Wijewo to fikcyjna, średniej wielkości stacja przelotowa, położona na dwutorowej linii kolejowej. Posiada 5 torów głównych, z tego 3 tory dwukierunkowe, oraz 2 jednokierunkowe. Oprócz tego układ torowy uzupełniają dwa tory przy drodze ładunkowej, dwa żeberka odstawcze, oraz jeden tor prowadzący do jednostki wojskowej, kończący się jednak tarczą D1. Stacja posiada dwa perony, jeden dwukrawędziowy, oraz jeden jednokrawędziowy, w sumie 3 krawędzie peronowe, a postój tutaj odbywają pociągi osobowe, osobowe przyśpieszone oraz pośpieszne Ruch tutaj prowadzi się z dwóch nastawni - dysponującej "Wj" oraz wykonawczej "Wj1" , które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową - jedynie trzy tarcze manewrowe oraz sygnalizatory sygnału zastępczego są świetlne. Każda z dwóch nastawni obsługuje po jednym z dwóch przejazdów stacyjnych za pomocą manipulatorów. Bieg kończą i rozpoczynają tutaj wszystkie typy składów, ze względu na początkujących.
Schemat w szczegółach:Kliknij, aby otworzyć w nowej karcie


Szlaki:
Mo - Mochy - Vmax 100 km/h, dwutorowy, zelektryfikowany o długości 4900 m.
Br - Brenno - Vmax 100 km/h , dwutorowy, zelektryfikowany o długości 3800 m.
Spawny:
Za rozjazdem 10 na torze 14: SZT, SZT, o długości maksymalnie 50 m.
Za rozjazdem 21 na torze 8a: SPAL, SZT oraz lokomotywy luzem, spalinowe, o długości maksymalnie 40m.
N - PAS - Pociągi pasażerskie, spalinowe lub elektryczne, o długości maksymalnie 350 m.
Tz1 - TOW 1 - składy towarowe, służbowe, robocze, zdawcze, luzaki, spalinowe lub elektryczne o długości maksymalnie 620 m.
Tm2 - TOW 2 - składy towarowe, służbowe, robocze, zdawcze, luzaki, spalinowe lub elektryczne o długości maksymalnie 620 m.
Długości użyteczne torów głównych, oraz długości peronów:
Br / Mo
Tor 3: 833/887 m, krawędź o długości: 220m
Tor 1: 765 m , krawędź o długości: 220m
Tor 2: 745 m, krawędź o długości: 220m
Tor 4: 710/700 m.
Tor 6: 660/645 m.
WOS
Kto i co?
Układ torowy -
babisz_fajny ,
Peter0133 oraz niezmiennie bezbłędny
Ugulele 
Należą się również podziękowania dla
Aresa28 za pomoc oraz modyfikację układu torowego.
Wskaźniki, semafory, SHP, otoczenie - babisz_fajny
Sieć trakcyjna -
Marcin_S również serdeczne podziękowania za cudowne druty z lat 60

WOS, kilometraż - DJ_Tomek
Schemat - Krzys292 , KMSzczecin
Piękne screeny - KMSzczecin
Warto dodać jeszcze serdeczne dzięki dla wszystkich sprawdzających SSS.
Dlaczego tak, a nie inaczej?
Przede wszystkim Wijewo uzupełni brak w naszych trenerskich sceneriach, a konkretnie będzie naszym autorskim wytworem do szkoleń z urządzeń mechanicznych. Ponadto, naszym zdaniem, wśród obecnych stacyjek brakuje takich, z sygnalizacją kształtową. Początkujący otrzymają scenerię, z zoptymalizowanym układem torowym, umożliwiającym prowadzenie manewrów, jednak nie przytłaczającym ilością dźwigni w nastawniach. Szlaki są dostrojone tak, aby jazda po nich pozwalała zyskać zapas czasu do przygotowania i ułożenia drogi przebiegu dla pociągów. Brak SZ wraz z W24 będzie skłaniało do wypisywania rozkazów pisemnych N na wyjazd na tor lewy. Nasi gracze będą mogli również nauczyć się obsługi przejazdów stacyjnych poprzez ręczne manipulatory. Sprawiające trudność rozjazdy krzyżowe tzw. "angliki" są widoczne z obydwu nastawni, co pomoże w zrozumieniu ich działania na szkoleniach. Cieszy nas, że tak wiele osób z zespołu chętnie się zaangażowało do pomocy, i zawsze służyło pomocną dłonią.
Screenshoty:
Link do pobrania scenerii
Jednocześnie informujemy o tym, że zastrzegamy sobie prawo do podmiany dyżurnych w celu przeprowadzenia szkolenia!
Pozdrawiamy, i do zobaczenia na żelaznych szlakach,
Zespół Trenerski.