Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Egzaminy dla dyżurnych  (Przeczytany 24410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Egzaminy dla dyżurnych
« dnia: 29 Marzec 2016, 20:13:21 »
Można by zrobić coś na styl PL-VACC, czyli Vatsimu żeby zostać kontrolerem ruchu lotniczego należy przechodzić egzaminy...

przykład z dzisiaj, pytam dyżurnego czy zna Ir-1? odpowiedź: Nie, bo jestem cywilem.


no sorry ale takie osoby nie powinny być dyżurnymi

Ze względu na bałagan zgarnąłem wszystkie posty dot. tego zagadnienia tutaj. Ankieta, gdzie można zagłosować za lub przeciw sprawdzaniu dyżurnych znajduje się tutaj: http://td2.info.pl/index.php/topic,652.0.html
Mikson.
« Ostatnia zmiana: 29 Marzec 2016, 23:31:27 wysłana przez mikson »

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 824
  • Siła reputacji: 249
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10048km
  • Trains Routed: 3376
Odp: Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Marzec 2016, 20:17:24 »
Szczerze? Z osobą zza granicy na nastawni grało mi się lepiej jak z niektórymi nowicjuszami.
Rj dla pasażerskich obowiązkowo, a co do Towarowych to kwestia dogadania się miedzy dyżurnymi
Wypadkowa TD2.

Offline Marek2704

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 4
  • Marek2704 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1961km
  • Trains Routed: 128
Szkolenia dla dyżurnych raz jeszcze
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Marzec 2016, 20:21:40 »
Nie obrażajcie się, a szczególnie Ty Żółwiku, ale czy to nie podpada już pod fanatyzm albo jakąś sektę...?  8)

Offline lukasn26

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Siła reputacji: 9
  • lukasn26 pracownik torowy
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1102km
  • Trains Routed: 114
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Marzec 2016, 20:27:46 »
Może jeszcze Ie-1 ;)

Dodano: 29 Marzec 2016, 20:28:08


Przewertować warto; ale nie uczyć się ;)
W tramwaju ktoś napisał flamastrem: "W razie pożaru spójrz w górę".Niewiele myśląc spojrzałem do góry a tam: "W razie pożaru debilu" :D

Offline Dariuszek

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Artist
  • Wiadomości: 340
  • Siła reputacji: 23
  • Dariuszek dróżnik przejazdowyDariuszek dróżnik przejazdowyDariuszek dróżnik przejazdowyDariuszek dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 961km
  • Trains Routed: 121
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Marzec 2016, 20:38:41 »
Podpada. Jak widać niektórych ostro ponosi. Niedługo będzie trzeba być dyspozytorem w prawdziwym życu, żeby pograć na nastawni.

Offline Jeżyk

  • Pioneer
  • *
  • Moderowany
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 15
  • Jeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczy
  • Wódz Wielkiej Armii Jeża
  • Distance Travelled: 339km
  • Trains Routed: 242
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Marzec 2016, 21:00:28 »
Żeby być dyspozytorem potrzebny rok doświadczenia XD
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę.

Offline Drawno

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 2
  • Drawno pracownik torowy
  • Distance Travelled: 265km
  • Trains Routed: 18
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Marzec 2016, 21:00:59 »
Mnie na tym forum ostro zjechano, jak tylko zaproponowałem mini-wejściówkę, taki malutki sprawdzian z tego, co niezbędne. Teraz wolę cicho siedzieć.

Offline Kacu

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Siła reputacji: 23
  • Kacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
  • Distance Travelled: 292km
  • Trains Routed: 82
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Marzec 2016, 21:02:10 »
Ale to przydało by się znać. Przynajmniej podstawy. No bo jak nikt nic nie wie no to co to za obsługa stacji... Podłączając inny temat - brak znajomości instrukcji + brak znajomości posterunku = ...?...
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline Drawno

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 2
  • Drawno pracownik torowy
  • Distance Travelled: 265km
  • Trains Routed: 18
Odp: Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Marzec 2016, 21:24:45 »
Drodzy koledzy Superbarman i Zolwik!
Krótko po pierwszym wejściu na td2 pozwoliłem sobie podzielić się na forum kilkoma uwagami / propozycjami, które według mnie są konieczne dla w miarę płynnego funkcjonowania symulatora. Była m. in. propozycja wprowadzenia czegoś w rodzaju "stopni wtajemniczenia", czy mini-egzaminu z podstawowych, elementarnych przepisów. Jaki odzew? ano zjechano mnie jak burą..... Wszyscy byli przeciw standaryzacji, formalizacji, egzaminom....
Nie dziwię się tym reakcjom, jeżeli na symulatorze mamy wąskie grono specjalistów, znających symka od podszewki, a schemat swojej stacji potrafiących odtworzyć, gdy ich się wyrwie ze snu w środku nocy. Tyle, że td2 funkcjonuje od niecałego roku, nawet jeszcze do szerszej publikacji nie trafił, a już Koledzy zauważają, że się grać nie da.  No bo się nie da! Każdy, kto po wejściu zobaczy, że ma na każdej stacji według RJ postać 15 min to rzuci myszką w ch.... i pójdzie gdzie indziej.
Żeby nie przesadzić i dziecka z kąpielą nie wylewać: nie upieram się wcale przy nie wiadomo jakiej selekcji - bez przesady proszę. Natomiast ogólna orientacja, o co na kolei kaman i jakie są sygnały na semaforach - tego chyba da się wymagać i to się jakoś da wyegzekwować. A jeśli się kto nie nauczy (bo nie ma czasu, nie chce, nie jest zdolny), to niech sobie PIKO w pokoju zbuduje i tam jeździ. Tu pewien minimalny poziom wymagań jest konieczny.
I myśl druga. Nie wiem właściwie, czy nie przesunąć ją do nowego wątku (jeśli admini uznają, że taki jest właściwy, to niech wyodrębnią, np jako "Osobno stacje, osobno szlaki" wśród "Propozycji rozwoju".
Chodzi mi o wprowadzenie takiej zasady funkcjonowania symulatora: budujemy stacje, zbudujmy także pewną ilość szlaków, które będą stacje łączyły. Nie musi ich być miliony, myślę że wystarczy kilkanaście. Niech będą urozmaicone, ich długość jest do dyskusji. Dyżurny / dyspozytor (niepotrzebne skreślić) tworząc rozkład jazdy "składa go"  z kolejnych klocków, którymi są stacje węzłowe, ale pomiędzy nie wstawia krótsze lub dłuższe odcinki szlakowe. Przykład: stacja A + szlak X + stacja B + szlak Y + stacja C. Długość szlaków jest znana, więc generator rozkładu wyliczy sobie czas przejazdu. Jeśli na szlaku są przystanki osobowe - niech doda czas na hamowanie i postoje. Ekspresy i towary oczywiście nie zatrzymują się. System w tym wypadku może "zwolnić" szlak wylotowy na stacji A już w momencie, gdy tylko pociąg znajdzie się na szlaku X. Do dyskusji jest, kiedy ma się zajmować tor wjazdowy na kolejnej stacji. Może na końcu każdego ze szlaków przelotowych wprowadzić semafor? Może niech on pełni rolę semafora uprzedzającego? Tu niech się fachowcy wypowiadają.
Jeszcze jedna zaleta: niektórzy koledzy budują kosmicznie wielkie stacje, z przystankami na każdym wylocie. W proponowanej przeze mnie opcji stacje mogłyby być stosunkowo niewielkie - więc i obciążenie kompów mniejsze. Szlaki z kolei byłyby raczej wąskie - więc rozmiar tych elementów też nie powinien zbytnio zawadzać.
I ostatnie, pewno trochę OT: czy źródłem zatorów nie jest zbyt mała ilość dyżurnych siedzących danego dnia na nastawniach? Może pomyśleć, jak nowych graczy w ten element symulacji wprowadzić? Przyznam się: ja po dwóch próbach mam dość, szybko się za to nie zabiorę. Przynajmniej nikt mnie nie zruga.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 824
  • Siła reputacji: 249
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10048km
  • Trains Routed: 3376
Odp: Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Marzec 2016, 21:41:32 »
Kiedyś chyba takie szlaki były. Co do dyspozytora liniowego jestem za.
Wypadkowa TD2.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Odp: Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Marzec 2016, 21:42:04 »
Drodzy koledzy Superbarman i Zolwik!
Krótko po pierwszym wejściu na td2 pozwoliłem sobie podzielić się na forum kilkoma uwagami / propozycjami, które według mnie są konieczne dla w miarę płynnego funkcjonowania symulatora. Była m. in. propozycja wprowadzenia czegoś w rodzaju "stopni wtajemniczenia", czy mini-egzaminu z podstawowych, elementarnych przepisów. Jaki odzew? ano zjechano mnie jak burą..... Wszyscy byli przeciw standaryzacji, formalizacji, egzaminom....
Nie dziwię się tym reakcjom, jeżeli na symulatorze mamy wąskie grono specjalistów, znających symka od podszewki, a schemat swojej stacji potrafiących odtworzyć, gdy ich się wyrwie ze snu w środku nocy. Tyle, że td2 funkcjonuje od niecałego roku, nawet jeszcze do szerszej publikacji nie trafił, a już Koledzy zauważają, że się grać nie da.  No bo się nie da! Każdy, kto po wejściu zobaczy, że ma na każdej stacji według RJ postać 15 min to rzuci myszką w ch.... i pójdzie gdzie indziej.
Żeby nie przesadzić i dziecka z kąpielą nie wylewać: nie upieram się wcale przy nie wiadomo jakiej selekcji - bez przesady proszę. Natomiast ogólna orientacja, o co na kolei kaman i jakie są sygnały na semaforach - tego chyba da się wymagać i to się jakoś da wyegzekwować. A jeśli się kto nie nauczy (bo nie ma czasu, nie chce, nie jest zdolny), to niech sobie PIKO w pokoju zbuduje i tam jeździ. Tu pewien minimalny poziom wymagań jest konieczny.
I ostatnie, pewno trochę OT: czy źródłem zatorów nie jest zbyt mała ilość dyżurnych siedzących danego dnia na nastawniach? Może pomyśleć, jak nowych graczy w ten element symulacji wprowadzić? Przyznam się: ja po dwóch próbach mam dość, szybko się za to nie zabiorę. Przynajmniej nikt mnie nie zruga.
Twoja propozycja, o której wspominasz dotyczyła jeszcze IRJ, gdzie obsługa sprowadzała się do klikania w kolorowe literki. SWDR wymaga zaangażowania i podzielności uwagi. Moim zdanie, warto w obecnej trudnej/wymagającej sytuacji zastanowić się nad selekcją dyżurnych. Czasami wystarczy,że wejdę w SWDR i widzę go "dyżuruje" to mi się od razu odechciewa, ale jak czasami jest zestaw doświadczonych i kumatych dyżurnych to wprost nie można się oderwać od komputera 😉
Co do ilości dyżurnych to raczej problemem jest zbyt duży stosunek posterunków jednotorowych do dwutorowych i to powoduje niepotrzebne oczekiwanie na wyjazd itp. Wydaje mi się, że rozgrywka byłaby płynniejsza, gdyby liczba posterunków dwutorowych była taka sama lub większa od ilości posterunków jednotorowych.

Uważam, że warto byłoby dodać do regulaminu punkt, mówiący o tym, że nie można wyprawiać składu pasażerskiego przed czasem, jak ma ma teraz nagminnie miejsce.
« Ostatnia zmiana: 29 Marzec 2016, 21:46:59 wysłana przez Superbarman »
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Marzec 2016, 21:49:20 »
Podpada. Jak widać niektórych ostro ponosi. Niedługo będzie trzeba być dyspozytorem w prawdziwym życu, żeby pograć na nastawni.

Owszem, podpada...
pod określenie SYMULATORA, który powinien odtwarzać sytuacje prawdziwe.
żeby zostać dyspozytorem odcinkowym to trzeba co najmniej przez rok być dyżurnym.

i egzaminy to jest bardzo dobry pomysł,

Offline Kacu

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Siła reputacji: 23
  • Kacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
  • Distance Travelled: 292km
  • Trains Routed: 82
Odp: Re: Uruchamianie pociągów
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Marzec 2016, 21:51:22 »
I ostatnie, pewno trochę OT: czy źródłem zatorów nie jest zbyt mała ilość dyżurnych siedzących danego dnia na nastawniach? Może pomyśleć, jak nowych graczy w ten element symulacji wprowadzić? Przyznam się: ja po dwóch próbach mam dość, szybko się za to nie zabiorę. Przynajmniej nikt mnie nie zruga.
Zruga? Maszyniści cwaniakują, jadą po dyżurnych bo sami nigdy nie próbowali się za to zabrać i nie wiedzą, że do tego trzeba mieć łeb jak sklep. Siedli by raz na nastawni i skończyło by się wychodzenie po 5 minutach czekania i gnojenie dyżurnych na forum bo nie chcą nas wypuścić... Niektórzy są po prostu żenujący...
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline Drawno

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 2
  • Drawno pracownik torowy
  • Distance Travelled: 265km
  • Trains Routed: 18
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Marzec 2016, 21:54:19 »
Wracając do punktu wyjścia ostatniej dyskusji: Proszę sprawdzić, jaką objętość ma wzmiankowana instrukcja.... czy ktoś z Szacownych Forumowiczów zgłębił?

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Siła reputacji: 20
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197km
  • Trains Routed: 1473
Odp: Re: Głupie teksty z dzisiejszej TeDekowej służby.
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Marzec 2016, 21:55:38 »
Wracając do punktu wyjścia ostatniej dyskusji: Proszę sprawdzić, jaką objętość ma wzmiankowana instrukcja.... czy ktoś z Szacownych Forumowiczów zgłębił?
Z tego co pamiętam, to ja przeczytałem i znam.