Autor Wątek: Talk/Rozmowa: QArcheo  (Przeczytany 4123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jeżyk

  • Pioneer
  • *
  • Moderowany
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 15
  • Jeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczy
  • Wódz Wielkiej Armii Jeża
  • Distance Travelled: 339km
  • Trains Routed: 242
Re: QArcheo
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Maj 2016, 22:23:20 »
Z takimi modelami to zabijemy kompy do końca tygodnia ;)
Jeden mesh do 5k tris, byłoby efektem całkiem fajnym, oczywiście na 1 texturze(rozumiem, że ciężko to teraz zmieniać). Ps. wentylatory do wywalenia bo to jakaś 'patola' że mają więcej niż cały nasz tabor(bez wózków). Tak czy siak dzięki za model :P
« Ostatnia zmiana: 05 Maj 2016, 22:26:20 wysłana przez Jeżyk »
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę.

Offline Ahmed

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
  • Distance Travelled: 642km
Re: QArcheo
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Maj 2016, 23:43:00 »
PS. Co tam u Sawiego i Hanysa słychać?
Z tego co mi wiadomo to robota, robota i jeszcze raz robota.

Offline ICC

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Siła reputacji: 21
  • ICC dróżnik przejazdowyICC dróżnik przejazdowyICC dróżnik przejazdowyICC dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2588km
Re: QArcheo
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Maj 2016, 00:16:43 »
 Heh forum maszyny to każdy widzę ma dość, gdzie patologia adminów i devsów wzięła górę. Nietykalni państwo doprowadzili do upadku tego symulatora gdzie tylko oni mieli rację i wszystko mogli. Aha zapomniałem dodać do tego grona śmiesznych moderatorów, z którymi nie raz jechałem po bandzie broniąc swego słowa. Nie dziwota że każdy stamtąd wieje.  ;D Dziwię się tylko koledze Ra, koleś z wielkim patencjałem, nie raz pojechany przez tych egoistów, a nadal tam działa. Dawno bym dał sobie siana, wiem że tutaj też jest ;)
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2016, 00:23:00 wysłana przez 24666@ICC »

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 5
  • Q424 pracownik torowy
Re: QArcheo
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Maj 2016, 11:42:46 »
MaSZyna w najlepszym wypadku nie umrze jako tako ale rozpadnie sie na spolki - kazdy cos bedzie robil ale w ramach swojej strony tematycznej,  nie zas na oficjalnej. Rok temu wierzylem ze publikacja zrodel cos zmieni i po czesci sie tak stalo bo pojawily sie nowe osoby ktore wdrazaja to co potrafia, ale niestety z tych ktore juz wczesniej byly na forum. Z zewnatrz nikt na powaznie sie nie zainteresowal projektem. Drugim powaznym problemem zniechecajacym do tworzenia sa zbyt wysrubowane wytyczne co do tego jakie warunki powinien spelniac koncowy produkt. Wiele poczatkujacyh tworcow dodatkow odpada na tym.
Jesli chodzi o mnie, to przybylem tu tylko dlatego ze kiedys powiedzialem ze taki moment nastanie, w ktorym podejme sie wspolpracy na dwoch frontach i tak wlasnie tu jestem probujac oddac w dobry endzajn swoje produkty jakimi sa przerozne modele, poczawszy od budowli kolejowych poprzez infrastrukture kolejowa a konczac na modelach taboru. Nie bedzie to latwe bo wiekszasc z tego wymaga gruntownej optymalizacji glownie ilosci submodeli. Najblizszy tydzien zweryfikuje czy to co mam da sie dobrze optymalizowac i przenosic tutaj. Wczoraj z buda z Ozorkowa zszedlem z 25ktri i 171sm na 9ktri i 20sm, ale mowia ze to nadal za duzo jak na obiekt statyczny. Teraz zaraz jescze zobacze co na to powie mesh optimizer.

HD: 15sm/8064tri
LoD: 1sm/88tri



wnetrze: 768tris
budynek: 7166tris
chodnik: 180tris


Dodano: 06 Maj 2016, 15:01:24


No to jedziemy z nastepnym budynkiem. Tym razem rampa z miejscowosci Ostrowy pod Wloclawkiem. Na wstepie 6700tri

« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2016, 15:01:24 wysłana przez Q424 »

Offline Jeżyk

  • Pioneer
  • *
  • Moderowany
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 15
  • Jeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczy
  • Wódz Wielkiej Armii Jeża
  • Distance Travelled: 339km
  • Trains Routed: 242
Re: QArcheo
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Maj 2016, 17:58:47 »
Ta rampa fajna, wypitolić jakieś bzdurnie ciężkie rynny i jest super! :D Takich modeli brakuje.
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę.

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 5
  • Q424 pracownik torowy
Re: QArcheo
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Maj 2016, 18:19:56 »
Okrojony do 3ktri jako jeden obiekt. Kiedys jak bedzie potrzeba lub zainteresowanie mozna odlaczyc drzwi i okna do animacji.
Kolejnym modelem (na jutro) bedzie  nastawnia dysponujaca z Ostrow.

Do ogarniecia 143sm/10318tris
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2016, 19:31:33 wysłana przez Q424 »

Offline Ahmed

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
  • Distance Travelled: 642km
Re: QArcheo
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Maj 2016, 19:50:10 »
Miejmy nadzieję, że takie drastyczne cięcia w modelach nie odbiją się na ich jakości.

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 5
  • Q424 pracownik torowy
Re: QArcheo
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Maj 2016, 21:23:45 »
No bede sie staral zachowac jakis kompromis pomiedzy modelem wejsciowym a narzuconymi wytycznymi. Sa tu modelujacy w maxie?
To co miales zrobic jutro zrob na wczoraj ;d. Polowa nastawni zoptymalizowana...
Poniewaz nastawnia planowana na jutro jest juz prawie zoptymalizowana i zapewne bedzie skonczona prze poludniem, tak wiec wybieram wykonawcza z Ostrowy jako nastepna do optymalizacji.


Wykonawcza OY po optymalizacji, ale jeszcze beda zmiany pewne - ma 4136tris
« Ostatnia zmiana: 07 Maj 2016, 18:32:24 wysłana przez Q424 »

Offline Ahmed

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
  • Distance Travelled: 642km
Re: QArcheo
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Maj 2016, 13:56:34 »
Zależy co potrzebujesz :).

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 5
  • Q424 pracownik torowy
Re: QArcheo
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Maj 2016, 18:31:24 »
Nastepna nastawwnia na dzisiejsza nocke...





Na wstepie 7448tris do okrojenia.
Zoptymalizowany: 4092tris

Zostawiam tam taki elo daszek ryflowany, ktoremu chcialbym dac maxdistance powiedzmy 20m.
« Ostatnia zmiana: 07 Maj 2016, 21:23:19 wysłana przez Q424 »

Offline Ahmed

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
  • Distance Travelled: 642km
Re: QArcheo
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Maj 2016, 18:34:35 »
Wnęki, poręcze itp detale radziłbym zostawić.

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 5
  • Q424 pracownik torowy
Re: QArcheo
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Maj 2016, 18:42:23 »
wszystko zostaje, jezeli cos sie bedzie zmieniac to tylko ilosc scian np. rurek.

Offline Ahmed

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
  • Distance Travelled: 642km
Re: QArcheo
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Maj 2016, 19:02:34 »
Nie znam możliwości silnika tegoż symulatora, ale jak na moje oko grubsze 3D dla detali to podstawa. Pierwszy lepszy przykład to np mocowanie w siódemkach zrobione na alphie. Rozumiem oszczędności poly, ale to już lekka przesada.
« Ostatnia zmiana: 07 Maj 2016, 19:04:37 wysłana przez Ahmed »

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 5
  • Q424 pracownik torowy
Re: QArcheo
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Maj 2016, 21:27:27 »
No to lecimy z nastepna...

5516tris. Cos czuje ze w tym wypadku sie wyrowna, bo cos odejme i pewnie cos dodam...
Moze od razu zapowiem takze wykonawcza do kompletu (2340tris)

Ok, Zgierz dyspo udalo sie do 3ktri okroic, wlacznie z przygotowaniem scian pod wnetrze, natomiast wykonawcza do 1790tris.
Informacji o submodelach chyba juz nie bede podawal bo o ile obiekty nie beda posiadac zadnych aanimacji drzwiowo okiennych, tak powinny miec ich tyle z ilu plikow tekstur bedzie sie skladac - czyli przewaznie nie wiecej jak trzy.
« Ostatnia zmiana: 08 Maj 2016, 15:52:57 wysłana przez Q424 »

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 18
  • Tomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczy
  • Distance Travelled: 14818km
  • Trains Routed: 37
Re: QArcheo
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Maj 2016, 07:31:41 »
Kolega nie robił czasem szlaku do Kutna z Łodzi dla Maszyny? Coś mi znajome te modele są;)