Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Bat and Ball - gra w zbijanie klocków, zbieranie punktów i powerupów :)  (Przeczytany 7609 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Dobra, skoro można tu rozmawiać o wszystkim to porozmawiajmy o mojej nowej grze, która jest w fazie budowy ;)

Brakuje mi pomysłów na jakieś power-upy (power-downy mile widziane). Podrzucicie mi kilka?
Tu jest lista power-upów które są:
Cytuj
Powerupy:

- Zwiększenie paletki - zwiększa paletkę o 50%. Działa 15 sekund. Występuje często.

- Potrajacz kulek - potraja jedną kulkę. Występuje rzadko.

- Dodatkowe życie. Występuje bardzo rzadko.

- Ogień - Powoduje, że kulka nie odbija się od żadnego klocka, nie licząc klocka ze stali. Uważaj, jeśli wlecisz z nim w TNT, natychmiast wybuchnie! Działa 15 sekund i występuje bardzo rzadko.

- Ochrona - Przywołuje magiczną linię pod paletką, chroniąc kulki przed spadnięciem. Działa 15 sekund i występuje rzadko.

- Klej - sprawia, że kulka przykleja się do paletki i można ją wystrzelić w dowolnym miejscu. Po zakończeniu powerupu kulka nadal zostaje przyklejona i można ją wystrzelić w dowolnym miejscu. Występuje rzadko, działa przez 15 sekund.

- Spowolnienie kulki - spowalnia kulkę o 50%. Działa przez 15 sekund i występuje często.

- Następny poziom - natychmiast przechodzisz na następny poziom. Za wszystkie nie zniszczone klocki (z wyjątkiem stalowego) dostaniesz punkty. Występuje bardzo rzadko.

- Strzelanie do klocków - strzela do klocków w tempie 5 strzałów na sekundę. Strzał trafiony w TNT powoduje, że ładunek natychmiast wybuchnie. Działa 15 sekund, występuje rzadko.

- X-Ray - pokazuje wszystkie powerupy w klockach. Działa 15 sekund i występuje bardzo rzadko.

Powerdowny:

- Zmniejszenie paletki - zmniejsza paletkę o 50 procent. Działa 15 sekund i występuje często.

- Śmierć - natychmiast tracisz życie. Występuje bardzo rzadko.

- Detonator - sprawia, że wszystkie TNT natychmiast wybuchają. Występuje bardzo rzadko.

- Przyspieszenie kulki - sprawia, że kulka jest o 50% szybsza. Występuje często i działa przez 15 sekund.

- Odwrócenie sterowania - powoduje, że strzałka w lewo porusza paletkę w prawo i odwrotnie. Działa 10 sekund. Występuje rzadko.

- Zamrażacz - zamraża paletkę na 3 sekundy, przez co nie można jej poruszyć. Występuje rzadko.
Tu jest lista power-upów/downów które zaproponowaliście:

Powerupy:
Ciuchcia
Deszcz meteorytów
Klej - zaimplementowane
Spowolnienie kulki - zaimplementowane
Przejście na następny poziom - zaimplementowane
Strzelanie do klocków - zaimplementowane

Powerdowny:
Opóźniony pociąg - pojawia się pod wszystkimi klockami i blokuje dostęp do nich. Występuje często.
Przyspieszenie kulki - zaimplementowane
Zamiana sterowania - zaimplementowane
Zamrażacz - zaimplementowane

W niedzielę zostanie zorganizowana ankieta, która będzie miała na celu wyłonić power-upy, które znajdą się w nowej grze.
Bierzcie pod uwagę, że nie wszystkie propozycje zaakceptuję (ale tylko ze względów technicznych). Bierzcie klawiatury i piszcie propozycje! ;D
* - jeżeli już Arkanoid zostanie ukończony, wszyscy będą mogli w niego zagrać, gdyż podrzucę download.

EDIT: Rozmowa o powerupach zmieniła się w ogólną gadkę o grze. Proszę zgłaszać błędy i sugestie.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpień 2016, 11:26:58 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Luty 2016, 16:51:48 »
Ciuchcia. Pojawia sie z losowej strony i na losowej wysokosci i przejezdza w poprzek ekranu niszczac caly poziom klockow. Wystepuje rzadko.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Luty 2016, 18:35:35 »
Nie bez powodu robię post, gdyż zapomniałem o tym, że "mój" Arkanoid posiada mechanizmy nie występujące w innych tego typu grach, np. paliwo, mnożnik punktów. Może to pobudzi waszą wyobraźnię. W załączniku pełna instrukcja, co by nie robić zamieszania.

Uwaga: tło, nazwa, piłka, paletka, tradycyjny klocek oraz combo i paliwo nie są mojego autorstwa.
« Ostatnia zmiana: 05 Luty 2016, 18:38:10 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline lukasn26

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 9
  • lukasn26 pracownik torowy
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1102km
  • Trains Routed: 114
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Luty 2016, 21:18:01 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
W tramwaju ktoś napisał flamastrem: "W razie pożaru spójrz w górę".Niewiele myśląc spojrzałem do góry a tam: "W razie pożaru debilu" :D

Offline bartek

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 318
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 208km
  • Trains Routed: 153
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Luty 2016, 21:34:13 »
Deszcz meteorytów, niszczy kilka klocków w różnych miejscach.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Luty 2016, 22:06:46 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Zrobiłem już wszystko oprócz poziomów, poziomy zrobię na końcu, bo jak coś nowego się pojawi, będę musiał wprowadzić zmiany we wszystkich poziomach. Ale kombinuję nad globalnymi eventami i skończy się klikanie.

Dodano: 05 Luty 2016, 22:07:50


Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 20
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197km
  • Trains Routed: 1473
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Luty 2016, 22:13:17 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Luty 2016, 22:17:08 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)
Trochę dokładniejszy opis? Skąd i gdzie przyjeżdża i jak blokuje kulki?

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 20
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197km
  • Trains Routed: 1473
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Luty 2016, 22:19:44 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)
Trochę dokładniejszy opis? Skąd i gdzie przyjeżdża i jak blokuje kulki?
Przyjeżdża zza planszy, wyjeżdża za planszę, nie można go zniszczyć. Jedzie dość powoli.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Luty 2016, 22:21:01 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)
Trochę dokładniejszy opis? Skąd i gdzie przyjeżdża i jak blokuje kulki?
Przyjeżdża zza planszy, wyjeżdża za planszę, nie można go zniszczyć. Jedzie dość powoli.
Jedzie pionowo, poziomo? Na jakiej wysokości/szerokości?

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 20
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197km
  • Trains Routed: 1473
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Luty 2016, 22:22:02 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)
Trochę dokładniejszy opis? Skąd i gdzie przyjeżdża i jak blokuje kulki?
Przyjeżdża zza planszy, wyjeżdża za planszę, nie można go zniszczyć. Jedzie dość powoli.
Jedzie pionowo, poziomo? Na jakiej wysokości/szerokości?
Poziomo, pod wszystkimi klockami.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Luty 2016, 22:22:57 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)
Trochę dokładniejszy opis? Skąd i gdzie przyjeżdża i jak blokuje kulki?
Przyjeżdża zza planszy, wyjeżdża za planszę, nie można go zniszczyć. Jedzie dość powoli.
Jedzie pionowo, poziomo? Na jakiej wysokości/szerokości?
Poziomo, pod wszystkimi klockami.
Czyli że jest duży?

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 20
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197km
  • Trains Routed: 1473
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Luty 2016, 22:26:53 »
Fajny pomysł ;) Na jakiej fazie rozwoju jest projekt?
Może ktoś pomyśli o powerdownach? :)
Opóźniony pociąg przejeżdżający przez planszę i blokujący kulki - występuje często ;)
Trochę dokładniejszy opis? Skąd i gdzie przyjeżdża i jak blokuje kulki?
Przyjeżdża zza planszy, wyjeżdża za planszę, nie można go zniszczyć. Jedzie dość powoli.
Jedzie pionowo, poziomo? Na jakiej wysokości/szerokości?
Poziomo, pod wszystkimi klockami.
Czyli że jest duży?
W sensie tak nisko jedzie :P Gdzieś tak, żeby z 8 wagonów miał.

Offline matek__9292

  • Pioneer
  • *
  • Moderowany
  • Wiadomości: 290
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 61
  • matek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezes
  • Distance Travelled: 2358km
  • Trains Routed: 1481
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Luty 2016, 11:15:15 »
Od razu mi się przypomniał arkanoid na pegasusa, ile ja przy tym spędziłem czasu :D

Można nawet zagrać online tutaj: http://game-oldies.com/play-online/arkanoid-nintendo-nes#

Co do power-upów/downów wypisze to co kojarze z tej gry i trochę swoich pomysłów ;):
  • Klej - kulka przykleja się do paletki i można ją wystrzelić w dowolnym miejscu
  • Przyspieszenie i spowolnienie kulki
  • Możliwość przejścia na następny poziom (to było bardzo rzadko)
  • Paletka mogła strzelać do klocków (to też było rzadko)
  • Odwrócenie strzałek lewo/prawo
  • Blokada przesuwania paletki na 2s
- Ty deweloper! Czytałeś prawo autorskie?!
- Prawo autorskie, co to znaczy?
- No jesteś złodziejem, czy nie?

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 738
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Powerupy na Arkanoid
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Luty 2016, 12:20:42 »
Wszystkie powerupy zaproponowane przez matka wydały się być konieczne, więc wszystkie znalazły się w nowej grze. Ankieta została przesunięta, do momentu kiedy będziemy mieć co najmniej 10 propozycji.

!!!
Udostępniam wersję beta zawierającą 1 poziom demonstracyjny, nad którym aktualnie pracuję. Proszę tutaj zgłaszać ewentualne bugi, oprócz jednego - strzelanie nie działa.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej