Autor Wątek: Solved/Rozwiązane: Matz32  (Przeczytany 13603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline !Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 37
  • !Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz
  • ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็
  • Distance Travelled: 2013km
  • Trains Routed: 490
Re: Matz32
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Sierpień 2016, 15:32:09 »
Dobra to ja dorzucę swoje 5 groszy do tematu. Po pierwsze jak chcesz wywołać dyżurnego to używasz ZEW2 (W realu ZEW3). Co do samego faktu dyżurny ruchu nie ośmiornica. Nie ma tylu macek by wszystko na raz ogarnąć. Trochę cierpliwości. Jeżeli chodzi o wulgaryzmy to nie dziwie się Matzowi, że tak zareagował, bo jak mu tak każdy po kilka razy spamuje kiedy wyjazd, kiedy rj, etc. To idzię się zdenerwować i cierpliwości brakuje.
Autor Scenerii: Samostrzel - "Bliżej jak dalej"% LCS Bolesławiec - "Coś z tego będzie?"% Wisła Głębce - Prace wstrzymane (Po płaskim nie pojedziesz, chyba?)
___________________________________________________________

Offline Patrykos

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Siła reputacji: 8
  • Patrykos pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1694km
  • Trains Routed: 346
Re: Matz32
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Sierpień 2016, 15:49:09 »
A jakie to ma znaczenie czy używasz jednego tonu selektywnego czy drugiego? Nikt, zupełnie nikt na to nie zwraca uwagi i najczęściej używa się kombinacji dwutonowej w wywoływaniu. Poza tym czemu wszyscy alergicznie reagują na wywołanie selektywne? Miał ktoś kiedykolwiek okazję posłuchać jak często się używa ZEWów w rzeczywistości? Co więcej – niektórzy dyżurni nawet potrafią opieprzyć mechanika, że woła posterunek, a nie używa selektywnego. Dlatego radziłbym ostudzić swoje emocje związane z tonem wywołania selektywnego, a jeśli kogoś to na tyle irytuje, że musi kląć przez to, to niech wyłączy dźwięk.

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Siła reputacji: 68
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 5025km
  • Trains Routed: 465
Re: Matz32
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Sierpień 2016, 17:01:13 »
Dołączam się do wiadomości @macnow30 napisanej 25.08.2016 o godz. 19:45:13

Data i miejsce: 22-08-2016, stacja Mrozy
Opis sytuacji: Nieuzasadnione użycie radiostopu
Świadkowie: macnow30
Dowody: Screen jako załącznik

Szerzej: jechałem sobie prostą do jego stacji, z drugiego punktu wjazdowego jechał drugi gracz, nikt nikomu nie zawadzał i nic się nie działo. Nagle użyto RadioStop. Okazało się że... nie trafił w ten klawisz co potrzeba co doprowadziło do całkowitego unieruchomienia en57 (tak rozumiem, i jestem tego świadomy, że zaciągnięcie głównego hamulca na maksa = unieruchomienie tego pociągu). Już mniejsza o ten kick, bo i tak musiałbym wyjść z gry.


@!Marcin, oczywiście że dyżurny to nie ośmiornica i nie obsłuży wszystkich naraz, jakaś cierpliwość jest wymagana, a wulgaryzmy zgodnie z regulaminem nie są tolerowane. Jak ktoś chce przeklinać na czacie to niech wypije melisy na ostudzenie nerwów. Mógł napisać jak miał zajętą stację, że "na razie bez wjazdu", czy coś podobnego.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 401
  • Siła reputacji: 211
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 19190km
  • Trains Routed: 1445
Re: Matz32
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Sierpień 2016, 18:14:35 »
A jakie to ma znaczenie czy używasz jednego tonu selektywnego czy drugiego? Nikt, zupełnie nikt na to nie zwraca uwagi i najczęściej używa się kombinacji dwutonowej w wywoływaniu. Poza tym czemu wszyscy alergicznie reagują na wywołanie selektywne? Miał ktoś kiedykolwiek okazję posłuchać jak często się używa ZEWów w rzeczywistości? Co więcej – niektórzy dyżurni nawet potrafią opieprzyć mechanika, że woła posterunek, a nie używa selektywnego. Dlatego radziłbym ostudzić swoje emocje związane z tonem wywołania selektywnego, a jeśli kogoś to na tyle irytuje, że musi kląć przez to, to niech wyłączy dźwięk.

Reagują bo to jest bardzo upierdliwe jak ktoś ci wali zewami co kilka - kilkanaście sekund. Jeździłem w realu dużo (po całej Polsce) i jakoś nie zauważyłem, aby po radiu leciały co minute ZEWY (prędzej ciężko się wbić np na takiej warszawie zachodniej - dużo pociągów naraz na jednym kanale.) - Dyżurny prędzej opierdoli cię jak nie powiesz kto go woła lub nawet się nie odezwie jak mu nie podasz numeru (w TD numer się wyświetla więc ten problem jest rozwiązany).
Ps. Wczoraj miałem gościa który co minute mi pisał ile ma do odjazdu ;) - też to było upierdliwe, a po godzinie odjazdu zaczęły się zewy i kiedy pojadę i tak w kółko - dostał nagrode "/k".
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 285
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 7610km
  • Trains Routed: 2800
Re: Matz32
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Sierpień 2016, 18:47:48 »
Matz jest specyficzny, to fakt (u mnie raz dostał kicka :P), ale to normalny facet i wali prosto z mostu. Poza tym, o ile mnie pamięć nie myli, @macnow po kicku był u mnie na stacji i wyrażał się niezbyt uprzejmie nt. Matza, za co został przeze mnie upomniany. Na zakończenie polecam wszystkim "zluzowanie" i nie latanie ze skargami jak kot z pęcherzem.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline macnow30

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 2
  • macnow30 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 399km
  • Trains Routed: 89
Re: Matz32
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Sierpień 2016, 19:09:59 »
ZEWa wysłałem po dwóch minutach braku odpowiedzi.
Po pierwsze, jeśli ma się rozkład, to się układa ruch na stacji tak, aby wpuścić nadjeżdżającego. Oczywiście, często się nie da. Jeśli ja mam taką sytuację, informuję nadjeżdżającego pisząc mu chociażby "na razie bez wjazdu". I jakoś dotychczas nie dostałem jeszcze ani razu wywołaniem, bo staram się komunikować z mechanikami na bieżąco.
Po drugie - tu nie chodzi o ilość wywołań i o to, że się można wkurzyć. Jak komuś wywoływanie przeszkadza, okej, można kulturalnie powiedzieć "zaraz odpiszę, jestem zajęty". Ale w przypadku matza, zarówno pierwszym, jak i drugim, reakcja jest histeryczna i wulgarna. A przede wszystkim - niewspółmierna do sytuacji. Ktoś, kto nie potrafi odzywać się do drugiego człowieka, powinien raczej unikać ludzi. Zauważcie, że w drugiej sytuacji nawet się do niego nie odzywałem, bo wiem jak prowokacyjnie to działa na niezrównoważonych ludzi - a pomimo to gościu nakręca się i zaczyna mnie wyzywać od "hejterów".
Po trzecie i ostatnie - najbardziej śmieszne jest wywalanie ze stacji. [WYMODEROWANO] Matz siedząc na dispatcherze uważa się za wszechmocnego. Spójrzcie na to podejście: "to ja tu rządzę, mogę robić co chcę". Okej, jak zdecydował zrobić postój przed wjazdem - nie ma sprawy, to leży w jego "kompetencjach". Ale nie jest już okej, kiedy to się przeradza w jakieś śmieszne groźby "a tylko spróbuj mi dać minusa", a później w wywalanie. To po prostu psuje rozrywkę, nie mówiąc już o realności i łamaniu regulaminu tej naszej rozrywki.

//Proszę nie robić domysłów na temat "Jestem lekarzem, postawię możliwą diagnozę o użytkowniku".
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpień 2016, 17:17:38 wysłana przez Coyotek »

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10229km
  • Trains Routed: 3389
Re: Matz32
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Sierpień 2016, 20:03:29 »
Polecam:
 <b> <i> Witam tu stacja: $station </i> Jeżeli w danym momencie nie odpowiadam to znaczy, że jestem zajęty czymś ważniejszym (ukłądanie Rj, obsługa swdr etc.), ale wiadomość usłyszałem i odpowiem <i> jak będę miał chwilę </i> by zerknać na czat </b>Po ustwieniu jako bind wszyscy po jednym kliknięciu klawisza będą wiedzieli co i jak ;)
Wypadkowa TD2.

Offline Patrykos

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Siła reputacji: 8
  • Patrykos pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1694km
  • Trains Routed: 346
Re: Matz32
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Sierpień 2016, 22:32:29 »
Reagują bo to jest bardzo upierdliwe jak ktoś ci wali zewami co kilka - kilkanaście sekund. Jeździłem w realu dużo (po całej Polsce) i jakoś nie zauważyłem, aby po radiu leciały co minute ZEWY (prędzej ciężko się wbić np na takiej warszawie zachodniej - dużo pociągów naraz na jednym kanale.) - Dyżurny prędzej opierdoli cię jak nie powiesz kto go woła lub nawet się nie odezwie jak mu nie podasz numeru (w TD numer się wyświetla więc ten problem jest rozwiązany).
Jasne, masz rację.
Ale nie chodziło mi o walenie kilkunastoma selektywnymi na raz, tylko zwracam uwagę, że użycie dwukrotnie selektywnego często spotyka się z uwagą, żeby nie spamować. Zapomina się jednak, że nie zawsze dyżurny siedzi przy kompie, a po drugie w momencie gdy na stacji jest 3-4 maszynistów i sobie swobodnie rozmawiają to ciężko po każdym odgłosie z radia otwierać okno TD'ka i sprawdzać, czy tak czasem jakiś mechanik nie woła. Więc dla mnie to jest naturalne, że w momencie gdy nie głosi się dyżurny, a ktoś prowadzi cięższy skład, to będzie walił ZEWami. Dlatego stosujmy selektywnego z umiarem i z zasadami zdrowego rozsądku, tak jak użył tego kolega macnow30.

Offline danio

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Siła reputacji: 9
  • danio pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1125km
  • Trains Routed: 345
Re: Matz32
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Sierpień 2016, 22:57:51 »
Panowie, ale Matz32 nie rozmawiał z nowy graczem, tylko starym doświadczonym wyjadaczem, który doskonale wie co i jak.
Ja też piszę czasem "do częstochowy proszę jak się da" i czekam. I nigdy nikt mi tak nie odpowiedział. Te frytki to bardziej w tonie żartobliwym, a to że on robi rozkład to też prawda, czasem naprawdę trudno zrobić coś sensownego. Cierpliwe powinny być obie strony. .....

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 109
  • Siła reputacji: 215
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
  • Distance Travelled: 8682km
  • Trains Routed: 3378
Re: Matz32
« Odpowiedź #54 dnia: 27 Sierpień 2016, 13:26:33 »
26-08-2016 postanowiłem pojeździć trochę składem poc.o nr 5412. Dojechałem do stacji Mrozy już po północy, czyli 27-08-2016, gdzie kończył mi się RJ i tam zatrzymałem się w peronie. Na prośbę otrzymałem nowy RJ z odejściem o 00:28. O 00:14 w/g screenu dyżurny Matz32 podyktował rozkaz pisemny N dla poc. 812000 (screen w załączeniu). Przeczytałem ów rozkaz nie dla mnie i stałem dalej w peronie. Następnie została wydana komenda do rozkazu pisemnego N "Nakaz jazdy", czyli dla poc. 812000. Po tym zostałem wywołany. Zgłosiłem się (screen). Następnie dla 5412 wydał dyżurny "Nakaz jazdy" przed planowym odejściem poc. pasażerskiego. Zapytałem się (screen) - a do czego ten nakaz jazdy? Rozkaz N był wydany dla poc. 812000. Po czym dyżurny spytał się: jedziesz czy co? Na to zapytałem się, nie widząc semafora wyjazdowego z toru, na którym stałem (widać to na screen2) - czy wyjazd na semaforze jest podany, po czym zostałem usunięty ze stacji. Nie mam trzeciego screena. Zapytuję się więc, dlaczego lub na jakiej podstawie dyżurny usunął mnie ze stacji? Nie było żadnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, skład poc. 5412 stał przy krawędzi peronowej, ruchy manewrowe nie były wykonywane, do planowego odjazdu był jeszcze czas.
Adminów w tym msc. proszę o umieszczenie całości rozmowy, nie była długa, jeżeli oczywiście się da.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpień 2016, 12:06:18 wysłana przez kam55 »

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 114
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • tryb obserwatora
  • Distance Travelled: 293km
  • Trains Routed: 1169
Re: Matz32
« Odpowiedź #55 dnia: 28 Sierpień 2016, 23:13:49 »
Witam,

chciałbym złożyć skargę na użytkownika Matz32.

Opis sytuacji:
W dniu 28 sierpnia 2016 pełniłem obowiązki DR na stacji Żory.  Pociąg 44442 prowadzony przez użytkownika Matz32 został przyjęty na tor nr 1, a dalsza jazda wymagała przestawienia lokomotywy na drugi koniec składu. Chciałem o tym poinformować mechanika więc go wywołałem na radio. Odpowiedział co#. To już nieładnie. Stwierdziłem, że nie będę się zatem wdawał w niepotrzebną przepychankę słowną. Następnie poinformowałem Go, że będziemy przestawiać lokomotywę. Wykonał manewr zostawiając wagony na torze nr 1 a sam został wpuszczony na tor nr 3 i zatrzymał się pod semaforem L. Dalsze manewry musiały zostać przerwane z powodu wjazdu na stację poc nr 80334.

Gracz Matz32 widział, że z przeciwka wjeżdża pociąg i że w tej sytuacji nie można prowadzić manewrów. Zdecydował jednak bez uzgodnienia z DR opuścić scenerię, pozostawiając po sobie wagony blokujące jeden z torów stacyjnych.

Świadkami tej sytuacji byli pozostali maszyniści znajdujący się na stacji: Stanisław Maciejak oraz Mlody.

Załączone screeny ilustrują:

1. wjazd poc 44442 na stację Żory na tor nr 1 i rozmowę (już na początku) z brakiem szacunku dla DR

2. złożoność sytuacji ruchowej na stacji w momencie opuszczenia jej przez gracza Matz32 (lokomotywa znajdowała się na torze nr 3 pod semaforem L)

Jako nowy gracz a zarazem DR w realu z 20-letnim doświadczenie proszę o wyciągnięcie stosownych konsekwencji w stosunku do gracza Matz32.

Jeśli gra ma być dalej sympatyczną zabawą i nie tylko, to nie wyobrażam sobie współpracy z osobami, które nie szanują innych.
Stosowne zapisy reguł gry i zachowania znajdują się w regulaminie.

W załączeniu 2 screeny opisanej sytuacji.
tryb obserwatora

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10229km
  • Trains Routed: 3389
Re: Matz32
« Odpowiedź #56 dnia: 29 Sierpień 2016, 06:08:12 »
1. Regulamin jak już mikson pisał nie zabrania wyjścia z symulacji, a dlaczego? Bo nie da się wiarygodnie ustalić z jakiego powodu ów mechanik wyszedł.
2. Po co go wywołałeś? Na screenie widzę dialog: "44442 do Żor" "Co#" "Już nic" "eh" "Tak nie będziemy rozmawiać" "żałosne" A w skardze stoi:
Cytuj
odpowiedział co#. To już nieładnie. Stwierdziłem, że nie będę się zatem wdawał w niepotrzebną przepychankę słowną. Następnie poinformowałem Go, że będziemy przestawiać lokomotywę
Jak widzisz jest dużo nieścisłości tym bardziej, że Matz napisał co widać na screenie: "Może zepchnę Ci te wagony i tu skończę" Co jednoznacznie byłoby dla mnie jako dyżurnego informacją, ze ów użytkownik musi uciekać :)
Wypadkowa TD2.

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 114
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • tryb obserwatora
  • Distance Travelled: 293km
  • Trains Routed: 1169
Re: Matz32
« Odpowiedź #57 dnia: 29 Sierpień 2016, 16:13:15 »
Odniosę się do komentarza.

Czy, jeżeli regulamin nie zabrania wyjścia to oznacza to, że można tak sobie zostawiać odczepione na stacji wagony w dowolnej chwili?

Czy jeżeli, jak sam sugerujesz, gracz Matz32 zgłaszał chęć pozostawienia wagonów, to nie powinien przed wyjściem poczekać na odpowiedź DR czy może to zrobić i czy ten fakt nie utrudni ruchu na stacji? Może w tym czasie DR był zajęty innymi czynnościami i nie mógł natychmiast odpowiedzieć na ukryte w spamie zapytanie mechanika.

Czy słowa gracza co#, żałosne itd nie wskazują na mało życzliwy, a wręcz lekceważący stosunek do innych graczy, w tym przypadku DR stacji Żory?

tryb obserwatora

Offline bartek0107

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Siła reputacji: 65
  • bartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezes
  • Młody maszynista/DR
  • Distance Travelled: 3794km
  • Trains Routed: 877
Re: Matz32
« Odpowiedź #58 dnia: 29 Sierpień 2016, 18:47:44 »
Jak ja widzę o co latacie i spamujecie tymi skargami to mi się grać odechciewa... Jeszcze niecałe pól roku temu były tylko 3-4 skargi a teraz zrobiło się kilka stron... Pewno nie tylko ja uważam, że latanie z byle powodu i pisanie skargi jest po prostu nie potrzebne.

Offline macnow30

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 2
  • macnow30 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 399km
  • Trains Routed: 89
Re: Matz32
« Odpowiedź #59 dnia: 29 Sierpień 2016, 22:10:40 »
*nie wiem czy jest tu skrypt łączący posobne posty, jak nie, proszę moderację o scalenie wiadomości z poprzednią, bo sam nie mogę jej wyedytować*
Matz napisał co widać na screenie: "Może zepchnę Ci te wagony i tu skończę"
Matz nie napisał  "Może zepchnę Ci te wagony i tu skończę"  tylko "wiesz epchne ci te wagony" i "to co moe konczyc tu", a to duża różnica. Ciężko się czyta takie niepoprawne zdania, szczególnie, gdy jest duży ruch. Nie mówię, żeby od razu zachowywać pełną interpunkcję i super ortografię, a mi też się czasem zdarzy gdzieś walnąć. Ale znaków przestankowych można używać, co? Chociaż tego pytajnika, skoro to ma być pytanie. Spacji w poprawnych miejscach i wszystkich liter też by wypadało się trzymać. Bo później trzeba się kilka sekund gapić w taką wypowiedź i główkować, co tam autor miał na myśli w tym białym wierszu, a tu ruch na stacji leci i mechanicy czekają. Nie zadajemy się tu chyba z małpami, które walą bezmyślnie w klawiaturę.
Zwracam na to uwagę, bo kolega Matz z reguły wali bezmyślnie w klawiaturę, co widać we wszystkich zgłoszeniach.