Autor Wątek: Garsc pomyslow  (Przeczytany 1076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline plu96

  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 355
  • plu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezes
    • Forum klanowe POLISHSEAMEN
Garsc pomyslow
« dnia: 19 Sierpnia 2022, 18:29:43 »
Witam

Po 6 miesiacach zasluzonego BANA wrocilem do zywych, podziele sie z Wami moimi pomyslami czy uwagami.

1. Ukladanie RJ w SWDR, dzialka nr pociagu czesto sie zdarza, ze SWDR nie widzi numeru czy po jego zmianie czy po wejsciu mechanika na scenerie, teraz trzeba wyjsc i wyjsc, przyznam, ze jest to dosc upierdliwie czy przy nr pociagu nie mozna by bylo umiescic ikonke odswiez?? to chyba by uproscilo wystawianie RJ

2. Wirtualny DR, po jego odpaleniu ladnie podaje semafory wiec czy przy okazji TOP-y tez by nie mogl?? Ciemne TOPy generuja dosc duze opoznienia (o ile mechanik zwalnia do 20)

3. Wirtualny DR, czy moze podawac semafor wjazdowy ale nie przelot np dla skladow ktore musze zatrzymac sie w peronie?? I dopiero po zatrzymaniu w peronie mechanik generuje po raz kolejny wirtulanego DR?? Wielu mechanikow czesto nie zna sceneri i nie wie gdzie sie zatrzymac w peronie

4. Zapis w regulaminie, ktory bedzie zoobowiazywal mechanika ktory bedzie pod semaforem wyjazdowym lub sie do niego zblizal DOPIERO o zapytanie na SWDR o szlak wolny. Wiemy ze czesto mechanik jak dopiero wjechal na off scenerie pyta o wolny szlak.

5. Opoznione sklady, zoobowiazac kazdego DR o zapytanie kolejnego posterunku o szlak wolny dla takiego skladu zanim zablokuj szlak. Na posterunkach z SBL gdzie z autoamtu jest przyjmowana blokada, odkrecanie i tlumaczenie zajmuje troche czasu


To na tyle dziekuje

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Sierpnia 2022, 19:29:00 »
1. SWDR odświeża numery co kilka/kilkanaście sekund.
2. https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/1746
3. https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/441 + zapoznanie się ze szlakiem i posterunkami, przez które maszynista będzie przejeżdżał leży w gestii maszynisty, nie dyżurnego.
4. Droga hamowania dla każdego pociągu jest różna, to raz. A dwa, maszynista w trybie offline przejmuje (w części) obowiązki DR, w związku z czym ma prawo zażądać wolnej drogi do 5-ciu minut przed planowym odjazdem z danego posterunku ruchu.

https://td2.info.pl/pomoc-techniczna/obowiazkowo-przeczytaj-zanim-utworzysz-nowy-watek!/
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpnia 2022, 19:31:20 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline KMSzczecin

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 445
  • Siła reputacji: 665
  • KMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezes
  • Na odbieraniu SDB. Jam jest Pan Konkuktor.
    • Mój blog ;)
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpnia 2022, 20:02:27 »
Autora pierwszego posta proszę o uzupełnienie go o znaki diakrytyczne. Ciężko się czyta taki długi wywód bez nich.
Projekty: Rozkazownik (generator rozkazów pisemnych, multilanguage!) | Brenno | Dobrzyniec | Kłosowice [WiP - ETAP III].

To wszystko jest tylko snem. Za chwilę się obudzisz... Dobranoc...

Offline plu96

  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 355
  • plu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezesplu96 prezes
    • Forum klanowe POLISHSEAMEN
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpnia 2022, 20:20:56 »
1. SWDR odświeża numery co kilka/kilkanaście sekund.

Tak to prawda, natomiast jak masz dwa lub wiecej monitorow, wychodzenie i wchodzenie w ukladajke RJ jest dosc upierdilwe wiec wedlug mnie lepsze by bylo koleczko z odswierzaniem

2. https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/1746

Jak dla mnie nic z tego, nie wynika

3. https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/441 + zapoznanie się ze szlakiem i posterunkami, przez które maszynista będzie przejeżdżał leży w gestii maszynisty, nie dyżurnego.
Nie wiem czy pamietasz sytuacje, z rok temu wjechales na moja stacje i miales PH 1 minute, podalem Ci wyjazd (zanim sie zatrzymales) dostalem od Ciebie wywod, ze  powiniem podac wyjazd jak sie zatrzymasz bo Lki moga pominac PH.  Ja pisalem to glownie dla nich

4. Droga hamowania dla każdego pociągu jest różna, to raz. A dwa, maszynista w trybie offline przejmuje (w części) obowiązki DR, w związku z czym ma prawo zażądać wolnej drogi do 5-ciu minut przed planowym odjazdem z danego posterunku ruchu.

Owszem, ale przy wjezdzie na np. GWł na offa sytuacja juz wyglada inaczej


Offline PilotHN

  • Sponsor
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Siła reputacji: 73
  • PilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezes
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Sierpnia 2022, 22:42:36 »
Wirtualny dyżurny nie potrafi zrobić oblotu. Więc jeżeli jest w rozkładzie zmiana czoła, a trafi się na scenerię off, to w zasadzie można kończyć jazdę i zaczynać od nowa. Tak miałem np. w Testowie.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Sierpnia 2022, 00:10:56 »
Tak to prawda, natomiast jak masz dwa lub wiecej monitorow, wychodzenie i wchodzenie w ukladajke RJ jest dosc upierdilwe wiec wedlug mnie lepsze by bylo koleczko z odswierzaniem
Sam mam dwa monitory i jakoś nie mam z tym problemu. Najwyraźniej jest to kwestia indywidualna.
P.S.
odświeżanie  ;)

Jak dla mnie nic z tego, nie wynika

Wynika to, że problem z TOPami jest zgłoszony i na ten moment nic więcej zrobić nie można. Jak zostanie to kiedyś naprawione (rozwiązane) to problem zniknie.
Nie wiem czy pamietasz sytuacje, z rok temu wjechales na moja stacje i miales PH 1 minute, podalem Ci wyjazd (zanim sie zatrzymales) dostalem od Ciebie wywod, ze  powiniem podac wyjazd jak sie zatrzymasz bo Lki moga pominac PH.  Ja pisalem to glownie dla nich
Owszem, wywód był spowodowany tym, iż instrukcja Ir-1 jasno wskazuje kiedy można podać "przelot" mimo ph.
Cytuję:
"Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu. W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym."

W TD2 z racji braku publikowania regulaminów technicznych (tych ze scenerii realnych), bądź tworzenia tych dla scenerii fikcyjnych przyjmujemy zasadę, że wyjazd należy podać dopiero po zatrzymaniu pociągu.


Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Sierpnia 2022, 12:19:47 »
Wirtualny dyżurny nie potrafi zrobić oblotu. Więc jeżeli jest w rozkładzie zmiana czoła, a trafi się na scenerię off, to w zasadzie można kończyć jazdę i zaczynać od nowa. Tak miałem np. w Testowie.

Albo cofać skład do następnej scenerii* ;).
Pamietam jakk 2 lata temu cofąłem tak z Głębc bodaj do Karszyna ;)

*Tak robi się tak w rzeczywistości, na pierwszą myśl przychodzi mi Gorzów Wielkopolski i cofanie IC'ków z tymczasowego przystanku
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2022, 01:22:40 wysłana przez Kacper9 »
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline PilotHN

  • Sponsor
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Siła reputacji: 73
  • PilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezesPilotHN prezes
Odp: Garsc pomyslow
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Sierpnia 2022, 20:57:27 »
O ile przewalenie semafora nie stanowi problemu, najwyżej będą gorsze statystyki, to już przekorbowanie rozjazdu (z ostrza można rozpruć :) ) tak. Nie mamy wirtualnej korby... :(