Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Drodzy megamądrzy mechanicy  (Przeczytany 6143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Meril

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 309
  • Meril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezes
  • Banujcie wszystkich, Bóg pozna swoich.
Drodzy megamądrzy mechanicy
« dnia: 02 Września 2018, 00:06:31 »
Drodzy megamądrzy mechanicy!
Bardzo często spotykam się z nieznajomością jazdy manewrowej wśród maszynistów. Niestety nie tylko "eLki" to dotyczy  :-[ Powiem wam najważniejsze zasady bo widać niektórzy mają problem.
1. "Nie wiedziałem dokąd manewrować" - Do najbliższej tarczy manewrowej wskazującej Ms1 (niebieskie), albo do W5 (takie białe półkole za ostatnimi rozjazdami), albo do miejsca co wskazał dyżurny.
2. "Sorry nie widziałem tarczy" - więc wyjechał daleko na szlak  ::) Bez specjalnego pozwolenia od DR, manewrujący skład NIE MA PRAWA wyjechać poza stacje. Jak przejeżdżasz obok semafora wjazdowego w czasie manewrów, wiedz że zrypałeś i zasługujesz na rozkaz pisemny K  :P
3. "Pomyślałem że podjade do tarczy..." - Manewr bez zgody DR nie może się ruszać z miejsca, a tym bardziej przejeżdżać przez rozjazdy. Dopiero na komende "do mnie"/ "ode mnie" wolno się ruszyć. EDIT: oczywiscie jak nie ma tarczy manewrowej
4. "Mam opóźnienie śpieszyłem się" - Prędkość dozwolona w czasie manewrów to 25km/h! 40 km/h można, ALE tylko wtedy gdy manewr odbywa się na torze wolnym ORAZ DR wydał taką zgode. Dlaczego? Np dlatego że manewr może się odbywać na tor z kozłem, i z 40 można nie wyhamować. Dodatkowo zasada ograniczonego zaufania, nigdy nie wiesz czy DR dał dobrze zwrotki, więc powinno się obserwować latarnie przy rozjazdach czy nie wyprowadzą Cię na np tor bez prądu. Szczególnie przy przebiegach niezorganizowanych (czy jakoś tak).
5. Bez cytatu, bo wiąże się z wychodzeniem. Nawet jak popełniłeś błąd i DR na Ciebie krzyczy, nie wychodź w czasie oblotu jak zostawiłeś wagony na torze. Po wyjściu one zostają i na mniejszych stacjach, albo na torach głównych mogą spowodować sporo kłopotu  ::)
6. Też bez cytatu. Pamiętaj że DR to też człowiek i może się pomylić. Prawdziwa historia, Nacisnąłem na czacie zły nr i napisałem "[nie ten nr co miał być] manewr za semafor C skazujący stój". I dany osobnik ruszył i przejechał S1. ALE na semaforze E. Jaka powinna być jego reakcja? "Panie DR, ale ja stoje pod E", a nie jazda byle gdzie. Nawet tłumaczenie "ale prrzecież miałem jechać" jest złe, ponieważ dostał zgode na przejechanie innego semafora.
Myśle że to tyle na ten temat. Chciałbym by wszyscy to przeczytali, bo naprawde wysokie poziomy mechaników mają takie problemy  :-[
PS jeśli są jakieś błędy merytoryczne to prosze o korekte, moja styczność z koleją to tylko długie lata z TD2, więc mogę się mylić  :-[
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2018, 00:08:04 wysłana przez Meril »

Offline Dulson

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 341
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • Dupson
    • Train Driver 2
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Września 2018, 00:58:46 »
Co do tej Twojej piątki, bardzo wiele razy TESTOWAŁEM komendę "rmcar" i w połączeniu z edytorem SCS, nie sprawia ona żadnych problemów.
01000100 01110101 01101100 01110011 01101111 01101110   |||   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   |||   Newag S.A.   |||   Dlaczego życie tak kruche jest... 1995-2020


Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 755
  • Siła reputacji: 782
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Września 2018, 01:02:56 »
Bo jest różnica między normalnie zrobionymi izolacjami które są też dobrze i intuicyjnie połączone z SCS a rakowymi na siłę robionymi byle by przeszło sprawdzanie bo tak jest w instrukcji izolacje które utrudniają wyszukanie konkretnej izolacji konkretnego toru do usunięcia czegoś na danym torze.
Pozdrawiam

Offline Meril

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 309
  • Meril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezes
  • Banujcie wszystkich, Bóg pozna swoich.
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Września 2018, 01:03:37 »
Co do tej Twojej piątki, bardzo wiele razy TESTOWAŁEM komendę "rmcar" i w połączeniu z edytorem SCS, nie sprawia ona żadnych problemów.
A co jak nie ma izolacji na danym torze? Albo np Lewków co ma błędnie nazwane izolacje i trzeba by w edytor wchodzić by zobaczyć  ::) To najmniejszy problem co wymieniłem, ale też wkurza bo dodatkowa robota. ;)

Offline chinczyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 313
  • chinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezes
  • am Strand in Misdroy.
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Września 2018, 01:06:37 »
A przed manewrami powinno się zrobić próbę hamulca,powinno...
           jazdą* :p
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2018, 12:26:06 wysłana przez chinczyk »

Nic sie w tej Polsce nie zmieni, POPiS wiecznie żywy.
Od pięciu lat w symulatorze.

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Września 2018, 06:50:19 »
Przed manewrami? Chyba przed wyjazdem pociągu ze stacji początkowej...
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Września 2018, 06:54:57 »
Merli myślisz, że wiem pod jakim semaforem stoję? Ich widoczność jest koszmarna, kształty mi się rysują przed nosem, weź jeszcze odczytaj ze słupka nazwę...



Tam jest semafor, jakieś 150m (i tak stoję za blisko niego, czoło nieco za w4). Teraz wyobraź sobie, że będę hamował tak, by zatrzymać się w odległości 20m do słupka. Czyli albo się turlam 5 na godzinę i w ostatniej chwili po hamulcach, albo włączam trochę później hamulce i może się uda, a może wyrośnie mi 50m wcześniej przed nosem niż się spodziewam i przewalę.

DR jak się pomyli to nie dostaje plusa, skargi właściwie tylko w skrajnych przypadkach. Manewrując ze składem przed zamkniętą wykolejką można się nie wyratować nawet przy 20tu.


sz045 za każdym razem gdy dopinasz nowy pojazd na skład powinna być próba hamulca uproszczona przynajmniej, żeby mieć pewność, że od pierwszego do ostatniego pojazdu w składzie hamulce działają

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Września 2018, 07:30:56 »
Także po zmianie w składzie pociągu, ale przed manewrami?
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września 2018, 07:47:38 »
http://www.transportszynowy.pl/kolhamulcepenumatyczne.php

na samym dole strony, ale nie wiem ile w tym rzetelności, bo nie widzę odwołań do instrukcji, a babole im się zdarzały jak pomylenie Ms1 z Ms2

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2018, 08:45:19 »
Chłopie, ja wiem kiedy są robione poszczególne próby. Drugi post mi piszesz o tym, gdy ja tylko zwróciłem uwagę, że napisał o próbie przed ma-new-ra-mi. Tak ciężko to zrozumieć?
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 401
  • Siła reputacji: 664
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
  • WARS S.A. Oddział Północ
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Września 2018, 09:23:19 »
Co innego Próba Hamulca, a co innego Hamowanie Kontrolne.

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Września 2018, 09:45:42 »
Którego większość na dobrą sprawę nie robi. Raz może siedząc przy małym ruchu jak pociąg zaczynał u mnie to widziałem rozpęd do 60 i hamowanie, po czym dopiero do rozkładowej.
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 497
  • Siła reputacji: 688
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Września 2018, 10:24:47 »
Teraz podam pewną zasadę, drodzy megamądrzy dyżurni:
Kierownik manewrów powinien ustalić plan pracy manewrowej i zapoznać z nim drużynę trakcyjną oraz obsługę posterunków nastawczych.

Jeszcze jedna zasada:
Polecenia i informacje kierownika manewrów powinny być przekazywane w sposób zwięzły, zrozumiały i wyraźny, aby ich wykonanie nie nasuwało żadnych wątpliwości. W przypadku niejasności, na żądanie odbierającego polecenia lub informacje muszą być przez kierownika manewrów bezwzględnie powtórzone.

i jeszcze coś dla maszynistów:
Prowadzący pojazd powinien odmówić wykonania polecenia jeżeli nie był omówiony plan pracy manewrowej albo podany sygnał lub polecenia zostały wydane w sposób niezgodny z przepisami lub w sposób budzący wątpliwości.

Offline TowarowyPL

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Siła reputacji: 501
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
  • Majster z kontenerów
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Września 2018, 10:51:56 »
Edit : Taktyczna kropka
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Drodzy megamądrzy mechanicy
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Września 2018, 11:19:45 »
Uuuuu, robi się "prawdziwy" symulator. Jak w realnym życiu robicie wojnę między służbami, która jest szczególnie widoczna po każdym opóźnieniu, a tym bardziej wypadku :D