Autor Wątek: Dyskusje nt. przepisów kolejowych  (Przeczytany 884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Woku8

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 35
  • Woku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrz
  • maszynista stażysta
  • Distance Travelled: 1072km
  • Trains Routed: 518
Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« dnia: 06 Marzec 2016, 19:22:27 »
Jakoś późno wykonujecie te hamowanie kontrolne.
PKP Cargo S.A.

czasem maszynista, czasem dyżurny ruchu, w zależności od chęci i podejścia.

Offline maszynista_94

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • maszynista_94 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2098km
  • Trains Routed: 66
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Marzec 2016, 19:24:20 »
Jak późno? Co masz na myśli?
Koleje Mazowieckie - KM sp. z o.o.
Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru
Warszawa Grochów

Offline Woku8

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 35
  • Woku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrz
  • maszynista stażysta
  • Distance Travelled: 1072km
  • Trains Routed: 518
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Marzec 2016, 19:28:09 »
A dobra widzę, że dopiero HK zrobiliście po osiągnięciu 50km/h. Zasugerowałem się tym, że Tomek już miał 30km/h i z tej prędkości mógł zrobić HK.
PKP Cargo S.A.

czasem maszynista, czasem dyżurny ruchu, w zależności od chęci i podejścia.

Offline maszynista_94

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • maszynista_94 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2098km
  • Trains Routed: 66
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Marzec 2016, 19:38:21 »
Nie 50, a 60 km/h... :)
Koleje Mazowieckie - KM sp. z o.o.
Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru
Warszawa Grochów

Offline Woku8

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 35
  • Woku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrz
  • maszynista stażysta
  • Distance Travelled: 1072km
  • Trains Routed: 518
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Marzec 2016, 18:47:20 »
Ano racja, 60km/h, czyli prawidłowo  ;)
PKP Cargo S.A.

czasem maszynista, czasem dyżurny ruchu, w zależności od chęci i podejścia.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 150
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 9273km
  • Trains Routed: 1198
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Marzec 2016, 20:43:11 »
HK robi się z prędkości 60km/h lub z szlakowej jeżeli jest mniejsza od 60 km/h
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline maszynista_94

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • maszynista_94 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2098km
  • Trains Routed: 66
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Marzec 2016, 22:18:39 »
Nie jest powiedziane dokładnie, z jakiej prędkości należy wykonać HK. HK należy wykonać z prędkości NIE WIĘKSZEJ, jak 60 km/h do momentu, aż maszynista wyraźnie odczuje hamowanie, czyli może to być 60, 50, czy też 40 lub 30 km/h. Nie ma także już wpisu w instrukcji, że prędkość ma spaść o połowę. Z prędkości rozkładowej robi się HK tylko w trzech przypadkach.
« Ostatnia zmiana: 09 Marzec 2016, 22:22:16 wysłana przez maszynista_94 »
Koleje Mazowieckie - KM sp. z o.o.
Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru
Warszawa Grochów

Offline erap2

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 132
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 18
  • erap2 zwrotniczyerap2 zwrotniczyerap2 zwrotniczy
    • Erap2 - kolej na Facebooku ;)
  • Distance Travelled: 1053km
  • Trains Routed: 481
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Marzec 2016, 22:40:34 »
Te odczucie hamowania to zwykle ok. 20-30 km/h. U nas w Gorzowie dość ciekawie jest to zrobione, ponieważ wyjeżdżają z pierwszego przystanku od stacji początkowej i mają jakieś 300 metrów do mostu na którym obowiązuje 30 km/h. Czyli ruszają, rozpędzają do tych 50-60 i zwalniają dostosowując się do ograniczenia :P

Offline Woku8

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 35
  • Woku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrz
  • maszynista stażysta
  • Distance Travelled: 1072km
  • Trains Routed: 518
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Marzec 2016, 14:17:01 »
To w Rybniku jest tak, że jak wyjeżdżasz w stronę Katowic jest most a na nim 20km/h. To też osiągniesz 50-60km/h i po wyluzowaniu akurat wjedziesz z prędkością 20km/h w ograniczenie.
PKP Cargo S.A.

czasem maszynista, czasem dyżurny ruchu, w zależności od chęci i podejścia.

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 402
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 17
  • Tomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczy
  • Distance Travelled: 12748km
  • Trains Routed: 37
Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Marzec 2016, 17:27:51 »
Proponuję dyskusje przenieść do osobnego wątku, bo się bur..., bałagan się robi.

Offline EU07-483

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 1
  • EU07-483 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 721km
  • Trains Routed: 21
Re: Odp: Dyskusje nt. przepisów kolejowych
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Marzec 2016, 15:46:01 »
Nie jest powiedziane dokładnie, z jakiej prędkości należy wykonać HK. HK należy wykonać z prędkości NIE WIĘKSZEJ, jak 60 km/h do momentu, aż maszynista wyraźnie odczuje hamowanie, czyli może to być 60, 50, czy też 40 lub 30 km/h. Nie ma także już wpisu w instrukcji, że prędkość ma spaść o połowę.
No nie do końca masz rację, bo każdy przewoźnik ma swoją instrukcję hamulcową. IC bardzo dokładnie określa jak ma wyglądać hamowanie kontrolne.