Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: guest5941 w 16 Marca 2020, 21:51:08

Tytuł: Interpretacja Regulaminu symulatora
Wiadomość wysłana przez: guest5941 w 16 Marca 2020, 21:51:08
Podczas wczorajszej jazdy oczekiwałem na planowy odjazd. Kilka minut przed tym odjazdem DR poinformował mnie, że przede mną puści ekspres, jako że ma on wyższy priorytet. Postępowanie to poddałem w wątpliwość, na podstawie pkt 2.6 Regulaminu symulatora (Tekst jednolity, wersja z dnia 03.01.2019 r.): "Dyżurny ruchu nie ma prawa opóźniać pociągu planowego innym opóźnionym pociągiem dowolnej kategorii." DR uzasadnił swoją decyzję powołując się na pkt 2.1: Zarówno Maszyniści jak i Dyżurni Ruchu zobowiązani są do przestrzegania przepisów kolejowych, które obowiązują w świecie realnym w poszczególnych krajach. W świecie realnym rzeczywiście opóźniony ekspres przejedzie przed planowym towarowym. Nie jestem co prawda prawnikiem, ale ilekroć spotykałem się z dokumentami mającymi charakter prawny, a taki zdaje się mieć, sądząc zarówno po treści jak i formie wspomniany Regulamin symulatora, pkt 2.6 jako następujący po pkt. 2.1 traktuję jako zapis "modyfikujący" swojego poprzednika w zakresie w nim wymienionym. Ponadto DR podczas dyskusji na ten temat nadmienił, że otrzymał od Administracji informację, że nadrzędny jest pkt 2.1 w stosunku do 2.6. Proszę więc Administrację o wypowiedzenie się w tym temacie. 
Nadmieniam, że zastosowałem się do decyzji DR, zgodnie z pkt. 2.2, a nasza dyskusja była merytoryczna i kulturalna, kolega dyżurny w pełni w mojej ocenie zasłużył na swój wysoki level, otrzymał nawet "plusa" ode mnie :).
Tytuł: Odp: Interpretacja Regulaminu symulatora
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 17 Marca 2020, 10:46:27
Kwestia ta była wielokrotnie omawiana już w charakterze skarg i pytań, więc się wypowiem.

To jest Twoja interpretacja. W zamyśle punktu 2.6 Regulaminu Symulatora chodzi o CELOWE opóźnianie pociągu planowego, innym opóźnionym pociągiem dowolnej kategorii. Dyżurny ruchu ma rację i nawet wiem o kogo może chodzić. Tak - punkt 2.1 jest nadrzędny nad 2.6, gdyż odnosi się do stosowania przepisów kolejowych obowiązujących w danym kraju. A zgodnie z tym, priorytet pociągów przedstawia się następująco ( oczywiście biorąc pod uwagę zaimplementowane kategorie u nas ) : Expresy, Pospieszne, Przyspieszone, Osobowe, Towarowe, pozostałe nieujęte ( Zdawcze, Służbowe, itp ).

Kwestią sporną i bardzo szeroko interpretowaną, może być celowość opóźniania pociągów. Jeżeli ów opóźniony pociąg ( EX ), jest... dajmy na to... 2 minuty w plecy, a dyżurny wie, że niebawem on będzie i ma już zgodę następnego posterunku na przejazd, to ten skład szybciej nadrobi zaległość, niżeli miałby się zatrzymać i czekać na przepuszczenie planowego niższej kategorii. Oczywiście, na odwrót już to nie zadziała, jeżeli planowy pociąg jest wyższej kategorii, a opóźniony nie, to niestety ale niższy priorytet musi ustąpić.

A co w przypadku, gdy dyżurny usilnie próbuje przepuścić pociąg, który jest 20 minut w plecy, nie wiadomo czy zaraz będzie i czy następny posterunek będzie wolny, a ten zajmie krawędź peronu istotną dla przejazdu innych składów? Cóż, to już podchodzi pod nadużycie 2.6.

Dodam również, iż pociągi towarowe tak naprawdę poruszają się w określonych ramach czasowych. Nie dotyczy to składów specjalnych. Niestety z uwagi na to, iż SWDR wymaga ustalania konkretnych godzin dla każdego typu, można być błędnie przekonanym, iż jak towar jest planowy, to jest planowy. Niekoniecznie. Towary jednak też mają pewne udogodnienia, nie mają postojów handlowych, mogą odjechać przed czasem już od pierwszej stacji, nie muszą oczekiwać co do minuty na PT...

Tak jak napisałem na początku - wszystko podlega konkretnej ocenie, każda sytuacja jest inna i będzie wymagać innego podejścia. Oczywiście możemy to tu w temacie rozbić co do okruszka.
Tytuł: Odp: Interpretacja Regulaminu symulatora
Wiadomość wysłana przez: guest5941 w 17 Marca 2020, 15:44:18
Cytuj
Kwestia ta była wielokrotnie omawiana już w charakterze skarg i pytań, więc się wypowiem.To jest Twoja interpretacja.
Dokładnie, choć najwyraźniej nie tylko ja tak to interpretuję, skoro były już skargi i pytania. Niejasne zapisy nie budzą wątpliwości tylko u tych, którzy ich nie czytają. Popatrz, ile tekstu tytułem wyjaśnienia musiałeś napisać, aby wyjaśnić, co "ustawodawca" miał na myśli. W realu z prawem stanowionym jest dokładnie taki sam problem. Może warto by przemyśleć konstrukcję regulaminu i zmienić w nim co nieco, aby nie było pola do interpretacji.
Cytuj
W zamyśle punktu 2.6 Regulaminu Symulatora chodzi o CELOWE opóźnianie pociągu planowego, innym opóźnionym pociągiem dowolnej kategorii.
Punkt 2.6 brzmi: "Dyżurny ruchu nie ma prawa opóźniać pociągu planowego innym opóźnionym pociągiem dowolnej kategorii." Nijak z tej treści nie da się wyczytać zamysłu, że chodzi wyłącznie o celowe opóźnianie.
Tytułem podsumowania: gdy ktoś nie czyta regulaminów, wiesza się na nim psy, gdy to robi i ma wątpliwości jest siewcą gównoburzy (znam to z innych społeczności internetowych), więc nie zdziwię się, jeśli posypią się na mnie gromy. Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: Interpretacja Regulaminu symulatora
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 17 Marca 2020, 17:53:28
Mogę powiedzieć tyle, że Regulamin jest w trakcie modyfikacji.
Odnośnie tego nieszczęsnego punktu to każda sytuacja zawsze jest indywidualnie rozpatrzana w skardze. Nie istnieje żaden sztywny schemat zdarzenia, w którym jasno jest naruszony punkt 2.6.
Tytuł: Odp: Interpretacja Regulaminu symulatora
Wiadomość wysłana przez: guest5941 w 17 Marca 2020, 19:19:15
To dobra wiadomość. Chodzi mi tylko o to, że jasny regulamin, to mniej powodów do gównoburz i przerośniętego systemu skarg.
P.S. Jezu, kiedy mi wreszcie zejdą te procenty. Czy naprawdę nie macie nic lepszego do roboty, jak moderować każdy mój wpis? Na ten temat też mam kilka pomysłów, no ale... :P


5% każdego dnia :) Cierpliwości. //Coyotek

Dodano: 18 Marca 2020, 13:48:45


Mogę powiedzieć tyle, że Regulamin jest w trakcie modyfikacji.
Odnośnie tego nieszczęsnego punktu to każda sytuacja zawsze jest indywidualnie rozpatrzana w skardze. Nie istnieje żaden sztywny schemat zdarzenia, w którym jasno jest naruszony punkt 2.6.
Nie cierpię składać skarg (pamięta ktoś jeszcze Smurfy?) :P Skarga to ostateczna ostateczność.