Autor Wątek: Braki/koncert życzeń  (Przeczytany 2377 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1325km
  • Trains Routed: 482
Braki/koncert życzeń
« dnia: 16 Listopad 2017, 04:43:18 »
Temat luźny do omówienia co by się przydało na różnych polach. Zamierzam tu krótko punktować co uważam za potrzebne w TD2. Pogrubioną czcionką zaznaczę co uważam za najważniejsze/najpilniejsze.

-wózek widłowy (model), jako element otoczenia szczególnie miło byłby widziany na stacjach towarowych, placach budowy czy tam gdzie można zostawić kontenery do wyładunku
-betonowa rampa rozładunkowa przy torze (model), element infrastruktury kolejowej, obecnie jest klejony z innych modeli, na przykład peronów
-przejścia i kładki nad torami (model), najlepiej oddzielnie schodu, oddzielnie kładka, żeby można było swobodnie zmieniać odległości między schodami oraz długość kładki i ilość schodów. Obecnie klejone jak rampa i wiele innych.
-sensownie zabezpieczone spawny (rozwiązanie systemowe), obecnie dobrze funkcjonują spawny na LCS Szy, w lokomotywowni na LCS Wl, tam zawsze jest wykolejnica lub kozioł. Dla kontrastu taki Imielin to porażka na tym polu. Tm10 jest zabezpieczona należycie wykolejnicą, ale E3, E5, F3, F5 w ogóle nie powinny mieć spawnu. Wejdzie taki troll na impulsie i rozpruje zwrotnicę idąc na szlak
-schematy stacji, zwłaszcza na wajchach(plik obrazu), obecnie funkcjonuje proteza w postaci scs, który nie działa. Schemat powinien zawierać numeru torów opisane jasno, numery zwrotnic wraz z zaznaczeniem położenia plus i minus, wszystkie semafory i tm. Na scs wystarczy dobrze opracować pulpit. Do tego nazwy izolacji, nie będę za każdym razem się zastanawiać jak nie znam stacji na pamięć, jakiego wpisu dokonać do /rmcar
-dinozaur (model), chyba nie muszę tłumaczyć ;p
-komenda /weigth (element programu), analogicznie do /length podawałaby aktualną masę składu. Dobrze wiedzieć jak trudno będzie się zatrzymać, bo nie oszukujmy się, gdzie robić hamowania kontrolne na bocznicy? Często posterunki uruchamiające są gdzieś w jakiejś dziurze i nie ma na to miejsca. Doświadczony mechanik i tak wie jak hamować, a niedoświadczony, widział ktoś kiedyś, żeby robił hamowanie kontrolne?
-reputacja mechaników (element programu), obecnie mamy kilku rozrabiaków nadwyrężających cierpliwość dyżurnych, chciałoby się kliknąć takiemu minusa. Analogicznie są eksperci, którzy są wspaniałymi fachowcami i miło ich gościć na stacji. Zdecydowanie brak mi pochwał promujących takich ludzi.

Jak coś więcej wymyślę to oczywiście będą kolejne posty, zachęcam do dodawania własnych punktów. No i  może ktoś z modelarzy/devów wypowie się odnośnie realności danych oczekiwań lub podejmie się zrobienia jakiegoś modelu z listy

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Siła reputacji: 221
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2822km
  • Trains Routed: 1393
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Listopad 2017, 10:14:11 »
-sensownie zabezpieczone spawny (rozwiązanie systemowe), obecnie dobrze funkcjonują spawny na LCS Szy, w lokomotywowni na LCS Wl, tam zawsze jest wykolejnica lub kozioł. Dla kontrastu taki Imielin to porażka na tym polu. Tm10 jest zabezpieczona należycie wykolejnicą, ale E3, E5, F3, F5 w ogóle nie powinny mieć spawnu. Wejdzie taki troll na impulsie i rozpruje zwrotnicę idąc na szlak
-schematy stacji, zwłaszcza na wajchach(plik obrazu), obecnie funkcjonuje proteza w postaci scs, który nie działa. Schemat powinien zawierać numeru torów opisane jasno, numery zwrotnic wraz z zaznaczeniem położenia plus i minus, wszystkie semafory i tm. Na scs wystarczy dobrze opracować pulpit. Do tego nazwy izolacji, nie będę za każdym razem się zastanawiać jak nie znam stacji na pamięć, jakiego wpisu dokonać do /rmcar

Zabezpieczenie spawnow należy już do kompetencji autora scenerii.
 Nie na wszystkich stacjach są wykolejnice, albo tory zabezpieczone żeberkiem. Na wspomnianym Imielinie gdyby wprowadzić Twoje obostrzenia mogłyby się respic tylko spaliny.

Co do schematu stacji to już jest to zaimplementowane w obecnej wersji gry. Wystarczy namalować schemat i zapisać go jak schemat.png w folderze ze scenerią. Taki schemat wisi między innymi na mojej scenerii Arkadia Zdrój. Wystarczy chcieć.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopad 2017, 10:16:22 wysłana przez Ares28 »

Offline Kalwin

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 1
  • Kalwin pracownik torowy
  • Distance Travelled: 228km
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Listopad 2017, 10:40:37 »
Na wstępie proszę o darowanie sobie komentarze, że nowy nie ma prawa mieć koncertu życzeń ;)

Uważam, że pakowanie nowych modeli jest na plus, ale i tak z pewnością mają dużo pracy na wyrzucenie starych i wykonanie nowych. Wszak trzeba samemu wykonać model i sfotografować tekstury, to wymaga czasu. Więc pewnie nikomu się nie będzie chciało robić jakiś ramp :D
Najpilniejsze:
- poprawa dalszego fruwania wagonów, rozrywania ich przy podstawieniu,
- fizyka dla EN57, SM42 i reszty spaliniaków,
- poprawa optymalizacji,
- poprawa czasu przełączania między sceneriami i crashu wagonów,
- poprawa działania tekstur terenu, zwiększenie możliwości dodania kolejnych elementów tekstur,
- optymalizacja edycji terenu i czasu przeładowania terenu,
- poprawa ładunków na towarach (kontenery na torach),
- poprawa pracy i obsługi Impulsa.

Offline panmechanik2002

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 9
  • panmechanik2002 pracownik torowy
  • Look it is a Seven 303e!
  • Distance Travelled: 379km
  • Trains Routed: 14
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Listopad 2017, 12:00:39 »
Rampy idzie zrobić samemu. W edytorze

Online Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1325km
  • Trains Routed: 482
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Listopad 2017, 14:41:07 »
Cytat: Ares28
Co do schematu stacji to już jest to zaimplementowane w obecnej wersji gry. Wystarczy namalować schemat i zapisać go jak schemat.png w folderze ze scenerią. Taki schemat wisi między innymi na mojej scenerii Arkadia Zdrój. Wystarczy chcieć.

Co do brakujących modeli też przecież wystarczy chcieć, a jednak brakuje, więc do każdego można powiedzieć "wystarczy chcieć".

Kolejny punkt do listy:
-trawa (model), nie pojedyncze kępki, a całe duże ich grupy jako jeden model. Nawet kompresja 5:1 by znacznie podniosła optymalizację.

Ogólnie modele grupowe są bardzo pożądane. Wyobraźcie sobie przejście nad torami, montowane schody z elementów peronu, jakieś 20 schodków. Schody razy 3 plus ze dwa przęsła kładki i mamy 42 obiekty. Mając model schodów jako jedność, mamy dwa razy schody plus dwa razy kładka. 4 obiekty do przeliczenia zamiast 42. Oczywiście nie każde modele da się tak potraktować, tory będą w takiej formie w jakiej są i basta, jednak znaczną większość elementów mapy stanowią właśnie drobne fragmenty otoczenia jak trawa. Myślę, że można zejść z ilością obiektów na scenerii bez starty na jakości o nawet 30%, bez najmniejszego uszczerbku na jakości. Bardzo zyskałaby na tym optymalizacja programu, no i scenerie, które dziś mają tysiące kępek trawy i ledwo mieszczą się w granicy 80k obiektów, spokojnie zeszłyby poniżej 60k, przestały by się tak lagować i zacinać, a ich ładowanie byłoby szybsze. Docelowo nawet ten limit 80k można by nieco zmniejszy gdy tylko warunki pozwolą (dysponując modelami grupowymi 60-70k powinno wystarczyć na węzeł z masą detali).

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Siła reputacji: 221
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2822km
  • Trains Routed: 1393
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Listopad 2017, 16:47:40 »
Cytat: Ares28
Co do schematu stacji to już jest to zaimplementowane w obecnej wersji gry. Wystarczy namalować schemat i zapisać go jak schemat.png w folderze ze scenerią. Taki schemat wisi między innymi na mojej scenerii Arkadia Zdrój. Wystarczy chcieć.

Co do brakujących modeli też przecież wystarczy chcieć, a jednak brakuje, więc do każdego można powiedzieć "wystarczy chcieć".

Do zrobienie nowego modelu jednak wymaga znacznie większego trudu i nakładu czasu niż machnięcie w paincie schematu stacji, nie uważasz?  ::)

I myślisz, że nie wpadliśmy jeszcze na takie genialne pomysły?
Gdyby to rzeczywiście tak działało jak to opisujesz, to już dawno byłoby to zaimplementowane. Ale niestety takie "połączenie" kilku obiektów w jeden model wpłynie conajwyżej na mniejszy rozmiar pliku sc. Ilość polygonów w modelu będzie nadal taka sama, więc nie da to żadnego zysku w wydajności.

Online Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 64
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 1325km
  • Trains Routed: 482
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopad 2017, 04:39:21 »
Kolejny punkt:
-pomarańczowa skórka na EN-57, jak wiemy składy jeżdżą używane ponad 30 lat, normalne jest, że przechodzą większe naprawy i są przemalowywane co jakiś czas. Tak zwane "żółtki" jeździł do lat 90tych, później zaczęto je odnawiać i malować na kolor madarynkowo pomarańczowy. W tych barwach jeździły ładnych kilka lat, później przemalowane na szaro-czerwone jak mamy dziś barwy Inter Regio.

Dodano: 18 Listopad 2017, 04:48:02


Edit: @Ares28 serio ilość poligonów nie ulegnie zmianie? Zwłaszcza gdy opracowujemy nowy model? To jakiś obowiązek zrobić tyle samo? Myślałem, że to autor modelu decyduje ile zrobi, jak szczegółowo. Najważniejsze to chęci, umiejętności, środki i czas.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad 2017, 04:48:02 wysłana przez Trepan »

Offline chudya

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Siła reputacji: 27
  • chudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczy
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 1203km
  • Trains Routed: 169
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopad 2017, 09:29:58 »
Wyobraź sobie jeden schodek. Jak można go zrobić "mniej szczegółowo"? Czy będzie on w dwóch plikach (część pionowa i pozioma), czy w jednym, to płaszczyzn będzie tyle samo przecież, więc komputer będzie miał tyle samo roboty przy wyświetlaniu tego elementu.
Artur

Offline Kalwin

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 1
  • Kalwin pracownik torowy
  • Distance Travelled: 228km
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopad 2017, 14:47:41 »
I myślisz, że nie wpadliśmy jeszcze na takie genialne pomysły?
Gdyby to rzeczywiście tak działało jak to opisujesz, to już dawno byłoby to zaimplementowane. Ale niestety takie "połączenie" kilku obiektów w jeden model wpłynie conajwyżej na mniejszy rozmiar pliku sc. Ilość polygonów w modelu będzie nadal taka sama, więc nie da to żadnego zysku w wydajności.
Edit: @Ares28 serio ilość poligonów nie ulegnie zmianie? Zwłaszcza gdy opracowujemy nowy model? To jakiś obowiązek zrobić tyle samo? Myślałem, że to autor modelu decyduje ile zrobi, jak szczegółowo. Najważniejsze to chęci, umiejętności, środki i czas.
Wyobraź sobie jeden schodek. Jak można go zrobić "mniej szczegółowo"? Czy będzie on w dwóch plikach (część pionowa i pozioma), czy w jednym, to płaszczyzn będzie tyle samo przecież, więc komputer będzie miał tyle samo roboty przy wyświetlaniu tego elementu.
Naprawdę... Jeśli developer Ares28 sieje takie herezje, a reszta mu wtóruje, to pozdrawiam serdecznie "przyszłość" optymalizacji gierki. Dalej piszcie, że to wina Unity i słaby silnik ;)

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Siła reputacji: 221
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2822km
  • Trains Routed: 1393
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopad 2017, 15:12:42 »
Edit: @Ares28 serio ilość poligonów nie ulegnie zmianie? Zwłaszcza gdy opracowujemy nowy model? To jakiś obowiązek zrobić tyle samo? Myślałem, że to autor modelu decyduje ile zrobi, jak szczegółowo. Najważniejsze to chęci, umiejętności, środki i czas.

Nowy model potrzebują przede wszystkim podkłady kolejowe oraz bramki i elementy sieci trakcyjnej - te drugie zostały już zresztą zrobione na nowo, i są na wersji dev. Ale przykład który ty podałeś ze schodkami, które są zwykłymi prostopadłościanami z teksturą, albo trawą, którą są dwa kwadraty sklejone ze sobą jest irracjonalny.

Naprawdę... Jeśli developer Ares28 sieje takie herezje, a reszta mu wtóruje, to pozdrawiam serdecznie "przyszłość" optymalizacji gierki. Dalej piszcie, że to wina Unity i słaby silnik ;)

Przyszłość gierki także pozdrawia. Ma się bardzo dobrze, ostatnio zagościły u niej nowe modele, tekstury, sygnały świetlne, elementy sieci trakcyjnej, a także nowy tabor i fizyka. O wszystkim można przeczytać tutaj.  8)
Ino drażni ją nieco, że obgadują ją osoby nie mające żadnego pojęcia o stanie faktycznym.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 272
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 7402km
  • Trains Routed: 2728
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Listopad 2017, 15:38:51 »
Czekamy. Pozwolę sobie ocenić efekt finalny, a nie changelog z forum. Szczerze kibicuje pracom nad symulatorem.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Kalwin

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 1
  • Kalwin pracownik torowy
  • Distance Travelled: 228km
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Listopad 2017, 16:25:28 »
Ale przykład który ty podałeś ze schodkami, które są zwykłymi prostopadłościanami z teksturą, albo trawą, którą są dwa kwadraty sklejone ze sobą jest irracjonalny.
I dalej herezja. Zrób 20tys. schodków z peronów, czyli użyj jakoś 100tys. peronów, a wrzuć 20tys. DOBRZE i optymalnie wyprodukowanych schodów i zarzuć mi screena z okna Unity. Wtedy pogadamy, co jest irracjonalne ;)

Przyszłość gierki także pozdrawia. Ma się bardzo dobrze, ostatnio zagościły u niej nowe modele, tekstury, sygnały świetlne, elementy sieci trakcyjnej, a także nowy tabor i fizyka. http://td2.info.pl/index.php/topic,2728.0.html
O wszystkim można przeczytać tutaj.
Ino drażni ją nieco, że obgadują ją osoby nie mające żadnego pojęcia o stanie faktycznym.
Nie pozdrawiałem gierki, tylko optymalizację ;) Jeżeli z takim podejściem jak wyżej wymieniliście je na nowe, to będzie znacznie gorzej, niż jest teraz. Wspomnisz moje słowa, albo pewnie zwalisz to na coś innego. Stan faktyczny widzę, pełno scali, quickfixów i "zmian nazwy", zapychanie kolejnymi modelami, zamiast zoptymalizować te co są. Pojeździłem dobrych kilkanaście godzin i tyle rzeczy razi w oczy, że dziwię się, że tak wielka ekipa, jaka obecnie się zebrała, nie poprawia tego, tylko zajmuje się jakimiś duperelami. Ja Wam ścieżki pracy nie będę wytyczał, ani nie mam do tego prawa, ale chyba dalej idzie to w złym kierunku.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad 2017, 16:27:01 wysłana przez Kalwin »

Offline Husarz

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Siła reputacji: 328
  • Husarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezes
  • Distance Travelled: 1517km
  • Trains Routed: 4021
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Listopad 2017, 16:51:54 »
Są rzeczy ważniejsze od schodów, uwierz mi. :) Optymalizacja zbyt detalicznie zrobionych modeli, zastąpienie obiektów od @Pitka nowymi, SWDR czy nowy tabor.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad 2017, 16:53:49 wysłana przez Husarz »
3840

Offline Freinz666

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 1
  • Freinz666 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 338km
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Listopad 2017, 18:16:06 »
Jak na razie jedno życzenie czyli nowy model impulsa, bo obecnie to najgorszy model z dostępnych obecnie, a jest to świetny pociąg jak na początek gry z td2

Offline Ryszard

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 169
  • Ryszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezes
  • Distance Travelled: 5165km
  • Trains Routed: 1239
Odp: Braki/koncert życzeń
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Listopad 2017, 18:22:28 »
Poprzedni model był dużo gorszy ;)