Autor Wątek: Idea/Pomysł: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.  (Przeczytany 3022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szatan

  • Weteran
  • Wiadomości: 56
  • Siła reputacji: 133
  • szatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezes
Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« dnia: 22 Maja 2020, 04:43:39 »
Witam serdecznie.  Ja mam taką propozycję dla twórców scenerii, a zarazem pytanie: Czy jest możliwe aby wprowadzić porę dnia i nocy w adekwatnych porach podczas symulacji w trybie wieloosobowym (online) ?

Offline wrocseba87

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 1758
  • wrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezes
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maja 2020, 06:42:00 »
juz ten pomysl byl omawiany i jest wziety pod uwage niewiem czy czasem nie trwaja nad tym prace

Offline NieAktywny

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 155
  • NieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezes
  • Życie jest jak trytytka - tego nie cofniesz.
    • Kanał YouTube
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maja 2020, 08:44:08 »
Ten pomysł pojawił się na GitLabie. Ale żeby takie coś wprowadzić trzeba przygotować wiele obiektów, nowych funkcji itd.
Podrzucę kilka linków na temat cyklu dnia i nocy:
https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/116
https://td2.info.pl/ogloszenia/pomoc-przy-naprawie-istniejacych-modeli/

Offline MINO

  • User
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Siła reputacji: 273
  • MINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezes
  • 25896 gotów do odjazdu!
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maja 2020, 10:56:46 »
Może i racja, ale potem zacznie się narzekanie, że ciemno jest za każdym razem jak się gra (bo większość osób gra wieczorem) i nawet screena ładnego się nie da cyknąć, może lepiej wprowadzić funkcję, żeby można było wybrać sobie jasność/ciemność adekwatną do jakiejś innej godziny niż obecnie jest w symulatorze?  :)   ;)

Offline Kvardek

  • Sponsor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Siła reputacji: 233
  • Kvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezes
  • Wolność ma zapach acetylenu
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Maja 2020, 10:58:43 »
Ba, nawet da się zrobić "noc" w symulatorze za pomocą postprocessingu :)

Offline Leniusz

  • User
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 35
  • Leniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrz
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Maja 2020, 11:30:25 »
Może i racja, ale potem zacznie się narzekanie, że ciemno jest za każdym razem jak się gra (bo większość osób gra wieczorem) i nawet screena ładnego się nie da cyknąć, może lepiej wprowadzić funkcję, żeby można było wybrać sobie jasność/ciemność adekwatną do jakiejś innej godziny niż obecnie jest w symulatorze?  :)   ;)

Skoro jest to symulator, to wszyscy gracze powinni mieć zsynchronizowaną pogodę jak i porę dnia.

Offline Tomaszek_Lodz

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 561
  • Siła reputacji: 342
  • Tomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezes
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Maja 2020, 13:47:44 »
Jednak opcja wyboru była by dobrym rozwiązaniem.

Offline szatan

  • Weteran
  • Wiadomości: 56
  • Siła reputacji: 133
  • szatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezes
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Maja 2020, 21:42:02 »
Moi drodzy, ja uważam, że to na prawdę doda smaczku i odzwierciedlenia jeszcze więcej rzeczywistości. Ja na tym się nie znam i gdybym tylko mógł , to pomógłbym w tym przedsięwzięciu pomóc, ale nie jestem w tym dobry - ewentualnie mogę coś pomóc w tworzeniu dźwięków pod kątem nagrywania zapowiedzi pociągów itd , gdyż tam jakieś narzędzia posiadam, a oprócz tego jestem muzykiem ... kiedyś współpracowałem z kolegą @Tomaszek_Łódź na forum EU07, ale to w sumie nie ważne. Panowie i Panie - po prostu byłoby jeszcze bardziej realnie. To tylko taka cicha moja prośba. Serdecznie pozdrawiam.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Maja 2020, 21:46:39 »
Trwają prace nad DLS. Zgasić światło i wywalić się [WYMODEROWANO] każdy umie. Wyłącz monitor i masz symulator nocy na nasze bieżące możliwości. Poszukaj ticketa na GitLab, dowiesz się co w temacie się dzieje. Fizyka światła jest niezbędna do trybu nocnego. Oprócz estetyki, jak układanie się cieni i poświaty padającej ze słabszych źródeł światła jest też sprawa kluczowej funkcjonalności obiektów takich jak reflektory, latarnie, sygnalizatory. No chyba, że chcemy symulator prowadzenia pociągu przez niewidomego.

Język użytkowniku, język //Coyotek
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2020, 15:35:09 wysłana przez Coyotek »

Offline szatan

  • Weteran
  • Wiadomości: 56
  • Siła reputacji: 133
  • szatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezes
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Maja 2020, 22:06:55 »
Wiesz kolego z całym szacunkiem proszę Ciebie o jedno: Zgaś emocje, a pisz sensownie, gdyż to co napisałeś, to nić dobrego nie wprowadziło do tematu.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Maja 2020, 23:59:30 »
Wprowadzenie systemu dzień/noc wymaga wymiany praktycznie wszystkich modeli. Bardzo chcielibyśmy wprowadzić taki system, ale ilość pracy potrzebnej do dostosowania istniejących obiektów wymagałaby sztabu modelarzy. Więc na razie pozostaje w planach.

Offline szatan

  • Weteran
  • Wiadomości: 56
  • Siła reputacji: 133
  • szatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezesszatan prezes
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Maja 2020, 12:07:05 »
@xoorbes - rozumiem i dziękuję za konkretną odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Dzień i Noc w symulatorze TD2 - tryb wieloosobowy.
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Maja 2020, 14:31:10 »
Również. Temat ( kolejny ) wyczerpany. Kłódeczka.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.