Wydaje mi się jednak, że już samo działanie par początkowy/końcowy byłoby sukcesem. A informacja o zwolnieniu końcowego po wjeździe pociągu do post. przyjmującego na posterunku wysyłającym to już by było prawie niebo.
Właśnie tak to kiedyś działało Dodatkowo, była opcja wyboru, czy blok końcowy ma się blokować sam po wjeździe pociągu (sam często zapominałem o blokowaniu ), czy mamy go zablokować własnoręcznie.
Teraz będzie to działało jeszcze lepiej, bo blokada na posterunku "wysyłającym" będzie się zwalniać od razu po wyjeździe poc z danej scenerii.
Właśnie po to żeby wykorzystać w pełni możliwości dynamicznego łączenia szlaków.
I nie ma to absolutnie żadnego związku z realizmem i nie powinno w ogóle się nazywać blokadą liniową.
Jeżeli chcemy się bawić w blokady liniowe, to należy gruntownie przemyśleć zasadę działania trybu multiplayer w tym SYMULATORZE zwłaszcza, że w regulaminie widnieje zapis "Train Driver 2 symuluje jazdę po terenie Polski".
Moim zdaniem, aby to miało sens, trzeba by ustawić sztywną siatkę połączeń z dostępnych map, ustalić, które scenerie będą robiły za początek i koniec - np. początkowa -> wrocław, końcowa -> gdańsk, i między nie powsadzać resztę przelotówek. Początkowa i końcowa musiałyby być zawsze obsadzone i głównie one wystawiałyby RJ, zaś reszta w miarę możliwości, przejazd przez nieobsadzone odbywałby się po offline. Teraz jest totalny miszmasz, jedziesz przez parzęczewo, mijasz jakiś pociąg jadący w przeciwną stronę, a na następnej scenerii np. wielichowie okazuje się, że mijasz jadący z przeciwka dokładnie ten sam pociąg... a potem na jeszcze następnej go kuźwa wyprzedzasz. A siedzenie jako dyżurny na takich szymankach to zapierdziel totalny, szukanie który pociąg na jaki szlak jedzie, pilnowanie tego wszystkiego, żeby to dobrze szło to jest kupa roboty i wymaga dużego skupienia, większego moim zdaniem niż na realnej nastawni, plus absurdalne sytuacje na podg, gdzie przyjmiesz planowy pociąg, który potem się okazuje musi czekać 30 minut na szlak bo jego stacja jest zawalona, a za nim robi się korek 10 innych pociągów jadących na inne scenerie mające wolne szlaki. Temat rzeka.