Autor Wątek: Info: Dodawanie scenerii do SWDR3 - wymagania i warunki.  (Przeczytany 990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 452
  • Siła reputacji: 160
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2493km
  • Trains Routed: 1017
Dodawanie scenerii do SWDR3 - wymagania i warunki.
« dnia: 14 Styczeń 2018, 19:16:09 »
1. Wysyłanie scenerii do sprawdzenia.

Wysyłana sceneria powinna być ukończona, wstępnie sprawdzona przez autora oraz przeznaczona na obecną wersję symulatora.

Scenerie do sprawdzenia należy wysyłać tylko i wyłącznie poprzez System Zgłoszeń, wybierając dział Zgłoszenia scenerii. W formularzu należy podać nazwę scenerii (taką samą, jaka widnieje w pliku .sc), krótki opis zawierający nazwy szlaków na scenerii oraz prędkości na nich, aktualny numer .sc wysłanej wersji oraz wybrać typ scenerii (realna, fikcyjna bądź wzorowana na realnej). Plik scenerii oraz pulpit .scs należy dodać w załączniku do zgłoszenia. Dla scenerii realnej zalecane jest załączenie do opisu materiałów używanych przy jej tworzeniu takich jak cabview czy schematów.

Szybki dostęp do formularza można uzyskac poprzez kliknięcie podforum ,,Zgłoszenia scenerii" w dziale technicznym.


Numer .sc możemy sprawdzić wchodząc na scenerie w trybie dyżurnego i wpisując w chat komendę /number.


Administracja zastrzega sobie prawo do odrzucania zgłoszeń wypełnionych niepoprawnie.

2. Przebieg zatwierdzania scenerii.

Rozpatrywanie zgłoszenie przebiega podobnie jak w systemie skarg. Osoba oceniająca przejmuje zgłoszenie i za pomocą dedykowanych kategorii stwierdza, czy poszczególne aspekty techniczne (takie jak: sieć trakcyjna, układ torowy, drogi hamowania) są w porządku.


Ewentualne uchybienia wypisywane są w wiadomości pod zgłoszeniem, oceniający wyszczególnia w nich miejsce, w którym występuje błąd (Szlak A, B, C, Stacja X), oraz każdy z nich krótko opisuje. Przy ponownym sprawdzaniu błędy usunięte są skreślone, a błędy wystęujące ponownie pogrubione. Błąd niepoprawiony przy trzecim sprawdzeniu zostaje dodatkowo podkreślony na czerwono.

Gdy sceneria jest wolna od błędów, sprawdzający wpisuje ją do systemu SWDR, a w zgłoszeniu oraz temacie ze scenerią zamieszcza następujący wpis:
Cytuj
Sceneria XXX zaakceptowana i wprowadzona do SWDR3 pod numerem XYZ

Sceneria może także zostać zaakceptowana warunkowo, jeśli stwierdzone zostaną na niej błędy niewpływające na rozgrywkę czy ogólny standard scenerii. W tym przypadku autor ma 30 dni na poprawę uchybień, po tym czasie sceneria może zostać wykreślona z listy SWDR3, jeśli jej stan nie zmieni się. Warunkowe dopuszczenie rozpatrywane jest w gronie minimum 3 osób dopuszczających.

Po 14 dniach od ostatniej aktywności w zgłoszeniu, zostaje ono zarchiwizowane.

3. Warunki zaakceptowania scenerii.

a) Sygnalizatory:
- poprawne nazewnictwo, zgodne z wytycznymi Ie-4 bądź też stanem faktycznym na sceneriach realnych,
- poprawny typ sygnalizatora (prawy, lewy, prosty), układ i ilość komór oraz wskaźników na nim,
- poprawne umiejscowienie względem toru i zachowanie dróg ochronnych,
- sygnalizatory powinny być widoczne z odległości podanej w Ie-4,

b) Wskaźniki We:
- umiejscowienie zgodne z instrukcją Ie-1, bądź stanem faktycznym,
- umieszczane co 3, 4 przęsło naprężania,
- zawieszone w poprawnym miejscu (na wysięgniku, słupie bądź osobnym słupku - nigdy na izolatorach),

c) Rezonatory SHP:
- umiejscowione zgodnie z wymogami Ie-4,
- 200m +/-5m przed sygnalizatorami na szlaku,
- na wysokości sygnalizatora +/-5m w obrębie stacji,
- dopuszcza się brak rezonatorów, jeśli jest to celowe działanie autora scenerii,

d) Wskaźniki:
- umiejscowienie i dobór wskaźników zgodny z Ie-1 oraz Ie-4,
- W5 100m przed semaforem wjazdowym,
- W6a w odległości między Vmax*6 a Vmax*8,
- W11 w równych odległościach 100m przed sygnalizatorami (szczegóły i odstępstwa w Ie-1),
- W13 50m przed przeszkodą, pojedyncze dla jednej przeszkody i podwójne dla wielu bliżej niż 150m od siebie,
- W16 w poprawnej odległości od W4, minimum 3.5m od osi toru,
- W27a na styku magicznego lasku ze szlakiem, możliwie poprzedzony W8,
- W17 na każdym zbliżeniu torów, 1.75m od osi toru,
- W4 tylko w przypadku, gdy w odległości mniejszej niż 25m od końca peronu nie stoi semafor,
- W15 ustawiany tylko w uzasadnionych przypadkach,

e) Sieć trakcyjna:
- ułożona zgodnie z poradnikiem Sabyryna http://td2.info.pl/index.php/topic,2179.0.html
- wysięgniki zastosowane poprawnie względem ułożenia sieci:

- poprawnie dobrana ilość drutów jezdnych (2 w torach szlakowych i głównych zasadniczych, 1 w torach dodatkowych i bocznych),
- sekcjonowanie sieci w realnych odstępach (max długość jednego odcinka sieci od kotwienia do kotwienia 1500m),
- poprawne usytuowane bramek, zastosowanie zwisów o odpowiedniej wysokości,

f) Drogi hamowania:
- zgodne z Ie-4 (dopuszcza się stosowanie historycznych wartości),
- tarcze ostrzegawcze w odległości minimalnej drogi hamowania od semafora wjazdowego,
- zachowane minimalne drogi hamowania między semaforami wjazdowymi a wyjazdowymi/grupowymi,
- maksymalnie dwukrotna droga hamowania między semaforami spełniającymi funkcje tarczy ostrzegawczej,
- przy niezachowanych drogach hamowania zastosowane obostrzenia zgodnie z Ie-4,

g) Otoczenie:
- poprawne wizualnie, bez widocznych zielonych pustyń,
- dopracowane w takim stopniu, by jazda po scenerii była przyjemna dla oka,
- nieprzesadzone, z zachowaniem umiaru w odległości od torów,
- elementy otoczenie takie jak drzewa czy krzewy nie mogą zasłaniać wskaźników i sygnalizatorów,

h) Układ torowy:
- układ torowy zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi wytycznymi http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/
- przy sceneriach realnych możliwie jak najlepiej oddający rzeczywistość,
- przy sceneriach fikcyjnych przemyślany, bez ewidentnej ułańskiej fantazji,
- długości torów w stacji dopasowane do pociągów po nich kursujących, możliwie jak najdłuższe,
- dopuszczalne prędkości wpisane w tor,

i) Głowice rozjazdowe:
- głowice zaprojektowane zgodnie z wytycznymi http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/5_drogi.html
- numeracja rozjazdów zgodna z Ie-4 lub stanem rzeczywistym,
- w torach głównych zastosowane rozjazdy o maksymalnym skosie 1:9 i promieniu 190m,
- rozjazdy, po których kursują pociągi pasażerkie na bok, zaleca się układać o promieniu przynajmniej 300m,
- proste wstawki międzyrozjazdowe,

j) Przechyłki w torze:
- poprawne przechyłki, wyliczone w kalkulatorze Nitro http://nitro.td2.info.pl/pomocnik/
- maksymalne prędkości na łukach dobrane odpowiednie dla danego promienia,
- mile widziane krzywe przejściowe,

k) Profil pionowy:
- wymagany przy sceneriach realnych, w formie przynajmniej ,,na oko",
- pochylenie w granicach dopuszczalnych norm http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/2_profil.html

l) Kilometraż linii:
- dla scenerii realnych zgodny z rzeczywistością,
- słupki ustawione zgodnie ze sztuką - parzyste po prawej stronie patrząc w kierunku wzrostu kilometrażu, nieparzyste po lewej,
- tabliczki hektometrowe powinny być ustawiane na słupach najbliższych realnemu ustawieniu danego słupka,

m) Pulpit SCS:
- pulpit SCS zaprojektowany zgodnie z dokumentacją dostarczoną wraz z programem,

n) Izolacje:
- zgodne z instrukcją Ie-4 oraz dokumentacją programu SCS,

Administracja zastrzega sobie prawo do odrzucenia scenerii rażąco naruszających wytyczne.

4. Osoby uprawnione do sprawdzania scenerii:
- Marcin_S
- UAZownik
- uetam
- Ulfrig
- Ryszard-san
- trichlor

5. Postanowienia końcowe

- Przedstawione wytyczne nie obowiązują scenerii wysłanych do sprawdzania i wprowadzonych do SWDR3 przed dniem 15.01.2018.
- Administracja zastrzega sobie prawo do zmian w wytycznych, po uprzednim ogłoszeniu.
- Do zakończenia procesu weryfikacji scenerii wymagane są opinie co najmniej dwóch osób z zespołu kontrolerów scenerii.
« Ostatnia zmiana: 13 Luty 2018, 20:15:07 wysłana przez uetam »
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline uetam

  • Administrator
  • Wiadomości: 464
  • Siła reputacji: 44
  • uetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchuuetam starszy dyżurny ruchu
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 1672km
  • Trains Routed: 939
Odp: Dodawanie scenerii do SWDR3 - wymagania i warunki.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Luty 2018, 20:13:58 »
Aktualizacja punktu nr 5.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.