W dniu dzisiejszym po pomyślnym przejściu testów ruchowych sceneria zostaje ponownie udostępniona (o wymaganiach na koniec). W związku m.in ze zmianą typu blokad na szlakach zewnętrznych z Eap94 na SHL-12 (z wyjątkiem szlaku Łk) oraz innymi nowościami chciałbym zaznaczyć kilka faktów z którymi gorąco zalecam się zapoznać przed rozpoczęciem dyżuru:
1) Blokady zakładane z innych scenerii "akceptowane" są automatycznie, to znaczy nie jest wymagana obsługa bloku pozwolenia. Warto również kontrolować kto/gdzie/co łączy, aby uniknąć sytuacji gdzie jakiś dyżurny połączy blokadę celem wyprawienia pociągu dużo przed planem/mocno opóźnionego czego skutkiem będzie opóźnienie pociągu o wyższym priorytecie.
2) Niezmiennie przypominam, że uruchomienie i połączenie pulpitu SUP jest obowiązkowe (dyżurowanie bez SUPa grozi blacklistą).
3) Pragnę nadmienić również o konieczności ustawienia poprawnego skrótu posterunku (automatycznie jest ustawiany niepoprawny, należy to ręcznie zmienić).
Na koniec najważniejsze, szczególnie dla użytkowników niemających doświadczenia z podobnym rozwiązaniem, czyli:
4) Na scenerii zostały zabudowane SSP uzależnione w przebiegu, w związku z tym zniknęły manipulatory do obsługi przejazdów z nastawni. W odróżnieniu do prowadzenia ruchu ze "zwykłymi" przejazdami tzn. kategorii A, tutaj występują pewne opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego; w zależności od tego czy sygnał zezwalający podajemy przed zajęciem izolacji toru, przy którym stoi semafor czy też po jej zajęciu to ALBO od razu zostanie nastawiony sygnał zezwalający a przejazd zamknie się dopiero gdy pociąg zajmie wybraną izolacje ALBO najpierw droga przebiegu utwierdzi się na zielono natomiast na semaforze pozostanie nastawiony sygnał S1 dopóki dany przejazd się nie zamknie. Opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego wynoszą od 20 sekund dla wyjazdów z Perzowa do Rogalina do nawet 29 sekund dla przebiegów spod semafora A w Perzowie. Bardzo proszę mieć to na uwadze organizując ruch pociągów.
Bardzo ważną sprawą jest również odpowiednie prowadzenie manewrów, procedura w tym przypadku jest następująca:
a) Manewry w Perzowie w kierunku semaforów A i B (kier. Rogalin) oraz S i T (kier. Osowo) do wskaźnika W5 nie wymagają obsługi -odpowiednio- przejazdu 49,884 i 52,503.
b) Manewry dla powyższych kierunków poza wskaźnik W5 wymagają awaryjnego zamknięcia danego SSP (polecenie AwSSP). Jeśli skład nie przejedzie w całości danego przejazdu to wówczas wymagane będzie jego zerowanie, jeśli przejedzie w całości przez dany przejazd - zerowanie nie jest wymagane.
c) Wszystkie manewry w Rogalinie wymagają awaryjnego zamykania danego SSP (46.147 lub 44.808) - procedura jak wyżej.
W związku z powyższymi zmianami ulega podniesieniu wymagany poziom scenerii - od teraz jest to 12 poziom DR.
Zestaw plików tak jak zawsze dostępny jest do pobrania z pierwszego postu.