Autor Wątek: Issue/Problem: EN57 ruszanie i hamowanie  (Przeczytany 5373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LeninPL

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 26
  • LeninPL nastawniczyLeninPL nastawniczyLeninPL nastawniczyLeninPL nastawniczyLeninPL nastawniczy
EN57 ruszanie i hamowanie
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 09:52:09 »
Witam, jestem świeżutkim graczem Train Drivera. Przed rozpoczęciem gry czytałem oficjalne poradniki na temat pociągów i sygnałów. Obecnie jestem na etapie zdobywania umiejętności na trybie dla jednego gracza. I o ile SM42 jakoś daję radę o tyle EN57 mam problem z hamulcem. Jak zaczynam jazdę kibelkiem to po ustawieniu jazdy w przód (profesjonalna nomenklatura sprawia mi problem, ciągle staram się zapamiętać jak najwięcej rzeczy z tych poradników) tak od razu to jedzie normalnie po ustawieniu hamulców na ,,N" i już. Potem kiedy trzeba hamować to też jest normalnie, trzymam hamulec to hamuje, puszczam to przestaje. Natomiast kiedy przed odjazdem włączę światła, otworzę i zamknę drzwi to pociąg przy tej samej procedurze ruszania co wcześniej nie rusza. Dopiero kiedy najpierw ustawię przepustnicę i wtedy przytrzymam myszką hamulec na ,,R" to pociąg rusza. Lecz potem, gdy muszę trochę zwolnić to wystarczy, że lekko wcisnę hamulec to cały pociąg hamuje do zera, jak po F7. Ktoś mi może to wytłumaczyć? Pewnie popełniam jakiś idiotyczny błąd ale nie jestem w stanie go wykryć. Jeżeli można też to nie pogardziłbym garścią porad na start  ;)

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 885
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: EN57 ruszanie i hamowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Kwietnia 2020, 10:07:13 »
Celem zdobycia informacji na start polecam zgłosić się do członków zespołu trenerskiego:
Babisz_fajny
Eryk901
Wrocseba87
Frugo4321
Pepsi2026.
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline deemixx

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 473
  • deemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezes
Odp: EN57 ruszanie i hamowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Kwietnia 2020, 10:34:58 »
Zapraszam do rozmowy na TeamSpeak3
Tam zawsze jest grupa trenerska, ktora pomoze Tobie w opanowaniu podstawoych informacji dotyczacych prowadzenia skladu pociagu

Dane do serwera:
ts.td2.info.pl:9994

Polska to jedyny kraj, w którym kierowcy myślą, że gdy pociąg zwalnia przed przejazdem - to oni mają pierwszeństwo

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: EN57 ruszanie i hamowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Kwietnia 2020, 12:01:57 »
Hamulec w en57 działa na innej zasadzie. Położeniu jazda hamulec utrzymuje zadaną siłę hamowania. W położeniu luzowanie hamowania elektropneumatycznego, hamulce zmniejsza siłę hamowania, a w położeniu hamowania elektro pneumatycznego hamulec zwiększa siłę hamowania. Więcej np na wikipedi: https://pl.wikipedia.org/wiki/Oerlikon_FVel6

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: EN57 ruszanie i hamowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Kwietnia 2020, 13:08:32 »
Hamowania EN-57 naucz się na zasadzie analogii z odkręcaniem kranu z wodą :)

Na pozycji JAZDA woda nie wpływa od naczynia i jest ono puste.

Kiedy pociągniesz kran na pozycję hamowania - do siebie - odkręcasz wodę i napełnia ona naczynie do momentu, aż jej nie zakręcisz - przez co pojazd hamuje do zera.

Jeśli chcesz "nalać" tylko trochę wody do naczynia, czyli hamować delikatnie - odkręć kran na chwilkę - czyli ustaw pozycję hamowanie na krótki czas, po czym wróć do pozycji jazda.

A aby odhamować - wybierz pozycję luzowanie - tutaj woda ucieka z naczynia podczas gdy trzymasz kran na tej pozycji - jest ona niestabilna.

A dlaczego na pozycji hamowania kran hamulca pozostaje, a z pozycji luzowani wraca?
Między innymi ze względów bezpieczeństwa - wyobraź sobie, że chcesz wdrożyć hamowanie i ewakuować się z kabiny - wystarczy że zmienisz pozycję kranu hamulca - i już.
Z kolei luzowanie to proces, który musi przebiegać w sposób kontrolowany - dlatego wymaga się "trzymania" ręki na kranie hamulca.

Wiem, że powyższy opis to duże uogólnienie, nie do końca zgodne z kolejowymi zasadami i logiką, ale dla początkującego to dobra analogia :)

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1570
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: EN57 ruszanie i hamowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwietnia 2020, 19:23:21 »
Kolega się♪ już do mnie odezwał, lecz niespecjalnie chciał mi podać termin swojej dostepności.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.