Autor Wątek: Chciałbym w końcu pograć...  (Przeczytany 6912 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trainfun09

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 270
  • Siła reputacji: 16
  • trainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczy
  • Otoczeniowiec
  • Distance Travelled: 2893km
  • Trains Routed: 142
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Marzec 2018, 22:56:40 »
Z przedmówcami się nie zgodzę. Ja nigdy nie mam, ani nie miałem problemów z wejściem. Nawet jak są same reaquesty, to idę na TS'a, proszę o spawna i dostaję. Oczywiście wiadomo, że czasem jest tłok, i Dr nie zaznaczą "Allow Spawning", ale nie ma wtedy żadnego "focha", i obrazy, że się zamęt robi, tylko słyszę zazwyczaj "Zaraz, w tej chwili mam tłok, za chwilę, ok?". Oczywiście nie należy na siłę co sekundę mówić "DEJ MI spawna", i zachowywać się jak zwierzę wypuszczone z klatki, tylko ładnie poprosić, w chwili ciszy na kanale, np.; "Blaszki, mogę poprosić o spawna?"
Z poważaniem.
Przyjmuje scenerie do zrobienia otoczenia!
LCS Ostrowiec Świętokrzyski: 15%, poszukuję osoby, która wykona sieć trakcyjną i kilometraż; sceneria REALNA. Osoby chętne do pomocy, zapraszam na PW.

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Siła reputacji: 299
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Neodokuran Perrini
  • Distance Travelled: 5819km
  • Trains Routed: 2161
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Marzec 2018, 06:11:56 »
A to trzeba prosić? xD To tak jakbym szedł do sklepu i musiał poprosic wlasciciela o otwarcie drzwi, zeby moc zakupy zrobic... Nie ukrywajmy, wiekszosc supporterow jest kupiona, bo chca moc grac i wejac bez problemu, a nie poprostu darowac pieniadze na projekt.
Projekty [Bździno, Augustów-wstrzymane]; Autoryzacje [Parzęczewo, Herby Nowe]

Ukradli kryształowe kule :(

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 922
  • Siła reputacji: 303
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11629km
  • Trains Routed: 3637
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Marzec 2018, 06:51:34 »
Wejdą blokady + godziny + maszyniści nauczą się głosić pod tarczą z analizą i czekać cierpliwie to mogę mieć spawny 24/7.
Wypadkowa TD2.

Offline shafter

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 461
  • Siła reputacji: 201
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5517km
  • Trains Routed: 1501
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Marzec 2018, 07:33:15 »
Gdzie te czasy, kiedy dyżurnych było zawsze za dużo ...

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 3905km
  • Trains Routed: 997
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Marzec 2018, 07:47:37 »
No niestety, scenerii pozwalających na prowadzenie ruchu w większym stopniu niż przyjmij/odpraw do dwóch pociągów na raz jest jak na lekarstwo. Obecnie Tomaszów, Wrocław, Białobrzeg, Wielichowo, Szymanki, Skrzynki. Reszta albo prywatne, ale małe przelotówki, co przy 7-8 stacjach dostępnych daje efekt taki, że każdy mechanik jedzie przez każdą stację. Korek na jednym szlaku powoduje efekt domina, a niech się trafi na takich Lisiczkach. Ponad półgodzinne czasy oczekiwania. Robi się wąskie gardło i ruch jest mocno utrudniony. Gdyby regularnie było po 12 stacji to już są jakieś szanse na płynność. Do tego te duże węzły mają problem z wydajnością, niektórzy chcą rj bez Wrocławia bo ich wysypuje. Jest jeszcze jeden ból przy samych sceneriach: WOS. Ostatnio mamy publikowane sporo takich jak Herby Nowe z dwudziestą czy trzydziestką. Prowadzenie ruchu takim tempem znacznie wydłuża kolejkę na szlak i pogarsza sprawę korków. Na chwilę obecną po prostu nie potrzebujemy potykaczy, ani większej liczby punktów selekcji naturalnej.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 922
  • Siła reputacji: 303
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11629km
  • Trains Routed: 3637
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Marzec 2018, 08:16:22 »
Problem jest w tym, że nigdy nie stworzymy układu wydajnego jak na PLK, bo żaden z tamtejszych układów (np węzeł Kędzierzyński) nie sprawdzi się u nas!
Dlaczego? Prosty powód:
Albo układ dostosowuje się do rozkładu (u nas awykonalne), albo rozkład do układu (i zmuś tu innych DR'ów do tego, więc też praktycznie awykonalne) i mamy błędne koło: Układ torowy przystosowany do dużego ruchu według PRZEWIDYWALNEGO rozkładu jazdy i NIEPRZEWIDYWALNY rozkład jazdy, który próbuje się dostosować do układu, który choćby nie wiem jak był zoptymalizowany na sieci PLK (mógłby być układem idealnym) nigdy się nie sprawdzi w naszych warunkach.
Rozwiązanie?
Proste zestaw dodatkowych scenerii wzorowanych na układach stacji końcowych (Trzebinia Siersza, Świerże Górne, Świnoujście i Zakopane [Choć te dwa ostatnie też nie do końca]) i tylko tam spawny. No dobra, ale to nie ma sensu!
Rozwiązanie+
Wpięcie takich układów w LCS, czyli połączenie zoptymalizowanego układu LCS ze specjalną grupą do spawnu i dochodzimy do kolejnego problemu:
Przeciążenie dyżurnego na takim LCS'ie, a z tym ciężko cokolwiek zrobić, ale jedyną opcją obejścia tego problemu to: AutoGenerator Rj lub Stała Blokada (przynajmniej w odprawianych składach, czyli zatkanie innego układu).

Dla ciekawskich ładny artykuł o optymalizacji układów torowych: http://dydaktyka.polsl.pl/kir/TPR_WWW/06_1_TPR.pdf.

Zapraszam do dyskusji (a Administrację proszę o ewentualne wydzielenie tego wątku ;)), ale czy jest taka potrzeba zostawiam pod rozwagę Administracji.
« Ostatnia zmiana: 03 Marzec 2018, 09:05:02 wysłana przez Kacper9 »
Wypadkowa TD2.

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 273
  • Siła reputacji: 767
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 5478km
  • Trains Routed: 7358
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Marzec 2018, 08:50:48 »
Szczerze mowiac to niektorym po prostu niechce sie otwiarac drugiemu trzeciemu tez nie bo nie i EFEKT  -ZERO SPANOW a nieraz stacji jest kilka-kilkanascie dostepnych najlepszy przyklad ostatnia niedziela 12 stacji dostepnych 2x mechow wiec spokojnie by sie dalo wiecej ludu wpuscic ale wszedzie pozamykane - na szcescie ktos sie zlitowal po daniu przezemnie prosby o spawn. DO tego ile razy ja otwierajac Przemet wiem juz ze bede jedyna stacja ze spawnami co tez  odwierciedla nieraz RJ 8x % pociagow to uruchamiane odemenie ! a jednoczesnie powoduje czesto niepotrzebne czekanie ktore by mozna zniwelowac gdyby na innych stacjach byly tez otwarte spawny,

CO do przepustowosci -  w tym arkuszu https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iymhrKBAcXKPfljns7cqqtHxR6hMLy2B5XB53U2oAKg/edit#gid=0 zaczaem jakis czas temu  (podczas sprzygotowan do sesji - wkrotce bedzie uzupelniany dalej )wypisywac czas przejazdu  na sceneriach od stacji do lasku etc dla roznych kategorii pociagow zeby wam uswiadomic ile zajmuje na poszczegolnych sceneriach zajetosc szlakow. Ogolnie przeustowocc szlakow to sie wacha od 5 do 20 pociagow na godzine (na kierunek) co robi roznice ale wystarczy myslec przy robieniu RJ. Najprostszym rozwiazaniem niekiedy to by byla wprawdzie nudna ale stala arkuszowa blokada WSZYSTKICH STACJI wtedy mozna pchac sklad za skladem Wtedy moim zdaniem przy 10-12 stacjach spokojnie daloby rade obsluzyc ponad 40 maszynistow. Mozliwe ze daloby sie i bez blokad tylko wymaaloby to wiekszej dyscypliny od niektorych DR - no i jakas pomoc o obciazeniu slaku w SWDR poki niema godzin. Naprawde zamiast zamykac spawny to zacznijcie wychowywac maszynistow ze jak sie zrespi to nieznaczy ze zaraz pojedzie,na prawdzwej kolei tez tak niema -.-. Pozatym mam dosc osob ktore to rozumia  i wole taka czekajaca na spawnie niz  jakas nieogarniata L. Wlasnie co do L - niecierpliwy ? zwrocic uwage stanowczo raz,niepomoga ignorowac a potem zlozyc skarge dostanie jedne z drugim to sie moze ogarnie.  Ogolnie podsumowujac niewymagam od wszytskich otwarcia spawnow bo niektorzy stacje sie do tego nienadaja ale naprawde sprawa jest taka ze uniemozliwacie ludziom gre-to tez pokazuje jak tak naprawde ogarniacie dyzurke - przepuszczac pociagi na przelocie to i nowy nauczy sie  w  5 minut jak ogarniety. Ale od dyzurnego z 7 czy 8 levelem to bym wymagal wiecej- naprawde zrobmy zeby ludzi moglo bawic sie wiecej co jest mozliwe tylko wymaga checi od nas wszytskich a nie ma kazdy ma jakis foch bo to albo tamto - problemy w td sa jak na  prawdziwej koleji ale im wiecej ludzi tym wieksza zabawa. Tak wiec apel do wszytskich otwieracie czesciej spawny jesli sytuacja ruchowa na to pozwala a zrespiony sklad ma szanse pojechac do 30-45minut (xD).Tym bardziej ze moim takim malym marzeniem jest zobaczyc 50 maszynistow  przy hm 15-2x stacjach) w ruchu podczas normalnej jazdy  a nie sesji i tu najpozniej w lato 2018.
« Ostatnia zmiana: 03 Marzec 2018, 09:09:57 wysłana przez Matz32 »
Buduje sie : Sosnowo i Projekt Linia 139/Aglomeracja Gornoslaska
Moje foty kolejowe https://www.facebook.com/Matz32

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Siła reputacji: 317
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4480km
  • Trains Routed: 2063
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Marzec 2018, 12:09:06 »
Ostatnio mamy publikowane sporo takich jak Herby Nowe z dwudziestą czy trzydziestką. Prowadzenie ruchu takim tempem znacznie wydłuża kolejkę na szlak i pogarsza sprawę korków. Na chwilę obecną po prostu nie potrzebujemy potykaczy, ani większej liczby punktów selekcji naturalnej.

Ale Herby to ty szanuj!  >:(
To że ktoś nie potrafi jeździć i przez niestosowanie się do wskaźników się wykoleja na takim Imielinie, a teraz na Herbach to tylko i wyłącznie wina mechanika.

Do tego ograniczenie tam jest tylko na jednym szlaku, w przeciwieństwie np do Wielichowa gdzie ograniczenie jest w takim miejscu że dotyczy każdego pociągu przyjeżdżającego przez scenerię.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 284
  • Siła reputacji: 430
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 9086km
  • Trains Routed: 4165
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Marzec 2018, 12:19:40 »
Jeśli komuś przeszkadzają ograniczenia, to niech nie robi rj przez daną stację - proste.
Słusznie została poruszona kwestia przepustowości. Najlepiej posłuchać Matza (dobra rada, nie? :P) i zobaczyć, jakie są czasy przejazdu przez poszczególne scenerie. Może to otworzy niektórym oczy, chociaż wystarczy przecież spojrzeć sobie na listę nowych użytkowników i sprawdzić, który wyprawił chociaż jeden pociąg.
Zauważyłem też, że maszyniści mają coraz bardziej żądaniowe podejście, czasami są wręcz bezczelni - nie znając sytuacji na szlakach notorycznie mają pretensje o kolejność wysyłania pociągów i "dlaczego tak długo stoję?" + typowy spam ZEW lub innymi głupotami na czacie, co tylko utrudnia wystawianie rj. Czekam na wielki powrót komendy /k... Czystki stalinowskie to będzie przy tym nic.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline IC_MajorWcislo

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 141
  • IC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezes
  • [IC/101] Członek Rady Nadzorczej
  • Distance Travelled: 3442km
  • Trains Routed: 1008
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Marzec 2018, 12:22:03 »
Nigdy nie odmówiłem otwarcia spawna. Nie tyczy się sytuacji gdy miałem zaraz kończyć. Więc co to za bujda? Zawsze ktoś otwiera, natychmiast ewentualnie po paru minutach.
PKP Intercity. Zakład Centralny. O. Olszynka Grochowska.
Członek Rady Nadzorczej MajorWcisło, Biuro Dyspozytury i Realizacji Przewozów.
Właściciel - www.hastati.pl  Hastati Multigaming Community

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Siła reputacji: 299
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Neodokuran Perrini
  • Distance Travelled: 5819km
  • Trains Routed: 2161
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Marzec 2018, 14:31:29 »
Jeszcze za starego swdra wypowiedzialem wojne brakom spawnow, bawet administracja dodala skrypt do swdra, ktory informiwal admina, gdzie byly spawny otwarte. Przydalaby sie kontrola od naszej, jak to juz nie raz slyszalem "gestapo" administracji i banowanie za brak spawnow w sytuacji, kiedy Szymanki maja 2 pociagi na scenerii, a w swdr na zielono (dostepne). Ja otwieram spawny cyklicznie co 15 minut, tak aby pieciu nie staralo sie wlezc ns jeden spawn, bugujac stacje.
Projekty [Bździno, Augustów-wstrzymane]; Autoryzacje [Parzęczewo, Herby Nowe]

Ukradli kryształowe kule :(

Offline mentorious

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Artist
  • Wiadomości: 226
  • Siła reputacji: 221
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2519km
  • Trains Routed: 2017
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Marzec 2018, 01:01:38 »
Dopoki SWDR nie bedzie w pelni funkcjonalny, tj. posiadal rozkladow z godzinami oraz blokad, dopoty ludzie beda narzekac na brak miejsca, gdzie moga dolaczyc do gry. Mozna sie dwoic i troic szukajac kar dla dyzurnych, ale rozwiazanie jest tylko jedno. Problem istnieje i nie ma co zaprzeczac jego istnieniu -  jako deweloper czy czlonek administracji obserwacja nie jest wystarczajaca, bo dyzurny X moze sobie zamykac miejsca dla szarakow i otwierac je dla osob wyzszych ranga czy na teamspekowe prosby.

A jeszcze inna sprawa jest fakt, ze liczba dyzurnych wzgledem wirtualnych maszynistow znaczaco zmalala w porownaniu do roku 2016, ale i tutaj przyczyna jest taka sama jak wyzej. Pozostaje tylko czekac.

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Siła reputacji: 143
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
  • Distance Travelled: 335km
  • Trains Routed: 1355
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Marzec 2018, 09:28:58 »
oj prawda to

ja też nie siedzę jako DR bo nie ma RJ i blokad, głównie jednak z powodu braku RJ bo TZP mi nie przeszkadza przy braku blokad

chlorek
w sanatorium

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Siła reputacji: 317
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4480km
  • Trains Routed: 2063
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Marzec 2018, 11:44:40 »
Się dziwicie że spawny pozamykane i otwierane tylko dla osób "z większą rangą".
Niestety ale szare ludziki i eLki są same sobie winne takiego stanu rzeczy.

Notorycznie się zdarza że mechanicy wchodzą złym składem na dany spawn. Szczególnie na większych stacjach spawny opisane są etykietami: POSP, TOW, EZT itd. Jeszcze jestem jakoś w stanie zrozumieć sytuację w której odpowiedni spawn jest zamknięty, albo nasz skład jest za długi i nie ma innej możliwości jak wejść tym pospiechem na TOWa. Chociaż na większości scenerii już to wystarcza aby wyjątkowo wkurzyc DR - bo np nie ma możliwości wmanewrowania takiego składu w perony.
Niestety ale średnio kilkanaście razy podczas dyżuru wchodzi jakiś pociąg pod nieprawidłowy spawn mimo iż ten pod którym powinien się podstawic jest aktywny. Oczywiście po zwróceniu uwagi i nakazie zmiany spawnu albo kategorii i numeru taki delikwent ma jeszcze pretensje ze nie pozwalam mu na Herbach zacząć rozkładu jako ekspres że spawnu TOW, ale nakazuje mu jechać jako służbowy...

Druga sprawa to fakt że takie przypadkowe osoby są skrajnie nieogarniete. Jak ktoś poprosi mnie o spawn na Ts to raczej znam tą osobę i wiem jaki poziom reprezentuje i że nie odwali mi na stacji jakiejś maniany. Co innego randomowi gracze: przewalanie stój na dziendobry, samowolne ruszanie ze spawnu, często przez to idzie radiostop i tylko są następne problemy. Do tego wczoraj miałem klienta który po wmanewrowaniu składem na tor główny zasadniczy stwierdził "ZW 10 minut"...
Notorycznie nie potrafią podać poprawnej analizy, albo nie podaje jej wcale i ma pretensje do DR że stoi od 15 minut na spawnie. Na małych stacyjkach DR ma czas aby pytać i maglować każdego z osobna o analizę, zmianę numeru itd. Ale przy dużym ruchu jak sam nie podasz co należy to DR najnormalniej Cie zleje bo nie ma czasu aby go marnować na pouczanie co drugiej osoby jaki numer pociągu ustawić i że powinien podać analizę.
A najczęściej to jest po prostu "gotów do odjazdu" i albo sandał w podłogę i radiostop od DR, albo gość stoi i nie potrafi analizy podać a po jakimś czasie wielce obrażony ma pretensje do DR, zostawia minusa i wychodzi...

Jestem pewien że gdyby mechanicy nauczyli się takiej -nazwijmy to - "kultury TD2" i nie popelniali tych błędów, które opisałem wyżej to wszyscy dyzurni chętniej otwierali by spawny zwykłym szarym użytkownikom.
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2018, 11:50:18 wysłana przez Ares28 »

Offline _Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Siła reputacji: 39
  • _Marcin toromistrz_Marcin toromistrz_Marcin toromistrz_Marcin toromistrz_Marcin toromistrz_Marcin toromistrz_Marcin toromistrz
  • ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็
  • Distance Travelled: 2153km
  • Trains Routed: 490
Odp: Chciałbym w końcu pograć...
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Marzec 2018, 12:08:16 »
Dla mnie to jest absurd pytać mechanika o rozkład, analizę czy o cokolwiek takiego. To mechanik jest zobowiązany podać analizę po tym jak stwierdzi, że jest gotowy do jazdy, a nie jakieś proszenie. Po co czas tracić i się prosić. Jest analiza to i jest jazda, nie ma analizy to nie ma jazdy. A tu czas na proszenie trzeba poświęcać jak tu wjazdy podaj, tu manewry i tak się stacja korkuje przez zbędne gadanie.
Autor Scenerii: Samostrzel - 65%
___________________________________________________________