Autor Wątek: Idea/Pomysł: Uruchamianie pociągów  (Przeczytany 4493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyspozytor trakcyjny
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Marzec 2016, 01:10:14 »
Na pewno będzie powodować mniej problemów,niż jest teraz. Gdy do jednego szlaku chcą się podłączyć dwa różne posterunki. Jak jest na sztywno, to pociąg 1 wyjedzie, dojeżdża do następnej stacji. A Ty w ślad za nim wyprawiasz kolejny pociag

Offline Slayer66

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Siła reputacji: 9
  • Slayer66 pracownik torowy
  • Lubie ciapongi :P
  • Distance Travelled: 797km
  • Trains Routed: 334
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Marzec 2016, 01:15:19 »
No ale jesli mamy stacje offline to wyprawiajac pociag 1 i tak musimy czekac az dojedzie do B bo jak damy jeden za drugim to np pociag 1 pojedzie wolniej a pocoag 2 szybciej i juz gotowe dwa pociagi na jednym wjazdowym w B.
Albo zrobic po prostu by zrywalo blokade w momencie polaczenia sie do stacji B a nie do czasu dojechania do pierwszego sem jak obecnie jest.

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyspozytor trakcyjny
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Marzec 2016, 01:20:12 »
Ostatnio jak sprawdzaliśmy przejazd ze stacji A(online) przez stacje B(offline)do stacji C(online)
Blokadę powiązały stacje a i c. Skład wyjechał ze stacji a, blokada zadziałała tak jak powinna. Ale zwolnienie blokady nastąpiło w chwili wjazdu pociągu do stacji B.
A nawet jak pociąg 1 bedzie jechać wolniej to pociąg 2 nie pojedzie bo semafor będzie na stój

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Marzec 2016, 11:27:50 »
Ostatnio jak sprawdzaliśmy przejazd ze stacji A(online) przez stacje B(offline)do stacji C(online)
Blokadę powiązały stacje a i c. Skład wyjechał ze stacji a, blokada zadziałała tak jak powinna. Ale zwolnienie blokady nastąpiło w chwili wjazdu pociągu do stacji B.
A nawet jak pociąg 1 bedzie jechać wolniej to pociąg 2 nie pojedzie bo semafor będzie na stój
Z tym że semki inne niż pięciokomotowe w trybie offline nie działają.
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Pitek

  • Pioneer
  • *
  • Moderowany
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 78
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
  • Distance Travelled: 5006km
  • Trains Routed: 1665
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Marzec 2016, 11:47:06 »
Zawodowy dyżurny nie jestem, ale wyprawiłem tutaj już ponad tysiąc pociągów, korzystając z IRJ. Teraz z SWDRem daję radę, ogarnę X pociągów na stacji. Już się przestawiłem, jednak żal mi kogoś, kto w "godzinach szczytu" podstawia się na stacji i ma odjazd za 40 minut. SWDR układa teraz rozkład pod istniejące pociągi i unika spotkań na szlakach, zapychania stacji itp. Ale prawda jest taka, że w niektórych momentach ktoś wychodzi, idzie na "zaraz wracam" i w tym czasie moglibyśmy przyjąć pociąg. Stąd ja wypuszczam jak tylko jest zgoda. Przecież nikt nie będzie kisł na symku 3h, a przejedzie 2 stacje. Czasami ludzie chcą pojeździć tylko parę minut. Na przykładzie tusika powiem tyle, że jeśli podstawisz się w dużym ruchu towarem, to możesz być pewny, że nie pojedziesz w ogóle (jeśli bierzemy pod uwagę rozkład).

Prawda jest taka, że nigdy nie urealnimy jazdy, bo pociągi w realu nie pojawiają się znikąd na torach, a obecnie SWDR nie współpracuje z SBL, stąd też praca jest utrudniona. Mogę zrywać blokadę zaraz po wyjeździe na pierwszy odcinek zajętości, ale wtedy inny dyżurny będzie mógł podłączyć się do tamtej stacji (może się okazać, że szybciej wyprawi pociąg niż mój zjedzie z SBL i wtedy pociągi spotkają się pod wjazdowym).

Nie wiem czy mam jakieś propozycje, pewnie w temacie o SWDR już wiele takowych padło. Przede wszystkim było głosowanie o SBLkę, więc w tym temacie pewnie coś się ruszy. Osobiście byłbym również za wyłączeniem jakiegoś kryterium, które generuje tak ogromnie długie postoje, trudno, gdzieś tam może się stacja zatkać. A jednak uważam, że lepiej by wyjechał pociąg na spóźnieniu (ale wyjdzie w momencie jak będzie luz), niż żeby stał jedyny na stacji z odjazdem za 40 minut.
« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2016, 11:50:41 wysłana przez Pitek »

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyspozytor trakcyjny
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Marzec 2016, 12:07:43 »
ale jeśli stacje będą powiązane w jedną logiczną STAŁĄ całość to duuużo opóźnień zniknie automatycznie, bo teraz jest tak ze do jednego szlaku podłącza się kilka stacji i przez to pociągi na stacji wcześniej czekają. jeśli będzie stacja za stacją to wyeliminuje się przestoje z powodu braku zgody do stacji,
i nawet w fazie początkowej mógłbym pełnić rolę dyspozytora odcinkowego

Offline Drawno

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 2
  • Drawno pracownik torowy
  • Distance Travelled: 265km
  • Trains Routed: 18
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Marzec 2016, 12:47:07 »
obecnie SWDR nie współpracuje z SBL, stąd też praca jest utrudniona.
Jeśli jestem w błędzie, to proszę mnie poprawić: jak rozumiem, SBL działa z grubsza w ten sposób, że na szlaku może się znajdować jednocześnie kilka pociągów, jadących jeden za drugim, a SBL pilnuje, by był między nimi zachowany odstęp. Jeśli niemożliwym jest zgranie SWDR z SBL, to ja się pytam, czy SBL jest nam w ogóle potrzebny?
Skoro szlaki, na których się poruszamy mają rozpiętość kilku km (stacja węzłowa plus 2 -3 przystanki dookoła) i zaraz potem i tak trzeba się logować do sąsiada, to jaki jest sens bawienia się w SBL. Gdyby między stacjami był odcinek powiedzmy 20 km i dało się na nim "upakować' ze 3 składy jadące jeden za drugim, to wtedy rozumiem: mamy wymierne korzyści w wykorzystaniu pojemności szlaku. A wg stanu dzisiejszego to tylko tyle, że nam po drodze dodatkowe światełka świecą, a korzyści z tego nie bardzo widzę.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Marzec 2016, 13:40:28 »
Dodam do wiadomości Pitka, że matek mi mówił, iż przy tworzeniu rj generator bierze pod uwagę tylko godziny odjazdów i przyjazdów rozkładowych a nie rzeczywistych, chyba że to się zmieniło. Przykład:
Mamy pociąg o numerze 1 ze stacji A do stacji B; planowy przyjazd do stacji B 15:45 (opóźniony 15 min; przyjazd rzeczywisty 16:00)
Mamy pociąg o numerze 2, który rozpoczyna swój bieg na stacji A, następną jego stacją będzie stacja B. Ten pociąg mógłby wyruszyć ze stacji A już teraz, aby dotrzeć do posterunku B około 15:45. Tak się jednak nie stanie i będzie mógł wyjechać dopiero 15 min później jak opóźniony pociąg 1 dojedzie do posterunku B.
Stąd się biorą te nieszczęsne postoju już na samym początku. Gdyby dałoby radę poprawić to w generatorze to nie byłoby tyle czekania.
« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2016, 13:43:42 wysłana przez Superbarman »
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Marzec 2016, 13:41:33 »
Było głosowanie w sprawie integracji SBL i SWDR w odpowiednim wątku. Co do sensownisci, to 4 km u mnie, 6 u Ciebie, i już mamy 10 km szlak z SB), krótsze postoje itd.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline uetam

  • Administrator
  • Pioneer
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 402
  • Siła reputacji: 38
  • uetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrz
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 1589km
  • Trains Routed: 924
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Marzec 2016, 13:54:00 »
ale jeśli stacje będą powiązane w jedną logiczną STAŁĄ całość to duuużo opóźnień zniknie automatycznie, bo teraz jest tak ze do jednego szlaku podłącza się kilka stacji i przez to pociągi na stacji wcześniej czekają. jeśli będzie stacja za stacją to wyeliminuje się przestoje z powodu braku zgody do stacji,
i nawet w fazie początkowej mógłbym pełnić rolę dyspozytora odcinkowego
Co w sytuacji gdy mamy dwie stacje online które nie są ze sobą w żaden sposób podłączone? Poblem nie tkwi w sposobie łączenia stacji (chociaż on idealny też nie jest) tylko w tym że pociągi 'znikają' na szlakach oraz fakcie że scenerie same w sobie są zbyt małe. U mnie na Truskawce która ma kilkanaście km rzadko kiedy się stoi bo w międzyczasie przy oczekiwaniu na godzinę odjazdu można sobie pojechać do sąsiedniej stacji i jakoś to wszystko dobrze się zgrywa czasowo. W przypadku wyjścia/disconnecta maszynisty powinny być prowadzone przez AI zgodnie z rozkładem a w każdej chwili wolny maszynista powinien mieć możliwość wskoczenia do ich kabin.
« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2016, 13:56:17 wysłana przez uetam »
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.
Kiedy czekasz na nowego SWDR... https://goo.gl/2t4N4y

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyspozytor trakcyjny
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Marzec 2016, 13:59:36 »
ale to że generator robi na podstawie godzin rozkładowych to jest jak najbardziej poprawne i tego bym nie zmieniał, czas opóźnienia się ciągle zmienia więc tworzyć rozkład na tej podstawie to absurd. pociąg 1 będzie mieć opóźnienie 15 min. czyli ze stacji A ma odjechać planowo 15:30, dodać 15min opóźnienia więc następny rozkład będzie na godzinę 16:00 bo godzina odjazdu + czas przejazdu, ale np. opóźnienie można zredukować do 5 min, bo w stacji A jest np. postój techniczny 10min, i wtedy pociąg odjedzie o 15:35 + 15 min jazdy czyli 15:50 mamy wolny przebieg, ale skład 2 musi czekać następne 10 min bo czekać do rozkładu musi.

z drugiej strony jeśli opóźniony jest pociąg towarowy a do uruchomienia jest pociąg pasażerski to wiadomo, najpierw planowo jedzie osobowy a towarowy na bok i czeka na przebieg.

ale właśnie w takich sytuacjach przydaje się dyspozytor odcinkowy, który widzi wszystkie opóźnienia i czasy przejazdów na wykresie i podejmuje decyzje co ma jechać a co ma czekać

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 767
  • Siła reputacji: 209
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8919km
  • Trains Routed: 3067
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Marzec 2016, 14:00:21 »
Uetam pomysł rewelacyjny, ale komputer musi być co najmniej tak mądry jak ten w ISDR (manewry, przetaczanie, reakcje na polecenia itd.)
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyspozytor trakcyjny
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Marzec 2016, 14:15:58 »
jeśli wszystkie scenerie złoży się w całość to wszystkie scenerie będą ze sobą połączone, może jedną stacją offline, albo 5 takimi stacjami, ale jakimiś odcinkami połączone będą.

Jeśli u Ciebie pociąg czekając na godzine rozkładu jedzie do następnej stacji na scenerii to jest uruchamiany przed czasem. i teraz pytanie czy jak masz kilka stacji na jednej scenerii to czy można to w rozkładzie uwzględnić? wczoraj ktoś mówił na TS, że tak można zrobić

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Marzec 2016, 16:58:41 »
O łączeniu stacji w całość można by pomyśleć dopiero jak zostanie usprawniony dyżurny AI, który nie będzie wywalał ciągle
DummyDispatcherCheck Fail :(
bo bez tego gdy jakaś stacja będzie offline to nieliczne pociągi przejadą, gdyż nie będzie możliwe ustawienie przebiegu (tutaj to tyczy się głównie semaforów świetlnych). Więc ustawienie wszystkich stacji "na sztywno" nie ma w tym momencie najmniejszego sensu.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Siła reputacji: 48
  • Coyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytorCoyotek dyspozytor
  • Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił
  • Distance Travelled: 1624km
  • Trains Routed: 523
Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Marzec 2016, 17:04:24 »
Bo co w przypadku gdy z posterunku A wyprawisz skład na szlak off w kierunku 1 stacji B, i również inna stacja wyprawi pociąg w tm samym kierunku, to co? Spotkają się pod wjazdowym na stacji B?

Wyprawiam pociąg na szlak A do stacji B. Po chwili mogę dać zgodę na odjazd pociągu ze stacji C. Jeżeli pierwszy pociąg wjedzie na szlak , z automatu jest on zajęty i każdy pociąg, który pokaże się na tym samym szlaku, będzie oczekiwać na jego zwolnienie. Ja tylko dostaję informację, że taki i taki pociąg chce się pojawić na semaforze wjazdowym. Teoretycznie nie zdarzyło mi się, aby 2 pociągi wpadły na siebie. Sytuacje czerpię z Zakopca, gdzie mam podwójny wyjazd: najpierw ze stacji na tory wyjazdowe ( dwutor ), potem z tego dwutory na szlak główny ( czyli jednotor ). Gdy załączę wyjazd z 2 na 1 dla pociągu A, samoczynnie blokuje semafor wjazdowy z 1 na 2. Stąd niemożliwością jest u mnie, aby dwa pociągi na siebie wpadły.
The cake is a LIE!

Did somebody say MODERATOR?!

Naczelny Modulator. Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.

Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Banturday i Spamday

Forumowy Wąchacz