Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Akceptowanie stacji a zgodność z rzeczywistościa  (Przeczytany 1669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline erap2

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Siła reputacji: 18
  • erap2 zwrotniczyerap2 zwrotniczyerap2 zwrotniczy
    • Erap2 - kolej na Facebooku ;)
  • Distance Travelled: 1087km
  • Trains Routed: 481
Akceptowanie stacji a zgodność z rzeczywistościa
« dnia: 05 Kwiecień 2016, 15:08:06 »
Cześć,
ostatnimi czasy wprowadzono do SWDRa kontrolę stacji, i dopuszczenie ich, ewentualnie zgłaszanie poprawek. Tyle że, jest jedno ale. Co w sytuacji, jeśli sceneria ma odzwierciedlać realność, a wtedy musiałbym liczyć się z niedopuszczeniem do SWDRa? Można trochę nagiąć (np. ograniczenia prędkości, ale to akurat jest potrzebne, nawet dla wygody dyżurnego i zapobieganiu pytaniom), ale np. W5, czy przedłużania torów stosować na realnych sceneriach nie można (chyba, że są niewymiarowe). Jak to więc z tym jest?
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec 2016, 15:18:07 wysłana przez uetam »

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Kwiecień 2016, 15:47:57 »
Co w sytuacji, jeśli sceneria ma odzwierciedlać realność, a wtedy musiałbym liczyć się z niedopuszczeniem do SWDRa?
Co masz dokładnie na myśli? Dostosowanie scenerii do SWDR jest tożsame z przestrzeganie przepisów dotyczących budowy i eksploatacji danej stacji. Każda stacja w rzeczywistości (oprócz niechlubnych wyjątków) jest zgodna z przepisami, więc jeżeli twoja sceneria odwzorowuje ją w najważniejszym aspektach to nie rozumiem w czym tkwi problem...  ???
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline erap2

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Siła reputacji: 18
  • erap2 zwrotniczyerap2 zwrotniczyerap2 zwrotniczy
    • Erap2 - kolej na Facebooku ;)
  • Distance Travelled: 1087km
  • Trains Routed: 481
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Kwiecień 2016, 16:11:26 »
Przykład to Międzyrzecz, gdzie W5 mam tylko na jednym z wyjazdów, czy to również powoduje, że sceneria nie zostanie zaakceptowana?

Offline bartek

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 208km
  • Trains Routed: 153
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Kwiecień 2016, 16:14:48 »
Nie zawsze musi być W5, jeśli go niema za granice przetaczania uznaje się ukres lub początek ostatniego rozjazdu.

Dodano: 05 Kwiecień 2016, 16:17:49


Chyba ma być kontrolowana tylko zgodność z przepisami, czyli za brak realności stacja (realistyczna) nie będzie wyrzucana. Ale za błędy "merytoryczne" już tak.
« Ostatnia zmiana: 05 Kwiecień 2016, 16:17:49 wysłana przez bartek »

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Kwiecień 2016, 16:25:21 »
Przykład to Międzyrzecz, gdzie W5 mam tylko na jednym z wyjazdów, czy to również powoduje, że sceneria nie zostanie zaakceptowana?
Jeżeli tak jest w rzeczywistości to nie ma problemu :)
Nie zawsze musi być W5, jeśli go niema za granice przetaczania uznaje się ukres lub początek ostatniego rozjazdu.

Dodano: 05 Kwiecień 2016, 16:17:49

Może też być tarcza manewrowa jednokomorowa, o czym pisałem już w innym wątku na forum ;)
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline PatrykW

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 20
  • PatrykW dróżnik przejazdowyPatrykW dróżnik przejazdowyPatrykW dróżnik przejazdowyPatrykW dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 906km
  • Trains Routed: 382
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:09:07 »
A co mam powiedzieć w sprawie swojej stacji ?
W roku 2000 była tutaj szlakowa 100km/h łuki i inne wszystkie rzeczy dostosowane do 100 ale gdy przyszło Euro 2012 ktoś mądry powiedział ze będzie tu 120 i wymienili tylko w27 i oto mamy 120 na szlaku.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 14
  • Superbarman dróżnik obchodowySuperbarman dróżnik obchodowy
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 599km
  • Trains Routed: 1074
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:14:28 »
To znaczy, że U TK zaakceptował i dajemy 120 😊
Uwaga: Z powodu prac modernizacyjnych od 04/04/2016 do odwołania tor szlakowy C (jednotorowy) na podg Zawory jest zamknięty.
Za utrudnienia uprzejmie Państwa przepraszamy.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Lutek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 2
  • Lutek pracownik torowy
  • Distance Travelled: 298km
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:24:37 »
A co mam powiedzieć w sprawie swojej stacji ?
W roku 2000 była tutaj szlakowa 100km/h łuki i inne wszystkie rzeczy dostosowane do 100 ale gdy przyszło Euro 2012 ktoś mądry powiedział ze będzie tu 120 i wymienili tylko w27 i oto mamy 120 na szlaku.

Euro 2012 to raczej mało miało wspólnego z ustalaniem prędkości na liniach kolejowych :)
PKPIC

Offline PatrykW

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 20
  • PatrykW dróżnik przejazdowyPatrykW dróżnik przejazdowyPatrykW dróżnik przejazdowyPatrykW dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 906km
  • Trains Routed: 382
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Kwiecień 2016, 12:32:10 »
A co mam powiedzieć w sprawie swojej stacji ?
W roku 2000 była tutaj szlakowa 100km/h łuki i inne wszystkie rzeczy dostosowane do 100 ale gdy przyszło Euro 2012 ktoś mądry powiedział ze będzie tu 120 i wymienili tylko w27 i oto mamy 120 na szlaku.

Euro 2012 to raczej mało miało wspólnego z ustalaniem prędkości na liniach kolejowych :)

Jak odkopię stare zarządzenie to ci dam skana :)

Offline Lutek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 2
  • Lutek pracownik torowy
  • Distance Travelled: 298km
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Kwiecień 2016, 12:46:45 »
To poproszę.
PKPIC

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Siła reputacji: 614
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 5000km
  • Trains Routed: 6171
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Kwiecień 2016, 12:54:39 »
Nie należy zapomnieć ze jakiś czas temu, zwiększono dopuszczalne wartości przyspieszenia niezrównoważonego adop z 0,6 na 0.8 m/s2.
To pozwoliło we wielu  miejscach , na znaczne podwyższenie prędkośći , nawet bez jakikolwiek prac.
Buduje sie :  Mrozy/Matzowo/Sosnowo i inne takie
Jak liczy Administracja  20+15+10 rowna sie 60
Moje foty kolejowe https://www.facebook.com/Matz32

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10176km
  • Trains Routed: 3389
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Kwiecień 2016, 06:53:09 »
Jeżeli 100m od semafora wjazdowego do pierwszego rozjazdu to mało to poproszę podstawę prawną ;)
W instrukcji jest min. 100m nie wierzycie? Semafor wjazdowy Euroterminalu Sławków (dane z geoportalu) wjazd od Sosnowca Maczek
To -> semafor wjazdowy 250m - droga hamowana dla prędkości do 40 km/h w E10 z 2014r..
Semafor wjazdowy -> Pierwsza zwrotnica - 109m
Pozwole sobie zacytować § 7 ust. 4 instrukcji WTB E10 z 2014 roku:
"Semafory wjazdowe i odstępowe obsługiwane należy ustawiać przed miejscem
niebezpiecznym w odległości min. 100 m" Mowa o drodze ochronnej tyczy się semaforów wyjazdowych i drogowskazowych.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwiecień 2016, 06:58:53 wysłana przez Kacper9 »
Wypadkowa TD2.

Offline bartek

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 208km
  • Trains Routed: 153
Re: Akceptowanie stacji mimo braku wskaźników itp.
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Kwiecień 2016, 10:36:46 »
Nie wiem komu odpowiadasz... Nikt nie kwestionuje min. 100 m za wjazdowym, ani 250 m drogi hamowania przy prędkości do 40km/h.