Autor Wątek: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?  (Przeczytany 6758 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Shifter

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Siła reputacji: 133
  • Shifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezes
  • Dystans do siebie przede wszystkim!
  • Distance Travelled: 9199km
  • Trains Routed: 1084
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #90 dnia: 29 Listopad 2017, 17:35:04 »
Też mam wadę wzroku i czasami mogę nie zauważyć co się wyświetla na semaforze. To niczyja wina, tylko tego jakimi się urodziliśmy. :V
Shifter S.A - Kompleksowe zmuszanie do mycia garów, ponieważ prezesowi nie chce się ich zmywać. :D
[Prace w toku] - Karłowice
[Planowane] - Łukanów podg.

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 4
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1520km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #91 dnia: 29 Listopad 2017, 22:26:46 »
To teraz ten temat to jak Dr.House, kazdy bedzie sie bawil teraz w lekarza i mowil kto jaka ma wade. Prosze was, zejdzmy na ziemie, jesli ktos jest nieuwaznym maszynista to bedzie mial problem z zobaczeniem semafora a co gorzej juz jakiegos wskaznika. Jak wiadomo na szlaku nie mysli sie o dupie marynie tylko o spokojnym dowiezieniu osob/towaru ;) oraz wzorowym wykonaniu sowich obowiazkow  :)

Hulek, gdybym nie myślał o spokojnym dowiezieniu osób/towaru oraz wzorowym wykonaniu sowich (sowich???) obowiązków, to nie napoczynałbym tego tematu. Nikt tu się nie bawi w doktora House, natomiast wszyscy, tak jak ja, chcą dociec źródła moich niepowodzeń. JAk najbardziej, wszyscy stąpamy po ziemi, jesteś pierwszy, który posądził mnie o brak uwagi. Oczywiście - bez urazy, Hulek.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 86
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 4415km
  • Trains Routed: 783
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #92 dnia: 29 Listopad 2017, 22:30:22 »
źródło niepowodzeń leży w nieznajomości Ie-1 oraz Ir-1 i Ir-9...
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 4
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1520km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #93 dnia: 29 Listopad 2017, 22:35:04 »
Też mam wadę wzroku i czasami mogę nie zauważyć co się wyświetla na semaforze. To niczyja wina, tylko tego jakimi się urodziliśmy. :V

Shifter. Niestety przy pomocy "cytuj" nie da się przywołać Twojej stopki/podpisu, a właśnie nią chciałem skomentować. W kontekście mycia garów, uważam, że drugim wynalazkiem ludzkości, zaraz po kole, wcale nie jest internet, smartfony, tylko ZMYWARKA do naczyń.
Pozdrawiam wesoło
M.


Dodano: 29 Listopad 2017, 22:41:51


źródło niepowodzeń leży w nieznajomości Ie-1 oraz Ir-1 i Ir-9...

Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 (R-1), Instrukcja o technice wykonywania manewrów Ir-9. Nie miałem pojęcia o istnieniu tych dokumentów, chętnie się z nimi zapoznam. Może byłoby dobrze, żeby gdzieś na forum było wskazanie na te dokumenty? A może jest, tylko przegapiłem?
Czy faktycznie znajomość tych dokumentów jest niezbędna, aby w miarę jako tako działać w TD2?
M.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2017, 22:45:06 wysłana przez malawista »

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 86
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 4415km
  • Trains Routed: 783
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #94 dnia: 29 Listopad 2017, 22:56:29 »
Generalnie to powinieneś Ie-1 znać, a wiedzieć mniej-więcej co jest w Ir-1 aby grać.
*mniej-więcej, tj. część przeznaczona dla maszynisty

Instrukcje znajdują się w obowiązującej wersji na stronie internetowej PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie...
http://shortener.epizy.com/9
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2017, 23:05:27 wysłana przez stasiu29011 »
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 452
  • Siła reputacji: 160
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2496km
  • Trains Routed: 1017
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #95 dnia: 30 Listopad 2017, 07:20:37 »
Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 (R-1), Instrukcja o technice wykonywania manewrów Ir-9. Nie miałem pojęcia o istnieniu tych dokumentów, chętnie się z nimi zapoznam. Może byłoby dobrze, żeby gdzieś na forum było wskazanie na te dokumenty? A może jest, tylko przegapiłem?
Czy faktycznie znajomość tych dokumentów jest niezbędna, aby w miarę jako tako działać w TD2?
M.

Ręce opadają. Ja rozumiem, że ktoś całkiem nowy może o takich rzeczach nie wiedzieć, aleś zdążył już nakręcić ponad 300km - bez znajomości przepisów? ;)

TD2 to symulator, nie gierka arcade, znajomość (mocno podstawowa, nikt nie wymaga śpiewania paragrafami) przepisów jest obowiązkowa. Niedostosowanie się niszczy rozgrywkę sobie i innym.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Online Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 840
  • Siła reputacji: 267
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11177km
  • Trains Routed: 3465
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #96 dnia: 30 Listopad 2017, 08:12:08 »
Ja tylko zauważe, iż na wikipedii są sygnały, a nie ma podstawy prawnej skąd one się wywodzą ;). Zapewne jest w bibliofrafii, ale przeciętny człowiek nie czyta bibliografii opracowań.
Wypadkowa TD2.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 86
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 4415km
  • Trains Routed: 783
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #97 dnia: 30 Listopad 2017, 08:38:05 »
Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 (R-1), Instrukcja o technice wykonywania manewrów Ir-9. Nie miałem pojęcia o istnieniu tych dokumentów, chętnie się z nimi zapoznam. Może byłoby dobrze, żeby gdzieś na forum było wskazanie na te dokumenty? A może jest, tylko przegapiłem?
Czy faktycznie znajomość tych dokumentów jest niezbędna, aby w miarę jako tako działać w TD2?
M.

Ręce opadają. Ja rozumiem, że ktoś całkiem nowy może o takich rzeczach nie wiedzieć, aleś zdążył już nakręcić ponad 300km - bez znajomości przepisów? ;)

TD2 to symulator, nie gierka arcade, znajomość (mocno podstawowa, nikt nie wymaga śpiewania paragrafami) przepisów jest obowiązkowa. Niedostosowanie się niszczy rozgrywkę sobie i innym.

A jednak da się... da się całkowicie nie znać przepisów i nie przejeżdżać czerwonego przy prędkści drogowej, nie manewrować bez zgody...

"A jednak się kręci"...
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 4
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1520km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #98 dnia: 30 Listopad 2017, 22:52:10 »
Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 (R-1), Instrukcja o technice wykonywania manewrów Ir-9. Nie miałem pojęcia o istnieniu tych dokumentów, chętnie się z nimi zapoznam. Może byłoby dobrze, żeby gdzieś na forum było wskazanie na te dokumenty? A może jest, tylko przegapiłem?
Czy faktycznie znajomość tych dokumentów jest niezbędna, aby w miarę jako tako działać w TD2?
M.

Ręce opadają. Ja rozumiem, że ktoś całkiem nowy może o takich rzeczach nie wiedzieć, aleś zdążył już nakręcić ponad 300km - bez znajomości przepisów? ;)

TD2 to symulator, nie gierka arcade, znajomość (mocno podstawowa, nikt nie wymaga śpiewania paragrafami) przepisów jest obowiązkowa. Niedostosowanie się niszczy rozgrywkę sobie i innym.

A jednak da się... da się całkowicie nie znać przepisów i nie przejeżdżać czerwonego przy prędkści drogowej, nie manewrować bez zgody...

"A jednak się kręci"...

Da się :-) Wielokrotnie wspominałem o mojej ostrożności, że jak jakiegoś sygnału nie rozumiem, to zwalniam do bezpiecznej prędkości, aby w razie czego móc się zatrzymać :-) A potem, oczywiście, nadrabiam zaległości.
Wystarczy nie przejeżdżać na czerwonym i słuchać dyżurnego :-) :-) :-)

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 86
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 4415km
  • Trains Routed: 783
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #99 dnia: 01 Grudzień 2017, 07:23:37 »
Ale trza się przepisów naumieć! Ie-1 to podstawa...


do siebie: Jak daltonista potrafi zatrzymać się przed czerwonym, nie znając przepisów, dlaczego więc eLki przejeżdżają S1 z prękością szlakową? Dlaczego ruszają na czerwonym?
A może to nie nieznajomość przepisów, a czysta złośliwość i premedytacja...
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2017, 07:28:12 wysłana przez stasiu29011 »
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline genrufin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 2
  • genrufin pracownik torowy
    • Wirtualna linia lotnicza Sioux Air
  • Distance Travelled: 1907km
  • Trains Routed: 16
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #100 dnia: 01 Grudzień 2017, 12:01:04 »
Juz ci kiedys pisalem malawista ze na poczatek wystarczy miec sygnalizatory kolo siebie na kartce i wtedy nie musisz zgadywac co ktory wskazuje, a jezeli jestes tu by symulowac a nie grac to przeczytasz to co koledzy wskazuja. Choc dla mnie kazdy gracz ktory zabiera sie za symulator jakikolwiek czy to wykorzystywany na vatsim czy tutaj w td powinien zaczac od instrukcji zawsze w kazdej "branzy" udostepniony na glownych stronach i potem nie trzeba sie tlumaczyc jak dziecko w przedszkolu ze ja bardzo chce ale wez mnie za raczke i wszystko pokaz.

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 4
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1520km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #101 dnia: 12 Grudzień 2017, 23:33:45 »
Milczę, ale jestem. Uczę się, studiuję, i... oglądam filmy. Nie chciałbym, żeby to zabrzmiało jako reklama, ale na Youtube znalazłem kanał pana Ryszarda Maja, od niedawna emerytowanego maszynisty. Myślę, że jego filmy powinny być uznane jako lektura obowiązkowa dla takich nowicjuszy jak ja!. Tak sobie myślę, że może należałoby nawiązać z panem Ryszardem współpracę w ramach projektu TD2?

Dodano: 12 Grudzień 2017, 23:44:09


Juz ci kiedys pisalem malawista...... (ciach)
 

Pisałeś, pisałeś. Ja nie traktuję TD2 jako grę. Aby pograć w pociągi mam do tego Rail Nations :-) TD2 traktuję raczej jako symulator. gdyż bardzo chciałbym zgłębić tą wiedzę. Dużo poświęcam czasu temu tematowi, ostatnio nawet więcej, no ale nie od razu Bytom zbudowano. Aby posiąść tą wiedzę ludzie poświęcają na to kilka lat studiów w technikach kolejowych, a ja chcę tą wiedzę posiąść w ile? Dopiero mam miesiąc stażu a już kilkaset kilometrów w miarę sprawnie przejechałem.
Tak więc, proszę, nie miej mi za złe, że czasami poproszę o to, żeby mnie poprowadzić za rączkę. Bo czasami wydaje mi się, że po prostu wyważam otwarte drzwi. Studiując samemu, zaocznie, bez instruktora, muszę borykać się z podstawowymi/prozaicznymi problemami. Na przykład: Semafor wjazdowy. Wszyscy wiedzą o co chodzi. Moje pojęcie było takie, że będę gdzieś wjeżdżał. Dopiero po obejrzeniu kilku filmów cytowanego wcześniej maszynisty zrozumiałem, że chodzi o wjazd na stację... Wiem, brzmię dla Was abstrakcyjnie, mówię o rzeczy dla Was oczywistej. Dla mnie to nie było oczywiste. Albo inny przykład: Popełnianie składu. Według mnie (przepraszam) popełnić można samobójstwo albo morderstwo :-) Nie anam jeszcze Waszego slangu :-) Ale jeszcze chwila i sam dojdę do tego o co chodzi z tym popełnianiem :-) I nie będę Was o to pytał, bo znowu Genrufin wspomni o prowadzeniu za rączkę :-) Aczkolwiek każdy z Was odpowie mi jednym prostym zdaniem o co chodzi z tym popełnianiem, a mi dojście do tej wiedzy zajmie pewnie ciut sporo więcej czasu :-)
« Ostatnia zmiana: 12 Grudzień 2017, 23:58:34 wysłana przez malawista »

Offline BlackBourn

  • User
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 3
  • BlackBourn pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1381km
  • Trains Routed: 18
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #102 dnia: 13 Grudzień 2017, 00:26:10 »
Jestem w szoku że w obecnych czasach istnieje aż taka wysoka kultura osobista! Jestem oczarowany tym!
Kiedy jest 03:00 a ty grasz w td 2, WIEDZ ŻE COŚ SIĘ DZIEJE!

Online Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 840
  • Siła reputacji: 267
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11177km
  • Trains Routed: 3465
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #103 dnia: 13 Grudzień 2017, 09:42:23 »
[ciach]
Nie anam jeszcze Waszego slangu :-) Ale jeszcze chwila i sam dojdę do tego o co chodzi z tym popełnianiem :-)
 [ciach]
https://eu07.pl/forum/index.php?topic=29872.0 ;) - Słownik żargonu kolejowego.
Wypadkowa TD2.

Offline malawista

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 4
  • malawista pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1520km
Odp: Przykra przygoda - kac moralny - jak postąpić?
« Odpowiedź #104 dnia: 13 Grudzień 2017, 22:01:51 »
Jestem w szoku że w obecnych czasach istnieje aż taka wysoka kultura osobista! Jestem oczarowany tym!

BlackBourne, proszę nie przesadzaj... Aczkolwiek, miło mi Cię czytać :-) Ale ja przecież nic specjalnego nie robię :-)

Dodano: 13 Grudzień 2017, 22:07:28


[ciach]
Nie anam jeszcze Waszego slangu :-) Ale jeszcze chwila i sam dojdę do tego o co chodzi z tym popełnianiem :-)
 [ciach]
https://eu07.pl/forum/index.php?topic=29872.0 ;) - Słownik żargonu kolejowego.

Dzięki Kacper za namiary.
"Popełnianie składu" to był pikuś. Teraz będzie jeszcze ciekawiej. Otóż... Szybki wyłącznik. Tyle razy już w niego klikałem. Ale nadal nie wiem co on wyłącza, ani jak bardzo on jest szybki? I czy faktycznie musi być bardzo szybki? Co stałoby się, gdyby to, co wyłącza, wyłączał powoli? A już przede wszystkim, dlaczego on to coś, jeszcze mi nieznane, wyłącza, zamiast włączać, skoro trzeba w niego pstrynknąć podczas uruchamiania lokomotywy?
Wiem, rozwaliłem Was. Nie jest łatwo, mówię Wam :-)
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudzień 2017, 22:07:28 wysłana przez malawista »