Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: Hurtoaxt w 25 Marca 2020, 12:49:49

Tytuł: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Hurtoaxt w 25 Marca 2020, 12:49:49
Cześć,

Ostatnio spotykam się dyżurnymi szczególnie 4 (minimalny lvl na Ak) i 5 lvl którzy nie "panują" nad tą stacją. Szczególnie jeśli jest oblot, raz miałem sytuację gdzie musiałem czekać 20 minut z szlaku Ci na Oc aby dyżurny dał przelot, bo dał pociąg na zły tor a ten miał oblot a jakoś nie miał chęci aby go przestawić tak abym ja mógł pojechać.
Oczywiście zaraz ktoś może powiedzieć że lvl nie ma znaczenia, że istnieją dr którzy ogarniają i mają widok że pociąg . I tak, to prawda, ale są mniejszością.

Pytam was czy też mieliście takie sytuacje i  co sądzicie o podwyższeniu minimalnego levelu, oraz gdyby tak, to do którego?
 
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Jakub_PL_ w 25 Marca 2020, 12:59:00
Cześć,

Ostatnio spotykam się dyżurnymi szczególnie 4 (minimalny lvl na Ak) i 5 lvl którzy nie "panują" nad tą stacją. Szczególnie jeśli jest oblot, raz miałem sytuację gdzie musiałem czekać 20 minut z szlaku Ci na Oc aby dyżurny dał przelot, bo dał pociąg na zły tor a ten miał oblot a jakoś nie miał chęci aby go przestawić tak abym ja mógł pojechać.
Oczywiście zaraz ktoś może powiedzieć że lvl nie ma znaczenia, że istnieją dr którzy ogarniają i mają widok że pociąg . I tak, to prawda, ale są mniejszością.

Pytam was czy też mieliście takie sytuacje i  co sądzicie o podwyższeniu minimalnego levelu, oraz gdyby tak, to do którego?

Popieram twoją decyzję również i myśle źe Ak powinno być zwiększone gdy niektórzy tak jak Hurtoaxt wyjaśnia potrafią zrobić zator totalny i dzięki temu powodują opóznienia :D
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Bartek2002 w 25 Marca 2020, 13:00:31
Myślę ze 8 jak na zabłociu powinno być ok ?
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Kvardek w 25 Marca 2020, 13:02:23
Pamiętajcie, że poziom nie jest wyznacznikiem umiejętności, a doświadczenia. Poza tym, czy chcemy żeby mniej doświadczeni musieli siedzieć tylko na Witoniach i Cisach?
No ile można!

A sama decyzja należy do autora, w tym przypadku Chlorka.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 25 Marca 2020, 13:04:38
Tak. Decyzja należy do chlorka, jednak 6 lvl powinien być ok.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Hurtoaxt w 25 Marca 2020, 13:08:53
Kvardek, oczywiście że ostateczna decyzja należy do chlorka, ale chcę zwrócić uwagę na to że bardzo często jest tam zator przez między innymi obloty które wprowadzono (chyba) w wersji 2019.2.1
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: guest3518 w 25 Marca 2020, 13:59:09
Kvardek, oczywiście że ostateczna decyzja należy do chlorka, ale chcę zwrócić uwagę na to że bardzo często jest tam zator przez między innymi obloty które wprowadzono (chyba) w wersji 2019.2.1

Obloty były już wcześniej. Choćby na przykład Wielichowo. Wjazd ze szlaku Rk przez Wielichowo Wieś do Wielichowa, oblot i wyjazd szlakiem Rk przez Wielichowo Wieś.

Co do lvl się zgodzę. Należałoby podnieść wymagany poziom doświadczenia. Aleksandrów nie należy do najprostszych scenerii z powodu w zasadzie jednego czynnego peronu z dwoma krawędziami, na który można przyjmować pociągi i przy tym zazwyczaj dość sporego ruchu.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Hurtoaxt w 25 Marca 2020, 14:01:42
Cytuj
Obloty były już wcześniej. Choćby na przykład Wielichowo. Wjazd ze szlaku Rk przez Wielichowo Wieś do Wielichowa, oblot i wyjazd szlakiem Rk przez Wielichowo Wieś.
Co do lvl się zgodzę. Należałoby podnieść wymagany poziom doświadczenia. Aleksandrów nie należy do najprostszych scenerii z powodu w zasadzie jednego czynnego peronu z dwoma krawędziami, na który można przyjmować pociągi i przy tym zazwyczaj dość sporego ruchu.

Oczywiście że były wcześniej, ale mi chodzi dokładnie o stację Aleksandrów Kujawski, z czego wiem wcześniej tam nie było.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Orzeł w 25 Marca 2020, 14:28:36
Kvardek, oczywiście że ostateczna decyzja należy do chlorka, ale chcę zwrócić uwagę na to że bardzo często jest tam zator przez między innymi obloty które wprowadzono (chyba) w wersji 2019.2.1

Obloty były już wcześniej. Choćby na przykład Wielichowo. Wjazd ze szlaku Rk przez Wielichowo Wieś do Wielichowa, oblot i wyjazd szlakiem Rk przez Wielichowo Wieś.

Co do lvl się zgodzę. Należałoby podnieść wymagany poziom doświadczenia. Aleksandrów nie należy do najprostszych scenerii z powodu w zasadzie jednego czynnego peronu z dwoma krawędziami, na który można przyjmować pociągi i przy tym zazwyczaj dość sporego ruchu.

Poziom nie jest wyznaczniki umiejętności trudno się nie zgodzić z przed mówcami AK powinno być od 6 poziomu od do dyżurnych z mniejszym stażem doświadczenie mogą zdobywać na sceneriach brzezinka,tłoki,cis-lisiczki,Otwocko oraz Witaszyczki.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 25 Marca 2020, 15:06:31
Temat wiele razy wałkowany. Ktoś sobie nie radzi, to nie uruchamia tej scenerii, a jak już uruchomi to proponuje się mu szkolenie (#Trenerzy). W ostateczności zostaje system skarg.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Mav w 25 Marca 2020, 15:18:06
Bardzo dobrze, że większa stacja jest od niższego poziomu. Nowi dyżurni uczą się obycia z większą stacją, niż Cis, czy inne. Panowie i Panie nie powinno być takich roszczeń. Wszyscy jesteście mądrzy, bo macie poziomy 6+ i Was uwiera to, że ktoś nowy próbuje sił na większej stacji. Tak jak Pepsi napisał. Są trenerzy, ewentualnie system skarg. Moim zdaniem powinno być więcej dużych stacji od niskiego poziomu, by dyżurni mogli uczyć się tego, co Wy już umiecie
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: TowarowyPL w 25 Marca 2020, 15:20:27
Osobiście jestem na nie. Wskaż mi scenerię podobną do rozmiarów AK na której "mniej doświadczeni" dyżurni mogli by dyżurować i "oswajać się" z nimi. Nie ma na ten moment takowej sceneri.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Hurtoaxt w 25 Marca 2020, 15:34:22
Osobiście jestem na nie. Wskaż mi scenerię podobną do rozmiarów AK na której "mniej doświadczeni" dyżurni mogli by dyżurować i "oswajać się" z nimi. Nie ma na ten moment takowej sceneri.
Witaszyczki, w miarę podobna do Ak, też są obloty.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 25 Marca 2020, 22:15:33
Z Aleksandowem jest inny problem, mianowicie są 2 krawędzie peronowe, z których można wyprawić pociągi ze szlaku Oc na Ci a jeżeli takiej osobie wygeneruje 50ph (załóżmy) nie będzie wiedziała jak taką osobę przemanewrować przykładowo na peron 2 (tam gdzie jest spawn EZT). Aleksandrów ma też problem z oblotami. To jest cała trudność Aleksandrowia, mało krawędzi, długie postoje.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: coreplaygames w 25 Marca 2020, 22:46:02
Osobiście jestem na nie. Wskaż mi scenerię podobną do rozmiarów AK na której "mniej doświadczeni" dyżurni mogli by dyżurować i "oswajać się" z nimi. Nie ma na ten moment takowej sceneri.

Scenerię które według mnie mają podobną przepustowość do AK: Krzemienice, Witaszyczki, Piaskowo, Skrzynki, Otwocko.
Scenerię na których można uczyć się oblotów to m.in Głębce.

Łatwo jest zakorkować AK dlatego uważam że byłoby lepiej dla społeczności aby podnieść poziom tej scenerii. Nauka powinna odbywać się z nauczycielem który powinien zapobiec zakorkowaniu się scenerii a niestety osoby często wchodzą pierwszy raz i dzieje się co dzieje. To moje zdanie na ten temat.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 25 Marca 2020, 22:55:08
Problemem AK jest to, że DR musi umieć planować do przodu w przypadku gdy ma w RJ pociąg z dłuższym postojem handlowym. Niestety nie wszyscy tam dyżurujący to robią. Sytuacja jest trudna bo nie wiadomo czy DR z poziomem 6 też umiałby w danej sytuacji przeanalizować RJ na posterunku i zaplanować prace z kilkoma ruchami do przodu.

Ale może damy ankietę co lud myśli o podwyższeniu z 4 na 6 .

Chlorek
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: DJ_Tomek w 26 Marca 2020, 02:55:08
Każda stacja ma swoje wady i zalety. Ak właśnieute które góry były już wymienione. Natomiast bym zostawił Ak na tym poziomu co jest.
Każdy kto usiądzie popełni błąd i następtnym razem dwa razy pomyśli zanim poda przebieg do krawędzi peronu. Będzie efekt "Aha ostatnim razem zrobiłem/łam źle, muszę popatrzeć i zaplanować do przodu czy czasem nie zakorkuje się lub zablokuje inny pociąg.
Apropos zakorkowania się, jak by doszło do tego, że Ak będzie od wyższego levelu bym zaproponował Buk i Bydgowo podnieść również. Defakto, że w Ak ma się jeszcze alternatywne tory do zjechania. W Buku tego absolutnie nie ma.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: MINO w 12 Kwietnia 2020, 01:04:00
Ja doskonale pamiętam gdy pierwszy raz tam dyzurowalem i w końcu byłem zadowolony z tego, że mam większą stacje niż taka Witonia...
Wybrałem celowo godzinny mniejszego ruchu, aby oswoić się ze scenerią, miałem mało całkiem do roboty, wróciłem tam wieczorem jeszcze tego samego dnia i wtedy się zaczęło! Wreszcoe było dużo do roboty i była akcja!
Ja tam nigdy nie spotkałem się z osobami, które nie ogarniały scenerii, a wielokrotnie były tam osoby z lvlem 4-5

Ja jestem na nie, jest to jedyna ( tak mi się wydaje ) sceneria, na której jest co robić dostępna od 4 lvl
Dodatkowo nie jest jakaś trudna, obsługuje się ją nie przez wajchy, a przez SPK albo SCS ( który jest dla niskich leveli wogóle mega prosty )
Więc tak jak mówię ja jestem na NIE
Ewmetualnie podniesienie do 6 lvl ( ale to w ostateczności! )
Decyzja oczywiście należy do chlorka  ( Trichlora )

Im na każdą scenerie dajemy wyższy level tym mniej osób może tam zasiąść, a co za tym idzie jest jeszcze mniej scenerii, których i tak nie jest za dużo i trzeba o nie prawie zawsze "walczyć"
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 12 Kwietnia 2020, 04:57:39
Ugryzę temat z drugiej strony: jak ogarnięty dyżurny ma szybko nabić wyprawione pociągi mając jako największą metropolię dostępną Lisiczki? Stare posty przejrzyjcie i wraca jak bumerang, że brak nam większych, prostych w obsłudze posterunków. Dwutor-dwutor bez utrudniaczy, z pełnymi anglikami po obu stronach, do tego dwie, trzy lub cztery krawędzie i dwa do czterech torów głównych dodatkowych, najlepiej ponad 500m, żeby nie było wtopy, że skład się nie mieści. Całość dopełnić jedną lub dwiema bocznicami i wykolejką lub kozłem zabezpieczającym wszystkie tory poza głównymi zasadniczymi przed zbiegnięciem taboru na szlak. Przesiadka na AK z czegoś takiego nie jest krokiem jak na Księżycu. Tylko zaraz padnie głos "zrób se", a jak otwieram edytor to po 30 sekundach krew zalewa, zwłaszcza za to, że błędów w torze często nie da się naprawić, nie wybacza pomyłek. Więc nie, dziękuję, nie poświęcę czasu przy 99% szans na efekt nadający się do kosza. Tu więc nie koniecznie chodzi o AK, a wyrobienie u dyżurnych pewnych cech i nawyków. Odpowiednio sprawne podawanie przebiegów, planowanie manewrów, kontrola zbliżania i reagowanie na sytuację ruchową. Inni dyżurni też dokładają nowym kamień w okno nastawni. Można rzucić okiem czy skład tam nie stoi za długo lub ma oblot? Wiem, że często jesteście zawalenie robotą, ale czy nie da się uniknąć wysyłania nowicjuszowi chociaż części składów trudniejszych w obsłudze? Bądźmy dla siebie ludźmi, a ORMOwcom kilof w plecy z pozdrowieniem od Wujka.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 12 Kwietnia 2020, 09:15:56
To co napisałeś to głupota. Od 4 lvl masz Arkadię, Łask, od 3 piaskowo, od 2 krzemienice, otwocko i lewkow.
Masz 0 wyprawionych pociągów- nie wiesz co i jak.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 12 Kwietnia 2020, 09:40:13
To co napisałeś to głupota. Od 4 lvl masz Arkadię, Łask, od 3 piaskowo, od 2 krzemienice, otwocko i lewkow.
Masz 0 wyprawionych pociągów- nie wiesz co i jak.

Piaskowo od 4.  Od 4 poziomu są jeszcze LCS Skrzynki, Naterki, Witaszyczki, LCS Głowno. Wybór mały nie jest. https://wiki.td2.info.pl/index.php?title=Scenerie
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 12 Kwietnia 2020, 10:06:05
Okej. Podałam tylko przykładowe :P
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: F4mouS w 12 Kwietnia 2020, 11:41:25
Ja sam już z wyższym poziomem zagubiłem się raz na Aleksandrowie co skutkowało manewrowaniem pociągu na tor zajęty. Według mnie Aleksandrów powinien być dostępny od wyższego poziomu, bo tak jak wyżej było napisane od nauki 2torow z większym ruchem są inne stacje.  Jeżdżąc nawet po naszych wirtualnych szlakach nie raz widziałem jak Ak zostało zakorkowane nawet przez doświadczonych dyżurnych.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Tenze w 13 Kwietnia 2020, 00:46:39
Ta sceneria się często korkuje, i nie raz nie dwa można było się spotkać z tym że jak mechanik słyszał że jedzie na AK to często padało pytanie ile opóźnienia a nie czy planowo :)

Wyższy poziom sądzę, że to dobry pomysł. Jednak poziom nie jest wyznacznikiem planowania w przód, co już ktoś wspominał.  Sądzę, że temat będzie jeszcze kilku krotnie powracał :) Ale jest wiele stacji o podobnej przepustowości. Nie zależnie od ostatecznej decyzji sądzę, że wiele się nie zmieni i nadal osoby nie planujące do przodu będą ja korkowały. Ale jestem na podwyższeniem LVL - zobaczymy czy to coś realnie pomoże czy nie.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 13 Kwietnia 2020, 07:49:57
Igoreq LCS Skrzynki? Wiem, jak na LCS są proste, ale to już dwie stacje do obsługi i ich ból polega na spawnach. Towarowe są w Wyknie, a osobowe w Skrzynkach. Lewków na kształtach. Też piękny pomysł. Oczywiście jednak trzeba mi wytknąć statystykę i brak odnotowanych wyprawionych składów. Schowaj osobiste wątki i rozmawiamy merytorycznie, albo wcale. Dla początkującego najlepsze są proste przelotówki z SCS, światłem i bez innych utrudniaczy. Taki Imielin byłby dobry, gdyby nie był zaminowany ograniczeniami (no i jeszcze ten półanglik z prawej). Teraz można tam iść na kawę po podaniu przebiegu, a i tak skład się nie wytoczy zanim wrócisz. Wracając do pierwotnego tematu, problem z AK leży też po części w SWDR. Nie ma tam określenia ilości krawędzi peronowych w stacji, ani ilości torów. System więc może wypisać rj na postój handlowy kilku składów jednocześnie, a krawędź tylko jedna. Tego nawet najlepszy dyżur nie przeskoczy. Albo łyka jeden pociąg i potem go manewruje, żeby następny mógł się podstawić w peron, albo robi opóźnienie kolejkując je. Może jeszcze skracać PH, ale to jest zdecydowanie niedozwolone, tak samo jak realizowanie wymiany pasażerów poza peronem. Lekiem na problem z AK nie jest podnoszenie wymagań, a usprawnienie płynności ruchu. Chociażby nie pisać rj od strony Otłoczyna na jednotor dla towarów. Jedyne miejsce gdzie mogą się zatrzymać bez manewrów jest właśnie ten jedyny nieszczęsny peron. Może więc pora na zmiany w SWDR, żeby określać szlaki, którymi nie powinny być wyprawiane składy innego typu niż? Puszczenie osobówy szlakiem towarowym nie jest wskazane, odwrotnie też. Przy dużym natężeniu ruchu generuje to opisane wyżej problemy. Wiem, że automat układający rozkłady jest wygodny, ale nie zwalnia z rzucenia okiem na to co wypluł, a tym bardziej nie zastąpi trzeźwego myślenia. Znacie AK jako dyżurni doskonale. Więc teraz pomyślcie pisząc rj czy ten skład chcielibyście tam przyjąć? Czy nie pogmatwałby sytuacji ruchowej? Może jednak warto kliknąć "generuj ponownie". No chyba, że większość DR woli tylko go wypchnąć, aby od siebie i niech się Aleksandrów martwi. Na to też jest bat, wystarczy wpisać w regulamin posterunku, że nie wyprawia towarów jednotorem i wtedy dzbanki zapychające tę scenerię takimi pociągami, szybko zapchają też system skarg za nieprzestrzeganie zasad ruchu na posterunkach. Możemy podawać sobie dłonie, możemy podstawiać sobie nogi.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: danio w 13 Kwietnia 2020, 20:08:44
Jeśli chodzi o Ak to problemem nie jest sama scenerii tylko troszkę inna sprawa. System na upartego "ładuje" postoje w Aleksandrowie, co przy dużym ruchu i 3 pociągach z postojami handlowymi rzędu 30-50 minut daje chaos. Co z tego że ogarniasz jak masz skład z postojem 40 minut i zmianą czoła którą możesz zrobić właściwie tylko w peronach. Jeszcze miałem 3 takie pociągi jednocześnie. Do tego wykolejenie i pozamiatane. Jeżeli tworzę rozkład i mam ph np. 30 minut to zmieniam i staram się dać inny. Ja dzisiaj dałem kilka rozkładów i w żadnym nie było długiego ph, da się?
W realu stacja nie jest przystosowana do oblotów (do Ciechocinka towary raczej nie jeździły) a już na pewno nie do takiego ruchu. Tu level dyżurnego nic nie zmieni, to jest kwestia kompletnie niezależna od dyżurnego. Nawet bym zaryzykował tezę że odcinając obloty mamy sprawę zakończoną jeśli chodzi o trudność.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Kondzio1 w 28 Kwietnia 2020, 18:41:21
Według mnie powinien być podniesiony Ak do conajmniej 7 levelu albo jeszcze większego. Bo tacy 4 levelowcy jak siadają pierwszy raz na 2 torowe i jeszcze na 1 szlak 1 torowy to czasami nie ogarną tego i potem wszyscy się pytają co z tym pociągiem a co z tym .
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 28 Kwietnia 2020, 19:21:48
6 lvl ogarniają parzęczewo, więc mysle, że wystarczyłby 6 lvl bo AK łatwiejszy
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: kots10 w 28 Kwietnia 2020, 22:58:41
Czy ja wiem czy taki łatwiejszy. Czasem trzeba się głowić, jak ułożyć przebiegi, aby nie narobić opóźnień, czy zablokować stacji. Oraz, żeby nie wysłać pociąg na tor, z którego nie wyśle się na szlak po torze właściwym. Lvl 6/7 byłby według mnie właściwy.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: eM8Ka w 28 Kwietnia 2020, 23:00:29
Parzęczewo ma pełno krawędzi peronowych i torów do odstawienia składów. Trudniejsze są właśnie takie stacje jak Aleksandrów (ale nawet i Blaszki, Witaszyczki, Brzezinka), gdzie perony są wyrzucone jakby poza główny układ torowy stacji. Postawisz tam planowy osobowy, którego nie ma jak objechać i wszystko stoi. Z tym, że w Aleksandrowie dochodzi jeszcze szlak jednotorowy i to dość specyficznie włączający się w resztę układu torowego stacji. Do tego SPK, który nie pokazuje numerów torów i dyżurny musi to umieć samodzielnie zanotować.

Wniosek ogólniejszy: nie wielkość stacji/scenerii, ale jej specyfika decyduje o trudności.

Na Parzęczewie problemem może być duża ilość, natłok pociągów. Na Aleksandrowie problemem może być jeden pociąg, np. z 25ph w peronach.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 28 Kwietnia 2020, 23:01:44
Na AK jest SCS
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: kots10 w 28 Kwietnia 2020, 23:24:14
SCS jak i SPK jest dostępy na AK.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: kamzel1990 w 28 Kwietnia 2020, 23:31:06
Tak jak chlorek napisał, na Ak umiejętność planowania na przód. Wystarczy nie zapychać na siłe sobie peronów a obloty nie w peronach, a zrobić na torach postojowych, i przed koncem np ph,pm ustawić skład w perony chociażby ja tak na Ak robię i to działa, jeśli wjeżdża mi skład z 25 ph z pm to nie pcham go w perony,tylko ustawiam na bocznych torach robi oblot i czeka na ustawienie się w peronach,myślę ze 5 minut przed odjazdem jest w sam raz,w ten sposób mam 2 perony wolne na ewentualny przelot bądz krotki postój ( parę minut ph ) w peronach.

Dlatego moim zdaniem 6 albo nawet 7 lvl na DR na Aleksandrów bylby w sam raz.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 29 Kwietnia 2020, 00:24:13
[...] tylko ustawiam na bocznych torach głównych dodatkowych. Tam robi oblot i czeka na ustawienie się w peronach.

Może od razu wprowadźmy autoryzację, albo dostęp po przejściu np. jakiegoś testu u trenerów? :) Po coś powstała ranga trener, by można się było zgłosić do osoby z taką rangą i omówić dyżurowanie na daje scenerii. Jeśli ktoś jest na tyle nieodpowiedzialny, że odpala Aleksandrów jakąś scenerię bez wcześniejszego zapoznania się z nią to jego problem. Wybierając tryb dyżurnego trzeba być świadomym odpowiedzialności jaka na nas spoczywa. Poza tym, w ostateczności od czegoś jest czarna lista.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: danio w 29 Kwietnia 2020, 01:29:19
Największa trudność to są te postoje handlowe. Trafiło mi się kilka składów z Ph, plus 2 składy weszły po rozkład (te tory gdzie są spawny służą też do manewrów)
i pozamiatane. Jeden zły ruch i korek na całą stację. Najlepsi się gubią, a co dopiero nowi. Natomiast pomysłów na naukę jest wiele, sam mam kilka. No ale wiadomo że to wymaga pracy informatyków. Póki co pozostaje pomagać nowym, a nawet za nimi się wstawić. Mam nadzieję że pewna osoba z dzisiaj nie dostanie skargi. Są uczciwi dyżurni, i dzisiaj było to widać, że nie każdemu zależy na pisaniu skarg i straszeniu nimi (to inny temat)
W tym miejscu taka sugestia, może warto stworzyć temat do przedstawiania pewnych sytuacji w grze i sposobu ich rozwiązywania. Choćby w celach dyskusyjnych.
Przykładowo jak pomóc stacji Ak jeśli ma korek? Przetrasować najbliższe 3 pociągi i stworzyć nowy RJ. Trudne? Nie, a wszyscy będą zadowoleni.

Aha,
o łatwości nie decyduje wielkość stacji. Małe stacje są znacznie trudniejsze. Na Parzęczewie jak mam problem, ściągam skład na bok. Na Cisie jak mam korek - nic nie zrobię. Muszę wstrzymać przyjazdy i wyprawić kolejne pociągi. i wiedzieć jak to zrobić. Prosta stacja powinna mieć 2-3 perony, grupę odstawczą, 3-4 tory boczne, 2 szlaki dwutorowe i tyle. Można o tym długo dyskutować, zdań będzie tyle co ludzi. Grajmy jak umiemy, bądźmy dla siebie ludźmi i na pewno będzie nam łatwiej.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: genrufin w 29 Kwietnia 2020, 04:36:08
Tylko wlasnie jak mowisz stacji gdzie jeden zly ruch burzy caly domeczek z kart jest multum , w porensku tez masz tylko dwie krawedzie 90% skladow wjezdza z ZW i znaczna czesc ph lubi byc powyzej 15 minut.
Zmiana wymagan uzaleznionych od wyzszych leveli zmieni tylko to ze za pol roku pojawi sie watek  ,ze jednak 8 level to zamalo zrobmy wyzszy i wyzszy.
Dopoki trwa wyscig za cyferkami zamiast za jakoscia nic tu sie nie zmieni .
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: kamzel1990 w 29 Kwietnia 2020, 07:58:24
Cytuj
Może od razu wprowadźmy autoryzację, albo dostęp po przejściu np. jakiegoś testu u trenerów? :) Po coś powstała ranga trener, by można się było zgłosić do osoby z taką rangą i omówić dyżurowanie na daje scenerii. Jeśli ktoś jest na tyle nieodpowiedzialny, że odpala Aleksandrów jakąś scenerię bez wcześniejszego zapoznania się z nią to jego problem. Wybierając tryb dyżurnego trzeba być świadomym odpowiedzialności jaka na nas spoczywa. Poza tym, w ostateczności od czegoś jest czarna lista.


Oj Pepsi piszesz o randze trener ale jakoś Ciebie nie widać,a skoro już o tym mowa, to dlaczego nie wejdziesz pomóc? Masz range ale jakoś nie spieszysz się z pomocą. Chyba ze ranga Trenera u Ciebie byś mógł poczuć się ważnym itp, sorry ale skoro zacząłeś temat rangi trenera to napisałem jedynie co ja myślę. A jeśli już chcesz tak być ważnym to wejdz na Ak jak jest Dr z niskim lvl i pomóż dla niego.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 29 Kwietnia 2020, 09:50:37
Nie rozumiem celu wiadomości wyżej. Nie mam obowiązku przebywania w tedeku 24/7. Nikt nikomu tutaj nie płaci, każdy działa tutaj z własnej dobrej woli. Z tego co wiem, mam prawo robić co chce, a nie tylko grać w TD2. A jak juz piszesz książkę o mnie, to napisz, że przez zdalne nauczanie całe dnie siedzę przy biurku i odrabiam lekcję. Wracając do rangi trenera, jak ktoś do mnie napisze "Ej chodz mi pomoz w ..." to wejdę. Nie muszę, to robię lekcję. Proste. Także możesz sobie darować ataki w moją stronę.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: danio w 29 Kwietnia 2020, 11:21:49
Pomóc może każdy, nie musi to być tylko trener. Już nie ma co przesadzać. Jakby ograniczyć zmiany czoła na Ak i gdyby system przestał tam wpisywać długie pt dla towarowych ze zmianą czoła, to stacja jest banalna. Zwróćmy uwagę na to, że w realu w Ak rzadko zdarzają się obloty, ta stacja nie jest technicznie na to gotowa.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: Bogus_pb w 29 Kwietnia 2020, 19:50:30
Tak jak chlorek napisał, na Ak umiejętność planowania na przód. Wystarczy nie zapychać na siłe sobie peronów a obloty nie w peronach, a zrobić na torach postojowych, i przed koncem np ph,pm ustawić skład w perony chociażby ja tak na Ak robię i to działa, jeśli wjeżdża mi skład z 25 ph z pm to nie pcham go w perony,tylko ustawiam na bocznych torach robi oblot i czeka na ustawienie się w peronach,myślę ze 5 minut przed odjazdem jest w sam raz,w ten sposób mam 2 perony wolne na ewentualny przelot bądz krotki postój ( parę minut ph ) w peronach.

Wybacz, ale takie manewry to jakąś wyjątkowy koszmar senny DR-a, szczególnie dla składów osobowy ze szlaku Ci.
- Przyjecie składu z Ci z pasażerami na peron.
- Spychanie składu na tor postojowy
- Oblot, z pasażerami w wagonach na torze postojowym
- Drugie spychanie ponownie w perony, by skład odjechał z nich o czasie.

Ja wiem, że to tylko symulator i nie wszystko musi odpowiadać i już postoje pt osobowych są osobliwe, ale starajmy się ze wszelką cenę trzymać realności, bo nie wyobrażam sobie by ktoś w realnym świecie takie manewry przeprowadził. Dyżurowałem na AK kilka kronie, ale do takich aż dziwactw nie musiałem się posuwać.


Moja propozycja, może zamiast podnosić lvl. po prostu zmienić wpis w SWDR i usunąć obloty, przynajmniej te ze szlaku Ci.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: danio w 29 Kwietnia 2020, 21:11:12
Dokładnie, to by pomogło i zwiększyło ruch na głównym szlaku.
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: MINO w 01 Maja 2020, 01:04:52
Tak jak chlorek napisał, na Ak umiejętność planowania na przód. Wystarczy nie zapychać na siłe sobie peronów a obloty nie w peronach, a zrobić na torach postojowych, i przed koncem np ph,pm ustawić skład w perony chociażby ja tak na Ak robię i to działa, jeśli wjeżdża mi skład z 25 ph z pm to nie pcham go w perony,tylko ustawiam na bocznych torach robi oblot i czeka na ustawienie się w peronach,myślę ze 5 minut przed odjazdem jest w sam raz,w ten sposób mam 2 perony wolne na ewentualny przelot bądz krotki postój ( parę minut ph ) w peronach.

Wybacz, ale takie manewry to jakąś wyjątkowy koszmar senny DR-a, szczególnie dla składów osobowy ze szlaku Ci.
- Przyjecie składu z Ci z pasażerami na peron.
- Spychanie składu na tor postojowy
- Oblot, z pasażerami w wagonach na torze postojowym
- Drugie spychanie ponownie w perony, by skład odjechał z nich o czasie.

Ja wiem, że to tylko symulator i nie wszystko musi odpowiadać i już postoje pt osobowych są osobliwe, ale starajmy się ze wszelką cenę trzymać realności, bo nie wyobrażam sobie by ktoś w realnym świecie takie manewry przeprowadził. Dyżurowałem na AK kilka kronie, ale do takich aż dziwactw nie musiałem się posuwać.


Moja propozycja, może zamiast podnosić lvl. po prostu zmienić wpis w SWDR i usunąć obloty, przynajmniej te ze szlaku Ci.
Ale tylko z Ci usunąć obloty i usunąć długie ph, bez oblotów nie uważasz, że będzie za nudno? Pt jeszcze da się przeboleć, jest tam kilka postojowych torów.
Dyżurni też muszą się gdzieś uczyć, podnosząc levele na sceneriach tylko zmniejszamy ilość sceneri dla osób z niższym levelem, a ich i tak nie jest dużo i zazwyczaj trzeba o nie jak już pisałem "walczyć"
Tytuł: Odp: Ak od wyższego poziomu.
Wiadomość wysłana przez: danio w 01 Maja 2020, 05:04:00
Tylko na Ci się robi obloty. Jak ma być analogicznie do realu to nie ma w AK miejsca na obloty.