Autor Wątek: Issue/Problem: do speców od blendera  (Przeczytany 1612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
do speców od blendera
« dnia: 03 Stycznia 2019, 19:25:24 »
Cześć,

W ramach "noworocznych postanowień" stwierdziłem że w końcu usiądę i nauczę się (chociaż trochę) blendera, może coś przy okazji powstanie fajnego. Pewne postępy są, ale stanąłem na następującym zagadnieniu. Jak wywinąć końcówkę płaskownika (jest on elementem resoru - zaznaczony na żółto).



Oczywiście mogę zrobić to na piechotę, wyrysować w 2D i potem wyciągnąć bryłę z tego, ale chciałbym zrobić taką operację już na istniejącej bryle.



Kombinowałem z AddModifier->Curve i to prawie działa, prawie bo promień wygięcia nie jest po krzywej, tylko tak jakby po obwodzie strzałek pokazując kierunek krzywej (wiem, dziwnie to wygląda, ale to są chyba strzałki)



Wychodzi taki potworek:



Nie trzyma to żadnych parametrów, zawinięte jest pół płaskownika, ogólnie do niczego się nie nadaje. Ale uparłem się, że wykombinuję...

Jakaś podpowiedź? Tylko nie piszcie, zacznij od czegoś prostszego, konkretne pytanie, konkretną odpowiedź poproszę, a nie dywagacje na temat od czego zacząć naukę. Mam za sobą ok 50h nauki w blenderze, więc ten płaskownik, to nie jest pierwsza rzecz od której zaczynam.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: do speców od blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Stycznia 2019, 20:22:05 »
Ja, niestety, poszedłbym na łatwiznę i extrudował po kawałku na końcu płaskownika, tak aby uzyskać możliwie bliski kształt, jednocześnie nie nadużywając ilości trójkątów. Ale bardzo chętnie się dowiem, jak chłopaki to robią :)

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: do speców od blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Stycznia 2019, 21:21:47 »
Ja to zrobiłem "na piechotę", prostokąt + dwa okręgi bez kilku segmentów, wszystko połączone i wyciągnięte, ale czuję, że to mało optymalne rozwiązanie.


Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: do speców od blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Stycznia 2019, 21:27:18 »
Najbardziej mnie ciekawi, z ilu wierzchołków składa się takie ucho w wykonaniu tutejszych magików. Zawsze mam problem z określeniem relacji wygląd/wydajność.
A, i jeszcze drobiazg. Może mi się wydaje, ale resory chłopaki robią zdaje się w ten sposób, że każde pióro jest wygięte; tak, jakby składało się z dwóch prostopadłościanów łączonych pod obejmą, przy czym każde niższe wygięte jest bardziej od wyższego, przez co pozostają prześwity na środku piór.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: do speców od blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Stycznia 2019, 21:36:43 »
To nie ta liga na razie :). Co do "trójkątów", to ja się za bardzo nie ograniczam :) ma być ładnie, a nie kwadratowo. Okręgi były z 32 segmentów (czasami daje 24, a przy bardzo małych 16), a te "pucki" po bokach, zrobiłem tak: