Autor Wątek: Awaria zwrotnicy.  (Przeczytany 5050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline FluffyArmchairAdmiral

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 62
  • FluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezes
    • Youtube Channel
Awaria zwrotnicy.
« dnia: 01 Października 2022, 00:07:13 »
Witam,
Podczas dyżuru na stacji Krzemienice kilkukrotnie zdarzyła mi się sytuacja w której awarii uległa jedna lub dwie zwrotnice. W tym przypadku moja decyzją było całkowite wstrzymanie ruchu przez dany odcinek do czasu usunięcia usterki. Niestety, w jednym przypadku, doszło do awarii zwrotnicy znajdującej się bezpośrednio za semaforem wjazdowym ze szlaku na którym obecnie znajdował się pociąg. Pytanie brzmi, jak wygląda sprawa związana z procedurami w takim przypadku? Czy możliwe jest przepuszczenie składu który utknął na szlaku czy należy go zatrzymać oraz poczekać na usunięcie usterki nawet jeżeli przejazd przez uszkodzoną zwrotnice odbywa się w kierunku z ostrza?
In case of emergency:
During darkness or in poor visibility
You must show a red light to the driver or wave any light violently.

Offline Rendzi20

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Siła reputacji: 260
  • Rendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezes
  • Naczelny Prowokator TD2
Odp: Awaria zwrotnicy.
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Października 2022, 00:23:15 »
A próbowałeś w SPE wybrać opcje zgłoś usterkę?


Offline FluffyArmchairAdmiral

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 62
  • FluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezes
    • Youtube Channel
Odp: Awaria zwrotnicy.
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Października 2022, 00:34:40 »
Tak, próbowałem. Pytanie dotyczy sytuacji gdy naprawa ma trwać jeszcze kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt minut. Żeby sytuacja była w pełni jasna, to są ustawienia SPE z którymi gram(załącznik).
In case of emergency:
During darkness or in poor visibility
You must show a red light to the driver or wave any light violently.

Offline Ares28

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Awaria zwrotnicy.
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Października 2022, 10:40:03 »
Cytuj
Pytanie brzmi, jak wygląda sprawa związana z procedurami w takim przypadku?

Zastosowane w SPE usterki zwrotnic polegają na utracie kontroli położenia. Usterka może wystąpić spontanicznie z małym prawdopodobieństwem podczas każdego przestawiania zwrotnicy lub występować trwale w przypadku jej uszkodzenia. Może też dotyczyć obu lub tylko jednego z kierunków jazdy np. tylko położenia w plusie.

Wystąpienie braku kontroli położenia zwrotnicy w zależności od stanu obiektu może spowodować jego przejście do jednego z dwóch stanów awaryjnych:

- nieoczekiwanej utraty kontroli położenia (przy niezajętym odcinku niezajętości - mrugający na biało symbol)
- rozprucia (przy odcinku wykazującym zajętość - mrugający na czerwono)

W przypadku nieoczekiwanej utraty kontroli położenia należy spróbować przywrócić kontrolę poprzez przestawienie zwrotnicy, w którym odzyskanie kontroli będzie możliwe a następnie użyć polecenia KSUK.

W przypadku wystąpienia stanu rozprucia postępowanie jest różne w zależności od tego czy doszło do faktycznego rozprucia i przestawienia zwrotnicy pod kołami taboru, czy do rozprucia pozornego. W przypadku rozprucia pozornego postępujemy podobnie jak w przypadku stanu nagłej utraty kontroli z tą różnicą, że zamiast polecenia KSUK należy użyć polecenia specjalnego KSR. Faktyczne rozprucie może spowodować trwałe uszkodzenie zwrotnicy lub innych elementów infrastruktury, a zatem wiąże się z zatrzymaniem ruchu i powiadomieniem odpowiednich służb. Uszkodzenia zwrotnic przez tabor nie są jednak symulowane w TD2, więc na potrzeby symulacji należy po zwolnieniu zwrotnicy przez tabor spróbować usunąć jej stan rozprucia, tak jak ma to miejsce w przypadku stanu rozprucia pozornego.

Jeśli odpowiednie polecenie KSUK lub KSR jest niedostępne lub jego użycie nie daje oczekiwanego rezultatu to prawdopodobnie zwrotnica została uszkodzona i należy użyć panelu usterek do jej naprawienia.

W rzeczywistości ruch po zwrotnicy wykazującej rozprucie/brak kontroli może zostać wznowiony dopiero po jej ręcznym zamknięciu w położeniu wymaganym dla jazdy. W przypadku naszego symulatora, w obliczu braku zasymulowanych zamknięć zwrotnicowych, jeśli układ torowy nie pozwala pominąć danej zwrotnicy, należy wydać polecenie przestawienia do żądanego położenia, ocenić prawidłowość ułożenia zwrotnicy wzrokowo i kontynuować prowadzenie ruchu z wykorzystaniem sygnałów zastępczych/rozkazów pisemnych.

« Ostatnia zmiana: 01 Października 2022, 10:41:46 wysłana przez Ares28 »

Offline FluffyArmchairAdmiral

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 62
  • FluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezes
    • Youtube Channel
Odp: Awaria zwrotnicy.
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Października 2022, 13:15:19 »
Dziękuję za wyjaśnienie.
In case of emergency:
During darkness or in poor visibility
You must show a red light to the driver or wave any light violently.

Offline KMSzczecin

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 444
  • Siła reputacji: 658
  • KMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezes
  • Na odbieraniu SDB. Jam jest Pan Konkuktor.
    • Mój blog ;)
Odp: Awaria zwrotnicy.
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Października 2022, 13:59:17 »
Ares wzorowo wyczerpał temat, zamykam.
Projekty: Rozkazownik (generator rozkazów pisemnych, multilanguage!) | Brenno | Dobrzyniec | Kłosowice [WiP - ETAP III].

To wszystko jest tylko snem. Za chwilę się obudzisz... Dobranoc...