Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru  (Przeczytany 14320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Akano

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 111
  • Akano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #45 dnia: 11 Września 2018, 11:59:20 »
Niech to wróci bo burdel się robi jak nie ma DR na TS :)

Jakieś uzasadnienie swojej wypowiedzi? Ja nie zauważyłem bałaganu i problemu z zapowiadaniem/ogólną komunikacją.


Rysiek, jest takie że Maszyniści nie mają kontaktu z DR, często muszą spoglądać na klawiaturę by coś napisać, bo nie każdy musi umieć pisać nie spoglądając na nią i może się to skończyć tak że nie zauważy się Tarczy Ostrzegawczej i tym samym można nie wyhamować przed sygnałem S1/Sr1 - Stój ;) między innymi dlatego. Natomiast 2 kwestią jest to że jest też dzieciarnia która puszcza bindy i gada nie na temat i właśnie wtedy trzeba się przekrzykiwać by coś zapowiedzieć gdzie powinna być wtedy cisza. Argumenty masz już podane.
Technikum Kolejowe w Bydgoszczy - Technik Transportu Kolejowego.

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #46 dnia: 11 Września 2018, 12:05:43 »
Cytuj
Rysiek, jest takie że Maszyniści nie mają kontaktu z DR, często muszą spoglądać na klawiaturę by coś napisać, bo nie każdy musi umieć pisać nie spoglądając na nią i może się to skończyć tak że nie zauważy się Tarczy Ostrzegawczej i tym samym można nie wyhamować przed sygnałem S1/Sr1 - Stój



LOLZ.

To jak byś usiadł w realu za nastawnikiem to przejechanie S1 tłumaczyłbyś "bo ja musiałem patrzeć jaką pozycję nastawnika wrzucam i nie widziałem tarczy ostrzegawczej"?

Offline Akano

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 111
  • Akano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #47 dnia: 11 Września 2018, 13:15:36 »
Cytuj
Rysiek, jest takie że Maszyniści nie mają kontaktu z DR, często muszą spoglądać na klawiaturę by coś napisać, bo nie każdy musi umieć pisać nie spoglądając na nią i może się to skończyć tak że nie zauważy się Tarczy Ostrzegawczej i tym samym można nie wyhamować przed sygnałem S1/Sr1 - Stój



LOLZ.

To jak byś usiadł w realu za nastawnikiem to przejechanie S1 tłumaczyłbyś "bo ja musiałem patrzeć jaką pozycję nastawnika wrzucam i nie widziałem tarczy ostrzegawczej"?

Nie, ale denerwujące jest patrzenie na szlak, i na czat... w realu masz formę komunikacji głosową (radiotelefoniczną) czy pisemną?? nie chodzi mi o Rozkazy.
Technikum Kolejowe w Bydgoszczy - Technik Transportu Kolejowego.

Offline KomandosKamil

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 75
  • Siła reputacji: 119
  • KomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezes
  • Przyszły Maszynista
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #48 dnia: 11 Września 2018, 13:23:32 »
Jak macie coś do powiedzenia to argumenty a nie "Bo tak"

Offline Aderian94

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 78
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System Głogów
    • Heaven Of System
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Września 2018, 13:42:12 »
Odbiegliście trochę od tematu.

Z tego co pamiętam założenia to ma być tak że jak pociąg opuści twój szlak to tobie się blokada zwolni (przy dynamicznym łączeniu), a sceneria do której wysłałeś będzie miała zwolnienie dopiero jak minie wjazdowy. Przy powiązaniu tego z SPK / SCS,Mechaniczne - w późniejszym czasie/ skończy się wysyłanie pociągów na przysłowiową "pałe" bo byś musiał wypuścić na S lub Sz. W planach jest też rejestrowanie użytych Sz na danych sceneriach przez konkretne osoby.

Polecam nie krytykować czegoś co jeszcze nie jest wprowadzone i nie wiecie jak to będzie działać.
Czy jest brane pod uwagę rozerwanie pociągu na szlaku? Czy tego w TD2 nie będzie?
Na PKP PLK S.A. od października 2017
Heaven Of System

Offline TowarowyPL

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Siła reputacji: 501
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
  • Majster z kontenerów
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #50 dnia: 11 Września 2018, 14:04:52 »
No to i ja dorzuce moje 3 grosze . Osobiście dla mnie TS powinien być albo powinna być założona specjalna strefa tylko i wyłącznie dla DR tak by mechanicy nie mieli dostępu (Dla mechaników zawsze można by było stworzyć osobna strefę ) .Ale skoro już tak zapieracie się rękami nogami i wszystkim co sie da to można wprowadzić opcjonalnie centralke  ::)
Pozdrawiam
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #51 dnia: 11 Września 2018, 14:14:55 »
Wydaje mi się jednak, że już samo działanie par początkowy/końcowy byłoby sukcesem. A informacja o zwolnieniu końcowego po wjeździe pociągu do post. przyjmującego na posterunku wysyłającym to już by było prawie niebo. ;)
Właśnie tak to kiedyś działało :) Dodatkowo, była opcja wyboru, czy blok końcowy ma się blokować sam po wjeździe pociągu (sam często zapominałem o blokowaniu :) ), czy mamy go zablokować własnoręcznie.

Teraz będzie to działało jeszcze lepiej, bo blokada na posterunku "wysyłającym" będzie się zwalniać od razu po wyjeździe poc z danej scenerii.

Właśnie po to żeby wykorzystać w pełni możliwości dynamicznego łączenia szlaków.

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #52 dnia: 11 Września 2018, 14:29:37 »
Wydaje mi się jednak, że już samo działanie par początkowy/końcowy byłoby sukcesem. A informacja o zwolnieniu końcowego po wjeździe pociągu do post. przyjmującego na posterunku wysyłającym to już by było prawie niebo. ;)
Właśnie tak to kiedyś działało :) Dodatkowo, była opcja wyboru, czy blok końcowy ma się blokować sam po wjeździe pociągu (sam często zapominałem o blokowaniu :) ), czy mamy go zablokować własnoręcznie.

Teraz będzie to działało jeszcze lepiej, bo blokada na posterunku "wysyłającym" będzie się zwalniać od razu po wyjeździe poc z danej scenerii.

Właśnie po to żeby wykorzystać w pełni możliwości dynamicznego łączenia szlaków.

I nie ma to absolutnie żadnego związku z realizmem i nie powinno w ogóle się nazywać blokadą liniową.
Jeżeli chcemy się bawić w blokady liniowe, to należy gruntownie przemyśleć zasadę działania trybu multiplayer w tym SYMULATORZE zwłaszcza, że w regulaminie widnieje zapis "Train Driver 2 symuluje jazdę po terenie Polski".
Moim zdaniem, aby to miało sens, trzeba by ustawić sztywną siatkę połączeń z dostępnych map, ustalić, które scenerie będą robiły za początek i koniec - np. początkowa -> wrocław, końcowa -> gdańsk, i między nie powsadzać resztę przelotówek. Początkowa i końcowa musiałyby być zawsze obsadzone i głównie one wystawiałyby RJ, zaś reszta w miarę możliwości, przejazd przez nieobsadzone odbywałby się po offline.  Teraz jest totalny miszmasz, jedziesz przez parzęczewo, mijasz jakiś pociąg jadący w przeciwną stronę, a na następnej scenerii np. wielichowie okazuje się, że mijasz jadący z przeciwka dokładnie ten sam pociąg... a potem na jeszcze następnej go kuźwa wyprzedzasz. A siedzenie jako dyżurny na takich szymankach to zapierdziel totalny, szukanie który pociąg na jaki szlak jedzie, pilnowanie tego wszystkiego, żeby to dobrze szło to jest kupa roboty i wymaga dużego skupienia, większego moim zdaniem niż na realnej nastawni, plus absurdalne sytuacje na podg, gdzie przyjmiesz planowy pociąg, który potem się okazuje musi czekać 30 minut na szlak bo jego stacja jest zawalona, a za nim robi się korek 10 innych pociągów jadących na inne scenerie mające wolne szlaki. Temat rzeka.

Offline Maszynista626

  • Weteran
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 5
  • Maszynista626 pracownik torowy
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #53 dnia: 11 Września 2018, 15:05:41 »
Zamiast kłócić się o taką bzdurę jaką w obecnej chwili jest TS ze spamerami na czele, lepiej pomyśleć o jakimś trybie spectators który pozwalał by dołączyć do danej scenerii. Nie trzeba by było się godzinami wpatrywać sie w ekran oczekiwania na spawn. I dopiero w scenerii można było by oczekiwać. Milej oczekiwać  obserwując innych niż tabele.

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #54 dnia: 11 Września 2018, 15:14:05 »
Wydaje mi się jednak, że już samo działanie par początkowy/końcowy byłoby sukcesem. A informacja o zwolnieniu końcowego po wjeździe pociągu do post. przyjmującego na posterunku wysyłającym to już by było prawie niebo. ;)
Właśnie tak to kiedyś działało :) Dodatkowo, była opcja wyboru, czy blok końcowy ma się blokować sam po wjeździe pociągu (sam często zapominałem o blokowaniu :) ), czy mamy go zablokować własnoręcznie.

Teraz będzie to działało jeszcze lepiej, bo blokada na posterunku "wysyłającym" będzie się zwalniać od razu po wyjeździe poc z danej scenerii.

Właśnie po to żeby wykorzystać w pełni możliwości dynamicznego łączenia szlaków.

I nie ma to absolutnie żadnego związku z realizmem i nie powinno w ogóle się nazywać blokadą liniową.
Jeżeli chcemy się bawić w blokady liniowe, to należy gruntownie przemyśleć zasadę działania trybu multiplayer w tym SYMULATORZE zwłaszcza, że w regulaminie widnieje zapis "Train Driver 2 symuluje jazdę po terenie Polski".
Moim zdaniem, aby to miało sens, trzeba by ustawić sztywną siatkę połączeń z dostępnych map, ustalić, które scenerie będą robiły za początek i koniec - np. początkowa -> wrocław, końcowa -> gdańsk, i między nie powsadzać resztę przelotówek. Początkowa i końcowa musiałyby być zawsze obsadzone i głównie one wystawiałyby RJ, zaś reszta w miarę możliwości, przejazd przez nieobsadzone odbywałby się po offline.  Teraz jest totalny miszmasz, jedziesz przez parzęczewo, mijasz jakiś pociąg jadący w przeciwną stronę, a na następnej scenerii np. wielichowie okazuje się, że mijasz jadący z przeciwka dokładnie ten sam pociąg... a potem na jeszcze następnej go kuźwa wyprzedzasz. A siedzenie jako dyżurny na takich szymankach to zapierdziel totalny, szukanie który pociąg na jaki szlak jedzie, pilnowanie tego wszystkiego, żeby to dobrze szło to jest kupa roboty i wymaga dużego skupienia, większego moim zdaniem niż na realnej nastawni, plus absurdalne sytuacje na podg, gdzie przyjmiesz planowy pociąg, który potem się okazuje musi czekać 30 minut na szlak bo jego stacja jest zawalona, a za nim robi się korek 10 innych pociągów jadących na inne scenerie mające wolne szlaki. Temat rzeka.

Ale bierzesz pod uwagę, z w układzie sztywnym korkuje sie jedna stacja i cały symek staje ??

Offline Ra

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 13
  • Ra dróżnik obchodowyRa dróżnik obchodowy
    • Rainsted – scenerie realistyczne
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #55 dnia: 11 Września 2018, 15:26:15 »
Nie chcę się specjalnie wtrącać, bo i tak nie mam czasu by cokolwiek móc poprawić, natomiast moim zdaniem koncepcja dynamicznych stacji z dynamicznymi rozkładami jest postawiona na głowie. Stacje (w sensie stanu semaforów, rozjazdów i pozycji pociągów) powinny być trzymane stale na serwerze, do którego logowaliby się dyżurni jako obsługa oraz maszyniści z pociągami. W razie utraty łączności z żywym dyżurnym stacja powinna przechodzić w tryb automatycznej (uproszczonej) obsługi pociągów (np. po 5 minutach) i umożliwiać przyjęcie nowego dyżurnego. Rozkłady dla pociągów osobowych powinny być zrobione na stałe, być może jakieś stałe dla części towarowych, poza tym "sloty" dla towarowych incydentalnych pomiędzy osobowymi (i tylko te by miały generowane rozkłady). W razie utraty łączności z żywym maszynistą pociąg powinien dalej jechać samodzielnie wg rozkładu, ewentualnie być do przejęcia przez nowego maszynistę na najbliższej stacji. Powinien być też "etat" dyspozytora (mistrza gry), który by miał magiczne uprawnienia do robienia porządku ze stacjami i pociągami, które "pójdą w krzaki", a także przydzielania zadań (stacji i pociągów) użytkownikom, w tym wyrzucania trolli...

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #56 dnia: 11 Września 2018, 15:27:01 »
Ale bierzesz pod uwagę, z w układzie sztywnym korkuje sie jedna stacja i cały symek staje ??

...i, jak już ktoś pisał, siedzący "po drodze" na przelotówkach nudzą się jak mopsy.

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 193
  • Siła reputacji: 607
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
Odp: Obowiązek przebywania na TS3 podczas dyżuru
« Odpowiedź #57 dnia: 11 Września 2018, 16:49:24 »
Coś mi umknęło odnośnie blokad. Pomijam, już to, że w SWDR matka to było bardziej realne, bo poc. XXXX miał wystawiony RJ, a więc czas przejazdu był liczony od stacji A do post. B i dopiero po przejściu sygnałowego miejsca w stacji B zwalniała się blokada liniowa, to teraz blokada w ogóle nie będzie połączona z realnością RJ. W zasadzie to ona dot. będzie tylko bytności poc. wychodzącego ze scenerii. Zwolni się samoczynnie, po jego wyjściu. A co zwolni blokadę na scenerii, na którą wchodzi poc., skoro na stacji wyjściowej już się zwolniła. Jeżeli msc. sygnałowe, to w takim razie będą musiały być powtarzacze zajętości blokad na innych stacjach, bo teoretycznie - poc. wyszedł z naszej scenerii i mam skład do innej scenerii. Skąd będę wiedział, że tam szlak jest zajęty, skoro okienko bloku początkowego będę miał białe lub wygaszoną odpowiednią szczelinę?