi jedynie symulatory. Chcę się tego nauczyć. Ale jak mam się tego nauczyć samemu? Same opanowanie zasad/praw, to za mało. A tu na wstępie oczekuje się bycia wytrawnym maszynistą.

Co do życia codziennego. Bywało, że nazywano mnie gorzej, niż matołem :-) Ale tutaj znalazłem się w WASZYM środowiku, w WASZYM gronie. w którym próbuję się znaleźć i do niego dostosować. Chcę zwiększać/poszerzać wiedzę, bo, jak wspomniałem, czuję pociąg do pociągów. I mimo, że jestem już "trójką", to nadal mam braki, pewnie elementarne, które bardzo chciałym uzupełnić, bo mi na tym zależy, ale na to potrzebuję dobrej woli innych. A nie nazywania mnie matołem.

A teraz troszku na rozluźnienie. Tylko Chuck Norris pojechał pociągiem w TD2 nocą. I to dwa razy.

Podsumowując.
Mam wielkie chęci i ambicje. Bardzo chcę się tego nauczyć i zrozumieć, bo to mnie kręci. Mimo "trójki" nadal zapewne mam wielkie braki. Ale za te braki mnie gonicie. I brzydko nazywacie. Pozwólcie je nadrobić.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Siła reputacji: 272
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 7453km
  • Trains Routed: 2728
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Listopad 2017, 22:36:26 »
Czytanie, czytanie i jeszcze raz czytanie. Najlepiej ze zrozumieniem. Lepszego lekarstwa nie znam.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 3
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 355km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Listopad 2017, 23:09:14 »
Ensifer, ja Ci tu przyznaję absolutną rację. Czytam, czytam, bardzo czytam, i zwykle ze zrozumieniem. Okazuje się, że to za mało, pewnie jeszcze potrzebna jest praktyka.

Bardzo chcę się nauczyć i wiedzieć co poszło nie tak. Dlatego zadam Wam dłuższą wypowiedź. Z mojej strony to wyglądało tak:
Spawn miałem na stacji Białobrzeg, na chyba najkrótszej bocznicy, na której wmieściłem się z lokomotywą i raptem jednym wagonem. To bocznica biegnąca wzdłuż peronu, za peronem. Dostałem białe światło na manewr. Ruszyłem i spytałem DR czy mam się zatrzymać zaraz za zwrotkami, spodziewałem się powrotu w perony. Brak reakcji DR, jadę dalej. Zatrzymałem się sam z siebie przy kolejnym semaforze, który nadal oferował białe światło na manewry, ale według mnie był to wyjazd na szlak. Ostrzegałem DR, że zaraz wyjadę na szlak, ale DR powiedział, że nie wyjadę na szlak, bo mam podany manewr. A więc widząc białe światło na manewr pojechałem bez spokoju dalej, według moich obaw wjeżdżając na szlak. Ale nie znam na pamięć stacji Białobrzeg, nie wiem, czy dalej są kolejne perony, na które po kawałku szlaku trzeba dojechać. Myślałem, że może trzeba wyjechać na szlak, żeby wrócić na perony? Tego nie wiem, bo nie znam stacji. Więc ruszyłem dalej. No i po wjechaniu na szlak nastąpił radiostop i wspomniane wcześniej konsekwencje. Bardzo chcę wiedzieć w którym momencie się pomyliłem.
Bo chcę się nauczyć.

« Ostatnia zmiana: 26 Listopad 2017, 23:11:33 wysłana przez malawista »

Offline chudya

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Siła reputacji: 27
  • chudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczy
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 1203km
  • Trains Routed: 169
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Listopad 2017, 23:16:42 »
W czasie manewrów zatrzymujesz się przed tarczą z niebieskim, semaforem z czerwonym, wskaźnikiem W5, na polecenie dyżurnego. Pewnie W5 przejechałeś; tak sobie zgaduję...
Artur

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1330km
  • Trains Routed: 482
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #58 dnia: 26 Listopad 2017, 23:56:02 »
@chydya w5 na BB jest słabo widoczny, więc raczej masz rację. Podstawowa znajomość stacji jest bardzo potrzeba. Po pierwsze należy wiedzieć gdzie są perony, ile posterunków i kiedy spodziewać się napotkania wskaźników w5 oraz miejsc niebezpiecznych. Generalnie w życiu mechanik dostaje listę ostrzeżeń stałych, tu na forum można doczytać jeżeli sceneria jest dobrze opracowana (jak Imielin Aresa). Odnośnie samych w5 są one instalowane po stronie semafora wjazdowego, więc na torze znajdującym się z lewej wielce prawdopodobne jest, że należy szukać go po lewej stronie.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 68
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 3804km
  • Trains Routed: 682
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #59 dnia: 27 Listopad 2017, 06:37:06 »
Jak W5 jest niewidoczny, to powinniśmy postępować jakby go nie było. Wtedy granica przetaczania to ostatni rozjazd...
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)