Bardzo dziękuję za odzew i podanie linka, przeczytałem sobie dyskusję. Co mógłbym dodać? Również pomyślałem o bardzo prostych sceneriach (wycinanych wręcz z tych, które mamy, dla zaoszczędzenia czasu), które mogłyby łączyć niepasujące do siebie wjazdy/wyjazdy ze stacji, czyli: SBL => bez SBL ; elektryfikacja => bez elektryfikacji; dwutorowa linia => jednotorowa linia, itp. Obecnie wiele stacji nie jest włączanych (przede wszystkim jednotorowych), gdyż wiadomo, że ruch na nich będzie niewielki, a czasami wręcz brakuje stacji z którą można się połączyć, dotyczy to okresu około południowego i około północy, gdy ruch się zaczyna bądź kończy.
W jaki sposób wirtualny dyżurny prowadziłby ruch? Przyjmijmy, że mamy stację na której linia dwutorowa przechodzi w linię jednotorową. Zasada byłaby taka, że w tym wypadku tak naprawdę są dwie scenerie, aby zbytnio nie utrudniać ruchu dyżurnemu. Na jednej pociągi jeżdżą od strony linii jednotorowej, a na drugiej od strony linii dwutorowej. Przyjmijmy, że pociąg jedzie od strony linii dwutorowej.
W takim wypadku dyżurny daje wolny blok, gdy na jego scenerii nie ma innego pociągu. Następnie, gdy pociąg pojawiałby się na scenerii w zaznaczonej strefie mogłoby (opcjonalnie) następować losowanie eventu: a) szlak wolny b) semafor zostanie podany za 3 min. (lub inna wybrana wartość minut przez Autora scenerii) c) wjazd na Sz. Towarzyszyć mogłoby odpowiednie powiadomienie mechanika przez dyżurnego. Następnie dyżurny pytałby stację (dane pobrane z SWDR) o wolny szlak. Opcjonalnie, gdy żywy dyżurny odmawiałby bloku, mógłby wysłać wiadomość do pociągu za ile minut szlak będzie wolny. Z kolei automatyczny dyżurny podjąłby automatyczną próbę przy zwolnieniu szlaku.
Zgodzę się z tym, że trochę tracimy sens multiplayera, ale za to zyskujemy w perspektywie dłuższe rozkłady jazdy, a zapewne sporo grono nowych osób, wcześniej zniechęconych czekaniem na wolny spawn. Z perspektywy dyżurnych właściwie zmiana będzie nieodczuwalna, będą nadal mieli kontakt z żywymi mechanikami, a przy niektórych połączeniach również z żywymi dyżurnymi. Z kolei mechanicy będą mieli kontakt z automatycznymi stacjami, ale automatyczne powitania i informacje o stanie semaforów powinny trochę umilić przejechanie im przez automatyczną stację. Za to w perspektywie mogą zyskać znacznie więcej: mniej zapracowanych dyżurnych, a więc poświęcających im więcej czasu (np. na manewry pociągów pasażerskich pod perony, dziś wielu z dyżurnych z tego rezygnuje, podobnie jak z manewrów z wagonami towarowymi; oswojenie L z multiplayer), ale przede wszystkim dłuższe rozkłady jazdy.
Na koniec chciałbym tylko powiedzieć, że bardzo doceniam pracę osób zaangażowanych w projekt i chętnie się w niego włączę. Niestety nie umieć programować, ale gdyby do takiego czegoś miało dojść, chętnie pomogę, np. mogę wstępnie przyjrzeć się stacjom pod kątem, co można z nich wykleić na automatyczne scenerie, itp.
Jeżeli pomysł się spodoba, mogę też opowiedzieć więcej, gdyż przykładów i rozwiązań mam więcej.