Autor Wątek: DevBlog: Usterki USRK  (Przeczytany 692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Siła reputacji: 221
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2822km
  • Trains Routed: 1393
DevBlog: Usterki USRK
« dnia: 25 Listopad 2017, 03:42:37 »

Dobry wieczór... Mechaniku, coś się... Coś się popsuło i wjazd będzie na zastępczy...
— ISDR Zbyszek

Usterki USRK

Drodzy gracze!

Semafory - jak każde urządzenia - gdy nie są odpowiednio doglądane i pielęgnowane ulegają awariom. Najczęściej taka usterka polega na przepaleniu jednej z żarówek i braku możliwości podania sygnału zezwalającego. Zdążają się jednak także i znacznie poważniejsze problemy: przebicia i zwarcia podczas których wyświetlony sygnał może zostać zakłócony i nie wyświetlony prawidłowo.

Wraz z naszym zespołem programistów postanowiliśmy zasymulować tego typu awarie w Train Driver 2. Już w nadchodzącej aktualizacji zostaną dodane losowe awarie i usterki semaforów świetlnych, które na pewno urozmaicą grę zarówno mechanikom jak i dyżurnym. W związku z tym w tej części DevBloga opiszemy wam jak będą one wyglądały, oraz jak poprawnie się zachować podczas takiej awarii.

Zasymulowanych zostanie aż 6 rodzajów awarii, a każda z nich cechować się będzie innymi objawami. Dyżurny ruchu otrzyma powiadomienie o niepoprawnym wyświetleniu sygnału na semaforze, na którym zamiast sygnału zezwalającego pojawi się S1, sygnał wątpliwy, albo choinka. Jeśli semafor posiada białą komorę, to nadal będzie możliwe podanie sygnału zastępczego, ponieważ białe światło migowe zasilane jest z oddzielnego układu nieuzależnionego od stanu semafora. W przeciwnym wypadku do dalszej jazdy będzie niezbędny rozkaz pisemny.

W momencie wystąpienia awarii automatycznie wezwany zostaje zespół monterów do naprawy semafora. Czas naprawy jest losowy i wynosi od 15 do 45 minut. Po zakończeniu prac nad semaforem dyżurny otrzyma stosowne powiadomienie.


Na koniec tylko przypomnimy, że:
  • Każdy semafor, który pozostaje wygaszony, lub wskazuje sygnał inny niż te uwzględnione w Ie-1, należy traktować jak semafor wskazujący sygnał "Stój".
  • Jazda na sygnał zastępczy jest przebiegiem niezorganizowanym. Mechanik ma obowiązek zachować ostrożność, uważnie obserwować drogę przebiegu, oraz tak regulować prędkość aby móc zatrzymać się w przypadku napotkania przeszkody.
  • Dyżurny ruchu podając Sz ma obowiązek poinformować mechanika po którym torze odbędzie się jazda, oraz podać powód użycia sygnału zastępczego.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2017, 14:34:30 wysłana przez Marcin_S »