Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: silence w 23 Kwietnia 2018, 22:55:15

Tytuł: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: silence w 23 Kwietnia 2018, 22:55:15
Nie jeżdżę zbyt długo ale szczęka mi opada jak czytam niektórych DR. Abstrahując od tego czy mają czy nie mają racji to chyba nie powinni się zachowywać jak kaprale podczas fali w wojsku. Zdaje się, że dyżurny powinien pomagać mechanikowi i zachowywać się profesjonalnie, tzn powstrzymać się od wycieczek personalnych i finezyjnych sposobów obrażania. Zdaje się, że niektórzy karmią swoje ego i wykorzystują "władzę" jaką daje im symulator, a to chyba nie o to chodzi żeby grupa samozwańczych guru leczyła tu swoje kompleksy kosztem innych. Projekt jest rozwojowy, ilość tutoriali ograniczona, pojawiają się jeszcze bugi, może by tak sobie pomagać a nie udowadniać, że się jest mądrzejszym.

Podam przykład:
Wjeżdżam na scenerię, nie widzę komunikatów na czacie (jakiś bug) - tylko jakieś ledwo widoczne xmle czarnym kolorem na szarym tle, zatrzymuje się w peronach, poklikałem w czat, pojawiły się komunikaty, DR wkurzony bo nie chciał żebym się zatrzymywał, ale powiedzmy, że się trochę pohamował choć napisał na wstępie, żebym lepiej wyszedł, no ale ok - jadę dalej. Na kolejnej scenerii zatrzymuję się w peronach choć chwilę wcześniej usłyszałem, że przelot podany (ok. od niedawna jeżdżę, więc zapamiętuję sobie, że jak mówią, że przelot to zatrzymywać się nie wolno a nie jak mi się podoba), ale dyżurny nie odpuszcza i coś sobie bluzga o mojej ograniczonej głowie itp. Odpisując mu wciskam przypadkowo coś (chyba "o") na nieaktywnym czacie - lokomotywa się wyłącza, dyżurny pomocnie jeszcze coś tam bluzga na mnie, że nie jadę, uruchamiam lokomotywę i ruszam z kopyta a tu już S1, hamuję do zera, w tym momencie S10, odhamowuję ale skład ponad 100m nie odhamowuje się do końca... dalej nie chce mi się już pisać, może zrobiłem coś źle ale zawodowym maszynistą nie jestem (jak bym był to bym pewnie w domu symulatorem nie jeździł) i chyba mam prawo do błędu, na kartce papieru nie nauczę się wszystkiego, oprócz czytania trzeba jeździć.

Apeluję więc tutaj - dyżurni, zachowujcie się przyzwoicie a jak nie macie ochoty się użerać z ludźmi i macie zły dzień, nie włączajcie TD2. Jeśli nie da się z kimś dogadać możecie dać kicka, jeśli jest jakiś problem to może dajcie szansę mechanikowi go rozwiązać, żeby nie powiedzieć nawet "pomóc". Wypisywanie bluzg na czacie jest niepoważne i wcale nie pomaga. A co więcej, mądrzycie się, że znacie wszystkie przepisy a łamiecie tym sposobem krótki i jasny regulamin TD2.

Wypływa też wniosek optymalizacyjny:
A może tak dołożyć [ctrl] do domyślnych skrótów klawiszowych, żeby przy nieopatrznym napisaniu czegoś na niezaklikniętym czacie nie działy się dziwne rzeczy, takie jak chociażby opuszczenie pantografu.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: hanahmon w 23 Kwietnia 2018, 23:07:08
Gość albo zmyśla (bo skoro znasz tak dokładnie regulamin TD2 to wiesz że za bluzganie można kogoś zgłosić?) albo zwyczajnie pisze że zna regulamin nie znając go. Przeczytałem, nic wartego lektury, znowu tylko narzekanie że nikt mechaników masłem nie smaruje i robią łaskę że w ogóle jeżdżą. W swojej karierze może z raz spotkałem niemiłego dyżurnego, z resztą, Ty chyba nie musisz z nim gadać tylko stosować się do jego poleceń, ot wsio.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 23 Kwietnia 2018, 23:18:08
No a Ty jakbyś zaczynał grać w jakiś symulator/gre mutiplayer, nie domyśliłbyś się że obrażanie/bluzganie można zgłosić?
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 23 Kwietnia 2018, 23:20:14
Zaczyna się. "...więc zapamiętuję sobie, że jak przelot podany, to zatrzymywać się nie wolno..." CO TO JEST. Od kiedy istnieje zakaz zatrzymywania się? Może nie długo będzie zakaz jazdy z Vmax <100km/h, bo bomba wybuchnie :P. Jeśli masz przelot podany, a jesteś pociągiem osobowym to masz OBOWIĄZEK zatrzymać się. W rzeczywistości też mógłbyś mieć przelot przez całą LK, ale i tak musisz się zatrzymać jako poc. osobowy na KAŻDEJ stacji i przystanku. Kłania się brak podstawowej znajomości przepisów ruchu kolejowego, i regulaminu. A jeśli ktoś Cię wyzywa, bluzga, to jest system skarg, robisz screenach, opisujesz problem, dodajesz świadków, i voila! Post zgłoszony.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 23 Kwietnia 2018, 23:32:25
Nic nowego, że niskie poziomy "nie ogarniają". Samo pisanie jest nieco zbugowane, enter nie reaguje i wtedy najczęściej wyłączam sobie podświetlenie przyrządów [E], czasem pantograf spadnie, ale rzadko. Przyda się to w końcu udokumentować i zgłosić porządnie, na Git.

Humor dyżurnego; wchodzi mu taki jedne z drugim co nic nie patrzą na sygnały. Potem robi się ciekawiej, przekroczenia prędkości, pomijanie wskaźników, tarcz, a czasem nawet semaforów. Poświęcisz czas na screeny (o ile chat nie umknie przewinięty, bo ruch się prowadzi), opiszesz co gość nawywijał i dostanie 20%... Szkoda sobie nerwy psuć i utrudniać. Komenda k też nie działa poprawnie i zaraz wychodzą bugi. Sama radość, użerać się z kolejnym trollem, piratem etc. Dyżurni więc robią co mogą by takich zniechęcać do wchodzenia na tory TD2.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 24 Kwietnia 2018, 08:43:45
Zaczyna się. "...więc zapamiętuję sobie, że jak przelot podany, to zatrzymywać się nie wolno..." CO TO JEST. Od kiedy istnieje zakaz zatrzymywania się? Może nie długo będzie zakaz jazdy z Vmax <100km/h, bo bomba wybuchnie :P. Jeśli masz przelot podany, a jesteś pociągiem osobowym to masz OBOWIĄZEK zatrzymać się. W rzeczywistości też mógłbyś mieć przelot przez całą LK, ale i tak musisz się zatrzymać jako poc. osobowy na KAŻDEJ stacji i przystanku. Kłania się brak podstawowej znajomości przepisów ruchu kolejowego, i regulaminu. A jeśli ktoś Cię wyzywa, bluzga, to jest system skarg, robisz screenach, opisujesz problem, dodajesz świadków, i voila! Post zgłoszony.

Szanowny pan jedzil wczoraj ekpresem (wie bo sam dawalem RJ) wiec sie  cisnie ile  v max  i  w teorii  od poczatku do koncca rozkladu brak postoju (nie dotyczy Wroclawia ewentualnie Szymanek )a nie wlecze i podziwia widoki - DR ma prowadzic ruch plynie i nieama znaczenia ze poki  co niema godzin. Mozliwe ze jest kolejka na ten szlak - wlokac sie  byc moze blokujesz rozgrywke innym. Wszystko potrzebne rzeczy-  co gdzie staje  , jakie ograniczenia znajdziesz  w  zrobionych przezemnie tabelkach  (linki sa na forum tam gdzie WOS)mniej  szukania niz po kazdym temacie scenerii. I nie dziw sie ze komus moga puscic nerwy  - pojedzisz dluzuej zobaczysz pewne sytuacje to moze zrozumiesz.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: SA108 w 24 Kwietnia 2018, 09:13:30
Tylko wiesz Matz problem w tym, ze dyzurni maja to gdzies i nie beda patrzec na te tabelki, bo im sie nie chce... I bedzie sie klocil ze Ex sie nie zatrzymuje na Szymankach... No ale coz,  nie przetlumaczysz.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 24 Kwietnia 2018, 09:31:07
Jak gość się wlecze to tak się kieruje ruchem, żeby pozostałych nie opóźniać. Panowie! Mylicie kontrole ruchu lotniczego z byciem dyżurnymi! Tu nie ma czegoś takiego, że nakazuje się jechać szybciej, wolniej! To maszynista ma pod sobą loka i może stanąć w Pcimiu dolny, a wam G do tego! Jedyne co możecie zrobić to w myślach po bluzgać, a gościa na bok dać.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 24 Kwietnia 2018, 09:44:00
[usunięte]
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 24 Kwietnia 2018, 09:45:44
Dyżurny nie powinien podawać przelotów dla pociągów które mają obowiązek się zatrzymać bo to myli i przed stacją nie ma W16 który informuje o przystanku.
Ale o czym tu dyskutować są dyżurni i maszyniści nie ogarnięci i nerwowi tacy już są ludzie.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 24 Kwietnia 2018, 09:52:06
Dyżurny nie powinien podawać przelotów dla pociągów które mają obowiązek się zatrzymać bo to myli i przed stacją nie ma W16 który informuje o przystanku.
Ale o czym tu dyskutować są dyżurni i maszyniści nie ogarnięci i nerwowi tacy już są ludzie.
Dyżurny ma prawo podać przelot dla poc. które mają postój na danej stacji. To DO MASZYNISTY należy wiedzą jakim pociągiem jedzie, i gdzie ma postój. Na Imielinie tylko raz mi się zdarzyło, że poc. osobowy przeleciał bez zatrzymania w peronie, bo "Ale byl przelot." Zawsze jak mi się zrespi coś na szlaku, podaje wjazd w peron na wprost (S5 na wjazdowym), i od razu idę zapowiedzieć do następnej stacji, jak się zgodzi, to od razu podaję wyjazd, a że Vmax niski, to gdy podaję wyjazd, poc jest dopiero ma głowicy.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 24 Kwietnia 2018, 10:06:24
Niestety, pojawił się kolejny troll, który spowodował, że każdy z każdym zaczyna bez celu dyskutować.
Teraz dostrzegam plus zamykania wątków hot topic. Zapraszamy na facebooka, tam będzie więcej miejsca do wyżalania się.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 24 Kwietnia 2018, 10:13:32
W przepisach jest określony czas po jakim maszynista ma zgłosić co się dzieje, wynosi on bodaj 5 minut, ale tyczy się to tylko zatrzymania! Tu upada teoria o natychmiastowym zgłaszaniu do dyżurnego. Pytanie: Który zgłasza odjazdy? Który zapowiada odpowiednio wcześnie? Wychodzi brak znajomości przepisów, bo nie zawsze (ba właściwie nigdy) nie jedzie się pod kreskę!
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 24 Kwietnia 2018, 10:25:09
Jak ja to czytam to aż mnie krew boli.

"Nie znam się,  ale się wypowiem.."
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: silence w 24 Kwietnia 2018, 11:11:56
1. Chciałem poprosić dyżurnych o odrobinę życzliwości i kultury a nie wywoływać zamieszki, nikt nie włącza chyba td2 za karę tylko dla przyjemności.
2. Potwierdzone zostało, że skróty klawiszowe mogą zostać nieopatrznie wciśnięte podczas pisania komunikatu na czacie jeśli z jakichś przyczyn ten się nie aktywował i chyba pożyteczne byłoby powiązanie ich np. z [ctrl].
3. Dlaczego w rozkładzie mechanik nie widzi tego co dyżurny (chodzi o godziny) - nie byłoby wątpliwości czy należy się zatrzymać na stacji i jak wypadamy czasowo.
4. Czasem mam wrażenie, że aby usiąść za kokpitem lokomotywy w symulatorze, należy skończyć technikum kolejowe na profilu mechanika, przeczytać całe forum, wszystkie instrukcje, nauczyć się na pamięć wszystkich scenerii. Zrozumcie nowicjuszy, może potrzeba kilka poziomów wtajemniczenia, osobne scenerie dla początkujących, osobne dla najmądrzejszych. Na maszynie eu07 jeździłem sobie od 2 lat, od roku bawię się ISDR ale nie oddaje to w pełni tego co jest na td2, przypuszczam, że każdy początkujący ma podobne lub większe problemy.

Jak dotąd wypływają następujące wnioski techniczne:
- przydałby się dokładniejszy rozkład dla mechanika
- pożyteczne byłoby powiązanie skrótów klawiszowych np. z ctrl

Dodano: 24 Kwietnia 2018, 11:15:22


Na HN jest dosc specyficzna sytuacja ruchowa, gdybys wiedzial, to bys nie tollowal i nie wysuwal dziwnych hipotez

Dodano: 24 Kwietnia 2018, 10:23:29


Koncze z dziwnymi dyskusjami w tym watku. Z mojej strony to wszystko. Uważam, ze zrobilem dobrs, bo pociag zostal poinformowany o przelocie bez zatrzymania przez perony, na torze 3

Potwierdzam, problemem był bug, który spowodował, że komunikaty były niewidoczne, aż sam coś napisałem.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 24 Kwietnia 2018, 11:22:04
Jak gość się wlecze to tak się kieruje ruchem, żeby pozostałych nie opóźniać. Panowie! Mylicie kontrole ruchu lotniczego z byciem dyżurnymi! Tu nie ma czegoś takiego, że nakazuje się jechać szybciej, wolniej! To maszynista ma pod sobą loka i może stanąć w Pcimiu dolny, a wam G do tego! Jedyne co możecie zrobić to w myślach po bluzgać, a gościa na bok dać.

najgorsze jak ktoś ci stanie np na SBL na Białobrzegu i napisze "Ja 5 minut postoju zw"
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 24 Kwietnia 2018, 11:26:27
Nikt nie widzi godzin ;).
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: silence w 24 Kwietnia 2018, 11:30:12
Czyli żeby się dowiedzieć czy mam się zatrzymać pośpiechem, muszę poznać specyfikacje stacji, które dostaję w rozkładzie?
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 24 Kwietnia 2018, 11:33:49
Dawno temu za czasów starego SWDR były godziny z minutami i ruch szedł planowo rozkładowo (nie wracajmy już do tłumaczenia czemu było a już nie ma) ruch był płynniejszy i mechanik dokładnie wiedział gdzie ma stanąć i na jak długo oraz dyżurny też wiedział o której godzinie spodziewa się konkretnego pociągu.
Teraz ruch chodzi jak krew z nowa bo pociąg jedzie wtedy gdy szlak jest wolny albo jest już jego kolejka gdzie nie kiedy czeka kilka pociągów na jeden ten sam szlak do danej stacji oraz dyżurny miał ułatwienie w wystawianiu rozkładów (losowy generator) i był łatwiejszy dostęp do spawnów ułatwiało to wyprawianie pociągów a nie to co teraz ma na głowie dyżurny...

Zapomnijcie też na tych losowych rozkładach o wyprawianiu expresów przed innymi składami bo każdy pociąg jedzie gdzie indziej i każda stacja ma swoje kolejki no chyba że są stałe blokady lub dane pociągi jadą na ten sam szlak do następnej stacji można to zastosować o pierwszeństwach do jazdy.

Wiadomo zdarzają się chamscy dyżurni jak i toll mechanicy i napięcia powstają oraz ostatnio był wysyp STREAMERÓW live transmisji z tego symulatora gdzie na kanale był MINECRAFT który przyprowadził masę spokoju i doświadczenia nawet ja czasami nie wytrzymałem i zwyzywałem ale też ja nie mam obowiązku czegoś tłumaczyć mogę jak mechanik zapyta lub potrzebuje pomocy służę nią ale miło jak by mechanik też mi nie robił syfu w ruchu jak i na czacie.

Wielokrotnie też mi się zdarzyło pisać coś na czacie i potem przez przypadek coś wyłączyć na bindach do sterowania lokiem lub sterując napisać coś na czacie bywa najgorzej jak klikniesz coś co ci wywali na cały ekran CRASHED bo i takie coś się może zdarzyć i już nigdzie nie pojedziesz.

Sam symulator w tej wersji ma wiele bugów i trików które nie są w żaden sposób opisane lub wytłumaczone co należy w tedy zrobić ale musimy poczekać i doczekać nowej wersji która jest już prowadzona i osoby posiadające kupione konto SUPPORTER (dobrowolna wpłata na rozwój) ma dostęp do testowych wersji gdzie te popularne już wręcz bugi są naprawiane.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 24 Kwietnia 2018, 13:47:07
Czyli żeby się dowiedzieć czy mam się zatrzymać pośpiechem, muszę poznać specyfikacje stacji, które dostaję w rozkładzie?
Tak. Dlatego na początek najlepiej jeździć Impulsem jako osobowy. Co do twojego spostrzeżenia: "...Czasami mam wrażenie, że aby zasiąść w kokpicie lokomotywy w symulatorze trzeba skończyć technikum kolejowe...". Nie trzeba. Trzeba za to mieć chociaż podstawową wiedzę ma tamat przepisów kolejowych, wejść na Tsa, porozmawiać z kimś, kto objaśni.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 24 Kwietnia 2018, 13:51:41
uruchamiam lokomotywę i ruszam z kopyta a tu już S2, hamuję do zera, w tym momencie S10
No jeśli rzeczywiście przy sygnale S2 się zatrzymujesz, to nie znasz najbardziej podstawowych instrukcji kolejowych.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: hulek w 24 Kwietnia 2018, 14:00:44
Dyżurny nie powinien podawać przelotów dla pociągów które mają obowiązek się zatrzymać bo to myli i przed stacją nie ma W16 który informuje o przystanku.
Ale o czym tu dyskutować są dyżurni i maszyniści nie ogarnięci i nerwowi tacy już są ludzie.

Ile razy juz widzialem (mowie o realiach na kolei) ze pociag osobowy mial przelot podany a maszynistya i tak musi sie zatrzymac przy peronie. Jak jest podany przelot a gosciu ma Pospiecha czy Express no to bez zatrzymywania przelot. Pociagi kategorii Os. Pos. Ex zatrzymac sie musza napewno na wiekszych stacjach w wiekszych miastach np. Wroclaw Glowny i to nie podlega dyskusji.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: silence w 24 Kwietnia 2018, 14:15:04
uruchamiam lokomotywę i ruszam z kopyta a tu już S2, hamuję do zera, w tym momencie S10
No jeśli rzeczywiście przy sygnale S2 się zatrzymujesz, to nie znasz najbardziej podstawowych instrukcji kolejowych.

sorry, S1 , czerwone
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: erap2 w 24 Kwietnia 2018, 14:18:00
@Neodokuran, ten przepis z 40 już nie obowiązuje. Teraz bez pilota nie masz prawa wyjechać na szlak na który nie masz zapoznania :P

@hulek, jeśli widziałeś to ok, aczkolwiek właściwie nie powinno mieć coś takiego miejsca. Jak to napisał kiedyś jeden z bardziej znanych maszynistów z PKP IC: "Jeśli masz postój handlowy i podany jest przelot to wiedz, że coś jest nie tak i kontaktuj się z dyżurnym".
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: silence w 24 Kwietnia 2018, 14:52:55
Nie mogę zacząć jeździć dopóki obok nie będzie siedział ktoś kto zna i wielokrotnie przejechał scenerie czy mam jeździć  w trybie zapoznania (40 km/h)?
Wy którą wersję realizowaliście w swoim przypadku? (pytania retoryczne)

Chyba mamy do czynienia z przerostem formy nad kondycją. Zdaje się, że niepotrzebnie zakładałem posta, nie wiem czy ktoś pamięta o czym pisałem, większość skupia się na szczegółowych przepisach a i tu nie ma zgody. Po prostu dostosuję swój poziom kultury wypowiedzi na czacie do innych i poczekam cierpliwie na nową wersję TD z poprawionymi bugami. Przepraszam za zamieszanie, dziękuję za nazwanie trollem i pouczające sugestie że nie umiem w te pociągi... :D
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 24 Kwietnia 2018, 15:02:09
Hulek może i w prawdziwym ruchu kolejowym tak robią ale tam każdy wie co ma robić i gdzie posiada wiedzę i jest przeszkolony a u nas to sam wiesz jak jest.

silence dla ciebie polecam jeździć albo zgodnie z rozkładową czy też szlakową prędkością i bardzo uważnie albo powiedzieć że by ci dał wolniejszą prędkość w rozkładzie bo jedziesz na zapoznanie szlaków itd. Jak czegoś nie wiesz polecam ci używać teamspeak do pytań niż pisać na czacie grze bo wielu dyżurnych to denerwuje a dla własnego dobra i ciekawości poczytać w dziale wasza twórczość opisy sceneri co gdzie ile i jak żeby coś więcej wiedzieć. Pociągi osobowe zatrzymujesz na każdej stacji jak i przystankach na szlakach. Pociągi pospieszne na większych sceneriach jak i tych gdzie masz podany tylko wjazd do stacji bo musisz czekać na szlak. Expresy podobnie do pośpiechów ale jak naprawią te godziny i rozkłady to expres ma bardzo rzadko postoje a jak już to na jakiejś naprawdę ważnej scenerii dużej bądź realnej gdzie takowe expresy stają i oczywiste jest to że jak jest semafor na stój to się staje np posterunki.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 24 Kwietnia 2018, 16:01:47
Na Zawodziu regularnie świeci się wyjazdowy mimo osobówek (Samoczynność Przebiegów) i nikt dramy nie robi. Zapraszam można się samemu przekonać: Katowice Zawodzie.
I filmik, czyli piękne S2 dla osobówki: https://youtu.be/_oQZy2LsEps?t=1236 (https://youtu.be/_oQZy2LsEps?t=1236)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 24 Kwietnia 2018, 16:26:42
A co tu z prawej strony stoi przed przystankiem (https://img.ttsk.ngo/images/2018/04/24/taaak.png)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 24 Kwietnia 2018, 17:42:36
^Tablica z nazwa przystanku dodatkowa juz przed nim .  Niieraz takie cos widzialem nawett sa  sa tuz przed peronami prostopadle dane na niektorych liniach.To ze tam jest samoczynosc tak samo jak na np  KTC  lub wielu LCS nieznaczy ze to jest powszechne i w TD powino sie tego unikac.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 24 Kwietnia 2018, 17:48:11
^Tablica z nazwa przystanku dodatkowa juz przed nim .  Niieraz takie cos widzialem nawett sa  sa tuz przed peronami prostopadle dane na niektorych liniach.To ze tam jest samoczynosc tak samo jak na np  KTC  lub wielu LCS nieznaczy ze to jest powszechne i w TD powino sie tego unikac.

Identyczne są w Gdańsku Oliwie, ino mają pokradzione litery :D

" da sk    liwa"
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 24 Kwietnia 2018, 21:25:37
Kacper, S2 na wyjazd ze stacji na wielu stacjach na Śląsku i w Zagłębiu świeci. W Zawierciu też jest to norma. I podejrzewam, że jest to normą na każdej stacji, gdzie postój planowy pociągu nie jest dłuższy niż 1 minuta. I tu pytanie do innego przedmówcy przytaczającego Ir-1: Ensifer, jak to się ma do owych przypadków?
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 25 Kwietnia 2018, 09:42:07
W instruckjach PLK'i jest mała formułka: "Dopuszcza się odstępstwo od powyższego za zgodą:".
Greg mówimy o S2 na WJAZD dla osobowego :).
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Hamil1948 w 25 Kwietnia 2018, 10:27:21
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

Kacper na Zawodziu regulamin dopuszcza taką ewentualność.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: gravition w 25 Kwietnia 2018, 11:03:19
Cytuj
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee że czekaj że jak? Jak maszynista ma w rozkładzie jazdy postój handlowy i przerżnie stację bo na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym pojawił się sygnał zezwalający na dalszą jazdę, to wina jest po stronie dyżurnego? Co to za pierdoły. Nie znacie się to nie odzywajcie się. Jak jest postój handlowy to majster ma zatrzymać pociąg i basta, jak nie zatrzyma to jest wypadek bez następstw i komisja powypadkowa.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 25 Kwietnia 2018, 12:52:45
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

Kacper na Zawodziu regulamin dopuszcza taką ewentualność.
ISEDR nie decyduje jaki sygnał poda się na semaforze. Za semaforem wyjazdowym jest szlak. Na wyjazdowym semaforze z reguły poda się S2 albo inny zezwalający sygnał na jazdę. Co zrobić, jeśli te urządzenia będą podawać sygnał zezwalający na wyjazd? Nie podawać sygnału w ogóle? Ma świecić S1? Dziwnie to napisałeś.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 25 Kwietnia 2018, 13:41:01
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego. Kacper na Zawodziu regulamin dopuszcza taką ewentualność.
Cytuj
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee że czekaj że jak? Jak maszynista ma w rozkładzie jazdy postój handlowy i przerżnie stację bo na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym pojawił się sygnał zezwalający na dalszą jazdę, to wina jest po stronie dyżurnego? Co to za pierdoły. Nie znacie się to nie odzywajcie się. Jak jest postój handlowy to majster ma zatrzymać pociąg i basta, jak nie zatrzyma to jest wypadek bez następstw i komisja powypadkowa.
Wina będzie ewidentna mechanika, ponieważ on musi się zapoznać z rozkładem gdzie będzie miał wpisane "ph", no ale z drugiej strony, dyżurny wyświetla wjazdowy semafor i dopiero gdy pociąg "stanie"(w praktyce jak pociąg już dohamowywuje), wyświetla mu wyjazdowy dla pociągów które mają tzw. przelot z "ph". Więc gdyby ta.ka sytuacja miała miejsce że mechanik się nie zatrzymał na stacji gdzie miał się zatrzymać, a miał zaświecony przelot, czy jak wjeżdżał na stację to była wolna droga, to mechanikowi jak i dyżurnemu by się dostało, jemu za brak znajomości rozkładu, a dyżurnemu za nie przestrzeganie postanowień instrukcji.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: guest738 w 25 Kwietnia 2018, 14:45:18
Gdy ja dyżurowałem na jakiś stacjach (o ile układ torowy na to pozwalał), to nie podawałem dla osobówek wyjazdu, gdy ten nie zatrzymał się w peronach. Wiadomo, sytuacja ruchowa może spowodować, że i MPE i EIE nie pojadą bez zatrzymania, ale to inna bajka. Z racji, że mogły być różne wydarzenia, wolałem dla bezpieczeństwa osobowemu podać np. S5 na wjazdowym/drogowskazowym, niż wyjazd od razu, bo wtedy koleś w ogóle się nie zatrzymywał.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 25 Kwietnia 2018, 15:33:59
Temat się trochę zmienił i można założyć temat oddzielny.

Nigdy nie podaje przelotów przez stacje lub przystanki które posiadają semafory bo takie miejsca nie mają wskaźnika informującego o zbliżającym się zatrzymaniu.
Przeloty podaje tylko pociągom które w danym miejscu i scenerii mają to mieć zapewniane i takie rzeczy są też opisane w temacie stacji.
Wiadomo z przelotami w tych czasach SWDR bywa różnie więc niestety czasami siła wyższa każe zatrzymać bo szlak zajęty.
Osobowe zawsze zatrzymuje semaforami i pilnuje aby się zatrzymał bądź zmniejszył prędkość wtedy podaję wyjazd i jak widzę że się nie zatrzymał komentarz lub RS a dla najbardziej trolujących za semaforem pilnuje kozła tory na krzywo tak samo dla uciekinierów bez zatrzymania przez stój pyk na bok koziołek crash.
Zatrzymujących czasami też pouczam o odstaniu chwili w celu udawanego zabierania pasażerów jak i zabawę drzwiami EZT bo daje im na to czas i nie popędzam.
Inna sytuacja z podaniem semafora SBL to zupełnie inna sprawa tam są oznaczone przystanki ale sprawdzam prędkości jadącego tam osobowego czy stanie.

Ale jak mi ktoś zatrzyma się i idzie z/w bez informacji wyprzedzonej np mówi dyżurnemu wcześniejszej aby przekazał albo mi jak tylko się wczyta to...
Podobnie z pociągiem który staje na szlaku i milczy zasypuje pytaniami jak nie odpowiada to papa jak nie wie co ma zrobić tłumacze bądź musi wyjść.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 25 Kwietnia 2018, 15:43:09
Ensifer mylisz pojęcie Semafora SAMOCZYNNEGO i Semafora PÓŁSAMOCZYNNEGO z FUNKCJĄ przestawienia na działanie SAMOCZYNNE. Po za tym od zawsze to na MECHANIKU leżał obowiązek (no tak pamiętacie katastrofę kolejową z Paryża? Jakby próbował stanąć na przystanku po drodze to do niej by nie doszło ;)) zatrzymania i planowego odjazdu (kierpoć może se gwizdać to mechanik pilnuje rozkładu).
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Hamil1948 w 25 Kwietnia 2018, 16:36:52
Cytuj
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee że czekaj że jak? Jak maszynista ma w rozkładzie jazdy postój handlowy i przerżnie stację bo na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym pojawił się sygnał zezwalający na dalszą jazdę, to wina jest po stronie dyżurnego? Co to za pierdoły. Nie znacie się to nie odzywajcie się. Jak jest postój handlowy to majster ma zatrzymać pociąg i basta, jak nie zatrzyma to jest wypadek bez następstw i komisja powypadkowa.

W tamtym roku był taki przypadek. Maszynista przejechał stacje z postojem handlowym. Winę zrzucono na dyżurnego.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Michal1983 w 25 Czerwca 2018, 14:39:05
Co dużo mówić. Wszystkie spawn'y pozamykane. Nie można w ogóle wejść do tej symulacji. Co smutniejsze nowa wersja niczego nie rozwiązała w tym względzie. Dziwne wymogi aby prosić po TS każdego dyżurnego. Na prawdę nie ma czego polecać.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 25 Czerwca 2018, 14:43:23
Mniejmy nadzieję, że w nowym regulaminie pojawi się zapis o spawnach ;).
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 25 Czerwca 2018, 14:55:58
Siedziałem na Kcyni i nic z tego nie wynikało, ze 3 pociągi wyprawiłem w jakieś 2 godziny. Pisanie jednej rj po kilkanaście razy (czyli klika minut na jeden skład!), żeby znaleźć jakiś sensowny czas, bez godzinnych postojów, a start i tak znajdowało mi najwcześniej po 65ciu minutach. Co nam zieloni w odpowiedzi fundują? "Podziękuj kolegom dyżurnym za nierzetelność". Owszem, nie kasowane rozkłady dla składów, które nie jadą mocno dają nam po zadkach, ale czemu do jasnej panienki system jest nieodporny na takie coś? Czemu nie widzę czasu zajętości torów i nie mogę sam zdecydować o postojach? Widząc gdzie jest długa przewidywana zajętość wiedziałbym, że należy tego unikać, ale po co? Lepiej się dowiedzieć w momencie wystawienia rj, wtedy nie mogę zrobić z nim już nic ponad zaakceptowaniem lub wywaleniem do kosza. Na dwutorach na szczęście było sporo lepiej, niemniej jednak tego typu wybryki jak brak jakiegokolwiek nadzoru nad programem uważam za porażkę. Prosto jest zwalić winę na dyżurnego, który ma masę rzeczy na głowie i jeszcze dodatkową odpowiedzialność.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 25 Czerwca 2018, 17:08:49
Drodzy Mechanicy, nikt wam nie wyłącza spawnów na złość. Większość scenerii to małe stacyjki, które raczej się nie nadają by się spawnować, szczególnie przy tak dużym ruchu jak teraz jest.  Jeszcze generator RJ jest "dość ubogi" i wymaga poprawek. Rozkłady podejrzanie są układane "za 65min odjazd" Podejrzewam że to coś generator wymyśla dziwnego. W skrócie: szlaki są zapchane kursującymi pociągami i już nie ma miejsca na nowe. Jak się robi miejsce, to spawn się otwiera.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 25 Czerwca 2018, 17:58:32
No właśnie te 60+minutowe postoje, to nie błędy generatora, ale... A JAKŻE BY INACZEJ! NASZYCH PRZE-MEGA-SUPER MĄDRYCH DR! Niektórzy nie rozumieją, że jak się puszcza przed czasem, to blokujemy szlak dla pociągu, który powinien jechać teraz.... To nie ma związku z dużą ilością pociągów, tylko tym, co napisałem wyżej+brak obowiązku przebywania na TS dla DR. Utrudnia to komunikację baaaardzo, przez co tworzą się opóźnienia, co oczywiście przekłada się na inne pociągi... Co do spawnów. Na małych stacyjkach nie powinno być spawnów, ew. jakiś dla luzaka. Powinno powstać za to parę fajnych dużych LCSów, z duuuużą ilością spawnów. Ale... NIE. BO... (wymyślanie wymówki), bo NIE...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 25 Czerwca 2018, 19:47:32
No właśnie te 60+minutowe postoje, to nie błędy generatora, ale... A JAKŻE BY INACZEJ! NASZYCH PRZE-MEGA-SUPER MĄDRYCH DR! Niektórzy nie rozumieją, że jak się puszcza przed czasem, to blokujemy szlak dla pociągu, który powinien jechać teraz.... To nie ma związku z dużą ilością pociągów, tylko tym, co napisałem wyżej+brak obowiązku przebywania na TS dla DR. Utrudnia to komunikację baaaardzo, przez co tworzą się opóźnienia, co oczywiście przekłada się na inne pociągi... Co do spawnów. Na małych stacyjkach nie powinno być spawnów, ew. jakiś dla luzaka. Powinno powstać za to parę fajnych dużych LCSów, z duuuużą ilością spawnów. Ale... NIE. BO... (wymyślanie wymówki), bo NIE...
Ja mówie o godzinie odjazdu za 65minut. Nie za 55, nie za 63, tylko często dokładnie 65min. Zgodnie z przepisami, można wypuścić skład z postojem niehandlowym wcześniej. A wypuszczenie o czasie NIC NIE ZMIENI! Bo i tak godzina XX:YY będzie zajęta. Czy to przez faktycznie jadący pociąg, czy będzie już daleko 5 scenerii dalej. Problemem może być niedoświadczony DR przyjmujący przed czasem, powodując opóźnienie innego. Ale to już kwestia jego błędu, a nie systemu.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 03 Lipca 2018, 17:01:48
Zapomniałem wczoraj, a zamierzałem rozpętać g-burzę. Więc zrobię to dziś, nie zakładam nowego tematu bo nazwa tego pasuje idealnie.
Dyżurując wczoraj napsułem sobie sporo nerwów, ponieważ drodzy megamadrzy dyżurni pytają o zgode na wyprawienie pociągu, a on nie jedzie przez 20min. Kilka razy się zdarzyło podobnie. Nie wiem czy to jest zapisane w paragrafach, ale w każdym razie stary dobry obyczaj mówi by PYTAĆ O ZGODE MAX 5 MIN PRZED ODJAZDEM! SWDR nie pozwala na szybką weryfikacje kiedy jest odjazd z poprzedniego posterunku, więc wyrażasz zgodę i... Czekasz. Robią się kolejki na szlak, a w tym czasie 2 inny pociągi by można było wyprawić. Inną sprawą jest to że póki nie mamy blokad liniowych to obowiązuje telefoniczne (czatowe) zapowiadanie pociągów. Co oznacza w teorii że powinno się skontaktować że dany pociąg odjechał oraz przyjechał. Na palcach 1 ręki mogę wymienić DR którzy faktycznie piszą o odjeździe. Zrozumcie, że to jest bardzo przydatna wiadomość. Tak samo jak to że ktoś wyszedł.
Wersja TL;DR:
1. Zapowiadanie max 5 min przed odjazdem
2. Pisać o odjeździe pociągu
3. Pisać jak coś się stanie z pociągiem i nie pojedzie
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 03 Lipca 2018, 17:24:08
Ja przypomnę że nie ma już SWDR3 i jak szlak jest zajęty to się odpowiada: Stój pociąg szlak zajęty przez 77120. Czekać. A nie jak u większości słyszę Szlak zajęty 1 w kolejce. Jak ja słyszę te kolejki przy godzinach w rozkładach to mnie krew zalewa...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 03 Lipca 2018, 17:26:55
5 minut przed PLANOWANYM wyprawieniem pociągu, bo co jak ja mu podam, a on stoi? Mam go nie zapowiadać? Tak samo rozkraczy się na środku szlaku - zgody cofnąć nie można, bo szlak zajęty.

Mechanik ma bodaj 5 minut (chyba nawet 10) na to by zatrzymać skład/nie ruszyć bez informacji dla dyżurnego, a dopiero potem można dociekać czego on stoi jak ma podane.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 03 Lipca 2018, 18:17:55
5 minut przed PLANOWANYM wyprawieniem pociągu, bo co jak ja mu podam, a on stoi? Mam go nie zapowiadać? Tak samo rozkraczy się na środku szlaku - zgody cofnąć nie można, bo szlak zajęty. (...)
Trochę nie rozumiem. Czemu nie zapowiadać? W realiach symulatora jak się rozkraczy, to wychodzi i szlak wolny. Bo przecież nie zamykamy szlaku na czas akcji ratunkowych czy nie holujemy na stacje benzynową  ::)
Jeszcze jedno, jak steruje się LCS to należy pytać 5min od ostatniej stacji w zasięgu lcsa, a nie jak niektórym chyba się zdarza na głównej stacji.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 03 Lipca 2018, 18:30:48
Jeszcze jedno, jak steruje się LCS to należy pytać 5min od ostatniej stacji w zasięgu lcsa, a nie jak niektórym chyba się zdarza na głównej stacji.

To rozumiem że na takich Herbach albo Arkadii trzeba zapowiadac dopiero jak pociąg dojedzie do posterunku odgałęźnego, albo odstepowego? A potem sie okazuje że zgody nie ma, albo dyzurny.exe nie odpowiada i pociąg stoi na odstepie i cały szlak blokuje...

Z kolei przejechanie całego szlaku Bor albo MA tez swoje trwa...

Mnie najbardziej co denerwuje to zapowiedzi w stylu:
"Szlak wolny?"
"Pociąg 12345 może jechać?"
"Można puszczać pociąg na szlak XYZ o godzinie 16:10?"

Poprawna zapowiedź ma zawierać minimum dwie informacje: szlak wjazdowy i numer pociągu.

I jak daje odpowiedź "Czekać, szlak zajęty przez 12345" to nie chce słyszeć co 2 minuty "Jak z tym szlakiem???", "To może on jechac już czy nie?", "Dobra on już tyle czeka, puszczam nara"

DR powinien wszystkie pociągi sobie zapisywać, czy to w dzienniku R146 czy to na bardziej przystępnej pospolitej karteczce. Jak sie dla twojego pociągu zwolni droga to cie powiadomie, a taki spam niesamowicie utrudnia komunikację prowadzoną w tym czasie z innymi posterunkami.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 03 Lipca 2018, 18:32:39
Poza tym posterunki odstępowe nie biorą udziału w zapowiadaniu pociągów ;).
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 03 Lipca 2018, 19:30:52
Jeszcze jedno, jak steruje się LCS to należy pytać 5min od ostatniej stacji w zasięgu lcsa, a nie jak niektórym chyba się zdarza na głównej stacji.

To rozumiem że na takich Herbach albo Arkadii trzeba zapowiadac dopiero jak pociąg dojedzie do posterunku odgałęźnego, albo odstepowego? A potem sie okazuje że zgody nie ma, albo dyzurny.exe nie odpowiada i pociąg stoi na odstepie i cały szlak blokuje...

Z kolei przejechanie całego szlaku Bor albo MA tez swoje trwa...
Wiem o co ci chodzi, ale on napisał o stacjach, a posterunki odgałęźne i odstępowe nie są stacjami. Na samym początku instrukcji. Rozdział 1 § 3.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 03 Lipca 2018, 20:24:48
Wiem o co ci chodzi, ale on napisał o stacjach, a posterunki odgałęźne i odstępowe nie są stacjami. Na samym początku instrukcji. Rozdział 1 § 3.

Zatem inny przykład, Parzeczewo i wyjazd pasazera na szlak SBk. Ma on czekac na grupie towarowej w Parzeczewie Towarowym?

Albo w nadchodzacym LCS Gdańsk czy pociągi pasażerskie mają oczekiwać na wyjazd na towarowej stacji Gdańsk Południowy?
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 03 Lipca 2018, 20:29:57
Jeśli minęła godzina odjazdu (zrealizowano postój handlowy) i pozwalają na to warunki na danej stacji - to dlaczego nie?
Niejednokrotnie jadąc REGIO relacji Łódź - Częstochowa, po handlowym postoju w Piotrkowie Trybunalskim pociąg stał 10 minut na stacji Piotrków Trybunalski Towarowy - i czekał na przyjeżdżający po niewłaściwym torze pociąg REGIO w relacji przeciwnej - to były czasy modernizacji wiedenki.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 03 Lipca 2018, 20:33:03
Jeśli minęła godzina odjazdu (zrealizowano postój handlowy) i pozwalają na to warunki na danej stacji - to dlaczego nie?
Niejednokrotnie jadąc REGIO relacji Łódź - Częstochowa, po handlowym postoju w Piotrkowie Trybunalskim pociąg stał 10 minut na stacji Piotrków Trybunalski Towarowy - i czekał na przyjeżdżający po niewłaściwym torze pociąg REGIO w relacji przeciwnej - to były czasy modernizacji wiedenki.

Niestety ale w realiach TD2 taka sytuacja jest niesamowicie uciążliwa. W rzeczywistości gdy pociąg stoi na torze głównym zasadniczym to nie jest to wielka przeszkoda bo i tak zmierza do tego samego miejsca docelowego. W TD2 może sie okazac że jadący za nim inny pociąg jedzie po tym szlaku do innej scenerii i ma wolna drogę, ale nie będzie mógł przejechac poniewaz na stacji towarowej w torze głównym zasadniczym stoi pasazer który ma zajęta drogę.

I dlatego tak nielubię dynamicznych blokad :( Wysłanie pociągu o czasie do nastepnego posterunku to żaden zysk, a wręcz utrudnienie.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 03 Lipca 2018, 20:37:45
Jeszcze jedno, jak steruje się LCS to należy pytać 5min od ostatniej stacji w zasięgu lcsa, a nie jak niektórym chyba się zdarza na głównej stacji.

To rozumiem że na takich Herbach albo Arkadii trzeba zapowiadac dopiero jak pociąg dojedzie do posterunku odgałęźnego, albo odstepowego? A potem sie okazuje że zgody nie ma, albo dyzurny.exe nie odpowiada i pociąg stoi na odstepie i cały szlak blokuje...

Z kolei przejechanie całego szlaku Bor albo MA tez swoje trwa...

Jak najbardziej rozumiem Twoj tok myslowy, ale jednak zakladajac, ze przejechanie z glownej stacji do konca scenerii np. w starym Tomaszowie zajmie zaleznie od skladu nawet do 25 minut, jest to mimo wszystko marnowanie cennego czasu i sztuczne zajmowanie szlaku. W rzeczywistosci zreszta to wlasnie ten podg. pytalby o zgode.

Sposob z pytaniem z ostatniego punktu postojowego w danej scenerii by dzialal swietnie, zyskalibysmy na przepustowosci, tylko jak slusznie zauwazyles, wymagaloby to od obu dyzurnych przegladu wlasnych rozkladow i logicznego myslenia, z czym czasami jest ciezko.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 03 Lipca 2018, 20:39:52
Jak najbardziej rozumiem Twoj tok myslowy, ale jednak zakladajac, ze przejechanie z glownej stacji do konca scenerii np. w starym Tomaszowie zajmie zaleznie od skladu nawet do 25 minut, jest to mimo wszystko marnowanie cennego czasu i sztuczne zajmowanie szlaku. W rzeczywistosci zreszta to wlasnie ten podg. pytalby o zgode.

Na chwile obecną jedynym takim ekstremalnym przykładem w ktorym przejechanie od jednej do drugiej stacji zajmuje tyle czasu to Szymanki.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 05 Lipca 2018, 15:03:49
Nie rozumiem dyżurnych, którzy jak jadę towarem, samym lokiem, pomimo chociaż szlak jest wolny trzymają mnie do rozkładu, albo nie wpuszczają do stacji...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 05 Lipca 2018, 15:06:43
To usiądź kiedykolwiek na jakąś stacje to zrozumiesz.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 05 Lipca 2018, 15:58:03
Mówię o sytuacji, gdzie na stacji było 2-3 tory wolne, a gość mnie nie wział do stacji tylko czekałem z 10 minut, na wjazd, a jak zapytałem się czemu tak, to mi powiedział że przecież wjazd mam o tej i o tej...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 05 Lipca 2018, 16:24:04
A ja nie rozumiem mechaników którzy mają pt, daje im odjazd 5min przed czasem a oni stoją bo mają odjazd za 5 min...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 06 Lipca 2018, 12:54:59
Od tego jest rozkładowa, żeby się jej trzymać. No owszem zdarza się (np. jak muszę pilnie kończyć, a to ostatni pociąg to nie będę czekał 40 minut bo po prostu nie mogę).
Nie rozumiem dyżurnych, którzy jak jadę towarem, samym lokiem, pomimo chociaż szlak jest wolny trzymają mnie do rozkładu
A co do tej kwestii, są dyżurni, którzy nie przyjmują pociągów przed czasem.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 06 Lipca 2018, 13:09:05
Nie wszystkie scenerie są w stanie przyjąć każdego typu pociągów mowa o długości bo swdr nie sprawdza czy pociąg się mieści a przykład głębce max 4 wagony papisarzerskie. Jak się nie zmieszczą składy to dyżurny ma pełen wachlarz możliwości np. wpuścić dopiero jak załatwi się jego pozbycie aby się nie zablokować. Pociągami drugorzędnymi jak towary i pochodne dyżurny powinien planowo wysyłać i przyjmować. Istnieje możliwość wysyłania przed czasem jak i z opuźnieniem bo ważniejsze są składy pasażerskie i też te opuźnione. Proszę tylko nie robić po tym co tu napisałem problemów w stylu Nie przyjme bo nie musze lub specjalne przetrzymywanie towarów itd. pamiętajcie że nie każdy ma czas i ochotę stać i się w skargi potem bawić.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 06 Lipca 2018, 13:29:02
Ja mam prostą zasadę, że na stacji dwutorowej przyjmuje pociągi przed czasem tylko po lewym. W ten sposób nie zablokuje się szlaku dla pociągu planowego, a ja mam pod kontrolą to co ode mnie wyjeżdża.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 06 Lipca 2018, 20:53:19
Dziwna taktyka Ares. Wiem co mam rozkładowo, jeśli mam jakiś skład za powiedzmy 10 minut (jeszcze nie zapowiadany) i ktoś pyta o szlak dla towarka to spoko go chwycę jeśli już jest w drodze, sam od razu pytam wtedy następną stację o sytuację na szlaku. Zdarza się tak załatwić okienko i przelot na trzech lub więcej stacji, a nawet jak nie to daję go na bok i czeka do swojej godziny najwyżej. Ostatnio ponad 70 minut przed czasem (same postoje techniczne, jechał z punktu A do B) się udało wyprawić TME. W każdym razie jeśli ktoś ma inne poglądy i metody to szanuję jeśli zachowuje płynność ruchu i godziny.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Renji20 w 06 Lipca 2018, 22:29:03
Godziny jedno - a trzymanie stacji na niedostepnym, aby nikt nie wyprawił do nich pociagu dwa...

Nie usuwanie nie aktywnych rj trzy
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 07 Lipca 2018, 00:41:26
Godziny jedno - a trzymanie stacji na niedostepnym, aby nikt nie wyprawił do nich pociagu dwa...
Być może niektórzy zapominają. Mi też potrzeba pare chwil, aby sobie przypomnieć, że trzeba zmienić status. To samo tyczy się spawnów, ale nie o tym tutaj mowa. Jest to moim zdaniem źle poustawiane.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 07 Lipca 2018, 07:25:34
Spawn ma być zamknięty. Co do dostępności na SWDR to chyba lepiej dać na zielono, miałem sytuację, że trzeba odświeżyć parokrotnie (bo się wieszał, nie obliczał czasu czy czy coś). Wtedy trzeba pilnować statusu, nawyk z SWDR3 jest taki, że automatycznie jest zielony, a tu nie.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 07 Lipca 2018, 08:23:27
Cytuj
Spawn ma być zamknięty.
Bo?
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 07 Lipca 2018, 08:33:24
Cytuj
Spawn ma być zamknięty.
Bo?

Bo do służby trzeba się przygotować.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: shafter w 07 Lipca 2018, 08:51:46
Mówię o sytuacji, gdzie na stacji było 2-3 tory wolne, a gość mnie nie wział do stacji tylko czekałem z 10 minut, na wjazd, a jak zapytałem się czemu tak, to mi powiedział że przecież wjazd mam o tej i o tej...

Nadinterpretacja i głupota DR dzięki której zablokował sobie szlak przyjazdowy.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 07 Lipca 2018, 09:08:25
@Sz045 uruchamiam stację, uruchamiam SWDR, jeśli przejąłem dyżur to muszę poznać się z aktywnymi rj, wyciągam sobie notatnik, czasem spawnuję wagony (wiem, jest autoexec, ale mało kto z niego korzysta, sam też nie używam). Dopiero gdy jestem przygotowany, uruchamiam spawn. Miałem kiedyś sytuację (jakoś mniej niż 100 wyprawionych na koncie), że włączam się i od razu mam pacjenta. Nie zdążyłem jeszcze się zalogować do SWDR, a już poszła litania, że kiedyś to byli dyżurni, w sumie wyszedł i chyba jeszcze kliknął minus. Dziś jakby mi mechanik takie coś spróbował zrobić to nie pojechałby tylko ja bym pojechał z nim jak z wieprzem na świniobiciu. Są niestety takie patologie, że maszynista chce rządzić na stacji. Cóż, generalnie nie wróżę im kariery.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 07 Lipca 2018, 09:41:27
Ok. Na początku to racja, trzeba się przygotować. Zinterpretowałem jako ciągle zamknięte, ale to jest spowodowane tym, że wczoraj blisko pół godziny czekałem na jakiś by pojeździć regiem.  :( Przykładem są wczorajsze Szymanki (mniej więcej w południe) pewien dyżurny na m trzymał spawny zamknięte przy uwaga... 2 pociągach i statusie dostępny... Z resztą nie tylko on.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 07 Lipca 2018, 10:01:34
W rzeczywistosci to o pusczeniu pociagu przed czasem to dycyduje nie dyzurny a dyspozytor ktory ma  lepsza orientacje co sie dzieje na szlaku  ;) Wszystkim myslacym ze moga tu puszczac sklady przed czasem powiem ze te postoje nie biora sie ot tak tylko  jak pociag powiedzmy 1 jedzie z A do B i ma postoj to prawdopodobnie ten sam szlak na B jest zajety przez pociag 2 z C.Klepiecie zapytania o zgody za wczesnie lub przyjmujecie a potem  za chwile  jest problem jak ktos jest planowy. Do tego  nie wszyscy mechanicy trzymia sie rozkladowej co przy duzym ruchu powoduje problemy. Co do tego czatu na SWDR to wymaga poprawek i moze do leniwych tez wzorow zapowiedzi.Fakt  taki ze prawie nigdy nikt nie zglaszal przyjazdow a odjazdy to ja na TS  zglaszalem zawsze po otrzymaniu zgody teraz teorytycznie  masz podglad w  swdr czy odjechal planowo,wiec tez niby mozna podejrzec co nieznaczy ze miloby bylo taka informacje dostac. Co do spawnow to juz pisalem wielokrotnie kto niechce to zawsze znajdzie jakas wymowke zeby nie otworzyc.Potem mamy takie chore sytuacji ze MPE czy EIE startuja na  Bydgowie KArszynku Czy BLaszkach a nie Szymankach czy Parzeczewie do tego przeznaczonych... Jako tworca nowych Szymanek gwarantuje wam ze osoby ktore beda blokowac sie na jeszcze bardziej rozbudowanej wersje dla graczy ze beda trafiac na czarna liste. Niebedzie  tak ze na mapie  a ktorej bezdie szlo wedy jezdic jako SKM np trasa ok30km beda 2 sklady na krzyz.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 07 Lipca 2018, 10:07:50
I znowu inni użytkownicy będą dyktowac dyzurnym kiedy mają spawny otwierać. Nie byłeś na scenerii to nie wiesz jaka była tam sytuacja. Może stacja była już tak obłożona rozkladami że nawet nie byłoby sensu otwierać spawnow bo mechanik i tak by czekał półtorej godziny na odjazd?
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 07 Lipca 2018, 10:52:59
Dalej jest za mało scenerii i ponownie mamy pokaz symulacji PRZELOTÓWEK i scenerii nie nadających się do rozpoczynania i zakończenia składów. Wakacje ACH wakacje i nowa wersja przyprowadziła pełno MASZYNISTÓW i troli na dyżurkę jak zwykle mniej chętnych. Nawet jak nadeszły momenty że są wszystkie stacje obsadzone dalej nie byliśmy w stanie prowadzić ruchu z wielu powodów i dostęp do spawnów był trudny bo brak większej ilości stacji które by rozładowały ruch i dały możliwość wystawienia rj bez wyjazdów za 2 lata.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 07 Lipca 2018, 11:00:54
Nie, nie dyktuje tu nikt kiedy spawny trzeba otworzyć. Ale paranoją jest to, że 1,5 roku temu zapłaciłem (i inni użytkownicy) za supportera, a od jakiegoś czasu jeździć się nie da. Zaraz będzie, że to dobrowolne. No bo jest i wiem o tym. Kiedyś choć ze dwie stacje miały otwarty spawn i można było spokojnie wejść, dostać rozkład, poczekać na odjazd i wio. Sam swego czasu często dyżurowałem w Mikołowie i pomimo całej gamy rozkładów byłem w stanie co jakiś czas kogoś wpuścić, dać rj i odprawić. Teraz spore stacje typu Parzęczewo, Szymanki z X ilością spawnów bywają zamknięte hermetycznie (nie mówię o małych pokroju Karszynka, gdzie są 3 tory i spawn na jednych z nich. Tam może się zrobić ciasno faktycznie).
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: gravition w 07 Lipca 2018, 11:13:20
A czy jako dyżurny nadal trzeba siedzieć na TSie? jeśli nie to ja chętnie posiedzę na czymś większym
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 07 Lipca 2018, 11:27:50
https://td2.info.pl/pomoc-dorazna/swdr4-a-ts3/msg42448/#msg42448
Nie  :)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 07 Lipca 2018, 12:10:51
Proponował bym robić wszystkie warianty pulpitów jakie się da do każdej scenerii tak aby sceneria posiadała SPK i SCS oraz schematy w plikach. Z jednej strony SPK pozwala na dyżurowanie w parę osób i są osoby które uwielbiają tego typu sterowanie oraz dalej bym prosił tworzyć SCS nawet jak dana stacja nie ma lub nie powinna mieć bo to system łatwego sterowania i pomoże nowym lub jeszcze nie doświadczonym. Sam preferuje SCS bo SPK to dla mnie dalej jakaś nowinka której nie oswoiłem próbowałem ale poległem.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Renji20 w 07 Lipca 2018, 12:15:38
jeszcze niedawno potrafiło być po 40-50 pociągów i w takiej sytuacji  nie dziw się że wszystko po zamykane, co do aktualnej sytuacji  to zależy od sytuacji czy wpuszczać czy nie bo np. jak byłem jedyny dostępną stacją nie widziałem sensu otwierać się i wypuszczać ludzi po co żeby stali ,

Sytuacja przed kilkunasta minut u mnie na dyżurce wpuściłem kilka pociągów w tym kilka L-ek i zaczęło się: podawanie analizy bez wywołania, mogę rj, można w peron i pilnowanie bo miałem gagatków którzy pominą komendy urywamy na manewr na kozła jadą z wagonami  i zewowanie wiec sie nie dziw że czasami dr ograniczają ilość puszczanych bo na prawdę na głowę można dostać   
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Renji20 w 07 Lipca 2018, 13:09:34
po to masz kick zeby szybko ukrócic


Oj uwierz mi że ja się nie patyczkuje i gdy trzeba używam komendy kick -"najlepszy przyjaciel dr"
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 07 Lipca 2018, 17:26:16
wojak, 58 minut w przypadku pewnego rekordzisty? To jest p;rzypadek?
Ja nie mówię, że konkretnie ten Pan zapomniał. Problem ze spawnami będzie, bo jest mało stacji ogólnie dostępnych, a dużo maszynistów. Trzeba poczekać albo na spadek hype'u albo na nowe scenerie. Poza tym ciężko otworzyć spawny siedząc na posterunku odgałęźnym...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: shafter w 08 Lipca 2018, 02:47:36
Tak właśnie dbacie o swoje miejsce pracy jako dyżurni. Rozkłady wiszą i zapychają szlaki ...


(https://img.ttsk.ngo/images/2018/07/08/Screenshot-2018-07-08-02.45.08.md.png) (https://img.ttsk.ngo/image/0h6BF)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: _Marcin w 08 Lipca 2018, 10:40:42
Dlatego ja mam zasadę 5 minut na NK i rozkład usuwany, chyba że ktoś da jakieś oznaki życia żeby go nie kasować. A później się dziwcie, że rozkłady po 40 minut czekania, sorry ale matematyki się nie oszuka.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Renji20 w 08 Lipca 2018, 12:35:15
Dlatego ja mam zasadę 5 minut na NK i rozkład usuwany, chyba że ktoś da jakieś oznaki życia żeby go nie kasować. A później się dziwcie, że rozkłady po 40 minut czekania, sorry ale matematyki się nie oszuka.

Niektórzy tylko wyjdzie u usuwają rj nie zdążę nawet napisać nie usuwać
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 08 Lipca 2018, 13:40:13
Tylko ze na screenie to są dawno przeterminowane rozkłady. A może stacja końcowa nie zapisała przyjazdu?   ;) nie da sie stwierdzić po tym że to jest nieusuniety. Ale Neodokuran to serio za szybko usuwa. Bez urazy ;)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 08 Lipca 2018, 15:50:24
Dobrze by było, jakby rozkłady usuwały się same po 5-10 minutach od wyjścia mechanika. Ja tam usuwam sam, ale jak widać nie wszyscy praktykują.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 08 Lipca 2018, 16:06:55
Ja usuwam tylko jak wyjdzie na mojej scenerii. I w sumie dobrzy by było jakby każdy tak robił, by nie było że "ktoś usunął rj!"
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 08 Lipca 2018, 16:21:39
Dokładnie, jeśli skład znika u mnie, jeśli nie dostanę informacji, że awaria/trzeba respa to kasuję i odwołuję zapowiedzi. Natomiast jak jest na NK to może jechać offem, czekać gdzieś na zgodę na szlak. Wtedy jak widzę requesty (lub wejdzie do mnie na scenerię) to wiem, że gościa nie ma i nie jedzie na tym rj, który jest nieważny. W innych przypadkach nie tykam tego co nie jestem pewien.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Renji20 w 08 Lipca 2018, 18:45:23
Dokładnie, jeśli skład znika u mnie, jeśli nie dostanę informacji, że awaria/trzeba respa to kasuję i odwołuję zapowiedzi. Natomiast jak jest na NK to może jechać offem, czekać gdzieś na zgodę na szlak. Wtedy jak widzę requesty (lub wejdzie do mnie na scenerię) to wiem, że gościa nie ma i nie jedzie na tym rj, który jest nieważny. W innych przypadkach nie tykam tego co nie jestem pewien.

dokładnie a nie minie 5s ktoś usuwam mi rj i muszę takiej osobie która wróciła układać rj , często juz z dłużysz postojem
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: shafter w 08 Lipca 2018, 21:16:50
Nie ma czegoś takiego jak za wcześnie usunięty RJ.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: gravition w 15 Sierpnia 2018, 10:43:21
Mam pisać specjalne podanie, list motywacyjny, pismo do prezesa UTK, prezydenta i władimira putina, żeby ktoś łaskawie w końcu otwarł te spawny?
Tak myślę, ten przycisk "zapytaj o dołączenie" jest kompletnie bezużyteczny, można go spokojnie wywalić z symulatora....

(https://img.ttsk.ngo/images/2018/08/15/image05dc5140bee9079b.png)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Janosik303 w 15 Sierpnia 2018, 12:19:14
Mam pisać specjalne podanie, list motywacyjny, pismo do prezesa UTK, prezydenta i władimira putina, żeby ktoś łaskawie w końcu otwarł te spawny?
Tak myślę, ten przycisk "zapytaj o dołączenie" jest kompletnie bezużyteczny, można go spokojnie wywalić z symulatora....

(https://img.ttsk.ngo/images/2018/08/15/image05dc5140bee9079b.png)
Też to zauważylem. Teraz żeby ktoś otworzył spawna to musi być wielkie szczęście ale jak siadają Lki na większe scenerię to nic dziwnego że sobie z  np 3 pociągami nie radzą
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 15 Sierpnia 2018, 17:19:17
Mam pisać specjalne podanie, list motywacyjny, pismo do prezesa UTK, prezydenta i władimira putina, żeby ktoś łaskawie w końcu otwarł te spawny?
Tak myślę, ten przycisk "zapytaj o dołączenie" jest kompletnie bezużyteczny, można go spokojnie wywalić z symulatora....

(https://img.ttsk.ngo/images/2018/08/15/image05dc5140bee9079b.png)
Zgadzam się w 100%! Trzeba wywalić ten przycisk. Tylko mnie denerwują te powiadomienia że "xyz chce się dołączyć" ::) #bait
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Mav w 15 Sierpnia 2018, 17:43:56
Team Speak nie gryzie, więc zawsze można poprosić o spawna
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 16 Sierpnia 2018, 14:57:21
Chciałbym zwrócić uwagę dyżurnym na pare kwestii. Za każdym razem się z tym spotykam i nic się nie zmienia. Wiem że długie, ale PRZECZYTAJCIE! jak nie będziemy sobie utrudniać, będzie nam przyjemniej i mniej nerwowo  :)
1. Zawsze mówcie/piszcie nr pociągu. Samo "wolny" czy "zajęty" to za mało. Czasem były zapytania do kilku stacji, albo odpowiedz po paru minutach. Potem się trzeba zastanawiać o którego chodzi. Poprawna formułka to "szlak wolny dla pociągu [numer]" albo "stój pociąg [numer]". Podobna sprawa jak po 5min ktoś pisze "odwołany". A czasem już rj usunięty i trzeba robić śledztwo o który pociąg chodzi.
2. Jak tworzycie RJ to nie dawajcie go "na pałe". ZAWSZE sprawdzcie godzine odjazdu, zerknijcie czy nie ma po drodze 60min postoju, czy nie ma postojów na posterunkach odgałęźnych, i jeszcze w miare możliwości by kończył trase na czymś większym a nie w jakimś zgierzu czy innej mijance. To WY decydujecie jaki rj dacie, a nie generator. Wytłumaczenia typu " taki wyszedł" są równoznaczne z "miałem to w rzyci". Czasem się zdarza że nie ma szans ułożyć nic rozsądnego, alewtedy możecie poczekać aż przyjdzie nowa stacja, albo dać rj na 1 czy 2 stacje, wtedy zazwyczaj są lepsze czasy. I uwaga, bo czasem swdr zmienia czasy rozkładu po zatwierdzeniu go :/
3. Już raz na to narzekałem i ponawiam bo nic się nie zmieniło. Pytajcie o szlak max 5min przed planowanym odjazdem i to z ostatniej stacji pod waszym władaniem (dotyczy LCSów).
4. Powiązane z poprzednim, jak coś się dzieje z pociągiem, nie może ruszyć, to chociaż powiadomcie następną stacje że będzie opóźniony. Szlak jest "zaklepany" i zablokowany, pociąg nie jedzie i się korkuje. Blokady są dynamiczne, trzeba na to zwracać uwagę, bo blokuje nie tylko te 2 szlaki między tymi stacjami, ale czasem i pół serwera. A ganić będą tego co czeka na nieszczęsny pociąg przez 20 min, a w sumie nie może nic z tym zrobić  :-[
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 16 Sierpnia 2018, 16:01:21
Team Speak nie gryzie, więc zawsze można poprosić o spawna
Co jeszcze trzeba? List motywacyjny, dlaczego akurat ja mam wejść a nie ktoś inny? Jest komenda - olewają, wejdziesz na TS - też czasem nikt się nie odezwie. Kiedyś można było wejść przez wysłanie zapytania, ewentualnie ktoś akurat otwarł, a nie dopraszanie się na TS... I jeszcze jedno, chyba pokuszę się o zgłaszanie osobników autorom na czarną listę, którzy są dostępni i na Szymankach mają 4- 5 składów i o spawnach nie ma mowy. To samo Skrzynki - dostępny, 2/10 i można czekać...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Meril w 16 Sierpnia 2018, 16:06:40
Team Speak nie gryzie, więc zawsze można poprosić o spawna
Co jeszcze trzeba? List motywacyjny, dlaczego akurat ja mam wejść a nie ktoś inny? Jest komenda - olewają, wejdziesz na TS - też czasem nikt się nie odezwie. Kiedyś można było wejść przez wysłanie zapytania, ewentualnie ktoś akurat otwarł, a nie dopraszanie się na TS... I jeszcze jedno, chyba pokuszę się o zgłaszanie osobników autorom na czarną listę, którzy są dostępni i na Szymankach mają 4- 5 składów i o spawnach nie ma mowy. To samo Skrzynki - dostępny, 2/10 i można czekać...
Skrzynki akurat mają spawny w bardzo nieprzyjaznym miejscu, i wcale nie są dużym LCS. Są tam 2 stacje, jedna 3 tory główne, druga 4. Spawny bardzo zacieśniają tam sytuacje.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Orzeł w 16 Sierpnia 2018, 16:24:17
Proponował bym zrobić  aby wszystkie sceneria posiadała pulpity sterownicze  SPK i SCS a o spawna zawsze można poprosić na Team Speak.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: m4ssur w 16 Sierpnia 2018, 17:31:39
Team Speak nie gryzie, więc zawsze można poprosić o spawna
Co jeszcze trzeba? List motywacyjny, dlaczego akurat ja mam wejść a nie ktoś inny? Jest komenda - olewają, wejdziesz na TS - też czasem nikt się nie odezwie. Kiedyś można było wejść przez wysłanie zapytania, ewentualnie ktoś akurat otwarł, a nie dopraszanie się na TS... I jeszcze jedno, chyba pokuszę się o zgłaszanie osobników autorom na czarną listę, którzy są dostępni i na Szymankach mają 4- 5 składów i o spawnach nie ma mowy. To samo Skrzynki - dostępny, 2/10 i można czekać...
To nie wiem jak Ty to robisz, bo ja nigdy nie miałem sytuacji żeby żaden dyżurny mi nie otworzył spawna po zapytaniu na teamspeaku. Nie wiem czy to taki problem, wejsc na teamspeaka, i ewentualnie się dopytać o tego spawna? Dyżurny nie siedzi zazwyczaj, i nie pierdzi w stołek. Zgłaszanie osobników na czarna listę tez niezły pomysł, zwłaszcza na ogólnodostępnych sceneriach, gdzie wielu dyżurnych dopiero się uczy 8)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 16 Sierpnia 2018, 18:28:56
Tak jest, dopraszać się jaśnie państwa... Jakaś specjalna formułka potrzebna? Uczy? Ok, rozumiem. Nie będę tu wymieniał kto się tak zamyka, ale uwierz mi, oni dawno sie juz nauczyli co trzeba. Wy ciągle tylko o tym TSie. Chyba od czegoś jest przycisk co? Raczej nie dla ozdoby. Zrozum tych, którzy może nie chcą wchodzić...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: Molibden00 w 16 Sierpnia 2018, 18:52:30
Tak jest, dopraszać się jaśnie państwa... Jakaś specjalna formułka potrzebna? Uczy? Ok, rozumiem. Nie będę tu wymieniał kto się tak zamyka, ale uwierz mi, oni dawno sie juz nauczyli co trzeba. Wy ciągle tylko o tym TSie. Chyba od czegoś jest przycisk co? Raczej nie dla ozdoby. Zrozum tych, którzy może nie chcą wchodzić...
Proszenie o spawn na TSie ma taki plus, że DR otwiera spawny informując o tym maszynistę, który się spodziewa otwarcia i od razu wbija. Jak sobie klikasz przyciski to nie wiesz czy DR otworzy czy nie, a np. schodząc w dół prosząc inne stacje przed tobą wbije już się 5 L-ek.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: m4ssur w 16 Sierpnia 2018, 18:55:14
Tak jest, dopraszać się jaśnie państwa... Jakaś specjalna formułka potrzebna? Uczy? Ok, rozumiem. Nie będę tu wymieniał kto się tak zamyka, ale uwierz mi, oni dawno sie juz nauczyli co trzeba. Wy ciągle tylko o tym TSie. Chyba od czegoś jest przycisk co? Raczej nie dla ozdoby. Zrozum tych, którzy może nie chcą wchodzić...
No właśnie nie potrafię tego zrozumieć, nie wiem wstydzisz się czy jak? nawet nie trzeba mówić, wystarczy tam napisać na chacie, i gwarantuje - ktoś Ci otworzy. Myślę że jeszcze powinieneś na kolanach błagać, skoro chcesz być taki sarkastyczny i zabawny.
Pozdrawiam, i miłego wieczoru ;)
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 16 Sierpnia 2018, 19:12:45
Nie chodzi on mnie, ludzie myślcie choć trochę w życiu. Mówię ogólnie...
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 16 Sierpnia 2018, 19:27:09
To najwidoczniej developerzy się nie potrzebnie fatygowali z przyciskiem do requestu. A teraz do tych osób anty-L. Załóżmy że wy dopiero zaczynacie gre, ale macie L obok nicku i nikt was nie chce wpuścić na spawna. Chce wam się dalej grać? Mi by sie odechciało.
Tytuł: Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 16 Sierpnia 2018, 21:13:27
Ja tu nie widze gównoburzy...