Autor Wątek: Idea/Pomysł: Zmiana punktu regulaminu symulatora.  (Przeczytany 1394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marszałek

  • User
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 3
  • Marszałek pracownik torowy
  • Odpowiedzialny maszynista
  • Distance Travelled: 10475km
  • Trains Routed: 17
Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« dnia: 11 Grudzień 2017, 10:25:52 »
Czego dotyczy pomysł:
Tryb maszynisty, Tryb dyżurnego / Regulamin symulatora TD2
   
Opis pomysłu:



Dzień dobry ;)


Postanowiłem przedstawić Państwu moją propozycje do zmiany jednego punktu w regulaminie symulatora, kierując się licznymi sytuacjami spornymi podczas współpracy z dyżurnymi ruchu.

Jak dobrze wiemy, Train Driver 2 jest symulatorem, w którym cenimy sobie ogarnięcie i przede wszystkim zachowanie realizmu prowadzenia ruchu, zarówno dyżurnych ruchu, ich znajomości procedur, obsługę stacji i komunikacje z maszynistami, jak i maszynistów w zakresie prawidłowej obsługi taboru oraz znajomości procedur ruchowych.

Potwierdzeniem tej idei jest zapis w regulaminie:

§ 2 „Maszyniści i dyżurni ruchu - prawa i obowiązki”
2.1 Zarówno maszyniści jak i dyżurni ruchu zobowiązani są do przestrzegania przepisów kolejowych.

Przejdźmy do rzeczy.

Czytając dalej regulamin w tym paragrafie natrafiamy na zapis:

2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować o: jeździe na sygnał zastępczy,  wyjeździe na tor lewy na sygnał zezwalający z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, bądź sygnał zastępczy, z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, a w razie konieczności podyktować rozkaz pisemny (O, S, N, NRob).

Proponuje edycje tego punktu i rozszerzenie go o informacje zgodne z obecnym wydaniem instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 z 26 września 2017 roku.

Posłużę się tutaj zapisami tejże instrukcji, aby wytłumaczyć zakres zmian.

§44 - "Zezwolenie na wjazd, wyjazd lub przejazd pociągu bez podania sygnału zezwalającego" ustęp pierwszy, ostatni akapit ustępu:

"W razie potrzeby wjazdu, przejazdu lub wyjazdu pociągu na sygnał zastępczy dyżurny ruchu informuje o tym prowadzącego pojazd ustnie lub za pomocą urządzeń łączności, oraz podaje przyczynę takiej jazdy i numer toru, którego dotyczy udzielone zezwolenie."

Ten zapis i znajomość jego treści przez dyżurnego nakazuje mu podczas decyzji o jeździe sygnał zastępczy udzielić maszyniście trzech informacji. Faktu podania sygnału zastępczego, informacji dlaczego sygnał ten został użyty, oraz toru, po którym odbędzie się jazda.

Z uwagi, że zapis jest obligatoryjny do respektowania, maszynista może odmówić jazdy w przypadku, gdy nie uzyska wymaganych informacji w myśl §6 - "Ogólne obowiązki pracowników związanych z prowadzeniem ruchu" ustęp 5. "W razie otrzymania polecenia, którego wykonanie może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, pracownik otrzymujący to polecenie obowiązany jest odmówić jego wykonania podając przyczynę." Jak wiadomo, regulacje bezpieczeństwa na kolei są pierwszorzędne, a maszynista zawsze wybiera najbezpieczniejszą opcje w danej sytuacji.

Jest to ważna sprawa, ponieważ jazda po przebiegu niezorganizowanym i podanie sygnału zastępczego jako sygnału niezależnego od urządzeń, może doprowadzić w skrajnych wypadkach do zdarzeń kolejowych i informacje służą po to, aby dyżurny jeszcze raz utwierdził swoje myślenie na temat drogi, po której wysyła pociąg, a maszynista ma wiedze czy jedzie tak, jak ma jechać, obserwując domknięcie np. zwrotnic lub ich prawidłowe nastawienie.

Kwestie sygnału zastępczego mamy już za sobą, przechodzę do kolejnej kwestii, zawartej w punkcie regulaminu, który analizuje.

2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować o: [...] wyjeździe na tor lewy na sygnał zezwalający z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, bądź sygnał zastępczy, z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24,[...]

Brakuje mi dopisu "w kierunku przeciwnym do zasadniczego" w myśl §22- "Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągów na szlaku" ustęp 2 "Dyżurny ruchu[...] informuje prowadzącego pojazd kolejowy, ustnie lub za pomocą urządzeń łączności, o zamiarze wyprawienia pociągu na tor lewy, w kierunku przeciwnym do zasadniczego"

Ponad to, dużo dyżurnych w TeDeku stosuje zwrot "wyjazd na niewłaściwy", zwrot ten nie obowiązuje już w instrukcji i powinien być uważany za sygnał wątpliwy, nieodpowiadający zapisom instrukcji.

Więc zakładając sytuacje wyjazdu ze stacji na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego na sygnał zastępczy po blokadzie przystosowanej do ruchu dwukierunkowego dyżurny powinien te informacje powiązać ze sobą w formie "Pociąg nr, wyjazd będzie na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego na sygnał zastępczy z powodu [powód] po torze nr."

Kwestie nazewnictwa wyjazdu na tor lewy mamy za sobą, przechodzę do kolejnej kwestii punktu, który analizuje.

2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować o: [...]  jeździe na sygnał zastępczy [...] wyjeździe na tor lewy [...] a w razie konieczności podyktować rozkaz pisemny (O, S, N, NRob).

Chciałbym tutaj dodać "podyktować prawidłowy rozkaz pisemny (O, S, N, NRob) o treści zgodnej z obowiązującymi normami i faktyczną sytuacją ruchową danego pociągu". Kieruje to tym, że większość rozkazów wystawianych przez mniej doświadczonych dyżurnych ma treści niezgodne z rzeczywistą sytuacją na zasadzie "dać, żeby dać, a czy to jest zgodne to kto na to patrzy". Również w tym dopisku brakuje mi prawa do odmowy przyjęcia niepoprawnego rozkazu pisemnego w myśl §6 - "Ogólne obowiązki pracowników związanych z prowadzeniem ruchu" ustęp 5, który wyżej przedstawiłem i prawa ruszenia dopiero po otrzymaniu prawidłowego rozkazu/ prawidłowego zezwolenia.


Przechodząc do podsumowań - Chciałbym wnieść o zmianę tego punktu regulaminu z treści

2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować o: jeździe na sygnał zastępczy,  wyjeździe na tor lewy na sygnał zezwalający z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, bądź sygnał zastępczy, z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, a w razie konieczności podyktować rozkaz pisemny (O, S, N, NRob).

Na treść:

2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować prowadzącego pojazd kolejowy o: jeździe na sygnał zastępczy (podając fakt podania sygnału zastępczego, powód użycia tego sygnału, oraz wskazanie toru, po którym odbędzie się jazda), wyjeździe na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego na sygnał zezwalający z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, bądź sygnał zastępczy, z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24 i dwiema informacjami, a w razie konieczności podyktować prawidłowy rozkaz pisemny (O, S, N, NRob) o treści zgodnej z obowiązującymi normami i faktyczną sytuacją ruchową danego pociągu. Prowadzący pojazd kolejowy ma prawo odmówić po przedstawieniu racjonalnych argumentów przyjęcia błędnego rozkazu pisemnego i zażądać poprawnego rozkazu.


Zapraszam Państwa, w tym administracje, do zaprezentowania swojego zdania na temat sugerowanej zmiany, która powinna się przyczynić do podniesienia poziomu realizmu w symulatorze :)


Pozdrawiam, Marszałek.
W symulatorze od Czerwca 2017.
Rekord prędkości - 200km/h. Rekord składu - ET41 +47 węglarek, 690 metrów, 3700 ton. Ulubiona lokomotywa - EU07.
Od dyżurnych wymagam zachowania odrobiny realizmu. Podstawą jest rozmawiać i nie złościć się wzajemnie :) Zgoda buduje, komisja nagradza.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 347
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 8318km
  • Trains Routed: 3426
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudzień 2017, 23:41:57 »
Akurat jazda "po lewym" to określenie, którym posługują się sami dyżurni. Zwrot "po torze lewym, przeciwnym do zasadniczego" jest długi, a po drugie dosyć durny, ponieważ tor lewy jest z zasady torem przeciwnym do zasadniczego i nie ma potrzeby, żeby podkreślać ten fakt. Jeśli PKP PLK lubi zmieniać nazwy co kilka lat, to już ich sprawa, ale to tylko wprowadza niepotrzebny zamęt.

Skoro trzymamy się tak sztywno przepisów, to mogę zaraz przytoczyć bogate fragmenty Ir-1 i dopiero się zacznie zabawa.

Aha, tak na marginesie. Bawi mnie, że osoba, która pisze o realizmie, ma w swoim podpisie takie kwiatki jak "rekord prędkości - 200km/h".
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Ares28

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 255
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 3651km
  • Trains Routed: 1654
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudzień 2017, 00:31:58 »
Oczywiście jestem za tym, aby pilnować przepisów i zachować chociaż pozory profesjonalizmu. Ale szczególnie sporna jest kwestia informowania o wyjeździe na tor niewłaściwy. Na wielu nagraniach jak choćby filmik tmechatronika z przejazdu Gdańsk Główny - Gdynia słyszymy jedynie "Po lewym do Wrzeszcza"  :D
Według mnie nie ma sensu przyczepiać się o aż takie szczegóły.

https://www.youtube.com/watch?v=rU72oz89IBc

Co do uwag dotyczących jazdy na zastępczy, oraz poprawności rozkazów to oczywiście się zgadzam. Przebiegi niezorganizowane są na tyle niebezpieczne, że mechanik musi mieć możliwość skontrolowania drogi przebiegu, a nie ma tej szansy gdy nie wie po którym torze się porusza.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 264
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11060km
  • Trains Routed: 3445
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudzień 2017, 09:34:12 »
A ja się doczepienie nie przepisywania na czat przez mechaników rozkazów, ponieważ jak na VATSIM readback: roger nie jest readbackiem, tak tu słowo "przyjąłem" nie jest potwierdzeniem zrozumienia rozkazu.
Roger/przyjąłem - niby wiem co do mnie mówisz, ale nie wiem, czy wykonam.
READBACK/POWTÓRZENIE - Przyjąłęm i WYKONAM.
Stąd tak istotne jest ponowne napisanie rozkazu, a nawet samych pól np Pełny rozkaz:
Cytuj
Rozkaz pisemny "S" Nr 2
dla pociągu nr 13106 dnia 11.12.2017
4
Inne:
Zezwalam na pominięcie wskaźnika W5 do km. 125.500.
Stacja Białobrzeg Posterunek Białobrzeg
Dyżurny ruchu bartus-kolejarz
Powtórzenie:
Cytuj
Nr 2/1 dla 13106 data dzisiejsza Jazda za wskaźnik W5 do km 125.500 przyjął maszynista Kowalski godzina 12:45
Zatem proponuje:
2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować prowadzącego pojazd kolejowy o: jeździe na sygnał zastępczy (podając fakt podania sygnału zastępczego, powód użycia tego sygnału, oraz wskazanie toru, po którym odbędzie się jazda), wyjeździe na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego na sygnał zezwalający z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, bądź sygnał zastępczy, z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24 i dwiema informacjami, a w razie konieczności podyktować prawidłowy rozkaz pisemny (O, S, N, NRob) o treści zgodnej z obowiązującymi normami i faktyczną sytuacją ruchową danego pociągu. Prowadzący pojazd kolejowy ma prawo odmówić po przedstawieniu racjonalnych argumentów przyjęcia błędnego rozkazu pisemnego i zażądać poprawnego rozkazu. Po czym ma go powtórzyć i nie może kontynuować jazdy do czasu potwierdzenia poprawności powtórzonego rozkazu przez Dyżurnego Ruchu.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudzień 2017, 09:38:08 wysłana przez Kacper9 »
Wypadkowa TD2.

Offline chudya

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Siła reputacji: 28
  • chudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczy
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 1662km
  • Trains Routed: 169
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudzień 2017, 09:46:03 »
Myślę, że sugestia Aresa jest słuszna - nie przesadzajcie panowie...
Artur

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 347
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 8318km
  • Trains Routed: 3426
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudzień 2017, 10:06:40 »
Nie powtarza się rozkazu, który został doręczony. Co innego, jeśli jest on nadany przy użyciu radiotelefonu. Serio maszynista ma przepisywać tekst, który wyświetlił się na monitorze, żeby potwierdzić odebranie wiadomości? No trzymajcie mnie.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 205
  • Siła reputacji: 106
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją.. albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1962km
  • Trains Routed: 311
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Grudzień 2017, 10:09:41 »
Niektóre dopiski to w sumie takie "spulchniacze" które nic specjalnego nie wnoszą poza długością całego zapisu. Na nasze symulacyjne warunki jedyne rozmowy są miedzy dyżurnymi lub między dyżurnym a maszynistą. W R1 muszą być konkretne zapiski "kto do kogo" ze względu na to, iż w rzeczywistości jest troszkę więcej stanowisk. Tutaj takiego problemu nie ma, więc i pewne zapisy można uprościć z jednoczesnym zachowaniem podstawowej informacji (co i jak). No na przykład:

Cytuj
Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować prowadzącego pojazd kolejowy o jeździe...
To oczywiste, że dyżurny będzie informował mechanika (tu nie ma nikogo więcej), no przecież nie Miecia tańczącego na peronie, rewidenta, czy kierowce autobusu.

Cytuj
...poinformować (...) o jeździe na sygnał zastępczy (podając fakt podania sygnału zastępczego, powód użycia tego sygnału, oraz wskazanie toru, po którym odbędzie się jazda)...
Niby na logikę, musi poinformować o zastępczym, no to z automatu powinien powiedzieć i czemu, ale z ta logiką bywa tutaj różnie.. to ok. To można dorzucić.

Cytuj
...wyjeździe na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego...
Osobiście odkąd jeżdżę, w życiu nie usłyszałem przez radio "wyjazd na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego". Z reguły mówi się "po lewym do Pragi", "po lewym dokądś tam", w zupełności wystarczy.

Cytuj
...w razie konieczności podyktować prawidłowy rozkaz pisemny (O, S, N, NRob) o treści zgodnej z obowiązującymi normami i faktyczną sytuacją ruchową danego pociągu. Prowadzący pojazd kolejowy ma prawo odmówić po przedstawieniu racjonalnych argumentów przyjęcia błędnego rozkazu pisemnego i zażądać poprawnego rozkazu.
To wręcz oczywiste, że rozkaz musi być prawidłowy, jeśli coś z nim nie tak no to sorry, niech dyżurny kombinuje, aż będzie dobrze.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline genrufin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 2
  • genrufin pracownik torowy
    • Wirtualna linia lotnicza Sioux Air
  • Distance Travelled: 1903km
  • Trains Routed: 16
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Grudzień 2017, 13:57:48 »
Po pierwsze pisanie na czacie czy to w td2 czy na vatsim zastepuje komunikacje radiowa i jest dla ludzi ktorych z jakis powodow nie moga lub nie chca komunikowac sie poprzez mikrofon , a readback kolego Kacper jest potwierdzeniem dla kontrolera ze dokladnie zrozumiales polecenie , a jezeli txt jest jakby zastepstwem glosu postepujesz tak samo jakbys komunikowal sie nim czyli wszelkie polecenia powtarzasz czy to przez mikrofon czy przez txt, nie ma czegos takiego ze roger to znaczy ze przyjoles a niewykonasz , jezeli nie cgcesz czy nie mozess czegos wykonac to informujesz o tym kontrolera . A roger uzyjesz naprzyklad gdy dostaniesz info o ruchu :
Roger traffic in sight on tcas itp itd

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 94
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 3226km
  • Trains Routed: 507
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Grudzień 2017, 21:14:03 »
Po pierwsze pisanie na czacie czy to w td2 czy na vatsim zastepuje komunikacje radiowa i jest dla ludzi ktorych z jakis powodow nie moga lub nie chca komunikowac sie poprzez mikrofon , a readback kolego Kacper jest potwierdzeniem dla kontrolera ze dokladnie zrozumiales polecenie , a jezeli txt jest jakby zastepstwem glosu postepujesz tak samo jakbys komunikowal sie nim czyli wszelkie polecenia powtarzasz czy to przez mikrofon czy przez txt, nie ma czegos takiego ze roger to znaczy ze przyjoles a niewykonasz , jezeli nie cgcesz czy nie mozess czegos wykonac to informujesz o tym kontrolera . A roger uzyjesz naprzyklad gdy dostaniesz info o ruchu :
Roger traffic in sight on tcas itp itd

Odnoszę wrażenie że Kacper napisał to samo tylko on to zrobił trochę bardziej zrozumiale.
A co do ostatniego zdania to słaby przykład podałeś bo nie wystarczy powiedzieć "roger" tylko powtórzyć całe polecenie bądź informacje co sam zrobiłeś w swoim przykładzie, myślę że nie znajdziesz takiego przykładu gdzie kontroler podając ci informacje otrzyma od ciebie tylko i wyłącznie "roger".
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Siła reputacji: 216
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 20816km
  • Trains Routed: 1495
Odp: Zmiana punktu regulaminu symulatora.
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Grudzień 2017, 23:17:47 »




Dzień dobry ;)


Postanowiłem przedstawić Państwu moją propozycje do zmiany jednego punktu w regulaminie symulatora, kierując się licznymi sytuacjami spornymi podczas współpracy z dyżurnymi ruchu.

Jak dobrze wiemy, Train Driver 2 jest symulatorem, w którym cenimy sobie ogarnięcie i przede wszystkim zachowanie realizmu prowadzenia ruchu, zarówno dyżurnych ruchu, ich znajomości procedur, obsługę stacji i komunikacje z maszynistami, jak i maszynistów w zakresie prawidłowej obsługi taboru oraz znajomości procedur ruchowych.

Potwierdzeniem tej idei jest zapis w regulaminie:

§ 2 „Maszyniści i dyżurni ruchu - prawa i obowiązki”
2.1 Zarówno maszyniści jak i dyżurni ruchu zobowiązani są do przestrzegania przepisów kolejowych.

Przejdźmy do rzeczy.

Czytając dalej regulamin w tym paragrafie natrafiamy na zapis:

2.10 Dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować o: jeździe na sygnał zastępczy,  wyjeździe na tor lewy na sygnał zezwalający z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, bądź sygnał zastępczy, z równoczesnym wyświetleniem wsk. W24, a w razie konieczności podyktować rozkaz pisemny (O, S, N, NRob).

Proponuje edycje tego punktu i rozszerzenie go o informacje zgodne z obecnym wydaniem instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 z 26 września 2017 roku.

Posłużę się tutaj zapisami tejże instrukcji, aby wytłumaczyć zakres zmian.

§44 - "Zezwolenie na wjazd, wyjazd lub przejazd pociągu bez podania sygnału zezwalającego" ustęp pierwszy, ostatni akapit ustępu:

"W razie potrzeby wjazdu, przejazdu lub wyjazdu pociągu na sygnał zastępczy dyżurny ruchu informuje o tym prowadzącego pojazd ustnie lub za pomocą urządzeń łączności, oraz podaje przyczynę takiej jazdy i numer toru, którego dotyczy udzielone zezwolenie."

Ten zapis i znajomość jego treści przez dyżurnego nakazuje mu podczas decyzji o jeździe sygnał zastępczy udzielić maszyniście trzech informacji. Faktu podania sygnału zastępczego, informacji dlaczego sygnał ten został użyty, oraz toru, po którym odbędzie się jazda.



Powiem tak, 90% ludzi w TD nie zna układów torowych stacji (i rozmieszczeń semaforów lub zasad numeracji torów). Wiec podawanie informacji o nr toru w naszym przypadku nie ma sensu(chodzi o zapis w regulaminie). Choć miło to usłyszeć od DR. Zresztą większość wie, że jak jest Sz to można 40 (20) na v max, ale już nie kojarzą, że można jechać i np 10 jak nie jesteś pewny układu i żeby można było się natychmiast zatrzymać.

Wiem, miło to jest jak się słyszy poprawne komendy czy rozkazy pisemne. Ale nie róbmy z wymogów TD2 "onanistów" IR1 bo będzie jezdzić kilkanaście osób.   
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a