Autor Wątek: Idea/Pomysł: Dostosowanie scenerii do SWDR  (Przeczytany 5408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 645
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 190
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7234km
  • Trains Routed: 2941
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Marzec 2016, 08:34:23 »
Nie rozkładową tylko konstrukcyjną ;D
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline MarcinW

  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 262
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 12
  • MarcinW dróżnik obchodowyMarcinW dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 281km
  • Trains Routed: 76
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Marzec 2016, 10:34:58 »
W takim razie od następnej wersji będzie można podać, wystarczy do wjazdowego szlaku dodać prędkość po dwukropku, np. tutaj przy Grabie wyświetli nam prędkość 80km/h.
D,Cis 2c26398b.sc,D;E:80,Grab 29e038c4.sc,FTa prędkość jest wyłącznie informacyjna dla mecha, symek nie próbuje jej nigdzie wymuszać.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 855
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 65
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Marzec 2016, 10:50:48 »
Teraz jeszcze trzeba to w SWDR zaimplementować.
Projekt LCS Jastrzębie - 20%
Poprawki w toku...

Offline Slayer66

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 9
  • Slayer66 pracownik torowy
  • Lubie ciapongi :P
  • Distance Travelled: 797km
  • Trains Routed: 334
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Marzec 2016, 11:10:01 »
Teraz jeszcze trzeba to w SWDR zaimplementować.
Nie bedzie to potrzebne bo to bedzie sie wyswietlac w rj w symku i bedzie to pobierane z .sc stacji. Nie potrzebne wyswietlac to w swdr

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 855
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 65
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Marzec 2016, 11:19:05 »
Nie chodzi o wyświetlanie w SWDR, ale o modyfikację komendy dodającej RJ do TD2 (komunikacja).
Projekt LCS Jastrzębie - 20%
Poprawki w toku...

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Marzec 2016, 11:30:11 »
Dokładnie tak jak Greg napisał. Matek pracuje teraz autogeneratorem, więc jeśli tam to zaimplementuje, to będzie to działać też w ręcznym.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Marzec 2016, 13:59:47 »
Może by dać możliwość ustawienia prędkości szlakowej w rozkładzie, i potem wyświetlania jej w tym podglądzie rozkładu dla maszynistów? Wtedy jeśli połączymy scenerie szlakami, które mają różne prędkości szlakowe, to w rozkładzie możemy dać tam tą mniejszą.
Generalnie to trzeba w rozkładzie dla maszynistów dodać prędkość rozkładową (wysyłaną z SWDR), bo teraz bardzo jej brakuje  :-\
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 160
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 382
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 4773km
  • Trains Routed: 4620
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Marzec 2016, 14:00:18 »
Predkosc rozkladowa oczywiscie tez sie liczy a nie ze jest v max 160 to niektorzy towarem u mnie na Mrozach leca -.-
Kacper9 predkosc komstrukcyjna to nie predkosc drogowa (szlakowa). Mnostwo lini ze wzgledu na stan techniczy np na slasku ma v max 50.-60 a kostrukcyjna 80-120 ktora mozna usiagnac po remoncie trasy. Podobnie na moich Mrozach konstukcyjna wynosi 230  ;D a 160 wynika z braku ECTS i przejazdow ;)

Druga rzecz mam scenerie ktora albo zostanie dostosowana do standarow kolejowych albo ma wyleciec z SWDR,mianowicie sceneria Goszowo. 
Kolega wstawil wskazniki z 16 a  tymczasem od TO do Semafora wjazdowego mamy z jednej strony jakies 385m a z drugiej 620 m ! Wczoraj tam przez to kible wjechalem za szybko  na bok (S13 na semie) -.-.  Kolega niech wydluzy szlaki wjazdowy i postawi Tacrze MINIMUM 1000 a prawidlowo do tej predkosci 1300m od wjazdowego.

WORK IN PROGRESS: LCS Mrozy - 44%
Tory 97% Siec Trakcyjna 85% Otoczenie 16%
LCS Pyry 5% Koszecin 40% Kalety 5% Pszczyna 16%

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Marzec 2016, 14:02:37 »
Predkosc rozkladowa oczywiscie tez sie liczy a nie ze jest v max 160 to niektorzy towarem u mnie na Mrozach leca -.-
Kacper9 predkosc komstrukcyjna to nie predkosc drogowa (szlakowa). Mnostwo lini ze wzgledu na stan techniczy np na slasku ma v max 50.-60 a kostrukcyjna 80-120 ktora mozna usiagnac po remoncie trasy. Podobnie na moich Mrozach konstukcyjna wynosi 230  ;D a 160 wynika z braku ECTS i przejazdow ;)

Druga rzecz mam scenerie ktora albo zostanie dostosowana do stanardow albo ma wyleciec z SWDR,mianowicie sceneria Goszowo. 
Kolega wstawil wskazniki z 16 a  tymczasem od TO do Semeafora wjazdowego mamy z jednej strony jakies 385 a z drugiej 620 m ! Wczoraj tam przez to kible wjechalem za szybko  na bok (S13 na semie) -.-.  Kolega niech wydluzy szlaki wjazdowy i postawi Tacrze MINIMUM 1000 a prawidlowo do tej predkosci 1300m od wjazdowego.
Dostosowana to ona już powinna być dawno, bo Matek mówił o konieczności modyfikacji scenerii pod SWDR już ze dwa miesiące temu, więc każdy miał dużo czasu, aby się przygotować,
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 645
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 190
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7234km
  • Trains Routed: 2941
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Marzec 2016, 14:48:02 »
Prędkość konstrukcyjna nie szlaku, ale składu ;) czy dla 120 droga hamowania wynosi 1200m?
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline bartek

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 318
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 208km
  • Trains Routed: 153
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Marzec 2016, 15:09:41 »
Nie wiesz że na tej stronie są instrukcje archiwalne?
Instrukcje aktualne można znaleźć na stronie PKP PLK: http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-podgladu/

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Marzec 2016, 16:40:31 »
Zauważyliśmy z Retrato, że wiele stacji jest źle wpisanych do SWDR. Goszowice mimo, że mają jedną stację to miały wpisane 5 przystanków. Autor "uzasadniał", że chodziło mu o perony  :o
Podobne błędy dotyczą prawdopodobnie Zamieciowa, Łeby, stacji Międzyrzec, Prawie Międzyrzec, Myszków itd.
Warto by było, aby autorzy poszczególnych scenerii (albo administracja) zweryfikowali swoje wpisy, bo gdy są błędne to rozkłady mogą się źle generować.
« Ostatnia zmiana: 21 Marzec 2016, 16:45:15 wysłana przez Superbarman »
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Marzec 2016, 16:53:02 »
Prosimy autorów wymienionych scenerii o zgłoszenie sie, a w razie wątpliwości jak należy wprowadzić scenerie o podesłanie pliku .sc celem sprawdzenia. Rozważamy także wyrywkowe sprawdzanie scenerii celem weryfikacji, oraz blokowanie ich do czasu wprowadzenia poprawek, lub zgłoszenia ich administracji albo osobom z rangą edytora. Błędnie wprowadzona sceneria powoduje błędy w wyznaczaniu rozkładu i obliczaniu czasów przyjazdu/odjazdu, co może prowadzić do paraliżu ruchu w całym systemie.
« Ostatnia zmiana: 21 Marzec 2016, 16:55:47 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 645
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 190
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7234km
  • Trains Routed: 2941
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Maj 2016, 13:26:48 »
Nie znalazłem lepszego wątku.
Te wymagania są przesadzone, ponieważ:
 a) Nie uzależniajmy długości szlaków od liczby torów, a od prędkości jeśli już,
 b) pod drugie co to zmienia, ze semafory są na szlaku wygenerowanym? Skoro tarcze ostrzegawcze i tak tam są,
 c) nie zaakceptujecie stacji przez błędy symulatora (przykład Jallaha ze znikającą trakcją) i przez latające drzewko, gdzieś na końcu scenerii?
 d) Długość torów stacyjnych - Wartosci z kosmosu typu 200 m dla osobówek (rozumeim długość peronu) zabijacie realność scenerii czymś takim (przykłąd Zawada Ogona)
Zastanawiam się, czy to już nie poziom Maszyny
« Ostatnia zmiana: 24 Maj 2016, 13:35:03 wysłana przez Kacper9 »
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline PatrykW

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 19
  • PatrykW zwrotniczyPatrykW zwrotniczyPatrykW zwrotniczy
  • Distance Travelled: 903km
  • Trains Routed: 378
Re: Dostosowanie scenerii do SWDR
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Maj 2016, 13:33:01 »
Ja może powiem coś od ciebie.
Ja jestem tutaj tylko po to by robi realną scenerię, w końcu w cholerę czasu siedziało się w edytorze i uczyło.
Ale jeżeli u mnie w Lublinie semafor "P" jest 10 metrów od rozjazdu w realu i tak samo chcę to przełożyć do edytora i ktoś mi tego nie zaakceptuje bo wymyślił sobie takie zasady w TD to przepraszam bardzo, ale nie ma sensu tworzenia realnych stacji. Na skrajnie lewym mam semafor po prawej ?  Bo tak jest w realu(..)

Jeżeli dalej tak będzie to na pewno zbieram klamoty i do widzenia ....