Ankieta

Czy powinien być samouczek dyżurnego aby zapobiec problemom w przyszłości?

Tak
29 (90.6%)
Nie
3 (9.4%)

Głosów w sumie: 32

Głosowanie skończone: 19 Marzec 2016, 14:40:48

Autor Wątek: Issue/Problem: Dyżurni i limity na dzień dobry  (Przeczytany 2256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1192
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341 km
  • Trains Routed: 340
Dyżurni i limity na dzień dobry
« dnia: 05 Marzec 2016, 14:40:48 »
Zgłaszam tutaj ten problem bo jak ktoś chce nauczyć się grać w dyżurnego to zazwyczaj nie można. Załóżmy, nowicjusz przychodzi, gra w maszynistę, po jakimś czasie chce się nauczyć grać w dyżurnego, ale niestety prawie nigdy nie może zabawić się pierwszy raz w dyżurnego, bo jest niby za dużo stacji i trzeba kupić konto premium, ale kupno supportera aby się nauczyć dyżurować? I jak niby młodzi dyżurni mają się uczyć jak dispatcher nigdy nie jest dostępny, a jak już po np. miesiącu mu się w końcu uda i zrobi przypadkiem duży błąd to go zbanują bo "jest już tyle czasu że powinien się nauczyć"? Proszę o pozytywne rozpatrzenie problemu.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Kadziu

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Siła reputacji: 1
  • Kadziu pracownik torowy
  • Distance Travelled: 939 km
  • Trains Routed: 714
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marzec 2016, 14:58:02 »
Są inne serwery, na których może się uczyć.

Offline Ra

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Siła reputacji: 13
  • Ra dróżnik obchodowyRa dróżnik obchodowy
    • Rainsted – scenerie realistyczne
  • Distance Travelled: 49 km
  • Trains Routed: 114
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marzec 2016, 15:42:29 »
Powinna być "misja" offline, gdzie scenariusz byłby znany z góry i byłyby podpowiedzi krok po kroku. Np. "od strony semafora A nadjeżdża pociąg zmierzający na szlak za semaforem C; przestaw teraz dźwignie zwrotnic 1 i 2". Po wykonaniu tego byłby kolejny komunikat, co dokładnie zrobić dalej. Być może warto by było dodać też podświetlenie dźwigni. Po przepuszczeniu trzech pociągów przez jakąś małą stację byłby komunikat o pozytywnym zakończeniu misji.

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 358
  • Siła reputacji: 21
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197 km
  • Trains Routed: 1473
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marzec 2016, 15:51:19 »
Powinna być "misja" offline, gdzie scenariusz byłby znany z góry i byłyby podpowiedzi krok po kroku. Np. "od strony semafora A nadjeżdża pociąg zmierzający na szlak za semaforem C; przestaw teraz dźwignie zwrotnic 1 i 2". Po wykonaniu tego byłby kolejny komunikat, co dokładnie zrobić dalej. Być może warto by było dodać też podświetlenie dźwigni. Po przepuszczeniu trzech pociągów przez jakąś małą stację byłby komunikat o pozytywnym zakończeniu misji.
O, to by było dobre. I np. misja z manewrami: pociąg stojący pod semaforem H musi odstawić wagony na bocznicy :)

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
  • Distance Travelled: 2628 km
  • Trains Routed: 691
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Marzec 2016, 18:11:48 »
Jest przeciez mozliwosc zalozenia sesji prywatnej. W 3 tabelce przy logowaniu wpisujesz cokolwiek, logujesz sie na dispatchera i odpalasz symulator w drugim oknie wpisujac to samo. Teraz logujesz sie jako mechanik i podstawiasz gdzies na spawnie. W ten sposob mozna sie szybko wycwiczyc. Mozesz tez umowic sie z kolega zeby wpisal to samo, to wtrdy podepnie sie pod te sama sesje prywatna. Jak jest brak miejsc, to wybieracie inny serwer i po sprawie.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline uetam

  • Administrator
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 471
  • Siła reputacji: 75
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 2107 km
  • Trains Routed: 1124
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Marzec 2016, 19:28:35 »
Powinna być "misja" offline, gdzie scenariusz byłby znany z góry i byłyby podpowiedzi krok po kroku. Np. "od strony semafora A nadjeżdża pociąg zmierzający na szlak za semaforem C; przestaw teraz dźwignie zwrotnic 1 i 2". Po wykonaniu tego byłby kolejny komunikat, co dokładnie zrobić dalej. Być może warto by było dodać też podświetlenie dźwigni. Po przepuszczeniu trzech pociągów przez jakąś małą stację byłby komunikat o pozytywnym zakończeniu misji.
O czymś takim właśnie myślimy. Dopiero po przejściu takiej 'misji szkoleniowej' użytkownik dostałby dostęp do trybu dyżurnego on-line.
Analogicznie ma być dla trybu maszynisty - tam będzie trzeba przejechać jakąś trasę stosując się do wskazań semaforów i wskaźników.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1192
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341 km
  • Trains Routed: 340
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Marzec 2016, 09:52:30 »
Aby już nie zakładać nowego tematu: jaki jest w ogóle limit dyżurnych? Tylko 3 stacje, z czego 2 premium, więc przy 3 slotach nie-premium powinni się jeszcze dwaj dispatcherzy no-premium zalogować...

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline bartek0107

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 72
  • bartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezesbartek0107 prezes
  • Młody maszynista/DR
  • Distance Travelled: 4241 km
  • Trains Routed: 923
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Marzec 2016, 10:02:29 »
Aby już nie zakładać nowego tematu: jaki jest w ogóle limit dyżurnych? Tylko 3 stacje, z czego 2 premium, więc przy 3 slotach nie-premium powinni się jeszcze dwaj dispatcherzy no-premium zalogować...
Z tego co mi wiadomo, to jest 15 slotów dla mechaników i 5 dla dyżurnych, tylko użytkownicy premium zajmują pierw sloty dla "nonków"

Offline Tolek

  • Zasłużony
  • Wiadomości: 96
  • Siła reputacji: 6
  • Tolek pracownik torowy
  • Przecinki też ludzie
Re: Dyżurni i limity na dzień dobry
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Marzec 2016, 15:01:39 »
Z tego co tłumaczył Marcin, nie ma w ogóle czegoś takiego jak slot.
Przykładowo, jeżeli limit jest ustawiony na 20, to oznacza, że dopóki userów na serwerze jest mniej niż 20, to nie-supporterzy mogą się zalogować. Jeżeli userów jest 20 lub więcej, to zalogować mogą się jedynie supporterzy.
Inny przykład: jeżeli jest 18 userów. Wchodzi non-supporter - jest 19 userów. Wejdzie dwóch supporterów - jest 21 userów. Non-supporter ma problem z łączem, rozłącza się z serwerem - na serwerze pozostaje 20 userów. Po dwóch minutach wraca, na serwerze jest już 20 userów, więc non-supporter nie może się zalogować.
Jeżeli się mylę, to poprawcie. Uznałem, że warto to wyjaśnić.
Cóż, pozostaje grać "po godzinach", kiedy serwer nie jest pełen (w sensie, kiedy nie ma 20 userów, bo ogólnie serwer ma pojemność dużo większą), a jeżeli ktoś już złapał bakcyla, to niech zakupi supportera. 20 zł to w dzisiejszych czasach nie jest fortuna. Nawet jeżeli ma się 13 lat. Pamiętajcie, że te fundusze na swój sposób pomagają rozwijać symulator, a już na pewno pomagają utrzymać serwer, na którym gracie. Zresztą logika podpowiada, że prędzej czy później, twórcy będą zmuszeni odejść dla nowych userów od jednorazowej opłaty za dożywotni status supportera, na rzecz subskrypcji, czyli płatności regularnych. Także, po wtóre, zapłacenie dziś 20 zł wydaje się być bardziej opłacalne, niż regularne płatności w przyszłości.

P.S. Jeszcze dwa słowa wyjaśnienia, bo być może ten post wprowadzi więcej zamieszania, niż jasności umysłu.
Twórcy TD2 nie prowadzą działalności charytatywnej. Prowadzenie rozgrywki multiplayer wiąże się z ponoszeniem regularnych kosztów, choćby z tytułu opłaty za serwer. Nikt z własnej kieszeni nie będzie tych pieniędzy wykładał. Jeżeli ilość userów wzrośnie znacznie, to opłaty za serwer też będą musiały wzrosnąć. Stąd wnioskuję, że model zarobkowania w postaci sprzedaży dożywotniego premium nie utrzyma się w nieskończoność, prędzej czy później będzie musiał odejść w zapomnienie, na korzyść regularnych opłat. Nie myślcie o tym źle, przecież za wynajem serwera też nie płaci się jednorazowo, tylko regularnie. Jak już wspominałem, nikt nie będzie tych kosztów ponosił z własnej kieszeni.
Wracając do tematu przewodniego, czyli limitów dla ilości userów. Wy wychodzicie z założenia, że twórcy przyjęli (albo powinni przyjmować) strategię polegającą na udostępnianiu trybu multiplayer jakiejś grupie ludzi non-premium. O ile ma to pewien sens, choćby z przyczyn marketingowych - jeżeli nowy user nie będzie miał możliwości spróbować symulatora w jego pełnej formie - wliczając w to multiplayer - to szanse na to, że zdecyduje się na zakup konta premium się zmniejszają. Natomiast strategia udostępniania slotów non-premium nie gwarantuje wcale tego, że ktoś nowy będzie mógł z nich skorzystać. Wszak mogą one wszystkie zostać zajęte przez dostatecznie dużą grupę userów non-premium. Pamiętajcie, że zawsze priorytetem twórców symka będzie zadbanie o tego usera, który zapłacił za rozgrywkę, a nie o tego, który za nią nie płaci (i pasożytuje na userach płacących).
Dlatego, jeszcze raz powtarzam, jeżeli podoba Wam się symulator, jeżeli chcecie, by się rozwijał, to wykupcie status supportera, nie narzekajcie na brak slotów.

Na koniec pragnę tylko podkreślić, że powyższa wypowiedź jest jedynie odzwierciedleniem moich własnych przemyśleń i odczuć i z całą pewnością nie jest oficjalnym stanowiskiem twórców.
« Ostatnia zmiana: 25 Marzec 2016, 00:36:08 wysłana przez Tolek »