Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: szatan w 22 Maja 2020, 04:43:39

Tytuł: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: szatan w 22 Maja 2020, 04:43:39
Witam serdecznie.  Ja mam taką propozycję dla twórców scenerii, a zarazem pytanie: Czy jest możliwe aby wprowadzić porę dnia i nocy w adekwatnych porach podczas symulacji w trybie wieloosobowym (online) ?
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: wrocseba87 w 22 Maja 2020, 06:42:00
juz ten pomysl byl omawiany i jest wziety pod uwage niewiem czy czasem nie trwaja nad tym prace
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: NieAktywny w 22 Maja 2020, 08:44:08
Ten pomysł pojawił się na GitLabie. Ale żeby takie coś wprowadzić trzeba przygotować wiele obiektów, nowych funkcji itd.
Podrzucę kilka linków na temat cyklu dnia i nocy:
https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/116
https://td2.info.pl/ogloszenia/pomoc-przy-naprawie-istniejacych-modeli/
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: MINO w 22 Maja 2020, 10:56:46
Może i racja, ale potem zacznie się narzekanie, że ciemno jest za każdym razem jak się gra (bo większość osób gra wieczorem) i nawet screena ładnego się nie da cyknąć, może lepiej wprowadzić funkcję, żeby można było wybrać sobie jasność/ciemność adekwatną do jakiejś innej godziny niż obecnie jest w symulatorze?  :)   ;)
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: Kvardek w 22 Maja 2020, 10:58:43
Ba, nawet da się zrobić "noc" w symulatorze za pomocą postprocessingu :)
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: Leniusz w 22 Maja 2020, 11:30:25
Może i racja, ale potem zacznie się narzekanie, że ciemno jest za każdym razem jak się gra (bo większość osób gra wieczorem) i nawet screena ładnego się nie da cyknąć, może lepiej wprowadzić funkcję, żeby można było wybrać sobie jasność/ciemność adekwatną do jakiejś innej godziny niż obecnie jest w symulatorze?  :)   ;)

Skoro jest to symulator, to wszyscy gracze powinni mieć zsynchronizowaną pogodę jak i porę dnia.
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Lodz w 22 Maja 2020, 13:47:44
Jednak opcja wyboru była by dobrym rozwiązaniem.
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: szatan w 22 Maja 2020, 21:42:02
Moi drodzy, ja uważam, że to na prawdę doda smaczku i odzwierciedlenia jeszcze więcej rzeczywistości. Ja na tym się nie znam i gdybym tylko mógł , to pomógłbym w tym przedsięwzięciu pomóc, ale nie jestem w tym dobry - ewentualnie mogę coś pomóc w tworzeniu dźwięków pod kątem nagrywania zapowiedzi pociągów itd , gdyż tam jakieś narzędzia posiadam, a oprócz tego jestem muzykiem ... kiedyś współpracowałem z kolegą @Tomaszek_Łódź na forum EU07, ale to w sumie nie ważne. Panowie i Panie - po prostu byłoby jeszcze bardziej realnie. To tylko taka cicha moja prośba. Serdecznie pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 22 Maja 2020, 21:46:39
Trwają prace nad DLS. Zgasić światło i wywalić się [WYMODEROWANO] każdy umie. Wyłącz monitor i masz symulator nocy na nasze bieżące możliwości. Poszukaj ticketa na GitLab, dowiesz się co w temacie się dzieje. Fizyka światła jest niezbędna do trybu nocnego. Oprócz estetyki, jak układanie się cieni i poświaty padającej ze słabszych źródeł światła jest też sprawa kluczowej funkcjonalności obiektów takich jak reflektory, latarnie, sygnalizatory. No chyba, że chcemy symulator prowadzenia pociągu przez niewidomego.

Język użytkowniku, język //Coyotek
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: szatan w 22 Maja 2020, 22:06:55
Wiesz kolego z całym szacunkiem proszę Ciebie o jedno: Zgaś emocje, a pisz sensownie, gdyż to co napisałeś, to nić dobrego nie wprowadziło do tematu.
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 22 Maja 2020, 23:59:30
Wprowadzenie systemu dzień/noc wymaga wymiany praktycznie wszystkich modeli. Bardzo chcielibyśmy wprowadzić taki system, ale ilość pracy potrzebnej do dostosowania istniejących obiektów wymagałaby sztabu modelarzy. Więc na razie pozostaje w planach.
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: szatan w 23 Maja 2020, 12:07:05
@xoorbes - rozumiem i dziękuję za konkretną odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.
Tytuł: Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 23 Maja 2020, 14:31:10
Również. Temat ( kolejny ) wyczerpany. Kłódeczka.