Autor Wątek: Info: Imielin 2015  (Przeczytany 5254 razy)

1 Użytkownik i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 254
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 3630km
  • Trains Routed: 1644
Imielin 2015
« dnia: 19 Listopad 2017, 16:22:11 »
Przedstawiam wam realną scenerię Imielin.

Imielin to niewielka stacja przelotowa, położona na linii nr 138 z Oświęcimia do Katowic. Posiada ona 4 tory główne, dwa zasadnicze i dwa dodatkowe. Ruch pociągów prowadzą dwie nastawnie: "Im" oraz "Im1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Z nastawni dysponującej obsługuje się też rogatki na przejeździe.
Na stacji znajduje się nieczynna od 2010 roku bocznica składu metali nieżelaznych. W 1990 roku wybudowano także kolejną bocznicę prowadzącą do Centrum Uzdatniania Wody w Dziećkowicach, jednak nigdy nie była ona eksploatowana, a w 2005 roku podjęto decyzje o jej fizycznym demontażu. O jej egzystencji przypomina jedynie zarośnięty nasyp kolejowy odchodzący od linii na szlaku w kierunku Chełmu Śląskiego.

Przez stację w ruchu pasażerskim przejeżdżają obecnie jedynie pociągi osobowe. Oprócz nich dziennie przejeżdża nawet kilkadziesiąt pociągów towarowych.

Imielin zasłynął ze swojego zdegradowanego szkodami górniczymi podtorza, oraz związanym z tym ograniczeniem do 30 km/h. Ze względu na znaczną różnicę w dopuszczalnej prędkości drogowej na szlaku do Mysłowic (90 na torze 1, a 30 na torze 2) od 2012 roku wszystkie pociągi osobowe poruszały się po torze nr 1.

Stan scenerii odwzorowano na rok 2015. W planach jest także zrobienie drugiej wersji ukazującej stan po rewitalizacji, stąd w nazwie scenerii pojawia się data, aby potem można było je odróżnić.

Szlaki:
CSl - 2 tor zelektryfikowany (40 km/h na zasadniczym, 30 na przeciwnym)
MKs - 2 tor zelektryfikowany (30 km/h na zasadniczym, 90 na przeciwnym)

Uwagi:
  • Sceneria zawiera realny układ semaforów oraz wskaźników, które zrekonstruowano na podstawie podkładów satelitarnych, nagrań i zdjęć. Nie jest on w 100% zgodny z instrukcjami!
    Do niektórych ostrzeżeń brakuje wskaźników W8, niektóre W9 leżą niewidoczne w krzakach, brakuje jednego W4 w peronie oraz nie ma wskaźników We. Nie zachowano także wymaganych dróg ochronnych od semaforów z torów głównych dodatkowych.
    Proszę nie wymieniać tych braków jako błędy. Sceneria została zaakceptowana do użytku przez administrację.

Regulamin Scenerii:
  • Sceneria obsługuje jedynie pociągi towarowe i osobowe. Zabrania się wystawiania przez Imielin Rj dla pociągów o priorytecie MPE i wyższym.
  • Dla pociągów o priorytecie MPE i wyższym w uzasadnionych okolicznościach (mała ilość scenerii, duże kolejki itd.) możliwe jest odstępstwo od powyższego punktu i po wcześniejszym uzgodnieniu z DR wystawienie Rj przez Imielin.
    Taki Rj jest traktowany jako "objazd", a ich wystawianie nie powinno być regularną praktyką.
  • DR zostaje upoważniony do kasowania z SWDR3 pociągów łamiących postanowienia regulaminu scenerii, jeśli tylko uzna, że sytuacja ruchowa nie pozwala na przyjęcie nadprogramowych składów.
  • DR zasiadający na scenerii, oraz DR wyprawiający do Imielina na szlak MKs pociąg o priorytecie ROJ i wyższym zobowiązani są, jeśli tylko pozwala na to sytuacja ruchowa, wyprawić go na tor szlakowy nr 1 - tak jak w rzeczywistości.

Dyżurni, którzy nie będą stosowali się do powyższych zaleceń, a w szczególności do punktu 1. będą sukcesywnie dodawani na czarną listę.

Czarna lista:
apacz12! - zakorkowanie scenerii oraz wyjście z pociągami i aktywnymi rozkładami.
sunsie - zakorkowanie scenerii, łamanie regulaminu technicznego, wyjście z aktywnymi rozkładami.

Wykaz Ostrzeżeń Stałych:



Autorzy:
Ares28 - Układ torowy, sygnalizacja, otoczenie.
Matz32 - podkłady satelitarne, słupki i tabliczki hektometrażowe.
jabol438 - pomoc przy sieci trakcyjnej.

Aktualna nazwa i nr scenerii:
Imielin 2015 b5788575.sc

Plik sc i scs do pobrania w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudzień 2017, 17:41:10 wysłana przez Ares28 »

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 24
  • hulek dróżnik przejazdowyhulek dróżnik przejazdowyhulek dróżnik przejazdowyhulek dróżnik przejazdowy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1798km
  • Trains Routed: 245
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Listopad 2017, 22:37:48 »
Padam na twarz, i oddaje czesc Aresowi28 za tak wybitnie, realnie zrobione otoczenie. SZACUN   ;)
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline Husarz

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Siła reputacji: 415
  • Husarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezes
  • Distance Travelled: 1517km
  • Trains Routed: 4796
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Listopad 2017, 22:45:44 »
Zacnie Aresu.  8)
4786

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Siła reputacji: 81
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 4220km
  • Trains Routed: 730
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Listopad 2017, 22:54:28 »
Eleganckie... nowy Mercedes wśród scenerii...
Z tym "pod prąd" będzie ciekawie...
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline ED161

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Siła reputacji: 86
  • ED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezes
  • Distance Travelled: 5710km
  • Trains Routed: 1020
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Listopad 2017, 23:35:09 »
Cytuj
W planach jest także zrobienie drugiej wersji ukazującej stan po rewitalizacji, stąd w nazwie scenerii pojawia się data, aby potem można było je odróżnić.

Przecież jest już Imielin po rewitalizacji by @trichlor.

Sceneria ślicznie wygląda,ale nie chciałbym jechać po niej expressem albo pośpiechem :p
Projekt "Siódemka" - 15%
Mińsk Mazowiecki - 55%

Offline Ares28

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 254
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 3630km
  • Trains Routed: 1644
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Listopad 2017, 23:58:49 »
Przecież jest już Imielin po rewitalizacji by @trichlor.

Sceneria ślicznie wygląda,ale nie chciałbym jechać po niej expressem albo pośpiechem :p

Uwagi:
  • W miarę możliwości proszę nie robić przez Imielin Rj dla pociągów o priorytecie MPE i wyższym.

A "Imielin po remoncie" zawiera liczne błędy, a przede wszystkim ma błędny układ torowy, bo był robiony "na oko" ze schematu z semaforka. Stwierdziłem że nie ma tam nawet co poprawiać, więc zrobiłem swoją wersję od zera, na podkładach.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 87
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 2147km
  • Trains Routed: 762
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopad 2017, 04:13:06 »
Sceneria wykonana bardzo szczegółowo i dokładnie. Wreszcie doczekaliśmy się czegoś na tak wysokim poziomie. Magiczny lasek mógłby być nieco dłuższy. No i największy plus-scenerie realne powinny mieć datę, na którą odzwierciedlają stan.

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 443
  • Siła reputacji: 157
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2448km
  • Trains Routed: 1006
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Listopad 2017, 07:09:37 »
Magiczny lasek powinien być tak krótki, jak to możliwe, wydłużanie go to nienajlepszy pomysł :P
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Ares28

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 254
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 3630km
  • Trains Routed: 1644
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Listopad 2017, 10:27:27 »
I tak szlaki zostały nierealnie wydłużone tym magicznym laskiem. W rzeczywistości w stronę Chełmu jest 100m za wjazdowym To. W stronę Mysłowic, wcale nie lepiej - 200m. Tam nawet nie ma gdzie się rozpędzić, wyjeżdżasz na Imielin z takich Mysłowic i od razu To na "Stój", a do tego ta 30tka 😂

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 87
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 2147km
  • Trains Routed: 762
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Listopad 2017, 10:43:31 »
Owszem, ale realia programu są nieco inne niż rzeczywisty szlak. Gdyby była permanentna stała blokada to magiczny lasek jest wcale nie potrzebny, ale nie ma jej, więc jadąc ciężkim składem przez LOL na Szymankowszczyźnicach musiałbym włączyć hamowanie gdzieś za Hecznarowszczyźnicami żeby nie przekroczyć. Ani od strony Mysłowic, ani Chełma śląskiego nie ma takiej opcji, żeby się tak rozbujać, więc lasek jest kiepską protezą połączenia między stacjami. Inna sprawa, że lepszej nie mamy.

Offline Ares28

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 254
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 3630km
  • Trains Routed: 1644
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Listopad 2017, 11:03:38 »
jadąc ciężkim składem przez LOL na Szymankowszczyźnicach musiałbym włączyć hamowanie gdzieś za Hecznarowszczyźnicami żeby nie przekroczyć.

Już Ci wczoraj tłumaczyłem że od tego w rozkładzie masz prędkość drogową na następnej scenerii podaną. Trzeba ją zmniejszyć najlepiej jeszcze przed magicznym laskiem na poprzedniej scenerii. I tak magiczny lasek ma 700m, a więc wynosi tyle co droga hamowania z prędkości 100km/h. Jadąc towarkiem 80km/h powinieneś spokojnie wyhamować.

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 230
  • Siła reputacji: 687
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 5098km
  • Trains Routed: 6773
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Listopad 2017, 11:36:35 »
Ares28 Wiedziałem ze jak dostarczę ci tyle przeróżnego materialu (filmy, przeróżne dokumentacje z danymi ) to będzie wypasiona sceneria :D ale  efekt finalny przerósł moje oczekiwania.  :o ::) :P Szkoda tylko, ze limit obiektów  i optymalizacja  TDeka nie pozwala zbyt na zrobienie sąsiednich posteurnkow ktore sa rzut beretem :/.  Trepan skończ siać zamęt i zwalać -ze nie umiesz jadzic i się wywaliłeś - na scenerie bo takich jak ty tu jest od liku , ino rura do przodu a wskaźników  nie widza  ani rozkładowej  w rj. ED161 tamten Imielin to tylko popudrowany trup starej wersj  Imielina robionej  na oko wiec  ma zsadnosc poprawy.

Posprzątane, sprzeczać to się na PW albo przy herbatce możecie.
//UAZownik
« Ostatnia zmiana: 20 Listopad 2017, 14:48:22 wysłana przez UAZownik »
Buduje sie :  Mrozy/Matzowo/Sosnowo i inne takie
Jak liczy Administracja  20+15+10 rowna sie 60
Moje foty kolejowe https://www.facebook.com/Matz32

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 94
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 3226km
  • Trains Routed: 507
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Listopad 2017, 15:57:26 »
Wreszcie! - stary, dobry Imielin, aż chce się po nim jechać :P
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Siła reputacji: 216
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 20808km
  • Trains Routed: 1495
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Listopad 2017, 16:37:07 »
jadąc ciężkim składem przez LOL na Szymankowszczyźnicach musiałbym włączyć hamowanie gdzieś za Hecznarowszczyźnicami żeby nie przekroczyć.

Jadąc ciężkim jak ci się pojawi "Ładowanie scenerii" i zaczniesz hamować 2-gim stopniem spokojnie wyhamujesz (masz łącznie ok 1,5km na to). Sprawdzałem da się bez najmniejszego problemu.
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Siła reputacji: 81
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 4220km
  • Trains Routed: 730
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopad 2017, 18:34:27 »
Chyba jednak lasku zbyt mało... towarka 650m łączy 150m przed wjazdowym...

Na MKs jest problem... przy 20km/h koniec torów, zapewne odcinek zbyt długi
« Ostatnia zmiana: 20 Listopad 2017, 18:51:27 wysłana przez stasiu29011 »
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)