Autor Wątek: Express EZT  (Przeczytany 1391 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanKolejarz_PL

  • User
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 19
  • PanKolejarz_PL zwrotniczyPanKolejarz_PL zwrotniczyPanKolejarz_PL zwrotniczy
  • Byle do przodu
Express EZT
« dnia: 08 Czerwca 2022, 15:09:43 »
Witam,

Ostatnio podczas dyżuru zauważyłem rodzaj pociągu EIJ, który oznacza Express prowadzony przez elektryczne zespoły trakcyjne (w TeDeku jedynie może być to kibel).
Oczywiście chciałem wypróbować to jakże fajne połączenie i przejechać się tym Expressem. Jednak ku mojemu zdziwieniu dyżurni nie chcą wystawiać dla mnie rozkładów, bo "jak to kiblem?".

Stąd moje pytanie - czemu taki rodzaj istnieje skoro mamy tylko kibla jako EZT? Może to dyżurni się mylą i powinnie wystawiać RJ?
Proszę bez burzy w komentarzach :)

Offline niescioreq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Siła reputacji: 356
  • niescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezes
  • Dyżurny ruchu w realu jest cały czas bez limitu.
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwca 2022, 15:14:56 »
Kategoria jako tako istnieje, jednakże brak taboru do niego.
Wystawić się da, ale niespecjalnie dyżurni się na to godzą. (co mnie nie dziwi, kibel nie jeździ jako ekspres)

https://wiki.td2.info.pl/index.php?title=Zasady_numeracji_poci%C4%85g%C3%B3w#Kategorie_poci.C4.85g.C3.B3w_dost.C4.99pne_w_TrainDriver2
Żerniki - ogólnodostępna || Zimnice - ogólnodostępna || Nakło - ogólnodostępna || LCS Kleszczów - ogólnodostępna.

ISEDR PKP PLK S.A.

Offline Quentis

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 219
  • Quentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezes
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca 2022, 15:41:25 »
Kolega @niescioreq ma rację - Dyżurni nie są chętni do wystawiania takowych rozkładów, choćby dlatego, że wiele osób - już uzyskując taki rozkład - próbują poczciwym kibelkiem śmigać 160km/h, co jest równoznaczne z łamaniem regulaminu, co często kończy się kłótniami, wyzywaniem czy skargami - dlatego wiele osób wychodzi z założenia, że nie ma sensu wystawiać takiego rozkładu, gdyż prowadzi to później do wielu nieporozumień, oraz ogranicza poziom realności, ale o tym poniżej:

Jest to temat troszeczkę szerszy i dłuższy, choćby pod względem reguły znanej jako Role-Play. Z jednej strony, każdy stara się zachować jak najwyższy poziom realizmu podczas pełnienia służby jako maszynista, czy dyżurny ruchu. Jednakże niektórzy idą o krok dalej, pełniąc w symulatorze (w międzyczasie normalnej służby) choćby funkcję manewrowego, czy rewidenta co jest wspaniałym gestem i ukłonem w stronę innych graczy, żeby umocnić odczucie prawdziwej symulacji.

Teoretycznie rzecz biorąc, można by potraktować EN57/71 jako pociąg kategorii EIJ - oczywiście z zachowaniem prędkości konstrukcyjnej pojazdu (choć tak na prawdę, nigdy w realiach polskich kolei nie wypuszczono w ruch pojazdu wspomnianego typu jako kategorię EIJ - a przynajmniej nie ma ku temu żadnych dowodów.) . Jako argument można wykorzystać fakt, iż najzwyczajniej nie mamy w taborze Flirta, Darta czy Pendolino i nie jest to niczyja wina. Wystarczy odrobinę wyobraźni i dystansu siebie i innych, a przede wszystkim do obecnych możliwości jakie daje Nam (chwała mu za to) Train Driver 2.

Podsumowując - to tak na prawdę wszystko odbywa się na wadze, gdzie na jednej szali stawiamy nacisk na realizm, a na drugiej zaś Naszą kreatywność i wyobraźnię. Osiągnięcie równowagi w tym temacie jest dość trudne, a debatować na ten temat można bez końca. Jedni dyżurni przymykają oko na takie rzeczy mając w głowie świadomość dotyczącą tego, że jesteśmy w symulatorze i pewne rzeczy jak np. awarie, usterki wagonów, próby hamulca, zamknięcie toru (np. z powodu uszkodzenia wieszaka słupa sieci trakcyjnej) itp. są aspektem upiękniającym rozgrywkę, więc dlaczego by nie przymknąć oka na rozkład EIJ dla EN57? Moje zdanie w tym temacie leży dosłownie po środku i osobiście uważam, że jest to jedynie kwestia odpowiedniego dogadania się z innymi graczami w tej sprawie.

Tutaj jeszcze link do podobnego wątku: https://td2.info.pl/dyskusje/'panie-dyzurny-ep08-osobowy-vmax-140'-czy-na-pewno/

« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2022, 17:37:46 wysłana przez Quentis »
W trakcie prac:
- Projekt E30: Legnica, Malczyce

Offline Mr_bar

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 305
  • Mr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezes
  • DO I LOOK LIKE I NEED YOUR POWER?
    • Mój kanał YT
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Czerwca 2022, 20:01:28 »
To ja dorzucę odpowiedź @Marcin_S ze skargi 07133


"Express i kibel. To się nie może udać." ~Marcin_S 2k20

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwca 2022, 21:53:05 »
Odpowiem tak może anegdotycznie.

Zawsze wątpliwości rozwiewa instrukcja kolejowa. W tym przypadku przywołuję regulamin sieci PKP PLK z 2022 (dla informacji, zapis z 2015 wygląda tak samo bo sprawdziłem).



No, niby zawsze. Bo co oznacza tak naprawdę taki zapis?

Oznacza to, że:
- EN71-049 (którego nie mamy) byłby najbliższy temu zapisowi a i tak by nie spełniał znamion do jazdy na pociągach EIx według tegoż zapisu (Mógłby być Expressem przy założeniu, że jego siedzenia byłyby "podwyższonym standardem" ze względu na to, że przerobili w nim jeden przedział służbowy w jednym członie na bar z przekąskami :>);
- Pociąg nie zawierający wagonu barowego (jako minimum postrzegania tego jako "wyodrębnioną strefę gastronomiczną") nie może być Expressem, tzn bez 113a w składzie pociąg nie powinien mieć rj dla EIE;
- Kwestię podwyższonego standardu powinniśmy definiować jako 156a lub 158a/159a, których hamowanie w symulatorze jest tragikomiczne? Bo nie sądzę że wagony 111a z 8 miejscami w przedziałach są tym podwyższonym standardem względem wyżej opisanych wagonów w rzeczywistości.
- De facto Expressy mogą jeździć tylko na ósemkach, a o EU07 czy EP07 nie ma wtedy mowy.

Ale do tego że nikt się do tego nie stosuje nie ma jakiś wyraźnych problemów, skarg, wrzutek i podśmiechujek na mattermoście. Więc wiele tak naprawdę negatywnych odczuć wynika z... negatywnych odczuć, tradycyjne niebonie. Na jedno kładzie się lachę że jeżdżą ekspresy 140 z ósemką na dosłownie jednym wagonie za lokomotywą, a przy EIJ na EN71 czy EN57 całe SWDR wrzaśnie łącznie z mattermostem.

Patrząc wstecz jako argument że przecież EP07 i EU07 w PRLu też jeździły na Expressach 120 km/h - owszem, tak samo jak SN61 w latach sześćdziesiątych czy siedemdziesiątych jeździły na niezelektryfikowanych jeszcze magistralach np. między Gdynią a Warszawą z maksymalną prędkością 100 km/h. I nie było podwyższonego standardu, bo siedzenia wyglądały dosłownie tak jak w EN57 - po prostu siedzenia z dermą. I nikt nie dyskutował że technicznie ten pojazd nie został do tego stworzony - po prostu jak na otaczające miasta parowozy podłączenie wygodniejszego do uruchomienia wagonu motorowego niż parowozu przez kilka godzin na połączenia ekspresowe było wtedy lepszym rozwiązaniem [ale dla pewności proszę zweryfikować to czy było łatwiej i wygodniej]. Zresztą, nie było niczego innego poza EP02 czy EP03 i parowozami.

Express który nie musi jeździć 160km/h (i to jeszcze na kiblu, no bez przesady) przy posiadaniu jednego typu technicznego EZT na 110km/h, przy posiadaniu tak naprawdę jednego typu technicznego lokomotywy z jedną de facto ósemką dołączając jeszcze stonkę i tak to nazwę "osobową drezynę" to przy właśnie takich ograniczeniach taborowych jaki jest w ogóle sens robienia szopki z tym, że raz na 4 dni ktoś pojedzie na EN71 czy EN57 EIJ? Czy to jest ten z wyjątków taborowych, dla którego nie ma zmiłuj, nie może być?

No tak się składa, że jest. Nigdy EN57 nie jeździło na numerze ekspresowym jak i na ekspresie (pomijając że połączenia z Krakowa do Warszawy w 2010 roku realizowały bez zbędnych postojów po drodze jadąc CMK, nawet pociągi pospieszne nie mają aktualnie takich przywilejów. Skończyło to się właśnie przez beton PKP PLK i PKP Intercity który w dosyć bardzo nieuczciwy sposób zniszczył swoją konkurencję absurdalnym prawem najniższej możliwej prędkości 120km/h na CMK przy 110km/h kibli) i sam fakt tego że nie jeździł nigdy kibel na ekspresie jest związany właśnie z tym że zawsze były inne składy które realizowały pociągi ekspresowe od czasów powstania tych właśnie pojazdów w PaFaWagu. W rzeczywistości też bym nawet nie pomyślał by na Expressowe połączenie wstawiać kibla, ale że od x lat i na kolejne y lat nie planuje się dodać EZT w symulatorze, to wydaje mi się absurdem sprzeciw realizacji rj skoro założenia techniczne poza regulaminem sieci PLK do którego oczywiście samo Intercity się nie stosuje nie sprzeciwiają się temu by korzystać z kibla (w symulatorze) na pociągach EIJ, a sam SWDR jest obecnie na tyle upośledzoną aplikacją że nie zawiera w sobie funkcji wyłączania niektórych postojów dla pociągów dalekobieżnych. Nikt cie za to nie ukarze bo za to po prostu nie da się dostać bana, ale prędzej problemem będzie użeranie się z miałczącą społecznością która nauczyła się że kible nie na ekspresie.

Moim zdaniem ze względu na warunki symulatora powinniśmy pod tym względem poluzować swoje rozumowanie i strzeżenie innym tego co mają brać a czego nie brać, zwłaszcza iż takie sprawy nie zagrażają bezpieczeństwu ruchu, a na pewno mniej zagrażają niż przekraczanie prędkości ponad konstrukcyjną czy jeżdżenie ahamowalnym składem.


*odnośnie SN61, pomyliłem się, Expressy na tych pociągach jeździły aż do 1977 roku(!) Wwa - Kraków - Zakopane i to jeszcze przez Radom i Kielce po LK8. Co prawda były to pociągi typu 2xSN61 i 4 wagony, ale faktem jest że takie jeździły.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2022, 12:36:50 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Mr_bar

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 305
  • Mr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezes
  • DO I LOOK LIKE I NEED YOUR POWER?
    • Mój kanał YT
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Czerwca 2022, 22:45:39 »

- Pociąg nie zawierający wagonu barowego (jako minimum postrzegania tego jako "wyodrębnioną strefę gastronomiczną") nie może być Expressem, tzn bez 113a w składzie pociąg nie powinien mieć rj dla EIE;


No niestety, ale rzeczywistość na PKP jest tutaj brutalna np. taki EIE 6502/3 IC Siemiradzki czy też EIE 6200/1 IC Hetman nie mają tej magicznej "wyodrębnionej strefy gastronomicznej".

Offline Farmbizkolejowy

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 31
  • Farmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchu
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Czerwca 2022, 15:24:38 »
Hetman posiada w składzie wagon COMBO, który jest wagonem częściowo "barowym", a to, że jeszcze nie ma automatów to inna sprawa. Za to Siemiradzki nie ma ani COMBO, ani barowego a jest EIE, co jest niezgodne z regulaminem sieci. W przypadku Hetmana ten regulamin jest mocno naciągnięty. Wracając: czy odmowa przeze mnie wystawienia rj na express z powodu braku 113A w składzie, jest podstawą do napisania skargi? Pytam ponieważ jeden z graczy się ze mną kłócił, bo mu nie chciałem wystawić rj na express (zestawienie widziałem na stacjowniku: 4x159A i 1x158A).

Dodano: 17 Czerwca 2022, 15:30:15


- Pociąg nie zawierający wagonu barowego (jako minimum postrzegania tego jako "wyodrębnioną strefę gastronomiczną") nie może być Expressem, tzn bez 113a w składzie pociąg nie powinien mieć rj dla EIE;
- Kwestię podwyższonego standardu powinniśmy definiować jako 156a lub 158a/159a, których hamowanie w symulatorze jest tragikomiczne? Bo nie sądzę że wagony 111a z 8 miejscami w przedziałach są tym podwyższonym standardem względem wyżej opisanych wagonów w rzeczywistości.
Na ekspresie może też jechać 141A, bo po modernie miały 6 miejsc/przedział. Gdzie widziałeś 156A w TD2?
Niestety w TD2 nie ma nowoczesnych wagonów przedziałowych. Dziwną rzeczą natomiast jest to, że 111Arow w TD2 posiada 8-osobowe przedziały :D. Tak w ogóle, jeśli na 111A nałożono tekstury 111Arow, a wnętrze wagonu nie miało znaczenia, czemu by nie nałożyć tekstury wagonu 2 klasy na wagon 112A (zrobić 6-miejscową dwójkę)?
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2022, 15:32:27 wysłana przez Farmbizkolejowy »

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 724
  • Siła reputacji: 1468
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Czerwca 2022, 16:30:24 »
Hetman posiada w składzie wagon COMBO, który jest wagonem częściowo "barowym", a to, że jeszcze nie ma automatów to inna sprawa.

Trochę poleciałeś. Wagon "COMBO" to w ogóle materiał do napisania książki. Jest totalnym niewypałem. Jednym z cyrków, jakie można doświadczyć w tym wagonie jest to, że przy zamykaniu kwadratem z tego wagonu wszystkich drzwi bocznych (wejściowych) do pociągu mogą się zablokować drzwi w innych wagonach, które wyposażone są w system "GATEWAY" - wagon taki można rozpoznać po tym, że nad każdymi bocznymi drzwiami wejściowymi od strony wnętrza wagonu są 3 lampki/kontrolki. Sam jak raz jechałem na praktykach w IC to na raz zablokowało mi się 8 par drzwi (4 wagony), a przed nami były Katowice, zabawa na całego ;D  W związku z tym, trzeba zamykać kwadratem z innego wagonu, chore.

Co do automatów w wagonach COMBO - podobno mają się pojawić w niedalekiej przyszłości. Jednakże automat nie oznacza, że COMBO stanie się wagonem barowym. Aby wagon był wagonem barowym lub restauracyjnym to musi mieć specjalne wnętrze oraz obsługa gastronomiczna takiego wagonu należy do pracowników firmy "WARS", która podlega pod firmę "Intercity". Automaty będą prywatne, w związku z tym IC tylko udostępni przestrzeń na nie. Zabawnie będzie w przypadku awarii automatu lub gdy np. nie wyda reszty. Pasażerowie pierwsze co będą robić to będą lecieć do pracowników drużyn konduktorskich, którzy nie są odpowiedzialni za automaty. Będzie trzeba dzwonić na infolinię firmy, który dany swój automat dała do wagonu. Powodzenia.

Podsumowując, wagony "COMBO" nie są barowymi, nawet jeśli napiszesz to w cudzysłowie.
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2022, 16:33:13 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline Farmbizkolejowy

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 31
  • Farmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchu
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Czerwca 2022, 18:16:43 »
COMBO to taki dziwny twór, że poprostu ciężko go opisać i sensownie nazwać. Niby ma wyodrębnioną strefę do sprzedaży przekąsek, więc pociąg z nim w składzie spełnia kryteria ekspresu (co jest i tak naciągane, a jeszcze bardziej naciągane, gdy nie ma automatów). Nie wiem jak nazwać wagon z automatami, chyba po prostu gastronomiczny niższego sortu.


Offline Eazy_Peazy

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 382
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Odp: Express EZT
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Czerwca 2022, 22:47:03 »
Ale do tego że nikt się do tego nie stosuje nie ma jakiś wyraźnych problemów, skarg, wrzutek i podśmiechujek na mattermoście. W

Wracając: czy odmowa przeze mnie wystawienia rj na express z powodu braku 113A w składzie, jest podstawą do napisania skargi? Pytam ponieważ jeden z graczy się ze mną kłócił, bo mu nie chciałem wystawić rj na express (zestawienie widziałem na stacjowniku: 4x159A i 1x158A).

Ja się do tego regulaminu zastosowałem swego czasu, nie wystawiłem dla lokomotywy towarowej, < 130km/h (ET41...) i skład bez baru rozkładu dla EIE i... wyłapałem bana. :D