Autor Wątek: Idea/Pomysł: Drodzy megamądrzy dyżurni!  (Przeczytany 33096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 994
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Kwietnia 2018, 21:25:37 »
Kacper, S2 na wyjazd ze stacji na wielu stacjach na Śląsku i w Zagłębiu świeci. W Zawierciu też jest to norma. I podejrzewam, że jest to normą na każdej stacji, gdzie postój planowy pociągu nie jest dłuższy niż 1 minuta. I tu pytanie do innego przedmówcy przytaczającego Ir-1: Ensifer, jak to się ma do owych przypadków?

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Kwietnia 2018, 09:42:07 »
W instruckjach PLK'i jest mała formułka: "Dopuszcza się odstępstwo od powyższego za zgodą:".
Greg mówimy o S2 na WJAZD dla osobowego :).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Hamil1948

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 1
  • Hamil1948 pracownik torowy
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Kwietnia 2018, 10:27:21 »
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

Kacper na Zawodziu regulamin dopuszcza taką ewentualność.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2018, 10:31:05 wysłana przez Hamil1948 »

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Kwietnia 2018, 11:03:19 »
Cytuj
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee że czekaj że jak? Jak maszynista ma w rozkładzie jazdy postój handlowy i przerżnie stację bo na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym pojawił się sygnał zezwalający na dalszą jazdę, to wina jest po stronie dyżurnego? Co to za pierdoły. Nie znacie się to nie odzywajcie się. Jak jest postój handlowy to majster ma zatrzymać pociąg i basta, jak nie zatrzyma to jest wypadek bez następstw i komisja powypadkowa.

Offline Aderian94

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 77
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System Głogów
    • Heaven Of System
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Kwietnia 2018, 12:52:45 »
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

Kacper na Zawodziu regulamin dopuszcza taką ewentualność.
ISEDR nie decyduje jaki sygnał poda się na semaforze. Za semaforem wyjazdowym jest szlak. Na wyjazdowym semaforze z reguły poda się S2 albo inny zezwalający sygnał na jazdę. Co zrobić, jeśli te urządzenia będą podawać sygnał zezwalający na wyjazd? Nie podawać sygnału w ogóle? Ma świecić S1? Dziwnie to napisałeś.
Na PKP PLK S.A. od października 2017
Heaven Of System

Offline Dulson

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 341
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • Dupson
    • Train Driver 2
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Kwietnia 2018, 13:41:01 »
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego. Kacper na Zawodziu regulamin dopuszcza taką ewentualność.
Cytuj
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee że czekaj że jak? Jak maszynista ma w rozkładzie jazdy postój handlowy i przerżnie stację bo na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym pojawił się sygnał zezwalający na dalszą jazdę, to wina jest po stronie dyżurnego? Co to za pierdoły. Nie znacie się to nie odzywajcie się. Jak jest postój handlowy to majster ma zatrzymać pociąg i basta, jak nie zatrzyma to jest wypadek bez następstw i komisja powypadkowa.
Wina będzie ewidentna mechanika, ponieważ on musi się zapoznać z rozkładem gdzie będzie miał wpisane "ph", no ale z drugiej strony, dyżurny wyświetla wjazdowy semafor i dopiero gdy pociąg "stanie"(w praktyce jak pociąg już dohamowywuje), wyświetla mu wyjazdowy dla pociągów które mają tzw. przelot z "ph". Więc gdyby ta.ka sytuacja miała miejsce że mechanik się nie zatrzymał na stacji gdzie miał się zatrzymać, a miał zaświecony przelot, czy jak wjeżdżał na stację to była wolna droga, to mechanikowi jak i dyżurnemu by się dostało, jemu za brak znajomości rozkładu, a dyżurnemu za nie przestrzeganie postanowień instrukcji.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2018, 13:51:20 wysłana przez Dulson »
01000100 01110101 01101100 01110011 01101111 01101110   |||   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   |||   Newag S.A.   |||   Dlaczego życie tak kruche jest... 1995-2020


guest738

  • Gość
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Kwietnia 2018, 14:45:18 »
Gdy ja dyżurowałem na jakiś stacjach (o ile układ torowy na to pozwalał), to nie podawałem dla osobówek wyjazdu, gdy ten nie zatrzymał się w peronach. Wiadomo, sytuacja ruchowa może spowodować, że i MPE i EIE nie pojadą bez zatrzymania, ale to inna bajka. Z racji, że mogły być różne wydarzenia, wolałem dla bezpieczeństwa osobowemu podać np. S5 na wjazdowym/drogowskazowym, niż wyjazd od razu, bo wtedy koleś w ogóle się nie zatrzymywał.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Kwietnia 2018, 15:33:59 »
Temat się trochę zmienił i można założyć temat oddzielny.

Nigdy nie podaje przelotów przez stacje lub przystanki które posiadają semafory bo takie miejsca nie mają wskaźnika informującego o zbliżającym się zatrzymaniu.
Przeloty podaje tylko pociągom które w danym miejscu i scenerii mają to mieć zapewniane i takie rzeczy są też opisane w temacie stacji.
Wiadomo z przelotami w tych czasach SWDR bywa różnie więc niestety czasami siła wyższa każe zatrzymać bo szlak zajęty.
Osobowe zawsze zatrzymuje semaforami i pilnuje aby się zatrzymał bądź zmniejszył prędkość wtedy podaję wyjazd i jak widzę że się nie zatrzymał komentarz lub RS a dla najbardziej trolujących za semaforem pilnuje kozła tory na krzywo tak samo dla uciekinierów bez zatrzymania przez stój pyk na bok koziołek crash.
Zatrzymujących czasami też pouczam o odstaniu chwili w celu udawanego zabierania pasażerów jak i zabawę drzwiami EZT bo daje im na to czas i nie popędzam.
Inna sytuacja z podaniem semafora SBL to zupełnie inna sprawa tam są oznaczone przystanki ale sprawdzam prędkości jadącego tam osobowego czy stanie.

Ale jak mi ktoś zatrzyma się i idzie z/w bez informacji wyprzedzonej np mówi dyżurnemu wcześniejszej aby przekazał albo mi jak tylko się wczyta to...
Podobnie z pociągiem który staje na szlaku i milczy zasypuje pytaniami jak nie odpowiada to papa jak nie wie co ma zrobić tłumacze bądź musi wyjść.
Pozdrawiam

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Kwietnia 2018, 15:43:09 »
Ensifer mylisz pojęcie Semafora SAMOCZYNNEGO i Semafora PÓŁSAMOCZYNNEGO z FUNKCJĄ przestawienia na działanie SAMOCZYNNE. Po za tym od zawsze to na MECHANIKU leżał obowiązek (no tak pamiętacie katastrofę kolejową z Paryża? Jakby próbował stanąć na przystanku po drodze to do niej by nie doszło ;)) zatrzymania i planowego odjazdu (kierpoć może se gwizdać to mechanik pilnuje rozkładu).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Hamil1948

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 1
  • Hamil1948 pracownik torowy
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Kwietnia 2018, 16:36:52 »
Cytuj
S2 na semaforze wyjazdowym przy planowanym postoju jest możliwe tylko gdy regulamin techniczny stacji dopuszcza taką możliwość. W innym przypadku w razie przejechania stacji wina leży po stronie dyżurnego.

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee że czekaj że jak? Jak maszynista ma w rozkładzie jazdy postój handlowy i przerżnie stację bo na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym pojawił się sygnał zezwalający na dalszą jazdę, to wina jest po stronie dyżurnego? Co to za pierdoły. Nie znacie się to nie odzywajcie się. Jak jest postój handlowy to majster ma zatrzymać pociąg i basta, jak nie zatrzyma to jest wypadek bez następstw i komisja powypadkowa.

W tamtym roku był taki przypadek. Maszynista przejechał stacje z postojem handlowym. Winę zrzucono na dyżurnego.

Offline Michal1983

  • Weteran
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 24
  • Michal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowyMichal1983 dróżnik przejazdowy
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Czerwca 2018, 14:39:05 »
Co dużo mówić. Wszystkie spawn'y pozamykane. Nie można w ogóle wejść do tej symulacji. Co smutniejsze nowa wersja niczego nie rozwiązała w tym względzie. Dziwne wymogi aby prosić po TS każdego dyżurnego. Na prawdę nie ma czego polecać.
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2018, 14:41:54 wysłana przez Michal1983 »

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Czerwca 2018, 14:43:23 »
Mniejmy nadzieję, że w nowym regulaminie pojawi się zapis o spawnach ;).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Czerwca 2018, 14:55:58 »
Siedziałem na Kcyni i nic z tego nie wynikało, ze 3 pociągi wyprawiłem w jakieś 2 godziny. Pisanie jednej rj po kilkanaście razy (czyli klika minut na jeden skład!), żeby znaleźć jakiś sensowny czas, bez godzinnych postojów, a start i tak znajdowało mi najwcześniej po 65ciu minutach. Co nam zieloni w odpowiedzi fundują? "Podziękuj kolegom dyżurnym za nierzetelność". Owszem, nie kasowane rozkłady dla składów, które nie jadą mocno dają nam po zadkach, ale czemu do jasnej panienki system jest nieodporny na takie coś? Czemu nie widzę czasu zajętości torów i nie mogę sam zdecydować o postojach? Widząc gdzie jest długa przewidywana zajętość wiedziałbym, że należy tego unikać, ale po co? Lepiej się dowiedzieć w momencie wystawienia rj, wtedy nie mogę zrobić z nim już nic ponad zaakceptowaniem lub wywaleniem do kosza. Na dwutorach na szczęście było sporo lepiej, niemniej jednak tego typu wybryki jak brak jakiegokolwiek nadzoru nad programem uważam za porażkę. Prosto jest zwalić winę na dyżurnego, który ma masę rzeczy na głowie i jeszcze dodatkową odpowiedzialność.

Offline Meril

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 309
  • Meril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezes
  • Banujcie wszystkich, Bóg pozna swoich.
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #43 dnia: 25 Czerwca 2018, 17:08:49 »
Drodzy Mechanicy, nikt wam nie wyłącza spawnów na złość. Większość scenerii to małe stacyjki, które raczej się nie nadają by się spawnować, szczególnie przy tak dużym ruchu jak teraz jest.  Jeszcze generator RJ jest "dość ubogi" i wymaga poprawek. Rozkłady podejrzanie są układane "za 65min odjazd" Podejrzewam że to coś generator wymyśla dziwnego. W skrócie: szlaki są zapchane kursującymi pociągami i już nie ma miejsca na nowe. Jak się robi miejsce, to spawn się otwiera.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Drodzy megamądrzy dyżurni!
« Odpowiedź #44 dnia: 25 Czerwca 2018, 17:58:32 »
No właśnie te 60+minutowe postoje, to nie błędy generatora, ale... A JAKŻE BY INACZEJ! NASZYCH PRZE-MEGA-SUPER MĄDRYCH DR! Niektórzy nie rozumieją, że jak się puszcza przed czasem, to blokujemy szlak dla pociągu, który powinien jechać teraz.... To nie ma związku z dużą ilością pociągów, tylko tym, co napisałem wyżej+brak obowiązku przebywania na TS dla DR. Utrudnia to komunikację baaaardzo, przez co tworzą się opóźnienia, co oczywiście przekłada się na inne pociągi... Co do spawnów. Na małych stacyjkach nie powinno być spawnów, ew. jakiś dla luzaka. Powinno powstać za to parę fajnych dużych LCSów, z duuuużą ilością spawnów. Ale... NIE. BO... (wymyślanie wymówki), bo NIE...
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.