Autor Wątek: Info: Poradnik Forumowicza [ ZAJRZYJ TU KONIECZNIE ]  (Przeczytany 18982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Poradnik Forumowicza [ ZAJRZYJ TU KONIECZNIE ]
« dnia: 08 Października 2021, 18:20:11 »
Witajcie drodzy Użytkownicy. Chcąc was wprowadzić w tajniki działania forum i różnych systemów naszego Symulatora, przygotowaliśmy dla was drobny poradnik. Często my - Administracja, Moderatorzy i inni członkowie Zespołu widzimy jak wiele błędów jest popełnianych przez nowych Użytkowników naszego Symulatora, a i czasami tzw. stare wygi mają swoje potknięcia. Stąd też powstał pomysł na to, by na forum zapanował porządek, a Wy Użytkownicy mogli korzystać z niego bezbłędnie.

Poradnik został podzielony na kilka kawałków ( każdy w osobnym poście ) oraz będzie on uzupełniany w miarę upływu czasu.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2021, 12:25:05 wysłana przez Coyotek »
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Poradnik Forumowicza [ ZAJRZYJ TU KONIECZNIE ]
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Października 2021, 18:48:05 »
Stacja I - Podstawy Forum.


Nasze Forum dzieli się na kilka miejsc ( objaśnione najważniejsze z nich ).

1. Belka górna.
  • System Zgłoszeń - żartobliwie można by powiedzieć, że jest to ulubione ( albo i nie ) miejsce całej Społeczności. Pokój dyrektora, sala sądowa - jak zwał tak zwał, ale to właśnie tutaj, wiele osób szuka bata sprawiedliwości na każdego, kto nie przestrzega Regulaminów. Dział gdzie Moderatorzy rozstrzygają spory, godzą Użytkowników, dyscyplinują tych, którzy zdyscyplinować się nie chcą. To też miejsce, gdzie pod naszym okiem dogadujecie się między sobą.
  • Profil - wasza wizytówka. Możecie tu zmienić opis, avatar i tym dowolne.
  • Moje wiadomości - skrzynka pocztowa każdego Użytkownika. Liczba przy odnośniku oznacza ile "listów" na was czeka.
  • Regulaminy - miejsce które powinniście znać na wylot. Tam poznacie wszystkie zasady panujące na Forum i w Symulatorze.
  • Instrukcje - głodny wiedzy? Drzwi otwarte - zapoznaj się ze wszystkim co przyda się podczas przemierzania wirtualnych kilometrów i nie tylko.
  • Serwisy - tutaj przejdziesz do wszystkich najważniejszych narzędzi Symulatora.

2. Aktualności. - tablica najważniejszych aktualnych ogłoszeń i nie tylko.

3. Dział ogólny.
  • Ogłoszenia - rozszerzona wersja aktualności, tam zapoznacie się z nowinkami.
  • Dyskusje - Chcesz pogadać nt. Symulatora? Śmiało, utwórz swój wątek i zmierz się z argumentami innych.
  • Strefa Supportera - miejsce wybrańców ( tzw. pomarańczek ). Ekskluzywne materiały. Obecnie Supportera nie można uzyskać.
  • Wasza Twórczość - masz coś ciekawego? Chcesz się podzielić modelem, scenerią, czy równie czymś zajmującym? Pochwal się.

4. Dział pomocy.
  • Pomoc techniczna - czy masz problem z Symulatorem? Nasi doradcy techniczni chętnie pomogą ( o ile Twoja kwestia nie jest poruszana już n-ty raz, warto wpierw poszperać na własną rękę ).
  • Pomoc merytoryczna - jeśli potrzebujesz jednorazowego wsparcia tęgiej głowy, na pewno ją tu znajdziesz.
  • Dział trenerski - Ośrodek Szkolenia Maszynistów i Dyżurnych Ruchu. Doświadczeni Użytkownicy, znający kolej od podszewki chętnie służą radą.
  • Błędy / Sugestie - znalazłeś coś interesującego, lub można coś usprawnić? Przejdź do specjalnej aplikacji i podziel się pomysłem.

5. Aplikacje - miejsce, gdzie możesz dowiedzieć się więcej o działaniu wszystkich aplikacji wspomagających ruch w Symulatorze.

6. International Part - strefa dla graczy spoza kraju.

7. Pozostałe - forumowa piaskownica. Masz jakieś inne hobby? Tutaj możesz się nim podzielić.
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2021, 18:51:26 wysłana przez Coyotek »
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Poradnik Forumowicza [ ZAJRZYJ TU KONIECZNIE ]
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Października 2021, 19:25:01 »
Stacja II - System Zgłoszeń

Jak zapewne przeczytałeś w poprzednim poście, System Zgłoszeń jest miejscem, gdzie pod okiem Moderatorów możesz rozwiązać spór z innym Użytkownikiem. To tutaj ( w zależności do Twojej roli ), możesz zgłosić niewłaściwe zachowanie innej osoby, wspomóc oskarżającego, bądź też... no cóż, samemu być zgłoszonym. Po otrzymaniu wiadomości ( którą przeczytasz w sekcji "Moje wiadomości ), jesteś zobowiązany do przedstawienia wyjaśnienia swojego zachowania ( na to jest ograniczony Regulaminem czas ). W żadnym innym wypadku nie musisz się obawiać, że zostałeś wyznaczony - sporo graczy widząc cyfrę przy odnośniku, bezmyślnie odpowiada w skargach, chociaż nigdzie nie zostali w niej wyznaczeni ( słynne: "mnie tu nie było nie wiem czego chcecie" ), co w efekcie kończy się niepotrzebnym ukaraniem przez Moderatora.

Ale do rzeczy - najważniejszą kwestią jest JAK STWORZYĆ ZGŁOSZENIE???

Cytuj
Przyjmijmy prostą sytuację. Prowadzimy ruch na scenerii X, gdzie znajduje się Użytkownik Y oraz Z. Użytkownik Y, postanawia naruszyć Regulamin np. przez zignorowanie sygnału STÓJ na semaforze, oraz wyjazd prosto pod nadjeżdżający z przeciwka pociąg gracza Z. Kończy się to kolizją dwóch składów, gracz Y ucieka z Twojej scenerii zanim zdążyłeś zareagować ( to się zdarza ) - nie zdążyłeś użyć komendy /kick_driver <nick> <powód>.

Przedstawiona sytuacja jest jedną z tych, które statystycznie najczęściej zdarzają się wśród nowych graczy, bądź też tzw. trolli ( szkodników ).


Co dalej?

1. Zaopatrz się w dowody. Zgodnie z wytycznymi przedstawionymi tutaj: https://td2.info.pl/ogloszenia/system-zgloszen-6629/ , potrzebujesz PEŁNOEKRANOWYCH screenshotów ( zrzutów ekranu ), bądź materiału wideo ukazującego całą sytuację. Pamiętaj by screenów nie edytować w żaden sposób: zmniejszanie, rozciąganie, skracanie, cenzurowanie jest niedozwolone i takowe dowody nie będą dopuszczone w Twojej skardze. Jeżeli nie posiadasz ani jednego, ani drugiego, zaopatrz się w log który znajdziesz tutaj: C:\Users\<Twoja nazwa>\Documents\OnRailTeam\TrainDriver2\Logs
2. Wejdź na Forum, następnie udaj się tu:

3. Wypełnij zgłoszenie zgodnie z prawidłową treścią:


  • Nick sprawcy - kto nadużył Regulamin. Nick znajduje się zawsze za "@", przykładowo: 123456@nick.
  • Dział zgłoszenia - w zależności od rodzaju nadużycia ( forum, gra, czat, Teamspeak ) wybierz odpowiedni dział.
  • Data - zgłoszenie musi zawierać datę zdarzenia ( nie aktualną! ). Zgłoszenia powyżej 7 dni traktowane są jako niebyłe.
  • Sceneria - miejsce nadużycia Regulaminu.
  • Sprawca - kto nadużył Regulamin. Nick znajduje się zawsze za "@", przykładowo: 123456@nick.
  • Świadkowie - w tym polu należy wypisać nicki wszystkich osób, które były osobami postronnymi/poszkodowanymi podczas zdarzenia. Treści typu: "każdy", "wszyscy obecni", "nie wiem" nie są akceptowane.
  • Regulamin - odhacz, że akceptujesz.
  • Oświadczenie - odhacz, że akceptujesz. Składanie fałszywych zeznań również jest karane.
  • Punkty - wypisz tu wszystkie punkty, które uznasz że zostały złamane przez oskarżonego.
  • Załącz - miejsce załączenia dowodów ( logi, zrzuty ekranu ). Materiały wideo można umieścić w osobnym linku, który musisz podać w treści skargi ( materiał ten musi być zarejestrowany w sposób czytelny, oraz zawierać konkretne ramy czasowe zdarzenia ).

Po wypełnieniu zgłoszenia, naciśnij "Złóż zgłoszenie"

Każde zgłoszenie zostaje przydzielone do Moderatora, a wszelkie zmiany są widoczne na bieżąco.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Poradnik Forumowicza [ ZAJRZYJ TU KONIECZNIE ]
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Października 2021, 12:44:04 »
Stacja III - Pomoc

Przystanek przeznaczony dla nowicjuszy. Nie raz spotykacie się z problemem w funkcjonowaniu Symulatora, Forum, bądź po prostu zwyczajnie poszukujecie wsparcia osoby doświadczonej. Zgodnie z tym co już powinieneś przeczytać, na forum znajduje się wyszczególniony dział do wszelkiej maści pomocy.

Cytuj
"No fajnie, ale wciąż mi nie chce to działać, pomocy oneoneone!!!!"

Ale co?  :o



Ten temat jest waszym pierwszym i najbardziej podstawowym miejscem, z którym powinniście się zapoznać. To jest początek waszej drogi, zmuszenie was do jasnego myślenia. Znajduje się on w każdym z trzech poddziałów: Pomoc techniczna, Pomoc merytoryczna, Błędy / Sugestie,. Poznasz w nim wszystkie kroki, które przybliżą i Ciebie i nas do rozwiązania danego problemu. Nierzadko zdarza się, że Użytkownik w stresie robi n-ty wątek na temat tego samego problemu, a doświadczony Użytkownik kolejny raz jak zacięta płyta tłumaczy co masz zrobić.

Potrzebujesz rozwiązania?

1. Dostaniesz je, ale wykaż od siebie chęci i determinacji w kierunku jego rozwiązania. Poszukaj czy gdzieś już to się nie zdarzyło. Tzw. szukajka - nie gryzie. Połyka w całości. :D
2. Nie twórz na ślepo wątków dotyczących Twojego problemu jeśli widzisz dokładnie to samo jeden wątek poniżej.
3. Tworząc wątek podaj jak najwięcej istotnych informacji, rozpisz się ze swoim problemem, skonkretyzuj go. Musisz wiedzieć, że im więcej szczegółów podasz tym łatwiej będzie nam dojść do rozwiązania ( szklanych kul aktualnie nie posiadamy ).
4. Pisz logicznie, z poszanowaniem zasad interpunkcji, ortografii i gramatyki.



Nie bądź jak ten anonimowy Użytkownik.  ???
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2021, 12:46:59 wysłana przez Coyotek »
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Poradnik Forumowicza [ ZAJRZYJ TU KONIECZNIE ]
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Listopada 2021, 20:21:15 »
Stacja IV - Radiotelefon

Zmieniamy tor i wjeżdżamy w obszar "Symulator". Stare porzekadła mówią, że "ile Użytkowników, tyle opinii", albo "rozmowa jest jak papier toaletowy w publicznej toalecie - dopóki jest, czujesz dobrze".

A co gdy papier się skończy i trzeba zadziałać inaczej?

Wchodzi ZDENERWOWANIE.

To samo jest z radiotelefonem w symulatorze. Dopóki jest zachowana więź pomiędzy Dyżurnym a Maszynistą - wszystko gra :D Wystarczy jednak jeden zgrzyt i cała kultura jaką w to włożyliśmy idzie w piach. Do głosu dochodzą nerwy, zaczynamy pisać coraz to śmielsze wypowiedzi, aż cała rozmowa kończy się soczystą wiązanką mięsa na czacie.

A logi rejestrują. Potem my Moderatorzy mamy pełne rączki roboty. Kary za to nie są tanie.

---------------------------

Rzućmy więc okiem na przykład numer 1.

Jedna z typowych sprzeczek między graczami, na platformie SWDR, na publicznym czacie. Osoba, która rzuciła mięskiem, otrzymała 7 dni odpoczynku. Tłumaczenie?



Śmiech na sali dla wszystkich, wstyd dla aktora.

---------------------------

Przykład numer 2.



Mięsa wprawdzie nie było, ale przez niezrozumiałe zachowanie Dyżurnego ruchu, Maszynista kompletnie nie wiedział co zrobić. Efekt? 75% ostrzeżenia za spam, wpłynęło na konto Dyżurnego.

Zabawne.

---------------------------

Przykład numer 3.



Mięso fruwało jak granaty. I to tylko przez 2 minuty. Oczywiście każdy został odpowiednio ukarany.

---------------------------

Takich negatywnych przykładów można wymieniać na pęczki. Jedna bluzga, jedno wyzwisko, może coś więcej - dla nas Moderatorów nie ma to znaczenia - "polska język, piękna język". Kultura obowiązuje każdego, większość z was nie zna osób po drugiej stronie ekranu. Szanujcie siebie, a rozgrywka będzie przyjemna. Bluzgajcie - skończycie wywaleni za drzwi. I to wszystko....

ZA JEDNO SŁOWO



Radyjko ładnie brzęczy Panie Mechaniku...
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.