Autor Wątek: Talk/Rozmowa: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?  (Przeczytany 6287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
"Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« dnia: 23 Kwietnia 2019, 19:13:11 »
Witam. Jakiś czas temu zauważyłem skłonność (najczęściej nowych "graczy" TD2) do podawania analiz w formie skróconej, dopuszczalnej w TrainDriver2 pokroju takich, jak w tytule wątku. Przeważnie po krótkiej rozmowie i wyjaśnieniu, że PKP ICC to nie PolREGIO i że składy na EIE nie zatrzymują się na każdym przystanku osobowym użytkownik dochodzi sam do wniosku, że albo zmieni skład, lub wystawie MPE bądź EIE.

Moje pytanie brzmi, czy oficjalnie mam prawo odmówić wystawienia ROE czy też RPE na skład pod MPE lub EIE? Jakiś czas temu zadałem pytanie Ryszardowi-Sanowi, czy dyżurny ma prawo odmówić przyjęcia danego składu ze względu na nieodpowiedni status w SWDR w stosunku do tego, czym się porusza. Odpowiedź jaką otrzymałem, było pewnie wypowiedziane słowo "Tak". Było już kilka skarg za wystawianie statusów "od tak". Przykładowo EIJ na EN57 i tak dalej. Dyżurni wystawiający taki rozkład zostali karani %.


Offline TowarowyPL

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Siła reputacji: 501
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
  • Majster z kontenerów
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Kwietnia 2019, 19:23:41 »
Według mojej osoby ale myślę że nie tylko mojej powinienem być kategoryczny zakaz wystawiania RJ przez SWDR typu EN57 jedzie pod kat. MPE lub EIE. To samo tyczy się pociągów w malowaniu spółki PolRegio - Powinien być zakaz wystawiania rozkładów na EIE i MPE,ponieważ z tego co mi wiadomo PolRegio nie ma pociągu Ex. ,jedynie IR. Również chętnie poznam odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2019, 19:25:29 wysłana przez TowarowyPL »
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kacperek754

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 343
  • kacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezes
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Kwietnia 2019, 19:38:19 »
Co w tym dziwnego, że EP08 będzie ciągnełą osobówkę. Wypożyczenia taboru to chleb powszedni na polskiej kolei. Ekspresy obstawiane EN57 to może nie najlepsze połączenie, ale na pośpiechach zdarzały się takie przypadki. Kilkadziesiąt lat temu obstawiali kursy tym co mieli pod ręką.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Kwietnia 2019, 19:43:44 »
Co w tym dziwnego, że EP08 będzie ciągnełą osobówkę. Wypożyczenia taboru to chleb powszedni na polskiej kolei.

No okej, lokomotywa, ale co gdy kolega przykładowo ma łącznie 10 wagonów 1,2 klasy, barowy oraz sypialny i wszystko spółki PKP ICC?
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2019, 19:45:17 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline kacperek754

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 343
  • kacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezes
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Kwietnia 2019, 20:33:49 »
To już zależy od poziomu inteligencji mechanika wybierającego skład. Ten przykład to faktycznie już przegięcie ale na niektóre zestawienia należałoby przymykać oko.

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Kwietnia 2019, 22:18:33 »
spółki PKP ICC?

Nie ma takiej spółki jak PKP ICC. Nie mam zielonego pojęcia, skąd Wy bierzecie ten kretyński skrót.


Jeśli elka chce Expresa na kiblu, to zamiast proponować od razu karanie nie wiadomo za co, to może bądź tak dobry i wytłumacz nowemu graczowi, dlaczego to bez sensu. Z drugiej strony pośpieszny na EN57 to też nic nadzwyczajnego, wbrew temu, co twierdzisz. Sam już widziałem osobówki na wagonach IC czy kwalifikowane z wagonami PR, więc takie gadanie że ,,nie bo nie" jest też co najmniej bezsensowne. Świat się nie zawali, a kolej już nie takie przypadki widziała.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Kwietnia 2019, 22:36:24 »
Dobrze. Dziękuję za wytłumaczenie, można zamknąć wątek.


Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 105
  • eM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezes
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Kwietnia 2019, 13:04:47 »
Pospieszny na SN81 też może być, patrz SKPL - SN81 może udawać ich SZT (w przyszłości, gdy pojawi się w TD2 np. motorak SKPL to takie udawaniestraci sens).
A PKP ICC? Może z logo spółki? Widzi ktoś ICCC (czy ile tych c tam jest) na wagonach i chce prowadzić icccc. Co nie zmienia faktu, że taka spółka i kategoria pociągu nie istnieje i należy prosić w analizie o TLK, IC, EIC.
Ekspres na EN57? Hmmm, początki InterRegio na CMK... tak wiem, to raczej jako pospieszny. Potem zaczęły już jeździć wagony z ET22. Osobiście RJ dla ekspresu na kiblu bym nie wystawił.

Offline SA108

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Siła reputacji: 296
  • SA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezes
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Kwietnia 2019, 19:34:41 »
Według mojej osoby ale myślę że nie tylko mojej powinienem być kategoryczny zakaz wystawiania RJ przez SWDR typu EN57 jedzie pod kat. MPE lub EIE. To samo tyczy się pociągów w malowaniu spółki PolRegio - Powinien być zakaz wystawiania rozkładów na EIE i MPE,ponieważ z tego co mi wiadomo PolRegio nie ma pociągu Ex. ,jedynie IR. Również chętnie poznam odpowiedź.
A wg Ciebie EN57 jako pociąg IR jaką ma kategorię?
- . -        Maszynista w PKP Intercity S.A. - . -
- . - Sekcja Handlowo-Przewozowa Białystok - . -

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Kwietnia 2019, 22:31:45 »
No na pewno nie EIE lub MPE, które są przeznaczone dla elektrowozów, a nie EZT.


Offline Emoji

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 0
  • Emoji Kaźnik
  • Proszę odsunąć się od krawędzi peronu...
Odp: "Panie dyżurny EP08 Osobowy vmax 140" - Czy na pewno?
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Kwietnia 2019, 07:16:34 »
No na pewno nie EIE lub MPE, które są przeznaczone dla elektrowozów, a nie EZT.

Cytat z wikipedii:
"Krajowe pociągi Interregio Polskie Koleje Państwowe wprowadziły w latach dziewięćdziesiątych XX wieku, stosując tę markę zarówno dla wybranych pociągów pospiesznych i przyspieszonych pociągów osobowych[2] Pociągi Interregio obsługiwano przystosowanymi do ruchu dalekobieżnego elektrycznymi zespołami trakcyjnymi serii EN57 i EN71, następnie zaprojektowanymi specjalnie dla tej kategorii pociągów zespołami trakcyjnymi ED72."


Szukanie nie boli.