Autor Wątek: Idea/Pomysł: Dostosowanie scenerii do SWDR  (Przeczytany 5858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Dostosowanie scenerii do SWDR
« dnia: 15 Marzec 2016, 16:51:00 »
Zauważyłem, że nie wszystkie scenerie są przystosowane do SWDR. Niektóre mają niewłaściwą nazwę (brak spacji i polskich znaków), brak jest na nich wskaźników W27a oraz nie są zachowane wymagane drogi hamowania dla ustawienia semaforów, tarcz ostrzegawczych itp.
Sądziłem, że administracja będzie dość surowa jeżeli chodzi o poprawne wpisanie danych dotyczących scenerii. Może warto sprawdzić poprawność każdej ze scenerii (wystarczy zwykły przejazd kogoś z administracji) i zweryfikować czy jest ona dostosowana do obsługi przez SWDR.
Obarczamy winą maszynistów za wykolejenia, ale może po części są też "winni" autorzy poszczególnych scenerii...?
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline matek__9292

  • Pioneer
  • *
  • Moderowany
  • Wiadomości: 311
  • Siła reputacji: 61
  • matek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezesmatek__9292 prezes
  • Distance Travelled: 2358km
  • Trains Routed: 1481
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Marzec 2016, 17:21:33 »
SWDR posiada system, w którym admini zatwierdzają stację jako poprawną do użytku. Potem dodam wyświeltanie przy stacjach, że jest ona sprawdzona.

Offline bartek

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 208km
  • Trains Routed: 153
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Marzec 2016, 17:36:08 »
To może zrobić "moderację" stacji w SWDR, to jest sprawdzanie każdej nowej stacji i jej akceptowanie (lub nie)? Tak żeby niemożliwe było włączenie nie zaakceptowanej stacji.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 768
  • Siła reputacji: 212
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8976km
  • Trains Routed: 3089
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marzec 2016, 18:09:41 »
bartek to chyba najgorszy pomysł, bo o skróconych drogach (nie dotyczy wjazdówek) i ograniczeniach można informować maszynistów już na scenerii ;) Rozumiem, ze uwzglednione będzie, że są W19 i W20?
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline uetam

  • Administrator
  • Pioneer
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 402
  • Siła reputacji: 38
  • uetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrz
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 1589km
  • Trains Routed: 924
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Marzec 2016, 18:25:24 »
On ma raczej na myśli sytuację w której tarcze ostrzegawcze są 400m od semaforow.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.
Kiedy czekasz na nowego SWDR... https://goo.gl/2t4N4y

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Marzec 2016, 20:26:09 »
On ma raczej na myśli sytuację w której tarcze ostrzegawcze są 400m od semaforow.
Tak i do tego w niektórych miejscach permanentny brak W27a przy wjeździe na scenerię.
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 768
  • Siła reputacji: 212
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8976km
  • Trains Routed: 3089
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Marzec 2016, 20:31:44 »
A widziałeś w27a w lesie? Brak wskaźnika - stara prędkość
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Marzec 2016, 20:35:50 »
A widziałeś w27a w lesie? Brak wskaźnika - stara prędkość
W realu tak, nie w TD2, bo stara prędkość to może być raz 160 a raz 60 :)
W TD2 zawsze przy wjeździe powinien się znajdować wskaźnik W27a i tyle...
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Marek2704

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 4
  • Marek2704 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1961km
  • Trains Routed: 128
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Marzec 2016, 21:22:53 »
W realu tak, nie w TD2, bo stara prędkość to może być raz 160 a raz 60 :)
W TD2 zawsze przy wjeździe powinien się znajdować wskaźnik W27a i tyle...
Popieram Superbarmana. TD2 nie jest i nigdy nie będzie w 100% realny, podobnie jak jego użytkownicy nigdy nie będą pełną gębą maszynistami i zawiadowcami (pomijając kilku prawdziwych pracowników kolei i instytucji z nimi związanych). Argument "bo tak jest w realu" jest wart funta kłaków, bo każdy z Was siedzi w tym momencie w wygodnym fotelu, popijając herbatkę i zastanawiając się czy zdąży dojść do lodówki po ciastko :P W realu nie jeździ się z Helu przez Zakopane do Warszawy. W realu nie jeździ się co kilkadziesiąt minut inna trasą przez coraz to inne stacje, aby w godzinę potem zasiąść za pulpitem dyżurnego ruchu. Pewna doza zmian w scenerii pozwalająca uwzględnić fakt, że maszynistami i dyżurnymi są sprzedawcy ze sklepów, informatycy itd. jest NIEZBĘDNA. No chyba, że nie doczytałem gdzieś tu na forum informacji, że autorzy TD2 tak naprawdę tworzą Symulator Polskich Kolei, który za grube miliony sprzedadzą PKP, a my jesteśmy jedynie darmowymi testerami... 8)

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 991
  • Siła reputacji: 68
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Marzec 2016, 21:57:04 »
Sęk w tym, że nawet gdy wstawię Ci W27 na 60 to nie wyhamujesz ze 160 w kilka metrów. A wystarczy zapoznać się z opisami na forum, żeby wiedzieć, że trzeba przed następną scenerią zwolnić.
Projekt LCS Jastrzębie - 20%
Poprawki w toku...

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Marzec 2016, 22:01:27 »
Sęk w tym, że nawet gdy wstawię Ci W27 na 60 to nie wyhamujesz ze 160 w kilka metrów. A wystarczy zapoznać się z opisami na forum, żeby wiedzieć, że trzeba przed następną scenerią zwolnić.
To prawda, nie da się wyhamować szybko ze 160 do 60, ale przynajmniej dzięki wskaźnikom wiadomo, że trzeba rozpocząć hamowanie.  ;D
Co do opisów na forum to się całkowicie nie zgadzam. Są one poukrywane i nie ma możliwości, żeby maszynista, prowadząc skład, szukał jednocześnie na forum wątków dotyczącej następnej scenerii. Uważam, że powinien powstać ustandaryzowany plik PDF z informacjami na temat każdej scenerii, który byłby do pobrania dla każdego, stanowiąc nieocenioną pomoc dla mechaników, zwłaszcza, że brak na razie WOS-ów w TD2.
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline uetam

  • Administrator
  • Pioneer
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 402
  • Siła reputacji: 38
  • uetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrz
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 1589km
  • Trains Routed: 924
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Marzec 2016, 22:07:25 »
Sęk w tym, że nawet gdy wstawię Ci W27 na 60 to nie wyhamujesz ze 160 w kilka metrów. A wystarczy zapoznać się z opisami na forum, żeby wiedzieć, że trzeba przed następną scenerią zwolnić.
Ja zawsze W27a wstawiam na granicy sceneria-szlak a 1300m przed nim ustawiam wskaźnik W8.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.
Kiedy czekasz na nowego SWDR... https://goo.gl/2t4N4y

Offline MarcinW

  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 269
  • Siła reputacji: 12
  • MarcinW dróżnik obchodowyMarcinW dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 281km
  • Trains Routed: 76
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Marzec 2016, 02:03:06 »
Może by dać możliwość ustawienia prędkości szlakowej w rozkładzie, i potem wyświetlania jej w tym podglądzie rozkładu dla maszynistów? Wtedy jeśli połączymy scenerie szlakami, które mają różne prędkości szlakowe, to w rozkładzie możemy dać tam tą mniejszą.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 991
  • Siła reputacji: 68
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Marzec 2016, 07:36:09 »
Dobry pomysł :) Szlakową w rozkładzie się wpisuje więc wystarczy dodać w RJ w TD2.
Projekt LCS Jastrzębie - 20%
Poprawki w toku...

Offline Slayer66

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Siła reputacji: 9
  • Slayer66 pracownik torowy
  • Lubie ciapongi :P
  • Distance Travelled: 797km
  • Trains Routed: 334
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Marzec 2016, 08:24:03 »
Dobry pomysł :) Szlakową w rozkładzie się wpisuje więc wystarczy dodać w RJ w TD2.
W rozkladzie rozkladowa wpisuje sie :p
Szlakowe sa wpisywane przy dodawianiu stacji.