Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Złomowiska kolejowe  (Przeczytany 2669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline konduktor

  • User
  • Wiadomości: 14
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 1
  • konduktor pracownik torowy
  • Distance Travelled: 112km
Złomowiska kolejowe
« dnia: 22 Maj 2016, 21:30:30 »
Witam. Zastanawiam się gdzie nasza polska kolej złomuje różne lokomotywy, części, czy np. jakieś stare wyświetlacze peronowe. Czy może ktoś się orientuje w jakich to jest miastach?
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2016, 21:32:43 wysłana przez konduktor »

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1028
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 19
  • jakubg1 zwrotniczyjakubg1 zwrotniczyjakubg1 zwrotniczy
  • Nie mam co wpisać :D
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Maj 2016, 06:35:04 »
Wiem tylko, że w Tarnowskich Górach (złomowanie ET40).

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Od 24.05.17 rano do 26.05.17 popołudnie (wycieczka) oraz od 27.05.17 rano do 29.05.17 wieczór. Wtedy mnie nie ma!

Online UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 104
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 1734km
  • Trains Routed: 783
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Maj 2016, 14:47:07 »
Legenda głosi, że istnieje takie coś jak typowe złomowisko kolejowe - w praktyce to bujda.

Tabor przeznaczony do kasacji, złom szynowy czy akcesoria torowe są sprzedawane w przetargach, kto zaoferuje najkorzystniejszą cenę ten sprzęt bierze i tnie. Wolny rynek. Jeśli chcesz pozyskać jakieś elementy to musisz udać się do firmy, która aktualnie coś z interesującego Cię asortymentu zakupiła w celu kasacji i już z nimi się dogadywać.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Woku8

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 160
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 35
  • Woku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrzWoku8 toromistrz
  • maszynista stażysta
  • Distance Travelled: 1072km
  • Trains Routed: 518
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Maj 2016, 14:55:14 »
Różnie złomują. U mnie w Rybniku raz złomowali ST43, SM42, SM31. Przyjechała ekipa z X butlami i palniki w dłoń. A co do części to zależy na kogo trafisz. Mam kumpla, co za 500zł całą kabinę z lokomotywy dostał.
PKP Cargo S.A.

czasem maszynista, czasem dyżurny ruchu, w zależności od chęci i podejścia.

Offline Xzart

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Xzart pracownik torowy
  • Distance Travelled: 232km
  • Trains Routed: 16
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maj 2016, 15:20:35 »
Złomowisko to żadne, raczej plac, ale dwa tygodnie temu będąc na delegacji w Lesznie widziałem jak maszynami rozcinali wagony 120A > https://goo.gl/maps/T6634GN4RGL2

Nawet nie wybebeszali ich tylko były cięte nożycami tak jak stały. Jeśli kogoś to interesuje to warto udać się po fanty.
Canadian Pacific - CP 205-12

KW - Poznań

Offline up5358

  • User
  • Wiadomości: 7
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 1
  • up5358 pracownik torowy
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Maj 2016, 17:11:01 »
Przelom lat 90/00 obfitowal w masowe kasacje taboru (szczegolnie spalinowego), ktory w latach 90-tych byl odstawiony do tzw. "zapasu dlugotrwalego", czyli permanentnego "gnicia pod plotem". W tym czasie najlepiej prosperowaly zlomowiska z Dolnego Slaska: Imbramowice, Zarow i Grabina Slaska, a takze "Centrozlom" Katowice na Gornym Slasku. Dziesiatki ST44, ST43, SM/SP30 tam "dokonalo zywota". Z taboru elektrycznego cieto tam glownie: ET21, ET22 (glownie "belkowce" bez modernizacji), oraz EN57, kilka EU07 tez tam trafilo. Miedzy innymi 07-002 z Prokocimia po skresleniu w 1997, czy 07-224 (CM Krakow) w 1999, po skresleniu w grudniu 1998r. Z EN57 kojarze numery: 665 z Prokocimia, 668 z Tarnowa, oraz bodajze 080 z MD Tarnowskie Gory. Na poczatku lat 90tych kilka EP05 pocieto na zlomowisku w Strzegomiu. Nie kojarze, by na przelomie lat 90/00 cos tam szlo na pociecie. Byc moze juz wtedy nie funkcjonowalo. W internecie mozna trafic na zdjecie jednej z EP05 przeciaganej przez ST43 w drodze do Strzegomia na pociecie. Przegladajac zasoby internetu natrafilem tez na wzmianki o zlomowisku w Pniewach Szamotulskich (Wielkopolskie), gdzie w 1999 pocieto poznanskie EN57-1028 i 1029.
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36941&mode=search&sessionid=336f778fd9e6ec167bd26497d5c10ef2
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36940&mode=search&sessionid=336f778fd9e6ec167bd26497d5c10ef2

W ogole polecam ten dzial galerii: http://www.wrphoto.eu/search.php?show_result=1&sessionid=336f778fd9e6ec167bd26497d5c10ef2&page=2  Jest tam wiele zdjec archiwalnych.

Takie malowanie zoltych czol bylo domena lokomotywowni w Poznaniu: http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36845&mode=search. Oprocz tej pamietam jeszcze EP07-233 (1999 rok) i EU07-180 tak pomalowane.

Tutaj dwa EZT, ktore tez juz sa dawno "kasatami: http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=1215&mode=search
Tutaj jeden z Ty51 "pod para": http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=1037&mode=search
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=1481&mode=search
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=23581&mode=search
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=1345&mode=search Olsztynska EU07-426 jeszcze przed przerobieniem na EP07 i przeniesieniem do Warszawy.
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=3473&mode=search
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=3433&mode=search  nowka sztuka.

Kilka "wygooglanych" zdjec ze zlomowiska z Imbramowic:
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/007/007-29.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/007/007-37.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/017/017-28.jpg
21-484: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/et21/et21-448.jpg ex - tarnowska, exex - MD Czechowice Dz.

Grabina Slaska:
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/et21/et21-640_6.jpg ex - walbrzyska 21-640
"Zylety" w drodze do Grabiny Slaskiej: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/007/007-16.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/007/007-31.jpg
22-172 i inne w drodze do Grabiny: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/et22/et22-172.jpg
ET21 z KP Szczakowa:
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/przemysl/3e1/3e1-29.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/przemysl/3e1/3e1-26.jpg

Jest jeszcze Wroclaw Brochow. To nie jest zlomowisko, ale na tej lokomotywowni pocieto juz wiele ET22 i EU07. Tutaj "belkowiec" 22-010 jeszcze "w ruchu" jako grzejka skladow we Wroclawiu Glownym: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/et22/et22-010_2.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/et22/et22-010.jpg Nie udalo mi sie go sfotografowac w ruchu. Z "belkowcow" bez modernizacji udalo mi sie sfotografowac jedynie ET22-101 z CM Lazy w 2000 roku na wysokosci p.o. Krakow - Lobuzow.

To jeszcze dorzuce ET22-002 z MD Lazy (juz odstawiona): http://rail.phototrans.eu/14,86,0,PaFaWag_201E_ET22_002.html
Niestety nie wiem, gdzie ja przerobiono na wsad do Wielkiego Pieca.
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2016, 17:18:51 wysłana przez up5358 »

Offline Xzart

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Xzart pracownik torowy
  • Distance Travelled: 232km
  • Trains Routed: 16
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Maj 2016, 17:56:28 »
Pozwolę sobie dodać jako ciekawostka do wypowiedzi kolegi up5358. Szopa na stacji Poznań Franowo jak i szopa na Kolejowej (Poznań Główny) również obfitowały w tabor odstawiony do zapasu długotrwałego. Głównie można tam było spotkać: ET22, ET21, EN57, ST43, ST44, SM42 czy SU46. Głównie dawcy, a niekiedy przywrócone po naprawie do służby. Z tego co pamiętam to przywrócono kilka ET22, ale niestety nie wiem, które numery. Jak w zeszłym roku rozmawiałem z pracownikami Cargo to poinformowali mnie, że SU46 stojąca przed szopą na stacji Poznań Główny zostanie dawcą dla innej SU46 w Lublinie. Od czasu jak zniknęła również słuch zaginął. Pewnie po zdemontowaniu części pójdzie na żyletki.

Wartym odwiedzenia miejscem jest stacja Leszno obfita w ST43, SM42, SM03, tendry parowozów i nawet swego czasu widziałem tam z dwa parowozy. Po ostatniej wizycie widziałem, że chyba Cargo zabrało się za remont elementów któregoś z parowozów na terenie warsztatu. Nie wiadomo jak długo to potrwa ponieważ Cargo długo tam nie zabawi.

Załączam kilka zdjęć, które zrobiłem podczas odwiedzin punktu utrzymania taboru.
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2016, 18:51:55 wysłana przez Xzart »
Canadian Pacific - CP 205-12

KW - Poznań

Offline up5358

  • User
  • Wiadomości: 7
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 1
  • up5358 pracownik torowy
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Maj 2016, 18:42:57 »
Musisz byc bardzo wiekowy skoro pamietasz ET21 odstawione w Poznaniu. W 95 roku na stanie Franowa nie mieli zadnego "sputnika/osiolka". Odnosnie zapasu dlugotrwalego - kazda lokomotywownia miala taki. W lok. Katowice jeszcze na dzien pierwszego stycznia 1998r w ewidencji byly: dwa Ty42 i ET21. Z czego zarowno "czajniki", jak i ET nie nadawaly sie juz do jazdy. Jeden z tych Ty42 numer 44 jest zachowany obok obrotnicy lok. Katowice (dawno tam nie jechalem, wiec mozliwe, ze go zabrali stamtad). We Wroclawiu Glownym jeszcze w pierwszej polowie lat 2000 mozna bylo spotkac "ostatki" tego zapasu. Zalaczam zdjeciua SM30-271 i EU07-011. Ta druga miala byc przerobiona na EP07-10XX, ale z powodu zlego stanu wycofano ja z modernizacji. Wszystkie ponizsze zdjecia sa mojego autorstwa.

P.S. Najciekawszym "zbiorem" taboru odstawionego w ramach zapasu dlugotrwalego dysponowala lok. Jaslo. Oprocz sporej ilosci odstawionych ST43 mieli tam calkiem duzo SP32 w zapasie. Wiele w barwach fabrycznych. Seria tak defektowala, ze w czasie dostaw lokomotyw, gdy jedna miala powazny defekt, to szla "do zapasu", a w jej miejscu przychodzila nowa. Niektore tuz po R1 byly odstawiane. Inne jezdzily. Tak to funkcjonowalo do czasu ich "aresztowania" i odstawienia do Portu Miejskiego we Wroclawiu. W obecnej perspektywie PR i tak by nie bylo dla nich racji bytu. Na Podkarpaciu bardziej ekonomicznym rozwiazaniem jest szynobus. Z reszta, byl przetarg na sprzedaz jednej SP32 przez PR z zastrzezeniem, ze kupujacy nie moze byc firma zlomujaca. Nie wiem, co z tego wyszlo.
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2016, 18:48:54 wysłana przez up5358 »

Offline kam55

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 114
  • kam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezes
  • Organizator sesji
  • Distance Travelled: 3205km
  • Trains Routed: 1775
--->>> TARNÓW<<<---

Offline Xzart

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Xzart pracownik torowy
  • Distance Travelled: 232km
  • Trains Routed: 16
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Czerwiec 2016, 10:36:36 »
Musisz byc bardzo wiekowy skoro pamietasz ET21 odstawione w Poznaniu. W 95 roku na stanie Franowa nie mieli zadnego "sputnika/osiolka".

Nie, aż tyle lat to nie mam. To jest brak mojej wiedzy jeśli chodzi o informację o stanie inwentarzowym, nie wszystko co tam stało musiało być wpisane. Pojedyncze sztuki sputnika widziane pod koniec lat 90 czy na początku 2000 roku widocznie były tam tylko odstawiane na jakiś okres czasu. EM10 tak samo pojawiały się i znikały.
W każdym razie dziękuję bardzo za ciekawe wiadomości, jak również te z Tarnowa :) Jak będę na delegacji w Lesznie to cyknę kolejne zdjęcia taboru, który tam stoi.
Canadian Pacific - CP 205-12

KW - Poznań

Offline up5358

  • User
  • Wiadomości: 7
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 1
  • up5358 pracownik torowy
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Czerwiec 2016, 14:46:19 »
Jamnik 173 jest na chodzie, natomiast 187 juz dawno odstawiony i raczej nie do zapasu. Pewnie podzieli los ET41, ktora juz dobrych kilka lat gnije w szopie, w Jeleniej Gorze. Moze ktos kojarzy numer. Podpowiem, ze tylko ta jedna jest tam tak dlugo odstawiona. Ma stare barwy, z zoltymi dziobami. Skoro ST43 robi Tarnow, to co sie naprawia w lok. Jaslo?
Xzart: CP 205-12? To gdzies kolo Morrant`s Curve, albo pomiedzy Field, a Banff w prowincji Alberta? Pod spodem dwie GEVO  ES44AC CP Rail na Morrant`s curve.
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwiec 2016, 14:52:34 wysłana przez up5358 »

Offline lukasn26

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 9
  • lukasn26 pracownik torowy
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1102km
  • Trains Routed: 114
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Czerwiec 2016, 07:03:59 »
Ja bym musiał poszukać jeszcze fot z Bydgoszczy Bielway - bardzo dużo stało i stoi tam ET22, jakieś szkielety SU45, kilka stonek i takie tam :P
W tramwaju ktoś napisał flamastrem: "W razie pożaru spójrz w górę".Niewiele myśląc spojrzałem do góry a tam: "W razie pożaru debilu" :D

Offline uetam

  • Administrator
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 564
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 35
  • uetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrzuetam toromistrz
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 1571km
  • Trains Routed: 916
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Czerwiec 2016, 09:19:34 »
W Jeleniej już nic nie gnije. Cargo jakiś czas temu się wyprowadzilo i zabrało wszystkie swoje zabawki na Brochów.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline Xzart

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Xzart pracownik torowy
  • Distance Travelled: 232km
  • Trains Routed: 16
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Czerwiec 2016, 21:38:48 »
Xzart: CP 205-12? To gdzies kolo Morrant`s Curve, albo pomiedzy Field, a Banff w prowincji Alberta? Pod spodem dwie GEVO  ES44AC CP Rail na Morrant`s curve.

Żeby nie robić offtopa pozwolę sobie zwięźle odpowiedzieć. CP 205-12 to numer jednego z moich ulubionych pociągów CPR, czyli CP 2XX to "high priority fast intermodal/autorack", a 205 to dokładnie Toronto Agincourt Yard, ON - Vancouver Coquitlam Yard, BC, który przejeżdża przez Moose Jaw, SK, zarządzaną przeze mnie w symulatorze "Freight Yard Manager". Jeden z moich ulubionych bo muszę go tankować po drodze :)

Z poprzedniego posta musiałem usunąć linki to wrzucam teraz Poznań i Leszno jako załączniki.
Canadian Pacific - CP 205-12

KW - Poznań

Offline Pitek

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 634
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 79
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
  • Distance Travelled: 5006km
  • Trains Routed: 1665
Re: Złomowiska kolejowe
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Czerwiec 2016, 23:45:56 »
Podbijam temat. Orientuje się ktoś gdzie teraz i co jest złomowane?