Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Ak od wyższego poziomu.  (Przeczytany 4089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trichlor

  • Naczelnik konstruktorów
  • Supporter
  • *
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 228
  • Siła reputacji: 272
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
  • Distance Travelled: 4749 km
  • Trains Routed: 5042
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Marca 2020, 22:55:08 »
Problemem AK jest to, że DR musi umieć planować do przodu w przypadku gdy ma w RJ pociąg z dłuższym postojem handlowym. Niestety nie wszyscy tam dyżurujący to robią. Sytuacja jest trudna bo nie wiadomo czy DR z poziomem 6 też umiałby w danej sytuacji przeanalizować RJ na posterunku i zaplanować prace z kilkoma ruchami do przodu.

Ale może damy ankietę co lud myśli o podwyższeniu z 4 na 6 .

Chlorek
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline DJ_Tomek

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 317
  • DJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezes
  • Pomogę z edytorem SCS.
  • Distance Travelled: 17086 km
  • Trains Routed: 4441
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Marca 2020, 02:55:08 »
Każda stacja ma swoje wady i zalety. Ak właśnieute które góry były już wymienione. Natomiast bym zostawił Ak na tym poziomu co jest.
Każdy kto usiądzie popełni błąd i następtnym razem dwa razy pomyśli zanim poda przebieg do krawędzi peronu. Będzie efekt "Aha ostatnim razem zrobiłem/łam źle, muszę popatrzeć i zaplanować do przodu czy czasem nie zakorkuje się lub zablokuje inny pociąg.
Apropos zakorkowania się, jak by doszło do tego, że Ak będzie od wyższego levelu bym zaproponował Buk i Bydgowo podnieść również. Defakto, że w Ak ma się jeszcze alternatywne tory do zjechania. W Buku tego absolutnie nie ma.
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2020, 02:59:33 wysłana przez DJ_Tomek »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Mitglied des Trainerteams. Ich gebe Privatunterricht.

Offline MINO

  • User
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 134
  • MINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezes
  • "Kocham" jak chce wlaczyc scenerię, a jest zajęta.
  • Distance Travelled: 2625 km
  • Trains Routed: 1654
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Kwietnia 2020, 01:04:00 »
Ja doskonale pamiętam gdy pierwszy raz tam dyzurowalem i w końcu byłem zadowolony z tego, że mam większą stacje niż taka Witonia...
Wybrałem celowo godzinny mniejszego ruchu, aby oswoić się ze scenerią, miałem mało całkiem do roboty, wróciłem tam wieczorem jeszcze tego samego dnia i wtedy się zaczęło! Wreszcoe było dużo do roboty i była akcja!
Ja tam nigdy nie spotkałem się z osobami, które nie ogarniały scenerii, a wielokrotnie były tam osoby z lvlem 4-5

Ja jestem na nie, jest to jedyna ( tak mi się wydaje ) sceneria, na której jest co robić dostępna od 4 lvl
Dodatkowo nie jest jakaś trudna, obsługuje się ją nie przez wajchy, a przez SPK albo SCS ( który jest dla niskich leveli wogóle mega prosty )
Więc tak jak mówię ja jestem na NIE
Ewmetualnie podniesienie do 6 lvl ( ale to w ostateczności! )
Decyzja oczywiście należy do chlorka  ( Trichlora )

Im na każdą scenerie dajemy wyższy level tym mniej osób może tam zasiąść, a co za tym idzie jest jeszcze mniej scenerii, których i tak nie jest za dużo i trzeba o nie prawie zawsze "walczyć"

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Kwietnia 2020, 04:57:39 »
Ugryzę temat z drugiej strony: jak ogarnięty dyżurny ma szybko nabić wyprawione pociągi mając jako największą metropolię dostępną Lisiczki? Stare posty przejrzyjcie i wraca jak bumerang, że brak nam większych, prostych w obsłudze posterunków. Dwutor-dwutor bez utrudniaczy, z pełnymi anglikami po obu stronach, do tego dwie, trzy lub cztery krawędzie i dwa do czterech torów głównych dodatkowych, najlepiej ponad 500m, żeby nie było wtopy, że skład się nie mieści. Całość dopełnić jedną lub dwiema bocznicami i wykolejką lub kozłem zabezpieczającym wszystkie tory poza głównymi zasadniczymi przed zbiegnięciem taboru na szlak. Przesiadka na AK z czegoś takiego nie jest krokiem jak na Księżycu. Tylko zaraz padnie głos "zrób se", a jak otwieram edytor to po 30 sekundach krew zalewa, zwłaszcza za to, że błędów w torze często nie da się naprawić, nie wybacza pomyłek. Więc nie, dziękuję, nie poświęcę czasu przy 99% szans na efekt nadający się do kosza. Tu więc nie koniecznie chodzi o AK, a wyrobienie u dyżurnych pewnych cech i nawyków. Odpowiednio sprawne podawanie przebiegów, planowanie manewrów, kontrola zbliżania i reagowanie na sytuację ruchową. Inni dyżurni też dokładają nowym kamień w okno nastawni. Można rzucić okiem czy skład tam nie stoi za długo lub ma oblot? Wiem, że często jesteście zawalenie robotą, ale czy nie da się uniknąć wysyłania nowicjuszowi chociaż części składów trudniejszych w obsłudze? Bądźmy dla siebie ludźmi, a ORMOwcom kilof w plecy z pozdrowieniem od Wujka.

Offline Igoreq

  • Supporter
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 147
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • #gagarynatowarystonkinabipy
  • Distance Travelled: 4904 km
  • Trains Routed: 1839
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Kwietnia 2020, 09:15:56 »
To co napisałeś to głupota. Od 4 lvl masz Arkadię, Łask, od 3 piaskowo, od 2 krzemienice, otwocko i lewkow.
Masz 0 wyprawionych pociągów- nie wiesz co i jak.

Online Pepsi2026

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 457
  • Siła reputacji: 550
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Kiedyś to było...a nie...kiedyś to mnie nie bylo..
  • Distance Travelled: 3917 km
  • Trains Routed: 9797
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Kwietnia 2020, 09:40:13 »
To co napisałeś to głupota. Od 4 lvl masz Arkadię, Łask, od 3 piaskowo, od 2 krzemienice, otwocko i lewkow.
Masz 0 wyprawionych pociągów- nie wiesz co i jak.

Piaskowo od 4.  Od 4 poziomu są jeszcze LCS Skrzynki, Naterki, Witaszyczki, LCS Głowno. Wybór mały nie jest. https://wiki.td2.info.pl/index.php?title=Scenerie
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji. Coś tam dłubie przy TeDekowej wiki. Regulamin dotyczy każdego. Urlopy: 11-13.07 oraz 24-26.07

Offline Igoreq

  • Supporter
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 147
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • #gagarynatowarystonkinabipy
  • Distance Travelled: 4904 km
  • Trains Routed: 1839
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Kwietnia 2020, 10:06:05 »
Okej. Podałam tylko przykładowe :P

Offline F4mouS

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 69
  • F4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezes
  • Distance Travelled: 1339 km
  • Trains Routed: 1013
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Kwietnia 2020, 11:41:25 »
Ja sam już z wyższym poziomem zagubiłem się raz na Aleksandrowie co skutkowało manewrowaniem pociągu na tor zajęty. Według mnie Aleksandrów powinien być dostępny od wyższego poziomu, bo tak jak wyżej było napisane od nauki 2torow z większym ruchem są inne stacje.  Jeżdżąc nawet po naszych wirtualnych szlakach nie raz widziałem jak Ak zostało zakorkowane nawet przez doświadczonych dyżurnych.

Offline Tenze

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 126
  • Tenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezesTenze prezes
  • Distance Travelled: 6779 km
  • Trains Routed: 1060
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Kwietnia 2020, 00:46:39 »
Ta sceneria się często korkuje, i nie raz nie dwa można było się spotkać z tym że jak mechanik słyszał że jedzie na AK to często padało pytanie ile opóźnienia a nie czy planowo :)

Wyższy poziom sądzę, że to dobry pomysł. Jednak poziom nie jest wyznacznikiem planowania w przód, co już ktoś wspominał.  Sądzę, że temat będzie jeszcze kilku krotnie powracał :) Ale jest wiele stacji o podobnej przepustowości. Nie zależnie od ostatecznej decyzji sądzę, że wiele się nie zmieni i nadal osoby nie planujące do przodu będą ja korkowały. Ale jestem na podwyższeniem LVL - zobaczymy czy to coś realnie pomoże czy nie.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Kwietnia 2020, 07:49:57 »
Igoreq LCS Skrzynki? Wiem, jak na LCS są proste, ale to już dwie stacje do obsługi i ich ból polega na spawnach. Towarowe są w Wyknie, a osobowe w Skrzynkach. Lewków na kształtach. Też piękny pomysł. Oczywiście jednak trzeba mi wytknąć statystykę i brak odnotowanych wyprawionych składów. Schowaj osobiste wątki i rozmawiamy merytorycznie, albo wcale. Dla początkującego najlepsze są proste przelotówki z SCS, światłem i bez innych utrudniaczy. Taki Imielin byłby dobry, gdyby nie był zaminowany ograniczeniami (no i jeszcze ten półanglik z prawej). Teraz można tam iść na kawę po podaniu przebiegu, a i tak skład się nie wytoczy zanim wrócisz. Wracając do pierwotnego tematu, problem z AK leży też po części w SWDR. Nie ma tam określenia ilości krawędzi peronowych w stacji, ani ilości torów. System więc może wypisać rj na postój handlowy kilku składów jednocześnie, a krawędź tylko jedna. Tego nawet najlepszy dyżur nie przeskoczy. Albo łyka jeden pociąg i potem go manewruje, żeby następny mógł się podstawić w peron, albo robi opóźnienie kolejkując je. Może jeszcze skracać PH, ale to jest zdecydowanie niedozwolone, tak samo jak realizowanie wymiany pasażerów poza peronem. Lekiem na problem z AK nie jest podnoszenie wymagań, a usprawnienie płynności ruchu. Chociażby nie pisać rj od strony Otłoczyna na jednotor dla towarów. Jedyne miejsce gdzie mogą się zatrzymać bez manewrów jest właśnie ten jedyny nieszczęsny peron. Może więc pora na zmiany w SWDR, żeby określać szlaki, którymi nie powinny być wyprawiane składy innego typu niż? Puszczenie osobówy szlakiem towarowym nie jest wskazane, odwrotnie też. Przy dużym natężeniu ruchu generuje to opisane wyżej problemy. Wiem, że automat układający rozkłady jest wygodny, ale nie zwalnia z rzucenia okiem na to co wypluł, a tym bardziej nie zastąpi trzeźwego myślenia. Znacie AK jako dyżurni doskonale. Więc teraz pomyślcie pisząc rj czy ten skład chcielibyście tam przyjąć? Czy nie pogmatwałby sytuacji ruchowej? Może jednak warto kliknąć "generuj ponownie". No chyba, że większość DR woli tylko go wypchnąć, aby od siebie i niech się Aleksandrów martwi. Na to też jest bat, wystarczy wpisać w regulamin posterunku, że nie wyprawia towarów jednotorem i wtedy dzbanki zapychające tę scenerię takimi pociągami, szybko zapchają też system skarg za nieprzestrzeganie zasad ruchu na posterunkach. Możemy podawać sobie dłonie, możemy podstawiać sobie nogi.

Offline danio

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Siła reputacji: 16
  • danio zwrotniczydanio zwrotniczydanio zwrotniczy
  • Distance Travelled: 1824 km
  • Trains Routed: 491
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Kwietnia 2020, 20:08:44 »
Jeśli chodzi o Ak to problemem nie jest sama scenerii tylko troszkę inna sprawa. System na upartego "ładuje" postoje w Aleksandrowie, co przy dużym ruchu i 3 pociągach z postojami handlowymi rzędu 30-50 minut daje chaos. Co z tego że ogarniasz jak masz skład z postojem 40 minut i zmianą czoła którą możesz zrobić właściwie tylko w peronach. Jeszcze miałem 3 takie pociągi jednocześnie. Do tego wykolejenie i pozamiatane. Jeżeli tworzę rozkład i mam ph np. 30 minut to zmieniam i staram się dać inny. Ja dzisiaj dałem kilka rozkładów i w żadnym nie było długiego ph, da się?
W realu stacja nie jest przystosowana do oblotów (do Ciechocinka towary raczej nie jeździły) a już na pewno nie do takiego ruchu. Tu level dyżurnego nic nie zmieni, to jest kwestia kompletnie niezależna od dyżurnego. Nawet bym zaryzykował tezę że odcinając obloty mamy sprawę zakończoną jeśli chodzi o trudność.

Offline Kondzio1

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 62
  • Kondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezesKondzio1 prezes
  • Distance Travelled: 2210 km
  • Trains Routed: 652
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Kwietnia 2020, 18:41:21 »
Według mnie powinien być podniesiony Ak do conajmniej 7 levelu albo jeszcze większego. Bo tacy 4 levelowcy jak siadają pierwszy raz na 2 torowe i jeszcze na 1 szlak 1 torowy to czasami nie ogarną tego i potem wszyscy się pytają co z tym pociągiem a co z tym .

Offline Igoreq

  • Supporter
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 147
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • #gagarynatowarystonkinabipy
  • Distance Travelled: 4904 km
  • Trains Routed: 1839
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Kwietnia 2020, 19:21:48 »
6 lvl ogarniają parzęczewo, więc mysle, że wystarczyłby 6 lvl bo AK łatwiejszy

Offline kots10

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 131
  • kots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezeskots10 prezes
  • cóż, miłego dnia każdemu, kto przeczyta:)
  • Distance Travelled: 3671 km
  • Trains Routed: 2058
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Kwietnia 2020, 22:58:41 »
Czy ja wiem czy taki łatwiejszy. Czasem trzeba się głowić, jak ułożyć przebiegi, aby nie narobić opóźnień, czy zablokować stacji. Oraz, żeby nie wysłać pociąg na tor, z którego nie wyśle się na szlak po torze właściwym. Lvl 6/7 byłby według mnie właściwy.
Projekty: Sieluń [PL1 + PL2] Etap 3
              Kruczków [PL1 + PL2] Etap 2

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 54
  • Siła reputacji: 96
  • eM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezes
  • Distance Travelled: 9150 km
  • Trains Routed: 1402
Odp: Ak od wyższego poziomu.
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Kwietnia 2020, 23:00:29 »
Parzęczewo ma pełno krawędzi peronowych i torów do odstawienia składów. Trudniejsze są właśnie takie stacje jak Aleksandrów (ale nawet i Blaszki, Witaszyczki, Brzezinka), gdzie perony są wyrzucone jakby poza główny układ torowy stacji. Postawisz tam planowy osobowy, którego nie ma jak objechać i wszystko stoi. Z tym, że w Aleksandrowie dochodzi jeszcze szlak jednotorowy i to dość specyficznie włączający się w resztę układu torowego stacji. Do tego SPK, który nie pokazuje numerów torów i dyżurny musi to umieć samodzielnie zanotować.

Wniosek ogólniejszy: nie wielkość stacji/scenerii, ale jej specyfika decyduje o trudności.

Na Parzęczewie problemem może być duża ilość, natłok pociągów. Na Aleksandrowie problemem może być jeden pociąg, np. z 25ph w peronach.