Autor Wątek: Idea/Pomysł: Drodzy megamądrzy dyżurni!  (Przeczytany 33100 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline silence

  • Weteran
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 70
  • silence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezes
Drodzy megamądrzy dyżurni!
« dnia: 23 Kwietnia 2018, 22:55:15 »
Nie jeżdżę zbyt długo ale szczęka mi opada jak czytam niektórych DR. Abstrahując od tego czy mają czy nie mają racji to chyba nie powinni się zachowywać jak kaprale podczas fali w wojsku. Zdaje się, że dyżurny powinien pomagać mechanikowi i zachowywać się profesjonalnie, tzn powstrzymać się od wycieczek personalnych i finezyjnych sposobów obrażania. Zdaje się, że niektórzy karmią swoje ego i wykorzystują "władzę" jaką daje im symulator, a to chyba nie o to chodzi żeby grupa samozwańczych guru leczyła tu swoje kompleksy kosztem innych. Projekt jest rozwojowy, ilość tutoriali ograniczona, pojawiają się jeszcze bugi, może by tak sobie pomagać a nie udowadniać, że się jest mądrzejszym.

Podam przykład:
Wjeżdżam na scenerię, nie widzę komunikatów na czacie (jakiś bug) - tylko jakieś ledwo widoczne xmle czarnym kolorem na szarym tle, zatrzymuje się w peronach, poklikałem w czat, pojawiły się komunikaty, DR wkurzony bo nie chciał żebym się zatrzymywał, ale powiedzmy, że się trochę pohamował choć napisał na wstępie, żebym lepiej wyszedł, no ale ok - jadę dalej. Na kolejnej scenerii zatrzymuję się w peronach choć chwilę wcześniej usłyszałem, że przelot podany (ok. od niedawna jeżdżę, więc zapamiętuję sobie, że jak mówią, że przelot to zatrzymywać się nie wolno a nie jak mi się podoba), ale dyżurny nie odpuszcza i coś sobie bluzga o mojej ograniczonej głowie itp. Odpisując mu wciskam przypadkowo coś (chyba "o") na nieaktywnym czacie - lokomotywa się wyłącza, dyżurny pomocnie jeszcze coś tam bluzga na mnie, że nie jadę, uruchamiam lokomotywę i ruszam z kopyta a tu już S1, hamuję do zera, w tym momencie S10, odhamowuję ale skład ponad 100m nie odhamowuje się do końca... dalej nie chce mi się już pisać, może zrobiłem coś źle ale zawodowym maszynistą nie jestem (jak bym był to bym pewnie w domu symulatorem nie jeździł) i chyba mam prawo do błędu, na kartce papieru nie nauczę się wszystkiego, oprócz czytania trzeba jeździć.

Apeluję więc tutaj - dyżurni, zachowujcie się przyzwoicie a jak nie macie ochoty się użerać z ludźmi i macie zły dzień, nie włączajcie TD2. Jeśli nie da się z kimś dogadać możecie dać kicka, jeśli jest jakiś problem to może dajcie szansę mechanikowi go rozwiązać, żeby nie powiedzieć nawet "pomóc". Wypisywanie bluzg na czacie jest niepoważne i wcale nie pomaga. A co więcej, mądrzycie się, że znacie wszystkie przepisy a łamiecie tym sposobem krótki i jasny regulamin TD2.

Wypływa też wniosek optymalizacyjny:
A może tak dołożyć [ctrl] do domyślnych skrótów klawiszowych, żeby przy nieopatrznym napisaniu czegoś na niezaklikniętym czacie nie działy się dziwne rzeczy, takie jak chociażby opuszczenie pantografu.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2018, 16:13:09 wysłana przez silence »

Offline hanahmon

  • Weteran
  • Wiadomości: 141
  • Siła reputacji: 42
  • hanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchu
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Kwietnia 2018, 23:07:08 »
Gość albo zmyśla (bo skoro znasz tak dokładnie regulamin TD2 to wiesz że za bluzganie można kogoś zgłosić?) albo zwyczajnie pisze że zna regulamin nie znając go. Przeczytałem, nic wartego lektury, znowu tylko narzekanie że nikt mechaników masłem nie smaruje i robią łaskę że w ogóle jeżdżą. W swojej karierze może z raz spotkałem niemiłego dyżurnego, z resztą, Ty chyba nie musisz z nim gadać tylko stosować się do jego poleceń, ot wsio.
Nie o to chodzi, by złapać króliczka, lecz gonić go...

Offline LisiczekPL

  • Weteran
  • Wiadomości: 221
  • Siła reputacji: 44
  • LisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchu
  • ET22
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Kwietnia 2018, 23:18:08 »
No a Ty jakbyś zaczynał grać w jakiś symulator/gre mutiplayer, nie domyśliłbyś się że obrażanie/bluzganie można zgłosić?

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Kwietnia 2018, 23:20:14 »
Zaczyna się. "...więc zapamiętuję sobie, że jak przelot podany, to zatrzymywać się nie wolno..." CO TO JEST. Od kiedy istnieje zakaz zatrzymywania się? Może nie długo będzie zakaz jazdy z Vmax <100km/h, bo bomba wybuchnie :P. Jeśli masz przelot podany, a jesteś pociągiem osobowym to masz OBOWIĄZEK zatrzymać się. W rzeczywistości też mógłbyś mieć przelot przez całą LK, ale i tak musisz się zatrzymać jako poc. osobowy na KAŻDEJ stacji i przystanku. Kłania się brak podstawowej znajomości przepisów ruchu kolejowego, i regulaminu. A jeśli ktoś Cię wyzywa, bluzga, to jest system skarg, robisz screenach, opisujesz problem, dodajesz świadków, i voila! Post zgłoszony.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2018, 23:26:04 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Kwietnia 2018, 23:32:25 »
Nic nowego, że niskie poziomy "nie ogarniają". Samo pisanie jest nieco zbugowane, enter nie reaguje i wtedy najczęściej wyłączam sobie podświetlenie przyrządów [E], czasem pantograf spadnie, ale rzadko. Przyda się to w końcu udokumentować i zgłosić porządnie, na Git.

Humor dyżurnego; wchodzi mu taki jedne z drugim co nic nie patrzą na sygnały. Potem robi się ciekawiej, przekroczenia prędkości, pomijanie wskaźników, tarcz, a czasem nawet semaforów. Poświęcisz czas na screeny (o ile chat nie umknie przewinięty, bo ruch się prowadzi), opiszesz co gość nawywijał i dostanie 20%... Szkoda sobie nerwy psuć i utrudniać. Komenda k też nie działa poprawnie i zaraz wychodzą bugi. Sama radość, użerać się z kolejnym trollem, piratem etc. Dyżurni więc robią co mogą by takich zniechęcać do wchodzenia na tory TD2.

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Kwietnia 2018, 08:43:45 »
Zaczyna się. "...więc zapamiętuję sobie, że jak przelot podany, to zatrzymywać się nie wolno..." CO TO JEST. Od kiedy istnieje zakaz zatrzymywania się? Może nie długo będzie zakaz jazdy z Vmax <100km/h, bo bomba wybuchnie :P. Jeśli masz przelot podany, a jesteś pociągiem osobowym to masz OBOWIĄZEK zatrzymać się. W rzeczywistości też mógłbyś mieć przelot przez całą LK, ale i tak musisz się zatrzymać jako poc. osobowy na KAŻDEJ stacji i przystanku. Kłania się brak podstawowej znajomości przepisów ruchu kolejowego, i regulaminu. A jeśli ktoś Cię wyzywa, bluzga, to jest system skarg, robisz screenach, opisujesz problem, dodajesz świadków, i voila! Post zgłoszony.

Szanowny pan jedzil wczoraj ekpresem (wie bo sam dawalem RJ) wiec sie  cisnie ile  v max  i  w teorii  od poczatku do koncca rozkladu brak postoju (nie dotyczy Wroclawia ewentualnie Szymanek )a nie wlecze i podziwia widoki - DR ma prowadzic ruch plynie i nieama znaczenia ze poki  co niema godzin. Mozliwe ze jest kolejka na ten szlak - wlokac sie  byc moze blokujesz rozgrywke innym. Wszystko potrzebne rzeczy-  co gdzie staje  , jakie ograniczenia znajdziesz  w  zrobionych przezemnie tabelkach  (linki sa na forum tam gdzie WOS)mniej  szukania niz po kazdym temacie scenerii. I nie dziw sie ze komus moga puscic nerwy  - pojedzisz dluzuej zobaczysz pewne sytuacje to moze zrozumiesz.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2018, 08:45:36 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline SA108

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Siła reputacji: 296
  • SA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezesSA108 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Kwietnia 2018, 09:13:30 »
Tylko wiesz Matz problem w tym, ze dyzurni maja to gdzies i nie beda patrzec na te tabelki, bo im sie nie chce... I bedzie sie klocil ze Ex sie nie zatrzymuje na Szymankach... No ale coz,  nie przetlumaczysz.
- . -        Maszynista w PKP Intercity S.A. - . -
- . - Sekcja Handlowo-Przewozowa Białystok - . -

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Kwietnia 2018, 09:31:07 »
Jak gość się wlecze to tak się kieruje ruchem, żeby pozostałych nie opóźniać. Panowie! Mylicie kontrole ruchu lotniczego z byciem dyżurnymi! Tu nie ma czegoś takiego, że nakazuje się jechać szybciej, wolniej! To maszynista ma pod sobą loka i może stanąć w Pcimiu dolny, a wam G do tego! Jedyne co możecie zrobić to w myślach po bluzgać, a gościa na bok dać.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Kwietnia 2018, 09:44:00 »
[usunięte]
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Kwietnia 2018, 09:45:44 »
Dyżurny nie powinien podawać przelotów dla pociągów które mają obowiązek się zatrzymać bo to myli i przed stacją nie ma W16 który informuje o przystanku.
Ale o czym tu dyskutować są dyżurni i maszyniści nie ogarnięci i nerwowi tacy już są ludzie.
Pozdrawiam

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Kwietnia 2018, 09:52:06 »
Dyżurny nie powinien podawać przelotów dla pociągów które mają obowiązek się zatrzymać bo to myli i przed stacją nie ma W16 który informuje o przystanku.
Ale o czym tu dyskutować są dyżurni i maszyniści nie ogarnięci i nerwowi tacy już są ludzie.
Dyżurny ma prawo podać przelot dla poc. które mają postój na danej stacji. To DO MASZYNISTY należy wiedzą jakim pociągiem jedzie, i gdzie ma postój. Na Imielinie tylko raz mi się zdarzyło, że poc. osobowy przeleciał bez zatrzymania w peronie, bo "Ale byl przelot." Zawsze jak mi się zrespi coś na szlaku, podaje wjazd w peron na wprost (S5 na wjazdowym), i od razu idę zapowiedzieć do następnej stacji, jak się zgodzi, to od razu podaję wyjazd, a że Vmax niski, to gdy podaję wyjazd, poc jest dopiero ma głowicy.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Kwietnia 2018, 10:06:24 »
Niestety, pojawił się kolejny troll, który spowodował, że każdy z każdym zaczyna bez celu dyskutować.
Teraz dostrzegam plus zamykania wątków hot topic. Zapraszamy na facebooka, tam będzie więcej miejsca do wyżalania się.
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Kwietnia 2018, 10:13:32 »
W przepisach jest określony czas po jakim maszynista ma zgłosić co się dzieje, wynosi on bodaj 5 minut, ale tyczy się to tylko zatrzymania! Tu upada teoria o natychmiastowym zgłaszaniu do dyżurnego. Pytanie: Który zgłasza odjazdy? Który zapowiada odpowiednio wcześnie? Wychodzi brak znajomości przepisów, bo nie zawsze (ba właściwie nigdy) nie jedzie się pod kreskę!
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Kwietnia 2018, 10:25:09 »
Jak ja to czytam to aż mnie krew boli.

"Nie znam się,  ale się wypowiem.."
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline silence

  • Weteran
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 70
  • silence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezessilence prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Kwietnia 2018, 11:11:56 »
1. Chciałem poprosić dyżurnych o odrobinę życzliwości i kultury a nie wywoływać zamieszki, nikt nie włącza chyba td2 za karę tylko dla przyjemności.
2. Potwierdzone zostało, że skróty klawiszowe mogą zostać nieopatrznie wciśnięte podczas pisania komunikatu na czacie jeśli z jakichś przyczyn ten się nie aktywował i chyba pożyteczne byłoby powiązanie ich np. z [ctrl].
3. Dlaczego w rozkładzie mechanik nie widzi tego co dyżurny (chodzi o godziny) - nie byłoby wątpliwości czy należy się zatrzymać na stacji i jak wypadamy czasowo.
4. Czasem mam wrażenie, że aby usiąść za kokpitem lokomotywy w symulatorze, należy skończyć technikum kolejowe na profilu mechanika, przeczytać całe forum, wszystkie instrukcje, nauczyć się na pamięć wszystkich scenerii. Zrozumcie nowicjuszy, może potrzeba kilka poziomów wtajemniczenia, osobne scenerie dla początkujących, osobne dla najmądrzejszych. Na maszynie eu07 jeździłem sobie od 2 lat, od roku bawię się ISDR ale nie oddaje to w pełni tego co jest na td2, przypuszczam, że każdy początkujący ma podobne lub większe problemy.

Jak dotąd wypływają następujące wnioski techniczne:
- przydałby się dokładniejszy rozkład dla mechanika
- pożyteczne byłoby powiązanie skrótów klawiszowych np. z ctrl

Dodano: 24 Kwietnia 2018, 11:15:22


Na HN jest dosc specyficzna sytuacja ruchowa, gdybys wiedzial, to bys nie tollowal i nie wysuwal dziwnych hipotez

Dodano: 24 Kwietnia 2018, 10:23:29


Koncze z dziwnymi dyskusjami w tym watku. Z mojej strony to wszystko. Uważam, ze zrobilem dobrs, bo pociag zostal poinformowany o przelocie bez zatrzymania przez perony, na torze 3

Potwierdzam, problemem był bug, który spowodował, że komunikaty były niewidoczne, aż sam coś napisałem.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2018, 11:15:22 wysłana przez silence »