Train Driver 2
Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: batalion9 w 11 Czerwca 2018, 16:06:21
-
Witam wszystkich serdecznie:)
Wątek ten kieruję głównie do doświadczonych graczy, którzy mieli już coś wspólnego z projektowaniem modelu i tekstury do nowego taboru. W takim razie jak zacząć? Jakie programy są do tego celu używane? Czy są darmowe czy płatne? Jak potem umieścić nowy tabor do gry? Ja chciałbym na początek zrobić ST44, a potem Tkt48. Z góry dziękuję za odpowiedzi;-)
Pozdrawiam wszystkich
-
Stworzenie modelu i tekstury to nie wszytko. Trzeba jeszcze nagrać dźwięki, zrobić fizykę by była jak najbardziej realistyczna. Nie znam się na modelowaniu, ale wiem że są i darmowe programy, jak chyba blender i płatne za grube tysiące złotych 3dsmaxy.
-
Na sam początek zacznij od prostych rzeczy, nie zaczynaj od razu od lokomotywy, zacznij np. od znaku, jakiegoś budynku. Modelowanie nie jest łatwe i zajmuje bardzo dużo czasu. Program do modelowania za darmo to tylko blender
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź:)
Narazie miałem do czynienia z prostym programem do modelingu o nazwie SketchUp. Niestety darmowa jest tylko wersja online. Czy nie jest możliwe skopiowanie z symulatora MaSzyna dźwięków, modelu, tekstury i fizyki? Możliwe, że byłoby to naruszenie praw autorskich, ale przynajmniej skopiowanie samych dźwięków? Nawet jeśli zrobiłbym coś prostego to jak mam to uploadować do gry?
-
Jeśli już miałbyś coś ''pożyczać'', zapytaj twórców.
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź:)
Narazie miałem do czynienia z prostym programem do modelingu o nazwie SketchUp. Niestety darmowa jest tylko wersja online. Czy nie jest możliwe skopiowanie z symulatora MaSzyna dźwięków, modelu, tekstury i fizyki? Możliwe, że byłoby to naruszenie praw autorskich, ale przynajmniej skopiowanie samych dźwięków? Nawet jeśli zrobiłbym coś prostego to jak mam to uploadować do gry?
Możliwe, jednak wymaga to znajomości obu symulatorów (oraz zgody autora obiektu, który chcemy dodać). Nie da się do Td2 czegoś ot tak wrzucić, ponieważ Td2 to nie Open Source (?). W Maszynie starczy wrzucić do odpowiednich katalogów odpowiednie pliki, które są uwzględnione np.: w pliku fizyki, czy mmd danego pojazdu, i symulator sam z nich składa np.: EU07. Jednak w Td2 jest to nieco trudniejsze, i z poziomu zwykłego szarego usera, samemu nie da się niczego wrzucić do symulatora. Oprócz tego, że do folderu Costum można wrzucić plik t3d i tex. I taki obiekt można wczytać. Jednak tylko osoba która go ma w tym folderze, będzie go widzieć.
-
Pozostań może przy tym, co wychodzi Ci najlepiej czyli przy otoczeniach ...
-
No może jednak tak :-X :-X :P...
-
Jeszcze raz dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedź:)
A czy jest jakiś poradnik lub instrukcja "Krok po kroku" jak zbudować nowy tabor do TD2?
-
Nie. Budowa modelu to skomplikowana sprawa. Sam robię proste modele, uczę się. Wygląda to tak, że wrzucasz sobie kształt, potem następny i tak modyfikujesz siatkę obiektu, tworząc skomplikowane formy. Masa roboty. Potem trzeba by się nauczyć kilak razy tyle, pomalować to, zrobić fizykę. Serio zrób najpierw coś prymitywnego. Mój pierwszy model: schody. Dwie godziny zajęło mi dojście od etapu "mam jeden prostopadłościan" do "mam kilka stopni".
-
Dziękuję:)
A jak coś zrobię to jak uploadować to do gry?
-
Było wyżej. Gotowy model, jeśli nie jesteś deweloperem, to wysyłasz do administracji/developerów/itp.
-
Ok, dzięki:)
-
Jeśli chodzi o robienie "fizyki", to od tego jest już działka programowania w kodzie. Tworzenie modelu to wykonanie odpowiednio rozplanowanej bryły i tekstur ( formaty *.png, *.tga ). Po jego zakończeniu wysyłasz pliki *.fbx do developerów, bądź, jeżeli nie wiesz jak takowe pliki wyeksportować, podrzucasz plik roboczy. Z jednym się zgodzę: stworzenie modelu to nie pstryknięcie palcami, lecz nierzadko wiele godzin pracy, nerwów i skupienia. Sama ambicja to za mało, trzeba mieć do tego dryg.
Z zalecanych programów: Blender, 3dsmax, gmax. Nie żadne Sketchupy, tam się wszystko całkowicie inaczej obrabia.