Autor Wątek: Gomunice  (Przeczytany 5617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Grudnia 2017, 01:33:08 »
Witam ponownie z poprawkami i podziękowania za udzielenie mi  paru wskazówek Matzowi 32.
Szacun panowie że takie duże scenerie tworzycie ,ale moja taka nie będzie ,bo jest robiona pod słabsze kompy i otoczenie będzie na pewno słabsze w wykonaniu.
Nowej robić nie będę tylko poprawiał będę do skutku ,aż zostanie dopuszczona do ruchu.Dlaczego Gomunice tam się wychowałem i mieszkałem.
Poprawki na dziś:
przedłużone szlaki Pt,Ra o następne ostępy blokady sbl
zmienione semafory sbl z powtarzaczy na dynamic_rs_y
ustawione w27 w magicznych laskach na szlakach
ustawione w16 od w4 720m (popr na 1000m)
poprawione naprężenia sieci na szlakach
wydłużona izolacja o 20m za semaforami wjazdowymi
odl w6 od przejazdu kolejowego 720m
dodane trochę otoczenia.
Jeżeli ktoś chce pomóc proszę pisać na pw co jeszcze poprawić .
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2017, 09:54:57 wysłana przez marianno3000 »

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Grudnia 2017, 18:06:11 »
Nowe poprawki i zakończenie na razie budowy pójdzie do spr.
-poprawiono perony były za krótkie
-dodano kilometraż
zmieniono wpisy scenerii i pulpitu sem sbl i izolacji zgodnie z tabliczkami,kilometrażu.

Proszę Administrację o sprawdzenie.
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2017, 18:15:10 wysłana przez marianno3000 »

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Grudnia 2017, 11:41:34 »
Znajdzie się Admin który będzie chciał spr ,Wys do Ryszard San ale nie odpowiada może brak czasu.
tu jest link https://megawrzuta.pl/download/ff83674682b66658ef809428f13a59e4.html

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Grudnia 2017, 11:53:40 »
Jeśli chcesz, to mogę Ci pomóc w otoczeniu.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Grudnia 2017, 21:21:40 »
Dzięki za chęci ale na razie spr kolejowe bo na pewno są błędy które trzeba poprawić.
Ale chyba wyrzucę ją do kosza bo nikt nie chce dalej sprawdzić.

Offline trichlor

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Siła reputacji: 653
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Grudnia 2017, 11:07:38 »
To ja się świątecznie za sprawdzenie tego cuda wezmę.

od szlaku Pt:

- brak W13 w Gorzędowie przy przejeździe z rogatkami
- W16 w odległosci 1090 m od W4 w Gorzędowie od strony Gomunic
- W16 o odległości 1100 m od W4 w Kamińsku (brak W4 w peronie)

i teraz ...

zgodnie ze schematem i informacją na semaforku szlak jest wyposażony w dwukierunkową czterostawną wieloodstępową blokadę liniową a tego tu nie ma (jest jednokierunkowa), ostatni semafor SBL pełniący jednocześnie role To dla semafora wjazdowego A ma oznaczenie 1710 podczas gdy na semaforku jest 1745. Na torze lewym mamy semafor SBL 2-komorowy z zaślepioną komorą światła zielonego (tutaj w scenerii mamy wstawioną To jednokomorową), semafory B1 i B2 zbyt daleko od semaforów wjazdowych A oraz X. Moim zdaniem jest też niepoprawny kilometraż bo wywalają się oznaczenia semaforów SBL.

stacja:- semafory C D E mają jakieś usterki we wpisach bo brak połączenia masztu z latarniami
- bramka w skrajni przy rozjeździe nr 4
- fake na sieci nad rozjazdem nr 8
- przejście między rozjazdami 1 i 2 wykonane 2 drutami zamiast 1
- w torach głównych dodatkowych 2 druty jezdne zamiast 1
- do poprawy przejście miedzy rozjazdami 28 i 29 na sieci trakcyjnej (to się kupy nie trzyma)


i teraz ...

na słupie trakcyjnym, gdzie jest w scenerii kilometr 173,600 w rzeczywistości jest 178,000 co jeszcze raz dowodzi niepoprawności w kilometrażu na scenerii.

od szlaku Ra:

- brak W27
- brak W13 przed przejazdem bez rogatek z sygnalizacją
- ostatnim semaforem SBL jest 1807 a powinien być 1796 a dla toru lewego: mamy w scenerii ToY a powinno być SBL o numerze 1797N dwukomorowy z zaślepioną komorą światła zielonego


Sprawdzić czy perony nie wchodzą w skrajnię, doprecyzować położenia W17 a nade wszystko przejrzeć sieć trakcyjną (bramki są za wysoko w stosunku do wieszaków). No i kilometry do poprawki na całej scenerii. Osłonić rezonatory SHP wskaźnikami W13.

Ogólnie bardzo dobre wrażenie.



CM Trichlor
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2017, 14:11:47 wysłana przez trichlor »
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Grudnia 2017, 21:55:29 »
Dzięki za spr sbl jest jednokierunkowa bo scenerie robię przed modernizacją.Kilometraż będzie raczej fikcyjny nie taki jaki jest w rzeczywistości ,to jest sceneria bardziej fikcyjna

Dodano: 28 Grudnia 2017, 00:39:18


Podziękowania jeszcze raz dla trichlor że poświęcił czas w święta dla mojej scenerii.
poprawki na dziś ;
wstawiono w13 ,ochrona shp
popr odl w16 od w4 1000m,dod brakujące w4
zmieniono wpisy C,D,E
poprawiono wszystkie bramki
zmieniono przejścia między rozjazdami 1i2,28i29
skrócono odległość B1iB2 od AiX
dodano w27 na szlaku Ra

Sbl został jednokierunkowy ( sbl jest jednokierunkowa bo scenerie robię przed modernizacją)
kilometraż na razie nie ruszany trzeba sprawdzić czy pasuje do tego układu sbl .
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2017, 00:39:18 wysłana przez marianno3000 »

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Stycznia 2018, 17:10:25 »
Znalazłem jeden błąd i poprawiłem w nazwie izolacji między scenerią a pulpitem.

Offline hulek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 92
  • hulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezes
  • jak bydzie to bydzie, nie bydzie to bydzie później
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Stycznia 2018, 12:05:31 »
Powodzenia w pracach. Jakby co pytaj sie kazdy pomoze (kto sie zna) w budowaniu scenerii.
W gębie Ferrero w kieszeni ZERO

Panie to się robi samo: Nic juz nie buduję. Bo po co :*

🚑 Rafałek pił ? ... No trochę pił... To za karę PAWULONIK 💉

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Stycznia 2018, 16:29:30 »
Sprawdzono i wypisano błędy:

Idąc od szlaku Ra:
  • Zła szerokość międzytorza na szlakach (ponad 5m zamiast 4). Niepoprawione
  • Brak W8 przed W27 za magicznym laskiem. Niepoprawione
  • Brak W27 dla toru niewłaściwego za magicznym laskiem.
  • Niepotrzebnie zdublowane wskaźniki W27, są w magicznym lasku i 500m dalej na szlaku też.
  • Źle wpisane prędkości w tory. Prędkość drogowa 120, a w tory wpisano 130.
  • Dwa zbędne, odnoszący się do niczego sygnalizatory powtarzające dla toru właściwego w kierunku szlaku Ra.
  • Niepoprawnie wykonane są niemalże wszystkie przęsła naprężania: złe wysięgniki, złe odległości między słupami, słupy skrajne oraz kotwienia powinny być podniesione 30cm nad główkę szyny.
  • Niepoprawnie powstawiane terrainpointy, jest ich zdecydowanie za dużo i dają brzydki efekt. Ustawienie terrainpointów w celu uzyskania nasypu zostało opisane w poradniku.
  • Brak W6a przed przejazdem kolejowym.
  • Kompletny brak tarcz ostrzegawczych.
  • Niepoprawnie wstawione wskaźniki W11 (w odległości co 300m zamiast co 100).
  • Brak rezonatora SHP przed ToY.
  • Brak rezonatorów SHP przed semaforami wjazdowymi.
  • Brak W6a przed przejazdem w obrębie posterunku.
  • Czarne tekstury spowodowane wykorzystaniem więcej niż 4 tekstur na danym obszarze. Niepoprawione
  • Przejścia międzytorowe wykonane z flexów... Przejścia między rozjazdami wykonujemy z odcinków prostych aby uniknąć tego typu krzywizn jak między roz. 24 a roz. 25.
  • Zastosowanie rozjazdów R500 razem z R190 na torach głównych zasadniczych??? Najlepiej podmień je na rozjazdy jednego typu, poza tym R190 raczej stosujemy tylko na torach bocznych po których prowadzone są wyłącznie manewry.
  • Za dużo krzywizna łuku między roz. 22 a roz. 23.
  • Za dużo krzywizna łuku między roz. 19 a roz. 22. Niepoprawione
  • Drzewa BLB zbyt blisko toru... Polecam ich w ogóle nie stosować, skoro te same drzewa są dostępne w wersji 3D. Niepoprawione
  • Za roz. 22 fragment bramki jest w skrajni toru bocznego. Niepoprawione
  • Brak wymaganych dróg ochronnych od semaforów: C, D, Y Niepoprawione.
  • Kompletny brak W17 na głowicy od strony szlaku Ra.
  • Niepoprawnie wstawione wskaźniki W17. Powinny być odsunięte o 1.75m od osi toru i ustawione na łączeniu podsypek.
  • Za duża krzywizna łuku za roz. 11.
  • Zbędne W27 przed i za posterunkiem, gdyż wskazują tę samą prędkość co na szlaku.
  • Na przeciwległej głowicy numeracja rozjazdów do poprawienia.

Pozostałe uwagi:


Scenerię realną wykonano bez użycia podkładów satelitarnych i to niestety bardzo widać. Nienaturalne krzywizny torów, 5 metrowe międzytorze, kompletny brak przechyłek i profilu pionowego uniemożliwiają wydanie scenerii w takiej formie. Jeśli nie zamierzasz poprawiać i budować od podstaw układu torowego proponuję przekwalifikować scenerię jako fikcyjną, inspirowaną na realnej.
I zrób coś proszę z tym otoczeniem, jest płasko jak na stole, i na całej scenerii po jednej stronie toru sa drzewa jednego typu, a po drugiej drugiego. Wygląda to koszmarnie.

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Stycznia 2018, 19:39:27 »
Dzięki Ares za sprawdzenie sceneria od początku miała być  jako fikcyjną, inspirowaną na realnej.

Offline MeGusta

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 434
  • MeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezes
  • A ninja is seen, only when he wants to be seen.
    • Mój Kanał na Youtube.
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Stycznia 2018, 23:54:21 »
Ares, nie rozumiem dlaczego wymieniasz rzeczy zbędne przy sprawdzaniu scenerii, jak tak na prawde są one przepisowe oraz estetyczne (nawet jeśli wygląda dla większości jak rak to jest to wizja twórcy, a jak ktoś chce to może zrobić własną scenerie wedle własnych pomysłów). W tym co tu napisałeś nie zgadzam się głównie z następującymi:
-Niepoprawnie powstawiane terrainpointy, jest ich zdecydowanie za dużo i dają brzydki efekt. Ustawienie. terrainpointów w celu uzyskania nasypu zostało opisane w poradniku.
-Zastosowanie rozjazdów R500 razem z R190 na torach głównych zasadniczych??? Najlepiej podmień je na rozjazdy jednego typu, poza tym R190 raczej stosujemy tylko na torach bocznych po których prowadzone są wyłącznie manewry.

Idąc od początku.
Tak jak mówiłem na początku, to nie jest twoja sceneria tylko autora. Tak jak postawił tak jest, można mu zaproponować albo zwrócić uwagę na to ale nie wpisywać tego jako błąd przez który sceneria nie zostanie dopuszczona.
Wstawki rozjazdowe mogą być krzywe przy rozjazdach o różnym skosie o czym już w sumie nawet tobie mówiłem, ale jak widać ty dalej swoje (tak jak z tym rozjazdem krzyżowym na Arkadii który jest wstawiony odwrotnie ale to na kiedy indziej). Przykłady? Stacja Słupsk która ma przy rozjeździe nr.3 R500 a przy następnym rozjeździe krzyżowym nr.7 R190 (pomijając fakt że jeszcze tam nie widziałem żadnego rozjazdu R300 tylko same R190 z wyjątkiem właśnie tej trójki), czy też w torach głównych zasadniczych są rozjazdy krzyżowe R190. Albo następna to Damnica która znajduje się na tej samej linii dwie stacje dalej, w torach głównych zasadniczych są rozjazdy R190. Nie wiem czy czasem w Bydgoszczy Głównej też nie ma rozjazdów R190 w torach głównych. W najbliższym czasie to sprawdzę i się okaże. Takich przykładów jest o wiele więcej tyle że byłem tylko na tych w torach plus Złocieniec który jako jedyny z tych ma R300 w głównym zasadniczym.

W szkole takie wzory na krzywe wstawki nam podają więc coś w tym musi być:
https://img.ttsk.ngo/image/tsCHC
https://img.ttsk.ngo/image/tsitk
I poglądówka wstawki między Rz3 oraz Rkpd7:
https://img.ttsk.ngo/image/tsOEs
Pozdrawiam serdecznie
Meguś ;)

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Stycznia 2018, 00:53:47 »
Ares, nie rozumiem dlaczego wymieniasz rzeczy zbędne przy sprawdzaniu scenerii, jak tak na prawde są one przepisowe oraz estetyczne

W jaki sposób wstawka wykonana za pomocą flexa, która ma faktyczny promień mniejszy o jakichkolwiek dopuszczalnych norm może być "przepisowa i estetyczna"? Po za tym ten punkt został już poprawiony i przy tym sprawdzeniu został własnie wykreślony.

Trudno, żeby wstawianie terrainpointów było uregulowane przepisami, ale na pewno w rzeczywistości nie uświadczysz lewitujących torowisk, albo szyn schowanych pod ziemią - a taki jest niestety skutek wygenerowania terenu z obecnej na scenerii pomarańczowej masy terrainpointów. I tym bardziej nie jest to estetyczne...

Offline zolwik

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 13
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Stycznia 2018, 06:53:41 »
W drogach zwrotnicowych dla pociągów wjeżdżających, gdzie nie są dopuszczalne jazdy bez zatrzymania, należy przy projektowaniu rozjazdów uwzględniać prędkość wjazdu pociągów, zależną od odległości do miejsca zatrzymania czoła najszybszego pociągu. Dla pociągów pasażerskich należy, z wyjątkiem rozjazdów krzyżowych, stosować co najmniej rozjazdy o promieniu 300 m i skosie 1:9. Na istniejących liniach drugorzędnych i liniach znaczenia miejscowego zezwala się stosować rozjazdy o promieniach 190m z tym, że przy wymianie należy uwzględnić możliwość zastąpienia ich rozjazdami o promieniu 300 m.

Rozjazdy o promieniach 190 m i skosie 1:9 stosuje się w torach, gdzie dozwolona prędkość na odgałęzieniu bez przechyłki wynosi 40 km/h. Należy unikać układania tych rozjazdów w torach głównych zasadniczych linii magistralnych, pierwszorzędnych i drugorzędnych.
Rozjazdy o promieniu 190 m i skosach: 1:7,5 stosuje się w torach stacji rozrządowych oraz bocznic.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2018, 07:04:43 wysłana przez zolwik »

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Gomunice
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Stycznia 2018, 07:26:35 »
Terrain pointy uwaga wydłużają wczytywanie scenerii, więc oszczędność nie zaszkodzi.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.