Autor Wątek: Chciałbym w końcu pograć...  (Przeczytany 24487 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Marca 2018, 18:41:18 »
Trzy sprawy:

1. Autogenerator RJ - (bez niego nie dawałbym rady obsługiwać 3-4 scenerii z czego 2 miały otwarte spawny)
2. Blokady (nie jest fizycznie możliwe "przegadanie" przyjazdów/odjazdów na tylu szlakach, w szczytowych momentach bywało to 16 okienek blokady (8 przyjazd/8 wyjazd)
3. Odwołanie TZP - nierozerwalnie związane z brakiem blokad - mimo braku obowiązku zdarzało mi się być na TS na pustym kanale ale to tylko do obsługi sytuacji "awaryjnych".
Nie jest możliwe prowadzenie normalnego ruchu na taką skale przy "TZP" czyl brzęczącym wściekle TS i nikt w realnym życiu tego nie robi.


1.Szczerze lepiej siedziec na 1 i ogarniac niz przepusczac pociagi na 3 tym bardziej ze aktualnie nierza niema na co wejsc bo wiekszosc "podstawowych" stcji zajeta. Autogenerator to zlo kompletnoia zwalbnia od myslenia tym barrdziej przy czestych stalych blokadach.

2, jw jak sie nieda tyle szlakow ogarnac to sie nie siada na takiego molocha . Przypominam ze  mimo jak jest blokada i tak musisz zglosic odjazd o odpowiednim czasie -kwestia organizowania pracy.

3.powodzeniaw sytuacjach losowych i spinach jak  beda rozlaczal blokade do skutku bo  pan nieoganol zamkniecia lub wpycha sie przed kolejke(sytuacje czeste ze starego swdr i teraz bedzie tak samo)

Dodano: 08 Marca 2018, 18:47:16


DR też człowiek, jeden żąda analizy na wejście, drugi wywoła gdy uzna. Dla osób, które nie siedziały na dyżurce: widzę co się podłącza, jaki lok, każdy wagon składu. W przypadku towarowych mam wątpliwość, bo nie wiem czy ma ładunek, a to wpływa na typ rj i vmax. Jeśli jednak wchodzi taki Impuls to jest oczywiste, że 99% będzie ROJ 160, EN-57 to będzie ROJ 100/110, więc przewijające się wiadomości nie są potrzebne, tylko dekoncentrują. Dla wielu składów mogę wypisać rozkład bez gadania i dodatkowych, zbędnych czynności.

Przez bugi niezawsze widac co za sklad. pozatym  gracze maja rozne dziwaczne pomysly. Podanie analizy powino byc OBOWIAZKOWE w prawidlowej formie po zgoloszeniu gotowosci lub wywolaniu w zaleznosci jak DR sobie trgo zyczy,ode mnie zdaen sie ze spawnu predzej nieruszy -  od tego i  sytuacji aktualnej planuje cale zadzadzanie ruchemi niewiem jak to moze rozprasza - w proownaniu  np rozmowie dwoch elek czemu  np jego impuls jest zolty a nie rozowy,,,,

Dodano: 08 Marca 2018, 18:54:37


. Siedząc na takim Białobrzegu jestem wywoływany nawet kilkanaście razy na minutę. Dodajcie jeszcze do tego podawanie przebiegów, pisanie rj, wywoływanie innych DR i mechaników, przyjmowanie i zapisywanie tego co ma przyjechać, monitorowanie sytuacji ruchowej (tak, piratów jest masa, muszę pilnować co się dzieje na torach) i robi się rozgardiasz. To jest ten moment, w którym wjeżdża Impuls. Właściwie to nawet nie wjeżdża, zatrzymuje się w okolicy semafora wjazdowego. Ma sześć cyfr. Ma rozkład MPE. No i stanął tam, bo ma niebieskie, czyli jechać nie wolno. Do tego drugi mechanik zapomniał jak się obsługuje loka i trzeci, który ma w nosie sygnały i ograniczenia prędkości. Tak, to jest ten moment gdy buda dyżurnego zaczyna płonąć, a prowadzenie ruchu staje się  sportem ekstremalnym. Na dwóch z pozostałych pięciu scenerii online podobny obraz, klniemy i usiłujemy dojść do ładu. Niestety, ale im więcej kiepskich mechaników, kiepskich dyżurnych na innych sceneriach, błędów programu-tym trudniej prowadzić ruch. Czasem gdy popełnię błąd, odczuwają go 3 czy 4 inne stacje, bo jest on kamieniem rozpoczynającym lawinę.

To jest wyloncznie wina was grajoncych w pociagi ze   nie idzie "wychowac"  maszynistow i dyzurnyych zeby stosowali sie naprawde do PODSTAWOWYCH zasad na koleji. Dlaczego np ja jak kogos zglaszam slysze ze sie czepiam  jestem konfidentem ,sluzbistom etc a nie  ze stram cie ukrocic karygodne zachowania ? Maszynistow jak nieograniaja sygnalizacji odsylac do instruckji robi probllmy niehce to odcinanc od gry i zglaszac z pkt 2.1 too csamo sie tyczy nowych DR zamiast smiezskowac  to bedzcie uczyli na porzadnie a nie na odwal sie ze mnie krew zalewa jak slucham tej komukacji niektorych bardziej niz to ze znow jakis maszynista nie ogarnia - juz  poprostu  macham niekiedy na to reka dopoki nie niszczy rozgrywki innym .
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2018, 18:56:13 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Marca 2018, 13:56:36 »

1.Szczerze lepiej siedziec na 1 i ogarniac niz przepusczac pociagi na 3 tym bardziej ze aktualnie nierza niema na co wejsc bo wiekszosc "podstawowych" stcji zajeta. Autogenerator to zlo kompletnoia zwalbnia od myslenia tym barrdziej przy czestych stalych blokadach.

2, jw jak sie nieda tyle szlakow ogarnac to sie nie siada na takiego molocha . Przypominam ze  mimo jak jest blokada i tak musisz zglosic odjazd o odpowiednim czasie -kwestia organizowania pracy.

3.powodzeniaw sytuacjach losowych i spinach jak  beda rozlaczal blokade do skutku bo  pan nieoganol zamkniecia lub wpycha sie przed kolejke(sytuacje czeste ze starego swdr i teraz bedzie tak samo)


1. Skoro są częste stałe blokady to jakie myślenie jest związane z układaniem rozkładu ? Chyba raczej upierdliwe klikanie po 20 razy tego samego przy nawale innej roboty.

Dobrze działający autogenerator, to podstawa każdego systemu układania RJ i TD2 przed tym nie ucieknie.
Pomyśl o sytuacji w której podłącza się np. 4 szlakowy LCS i od razu można do niego wysłać kilka pociągów  rozładowując korki na innych stacjach.

Ja często wykorzystywałem takie sztuczki w starym SWDR, a autogenerator przy odrobinie ręcznej pomocy bardzo wydatnie w tym pomagał.

2. Nie miałem żadnych problemów ze zgłaszaniem odjazdu każdego pociągu na chacie tekstowym.

3. Sytuacje losowe to jest zupełnie inna sprawa i do tego właśnie powinien być wykorzystywany TS

Tyle z mojej strony zanim się za bardzo rozpędzisz ;)

Offline Michal1983

  • Weteran
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 24
  • Michal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowy
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Marca 2018, 21:21:53 »
Sytuacja jest tragiczna. Nie można jeździć bo spawn'y zamknięte. Jak chce się rozładować ruch i otwiera się stację to dla odmiany po uruchomieniu TS i wejściu na właściwy kanał z innym dyżirnym trafia się na jeden wielki chaos. Nie wiadomo po co wchodzą tam mechanicy i odbywają się jakieś słowne rozmowy z nimi. Do komunikacji dyżurny - maszynista służy czat w aplikacji TD2 a nie TS. TS miał służyć tylko do komunikacji dyżurny - dyżurny. Jeżeli myślicie poważnie o tym symulatorze nie róbcie tylu problemów co teraz bo nawet najcierpliwszym mogą puścić nerwy.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Marca 2018, 21:46:21 »
No właśnie nie ;). TS3 - nasz radiotelefon, czyli w zamyśle miał on właśnie służyć komunikacji: maszynista-dyżurny, a do komunikacji dyżurny-dyżurny był czat na SWDR :).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 105
  • eM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Marca 2018, 22:08:26 »
Już napisano na tym forum ze 100 postów pokazujących, że TS3 się nie sprawdza...
10 razy napisano, że jest za mało scenerii i dyżurnych...
1000 razy jęczano, że "Ja chce jechać i nic mnie nie obchodzi że duży ruch"
500 razy jęczano że "Nie umiem ogarnąć takiej dużej stacji, to zamknę spawny".
2000 razy jęczano na czacie TD2, że "Jak długo mam  czekać. Gotów do odjazdu".
1 raz napiszę, że TrainDriver to nie CounterStrike, czyli 20 aktywnych w danej chwili użytkowników w Polsce vs kilka tysięcy na świecie.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2018, 22:12:24 wysłana przez eM8Ka »

Offline lucznik49

  • Weteran
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 2
  • lucznik49 pracownik torowy
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Marca 2018, 11:31:33 »
Skoro są problemy z dyżurnymi to może zorganizować to jak VATSIM? Szkolenie teoretyczne, praktyczne np. 10 godzin dyżuru z instruktorem i egzamin zawsze na tej samej stacji. Do tego można wprowadzić rangi. W ten sposób odpadłby problem z nieogarniającymi DR.

Mam ochotę zacząć dyżurować, ale jak tutaj czytam jakie są problemy to mi przechodzi.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Marca 2018, 12:04:07 »
Jeżeli chcesz się nauczyć dyżurować to popytaj na ts napewno ktoś ci pomorze i pytaj o wszystko oraz nasłuchij jak inni to robią to nic trudnego a dyżurnych brakuje i nie tylko pod wzdlędem ilości mechaników co przez tych co myślą że już potrafią dyżurować. Ciągle popełniają błędy i robią zamieszanie równocześnie zniechęcając doświadczonych i sprowadzając kolegów których tak samo źle nauczą dyżurk. Doświadczeni powinni ostrzej reagować na to co się dzieje ale w granicy regulaminu czy też powinni posiadać jakieś przywileje uprawnienia do ostrzegania i wystawiania ostrzeżeń skoro tego nikt nie robi nawet admini na ts żadko dyżurują  czy też jeżdzą i nie widzą co się dzieje.
Pozdrawiam

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Marca 2018, 13:22:49 »
Dlaczego nie pomysleć o stworzeniu czatu głosowego, wbudowanego w symulator, jak ma to ETS2?

Pomyśleć to jak najbardziej było myślane ;) Z tym że na takie wewnętrze VOIP, to pozwalają sobie gierki AAA+ z budżetem pare mln $ USD i armią programistów.
A u nas trwa bardziej przyziemna walka nad doprowadzniem Choinki do stanu nadającego się do wydania ..

Pomysł szkoleń i egzaminów nie jest nowy, wszystko rozbija się jak zawsze o ludzi którzy mieliby to robić ...
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2018, 13:25:45 wysłana przez shafter »

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Marca 2018, 15:31:31 »
Doświadczeni powinni ostrzej reagować na to co się dzieje ale w granicy regulaminu czy też powinni posiadać jakieś przywileje uprawnienia do ostrzegania i wystawiania ostrzeżeń skoro tego nikt nie robi nawet admini na ts żadko dyżurują  czy też jeżdzą i nie widzą co się dzieje.

No tego bym sie niespodziewal po tobie jakos np jak ja  cos chialem poradzic albo cos wymagalem to bylem tym utrudniajacym dyzurke.Problem jest taki ze kazdy ma rozne pojecie realnosci do ktorej wypadaloby sie stosowac a ile to jest zabawy Reszta rady szkolenia byly walkowane x razy niestety tu jest bardziej parcie na kase z supportera niz na jakies egzaminy ktore by pewnie 90% osob odstraszyly. Przydaloby sie wydac jakis aktualniejszy poradnik ale kazdy chzeka na blokady i nowa wersje i tak to sie ciagnie,szloby jakis poradnik napisac ale bedzie jak z dotychczasowymi instruckami - moze 1 na 100 przeczyta.
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2018, 15:34:17 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Marca 2018, 16:06:42 »
Dobra bez zbędnego piepszenia chodzi oto by za dużo nie wymagać znajomość lektór kolejowych i wszelkich księg ino wymagać żeby się maszynistami nie bawili jak kolejką elektryczna hihihi puszcze sobie ciuchcie może dojedzie albo nie bo na ten jedno tor coś mi wysłali chyba CRASHED RADIOSTOP dyżurny opuścił posterunek z rozkładami.
Pozdrawiam

Offline Michal1983

  • Weteran
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 24
  • Michal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowy
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Marca 2018, 19:48:15 »
Ciągle bida. Wejść się nida.

Offline Polak

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 477
  • Polak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezesPolak prezes
  • Średnio zaawansowany dyżurny ruchu.
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Marca 2018, 20:03:33 »
Ciągle bida. Wejść się nida.
niektóre stacje są na nk więc sam wiesz

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Marca 2018, 05:56:27 »
Dysponujemy w otwartym dostępie węzłami Białobrzeg i Szymankowszczyźnice. Do tego w miarę regularnie dostępne są Tomaszów Mazowiecki i Wrocław Główny, na które wymagana jest autoryzacja. To podsumowuje ile jest scenerii o dużej przepustowości. Chcecie jeździć, ale odpowiedzcie mi na pytanie gdzie i kto na tym ma dyżurować? Jak na niektórych DR patrzę to nóż się w kieszeni otwiera. Sam jako mechanik mam problem z otrzymaniem prawidłowego rj i przejechaniem go w całości. Lekiem na to jest banowanie DR, którzy nie znają podstaw i siadają na węzeł oraz budowanie nowych, sporych i dobrych scenerii. Tylko jak budować, pod jaką wersję gdy prace w toku i trzeba będzie potem cyrk robić z dostosowaniem bo to nie działa w nowej wersji, tamto zniknęło, a jeszcze co innego przerobili.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Marca 2018, 07:15:03 »
Kiedyś dobór scenerii opierał się na selekcji naturalnej, a dobre scenerie stawały się memami (np. Ligota), a teraz mamy GMO by sprawdzanie scenerii. Rozumiem poziom, ale przy deficycie scenerii odrzucanie, bo ukres stoi 5 cm dalej niż 1,75m miedzy torami to absurd. Rozumiem odrzucać kompletne rakowiska (pokruju R=100 na Vmax=100), ale prywaciarze pokroju PMP-PW to jednak jeden z większych (niegdyś drugi po PKP PLK) zarządców infrastruktury, ale przecież jazda na jedno zielone przy Vmax = 40 na bok na wjazd to nie, bo tak nie było na PLK, SBL dwustawna pokroju WKD to nie, bo WKD to nie kolej (kiedyś jak docierała do centrum warszawy to może i tak, ale dzisiaj jest to jak najbardziej kolej, a minimalne promienie łuków [nielicząc bazy w Grodzisku] spełniają wszelakie kryteria, a ona sama podlega pod UTK)! Po to jest rozporządzenie ministra infrastruktury (o to:http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20150000360/O/D20150360.pdf Źródło: oficjalna strona sejmu) w sprawie ogólnych warunków
prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, by to ujednolicić, po to też nad wszystkim ma piecze ma organ PAŃSTWOWY zwany UTK (Urząd Transportu Kolejowego).

Ślepe zapatrzenie w PLK'ę i aktualną Ie-4 + wyśrubowane wymagania otoczenia zrobiły taki przesiew, że w pewnym momencie nawet Cisu i Buku w SWDR'ze nie było! W pełni popieram dążenie do atrakcyjności wizualnej, ale wszystko z umiarem.
Klimat Rzeczpospolitej Polskiej to nie tylko PLK, ale właśnie te ciekawostki, prywaciarze, skrzyżowania z torami tramwajowymi, skrzyżowania pod kątem 90 stopni, skrzyżowania różnych rozstawów to co wymieniłem to dopiero kraj w którym dane mi jest żyć, a w przyszłości również płacić podatki i pracować. Podsumuje mój cały wywód prostym stwierdzeniem: To sito ma za małe otwory nawet dla wody.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #44 dnia: 21 Marca 2018, 09:42:51 »
@Ensifer o Tomaszowie wspomniałem licząc węzły. Szlaki nie są takie długie. Inna rzecz, że często też nie ma na czym dyżurować. Co tu dużo mówić, edytor jak opanujesz to jest w miarę prosty, ale nauczyć się go to przebijanie się przez beton. Co tu dużo mówić, jest źle i to nie z samym programem, a ze środowiskiem, z ludźmi.