0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
(...)Lokomotywa ośmiosilnikowa - dwuczłonowa (np. serii ET41)W lokomotywach ośmiosilnikowych sytuacja wygląda dokładnie tak jak w czterosilnikowych tylko z ukrotnieniem na drugi człon, gdyż obydwa człony posiadają po cztery silniki trakcyjne.Nastawnik jazdy lokomotyw ośmiosilnikowych (Bo'Bo'+ Bo'Bo') ma w sumie 43 pozycje w tym dwie bezoporowe (28 i 43) a pozostałe oporowe.Wyjątkiem są lokomotywy serii ET40Posiadają one inny od pozostałych podział pozycji nastawnika jazdy. Pierwsza pozycja zwana X - to pozycja bezprądowa, druga pozycja to pierwsza pozycja oporowa. 26 pozycja to pozycja szeregowa bezoporowa, a 38 to pozycja równoległa bezoporowa. Kolejne 5 pozycji to bocznikowanie (w innych lokomotywach do bocznikowania służy dźwignia umieszczona obok wału nastawnika jazdy).(...)Lokomotywa sześciosilnikowa (np. serii ET22):W takiej lokomotywie występują trzy, a nie dwa jak wcześniej połączenia grup silników:- połączenie szeregowe - 3 grupy silników w każdej po dwa silniki połączone szeregowo i grupy połączone ze sobą szeregowo.Pozycja bezoporowa połączenia szeregowego jest na 21 pozycji nastawnika jazdy.- połączenie szeregowo-równoległe - (nie było go w lokomotywach czterosilnikowych) polega na połączeniu 3 siników w grupę, czyli są dwie grupy po trzy silniki połączone szeregowo, a grupa pierwsza z drugą połączona jest równolegle.Pozycja bezoporowa połączenia szeregowo - równoległego jest na 36 pozycji nastawnika jazdy.- połączenie równoległe - czyli znowu 3 grupy silników. W każdej z nich dwa silniki połączone szeregowo, a każda z grup połączona równolegle z następną.Pozycja bezoporowa połączenia równoległego jest na 48 pozycji nastawnika jazdy.Nastawnik jazdy lokomotyw sześciosilnikowych (Co'Co') ma w sumie 48 pozycji w tym trzy bezoporowe (21, 36 i 48), a pozostałe oporowe.
Składak ma 5 boczników nie 6. 6 mają Byki.