Autor Wątek: Idea/Pomysł: Jak zwiększyć przepustowość  (Przeczytany 10682 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline lolek32

  • User
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • lolek32 Kaźnik
Jak zwiększyć przepustowość
« dnia: 05 Listopada 2019, 20:55:39 »
Witam od jakiegoś czasu gram a ostatnio zacząłem na dyżurce. Od samego początku powalały mnie czasy oczekiwania na wyjazd albo walka o slota by chociaż się zrespić. Zawsze myślałem że to wina tego że jest za mało dyżurnych aż zacząłem grać na dyżurce i zrozumiałem że głównym powodem takiego stanu jest brak porządnych scenerii ! Wiem jak to zabrzmi ale naprawdę  brakuje nam scenerii które w pełni da się obsłużyć scsem i mają 2 szlaki. Aktaulnie codziennie widzę walkę o scenerie z pełnym scsem, Witonia ,cis 2018, Lisiczki naprawdę tutaj jest ciężko się dostać i mogło by być więcej stacji odpalonych gdyby były alternatywy, a o nie niestety ciężko. Do tego lisiczki mają problem z tym że są 1 szlakiem i czasem postoje trwają 2h bo jedyna stacja która łączy jednoszlak z podwójnymi szlakami jest zawalona. Aktualnie mamy sporo scenerii oczywiście mega fajnych i dużo pracy w nie włożone ale nie zwiększających porządnie przepustowości ! Jeśli chcemy by td2 przestał być symulatorem stania pod semaforem potrzebujemy więcej kilku rodzaji scenerii:
-posiadających 2 szlaki dwutorowe i 1 jednotorowy by łączyć scenerie jednotorowe z dwu.
-Przelotowych dwutorowych z kilkoma peronami (coś w stylu lisiczek ale szlaki 2 tory + kilka bocznych )
-Więcej stacji z semaforami świetlnymi które obsłużysz w pełni scsem( sporo nowych nie wie,nie umie, nie chce umieć na "wajchach" np lewków które jest super stacją ale mało kto tam siedzi bo scsem nie ogarniesz)
-WIĘCEJ SCENERI OGÓLNIE ! (aktualnie o godzinie 20 potrafi być 90% scenerii odpalonych i nadal jest pełen tłok)
I tak wiem zaraz ktoś się znajdzie " Brakuje ci scenerii to usiądź i ją stwórz" ale ja nie umiem a zauważyłem problem i możliwe rozwiązanie.
Za wszystkie błędy logiczne przepraszam mogłem coś pomylić.

Offline JanekYT

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 161
  • JanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezes
  • Dzban jakich mało
    • Kanał na YouTube ~ Kolejowy Dzban
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Listopada 2019, 21:09:54 »
A my mamy to zrobić na zawołanie? Myślisz że co że wszyscy robią małe stację bo z dużymi za dużo roboty i ogólnie fuj ble duża stacja? Małe stację wychodzą szybciej ponieważ są MAŁE i jest z nimi mniej roboty jak z DUŻYMI. A nie wiem czy wiesz że większość stacji typu Witonia, Łęczyca,Zgierz są z projektu ŁKA. Jeszcze raz zapytam ty potrzebujesz? No sorry ale nie będziemy robić stacji bo ty czegoś potrzebujesz, odpal sam edytor i zobacz czy to jest takie proste i oczywiste.
Maczałem paluszki w LCS Głowno, Tarnowie Górnym, Grabinach, Strykowie, Zgierzu, Obornej, Borowym, Łaskarzewie, Rozwadowie Towarowym, Borku, Gryfowie Śląskim, Oświęcinach i Błotach.

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1578
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Listopada 2019, 22:50:58 »
To usiądź i ją stwórz, tak jakoś pół roku Ci to zajmie, może z kilka tygodni mniej, Cierpliwości życzę. Po drugie, w mojej opinii, na przepustowość w dużej mierze ma wpływ styl dyżurowania graczy mniej doświadczonych, dla których ważne jest, by pociąg przyjechał i wyjechał, niekoniecznie ważne kiedy, bo na co komu rozkład jazdy. Dla przykładu - pociąg pośpieszny ma mieć przelot. Często spotykałem się z taką sytuacją, że dyżurny dla (planowego!) przelotu pytał o szlak dopiero, gdy pociąg minął semafor wjazdowy, a nie daj boże zatrzymał się pod wyjazdowym. Sądzisz, że to nie utrudnia ruchu? Ja sądzę, ze utrudnia, bo znajdziesz x takich osób, i x takich pociągów, i uzbiera Ci się jakaś pula opóźnienia. Pomijam sytuacje, gdy w chwili planowego odjazdy (czyt. przelotu) okazuje się, że szlak jest zajęty. No tak, przecież możesz zablokować szlak 5 minut szybciej, ale lepiej na ostatnią chwilę, i dorzucić pociągowi z przelotem tak z 5 minut, gdy okaże się, że blokując na ostatnią chwilę szlak jest zajęty. Pomijam tutaj pociągi towarowe powyżej 3000t, które z górki też nie mają. Przypominam Ci, że rozhulanie i zahamowanie takiego składu, to też czas, cenny czas, który na bank przyczyni się do jakiś opóźnien. Do tego dorzucę nieudolne "wysyłanie przed czasem" o nazwie "mam coś na szlak X za 5 minut planowego, ale może upchnę tego towara 4000t, bo to 5 minut". Kolejne przekleństwo, że młodsi dyżurni nie spoglądają na to co mają na dany szlak w najbliższym czasie, tylko biorą jak leci, lub druga strona medalu, nie biorą w ogóle, bo po co, po co zawalać stację. No a opóźniony towar to też nic ciekawego. Skoro chcesz jeszcze jakieś powody mniejszej przepustowości, to dorzucę ustawianie dostępności na pół godziny, w porywach do godziny, co będzie skutecznie wspomagało tworzenie postojów technicznych na różnych posterunkach. Bajka. Dodatkowo można dorzucić jeszcze nieudolnie prowadzone manewry torami przelotowymi, i tak dalej, i tak dalej. Więc odwołując się do tego co mówisz - każdy robi taki posterunek jaki mu się podoba i na jaki ma wizję/ plany/ chęci. Tak jak wspomniałeś, gdy większość posterunków jest zajęta, i "jest tłok" to TYLKO z powodów wypisanych przeze mnie wyżej. Bo gdyby był "tłok" to na każdej scenerii otwartej, byś miał maksymalną liczbę graczy, no chyba że takie coś widziałeś, no ja nie. Więc ten zły, okropny, straszny "symulator stania pod semaforem" to tylko kwestia nauki młodszych dyżurnych, którzy muszą przyswajać sobie cały czas nawyki - przelot to przelot, wjazd i wyjazd, sprawne podawanie przebiegów, no i przede wszystkim przemyślane. Kończąc -  nie jest to wina tłoku, tylko samych dyżurnych, których w tym momencie mamy sporo - głównie początkujących. (pomijam fakty, gdy mechanicy zatrzymują się na szlaku z "defektem" krzycząc, że zaraz ruszą i odblokują zablokowany przez siebie szlak) to już inna kwestia i znacznie mniej destruktywna. Odpowiadając na pytanie w temacie - By zwiększyć przepustowość, powinniśmy wszyscy nabierać dobrych nawyków i umiejętności w trybie dyżurnego ruchu. Tych czynników to utrudniających jest bardzo dużo, a te w/w to tylko niektóre. Zastanów się czy to kwestia scenerii, czy tego co wypisałem. Jeżeli stwierdzisz w dalszym ciągu, że złych scenerii, to zapraszam do trybu edytora, wszyscy chętnie zobaczymy twój pomysł na "scenerię idealną". Ot taki mały wywodzik ode mnie, Pozdrawiam, Babiszek.

Ps. Swoją drogą ciekawy temat, chętnie podyskutuję i poczytam kto ma co (mądrego) do powiedzenia
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 22:59:27 wysłana przez babisz_fajny »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Listopada 2019, 07:16:17 »
....w mojej opinii, na przepustowość w dużej mierze ma wpływ styl dyżurowania graczy mniej oświadczonych....

Myślę, że koledze raczej chodziło o to, że sam SWDR generuje na starcie długie postoje. Oczywiście, to co mówisz jest jak najbardziej trafne i jako mechanik choć nie przepadam za pt/ph powyżej 20m to najbardziej irytuje mnie gdy okazuje się, że kolejna stacja nie chce mnie przyjąć. Sprawdzam wtedy jego zapełnienie, 7/9, i zastanawiam się: tak źle planuje ruch na stacji?, za dużo przyjął przed czasem?, nie zamknął spaw-nu na czas aby mieć miejsce na natłok przyjeżdżających składów?, ktoś wlókł się niemiłosiernie?

Ja do Twoich spostrzeżeń dodał by jeszcze, błędy w Vmax podczas w generacji rozkładu. Bardzo ciężkiemu towarowi wpisuje się 80, gdy wiadomo, że najczęściej za czym osiągnie tą prędkość to najczęściej już musi zwalniać albo po przejechaniu kilku minut. W moim przekonaniu lepiej dać niższy Vmax, bo sam mechanik traci niewiele czasu przez niższa prędkość, ale SWDR rezerwuje mu wtedy więcej czasu i rozkład jest bardziej realny. Kuriozum był sytuacja, która spotkała mnie jakiś czas temu, gdy do SM42 podpięty był skład mający 1200t czy nawet więcej i ledwie rozpędzał się do 40km/h. Gdy pojawił się, u mnie miał już 4m opóźnienia, choć (przynajmniej wg SDWR-a) wyjechał o czasie, a za czym dojechał na stacje już miał 6m i za chwile powinien już być na następnej. Ciekawe ile dojechał opóźniony do celu, ale w międzyczasie zniknął z rozkładu, chyba sam zmęczony tempem i trudnościami jazdy.

Wracając do sedna tematu, słowa kieruje teraz do autora posta
Pamiętaj, że cały projekt symulatora jest no profit, każdy z nas robi coś dla niego, poświęcając swój czas. Musisz zrozumieć, że nikt nikomu nie narzuci, co i jak ma zrobić, a jedynie można zasugerować i dopiero jak ktoś będzie miał ochotę i czuł się na siłach to zrobi bardziej rozbudowaną scenerię.
Aplikacja Zwrotniczy

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1578
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Listopada 2019, 08:24:51 »
No no, trafne spostrzerzenia kolegi wyżej.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Listopada 2019, 09:14:58 »
Sterowanie komputerowe dla małych stacji przelotowych wcale nie stanowi aż takiej różnicy żeby mieć tak znaczący wpływ na przepustowość. Jak ktoś jest systematyczny i układa drogę, oraz rezerwuje szlak z odpowiednim wyprzedzeniem to da radę prowadzić ruch według planu. Typ urządzeń nie gra aż takiej roli do póki nie mamy do czynienia z ogromną stacją z kilkoma szlakami, przebiegami wariantowymi i dużymi ilościami rozjazdow w każdej jednej drodze przebiegu.

Brak otwartych spawnow spowodowany jest tylko i wyłącznie ograniczoną pojemnością stacji i całej tedekowej sieci. Nawet jeśli mam wolny spawn to co mi po jego otwarciu skoro w danym momencie w obiegu jest tyle pociągów że wygenerowany rozkład ma półtorej godziny postoju do odjazdu ze stacji startowej, a mechanik oburzony daje łapkę w dół i wychodzi najczęściej z gównopowodu. Mamy niezły boom po ostatnich streamach avalkiza i przez to jest takie obłożenie graczami. Z czasem sytuacja się unormuje, graczy będzie mniej i częściej będzie można trafić na otwarty spawn a potem zobaczyć rozsądny rozkład.

Cytuj
Myślę, że koledze raczej chodziło o to, że sam SWDR generuje na starcie długie postoje. Oczywiście, to co mówisz jest jak najbardziej trafne i jako mechanik choć nie przepadam za pt/ph powyżej 20m to najbardziej irytuje mnie gdy okazuje się, że kolejna stacja nie chce mnie przyjąć. Sprawdzam wtedy jego zapełnienie, 7/9, i zastanawiam się: tak źle planuje ruch na stacji?, za dużo przyjął przed czasem?, nie zamknął spaw-nu na czas aby mieć miejsce na natłok przyjeżdżających składów?, ktoś wlókł się niemiłosiernie?

To że sceneria ma ustawiony limit na X pociągów nie znaczy że taka ilość pociągów można zawsze przyjąć. SWDR nie uwzględnia ilości dostępnych krawędzi peronowych czy torów bez krawędzi. Większość pociągów w symulatorze to pociągi pasażerskie. To że mam 9 torów, a czego tylko 4 maja krawędź peronowa nie znaczy że mogę przyjąć na raz 9 pociągów pasażerskich tylko max 4. Do tego kategorycznie unikam stawiania pociągów z długimi postojami w torach głównych zasadniczych, gdyż te mają służyć szybkim przejazdom pociągów które na stacji się nie zatrzymują. Do tego niektóre posterunki nie mają możliwości krzyzowania pociągów, czego znowu SWDR nie uwzględnia. Szlaki się korkują właśnie dlatego że nowicjusze zasiadający na posterunkach odgaleznych biorą wszystko planowo jak leci, a potem się okazuje że pociąg ma 30 minut pt, następna stacja nie bierze, a przez to że skład stoi na podg przed wjazdem to tym samym opóźnia 5 innych składów, które według logiki powinny jechać przed nim. Branie planowych pociągów w ciemno nie sprawdziwszy co robią dalej, czy mają u nas długi postój - może są wytrasowane do scenerii na której DR właśnie ogłosił że się zapchał - powoduje tylko większe opóźnienia.

Dobrze jest w tej kwestii wyrobić sobie nawyk, sprawdzania co się z tym pociągiem dzieje dalej I to nie tylko na naszej scenerii, bo jeśli w rozkładzie pociąg ma jechać do przykładowej Chlastawki, a tam ma długi pt, to możemy się spodziewać że  bardziej rozsądny DR tego składu nie przyjmie i nakaze odczekanie tego postoju na naszej scenerii.

Offline lolek32

  • User
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • lolek32 Kaźnik
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Listopada 2019, 12:28:47 »
A my mamy to zrobić na zawołanie? Myślisz że co że wszyscy robią małe stację bo z dużymi za dużo roboty i ogólnie fuj ble duża stacja? Małe stację wychodzą szybciej ponieważ są MAŁE i jest z nimi mniej roboty jak z DUŻYMI. A nie wiem czy wiesz że większość stacji typu Witonia, Łęczyca,Zgierz są z projektu ŁKA. Jeszcze raz zapytam ty potrzebujesz? No sorry ale nie będziemy robić stacji bo ty czegoś potrzebujesz, odpal sam edytor i zobacz czy to jest takie proste i oczywiste.
Ale ja wcale nie twierdze że ja potrzebuję i już ktoś mam mi zrobić i już bo ja potrzebuje.
Tylko stwierdziłem że brakuje nam scenerii i to jakiego typu by odciążyć ten symulator.I  tak wiem ile to pracy i jej w żadnym razie nie podważam rozumiem że mała stacja-mniej pracy duża stacja  kilkukrotnie więcej i do tego nie na jedną osobę ale cały zespół, ale jeśli nie przybędzie nam scenerii mogących eliminować wąskie gardła. I nie nikt ci nie każe mi robić ! Zauważyłem problem który aktualnie nas trapi ale najłatwiej mówić że chcesz to sobie zrób. Jeśli chcemy płynnie grać to rosnąca liczba sceneri jest nieunikniona.
[
quote]Sterowanie komputerowe dla małych stacji przelotowych wcale nie stanowi aż takiej różnicy żeby mieć tak znaczący wpływ na przepustowość. Jak ktoś jest systematyczny i układa drogę, oraz rezerwuje szlak z odpowiednim wyprzedzeniem to da radę prowadzić ruch według planu. Typ urządzeń nie gra aż takiej roli do póki nie mamy do czynienia z ogromną stacją z kilkoma szlakami, przebiegami wariantowymi i dużymi ilościami rozjazdow w każdej jednej drodze przebiegu.[/quote]

Sterowanie komputerowe na części sceneri daje to że jest częściej wybierana przez co zwiększa się ilość otwartych sceneri-przepustowość całej sieci. Aktualnie jest mniej dyżurnych niż mogło by być bo nie umieją albo nie chcą umieć w wajchy i np takie lewków które by zwiększyło przepustowość jest mega rzadko aktywne a te scenerie z scsem jak lisiczki np są nonstop zajęte przez co ci którzy nie moją wolnej sceneri na której mogą scs latać nie wchodzą wgl w ten tryb.

Cytuj
o drugie, w mojej opinii, na przepustowość w dużej mierze ma wpływ styl dyżurowania graczy mniej doświadczonych, dla których ważne jest, by pociąg przyjechał i wyjechał, niekoniecznie ważne kiedy, bo na co komu rozkład jazdy. Dla przykładu - pociąg pośpieszny ma mieć przelot. Często spotykałem się z taką sytuacją, że dyżurny dla (planowego!) przelotu pytał o szlak dopiero, gdy pociąg minął semafor wjazdowy, a nie daj boże zatrzymał się pod wyjazdowym. Sądzisz, że to nie utrudnia ruchu? Ja sądzę, ze utrudnia, bo znajdziesz x takich osób, i x takich pociągów, i uzbiera Ci się jakaś pula opóźnienia. Pomijam sytuacje, gdy w chwili planowego odjazdy (czyt. przelotu) okazuje się, że szlak jest zajęty. No tak, przecież możesz zablokować szlak 5 minut szybciej, ale lepiej na ostatnią chwilę, i dorzucić pociągowi z przelotem tak z 5 minut, gdy okaże się, że blokując na ostatnią chwilę szlak jest zajęty. Pomijam tutaj pociągi towarowe powyżej 3000t, które z górki też nie mają. Przypominam Ci, że rozhulanie i zahamowanie takiego składu, to też czas, cenny czas, który na bank przyczyni się do jakiś opóźnien. Do tego dorzucę nieudolne "wysyłanie przed czasem" o nazwie "mam coś na szlak X za 5 minut planowego, ale może upchnę tego towara 4000t, bo to 5 minut". Kolejne przekleństwo, że młodsi dyżurni nie spoglądają na to co mają na dany szlak w najbliższym czasie, tylko biorą jak leci, lub druga strona medalu, nie biorą w ogóle, bo po co, po co zawalać stację. No a opóźniony towar to też nic ciekawego. Skoro chcesz jeszcze jakieś powody mniejszej przepustowości, to dorzucę ustawianie dostępności na pół godziny, w porywach do godziny, co będzie skutecznie wspomagało tworzenie postojów technicznych na różnych posterunkach. Bajka. Dodatkowo można dorzucić jeszcze nieudolnie prowadzone manewry torami przelotowymi, i tak dalej, i tak dalej. Więc odwołując się do tego co mówisz - każdy robi taki posterunek jaki mu się podoba i na jaki ma wizję/ plany/ chęci. Tak jak wspomniałeś, gdy większość posterunków jest zajęta, i "jest tłok" to TYLKO z powodów wypisanych przeze mnie wyżej. Bo gdyby był "tłok" to na każdej scenerii otwartej, byś miał maksymalną liczbę graczy, no chyba że takie coś widziałeś, no ja nie. Więc ten zły, okropny, straszny "symulator stania pod semaforem" to tylko kwestia nauki młodszych dyżurnych, którzy muszą przyswajać sobie cały czas nawyki - przelot to przelot, wjazd i wyjazd, sprawne podawanie przebiegów, no i przede wszystkim przemyślane. Kończąc -  nie jest to wina tłoku, tylko samych dyżurnych, których w tym momencie mamy sporo - głównie początkujących. (pomijam fakty, gdy mechanicy zatrzymują się na szlaku z "defektem" krzycząc, że zaraz ruszą i odblokują zablokowany przez siebie szlak) to już inna kwestia i znacznie mniej destruktywna. Odpowiadając na pytanie w temacie - By zwiększyć przepustowość, powinniśmy wszyscy nabierać dobrych nawyków i umiejętności w trybie dyżurnego ruchu. Tych czynników to utrudniających jest bardzo dużo, a te w/w to tylko niektóre. Zastanów się czy to kwestia scenerii, czy tego co wypisałem. Jeżeli stwierdzisz w dalszym ciągu, że złych scenerii, to zapraszam do trybu edytora, wszyscy chętnie zobaczymy twój pomysł na "scenerię idealną". Ot taki mały wywodzik ode mnie, Pozdrawiam, Babiszek.
A więc pokolei
-Sposób dyżurowania ma też duży wpływ na przepustowość jak najbardziej doświadczony DR ogarnie 1,5x więcej składów ale nawet gdyby byli sami dyżurni doświadczeni to nadal będą długie czasu czekania przez słaby stosunek ilości stacji i ich przepustowości do chętnych mechaników.
-Ustawianie dostępności na godzine-pół też jak najbardziej ale wracamy do tematu małej ilości scenerii bo gdyby były więcej alternatyw to ktoś by wszedł na inna scenerie i ustawił normalną dostępność.
-Nigdy nie będzie pełnej slotowo stacji ? Dlaczego ? spójrzmy np na lisiczki wymienione wyżej 3 boczne tory i jeden przelotowy, masz 3 składy na stacji + wolny przelotowy i ułożony rj slotowo jest 4/7 a jednak stacja jest zawalona w pełni i nawet jakby miał wolny tor to nie otwarłby raczej spawna.
- O lkach które blokują szlaki bo nie umieją ruszyć nawet nie mówię bo to zdarzenia losowe a nawet przy jeździe z rozkładami jest wszędzie pełno ludzi i mega tłok
Podsumowując nawet gdyby wszyscy nabrali dobrych nawyków nadal by był tłok i długie czasu czekania bo ilość sceneri jest ograniczona i ich pojemność też a dr mogłoby być więcej gdyby było więcej wolnych sceneri które mają scs bo to najpopularniejszy sposób zarządzania stacją oczywiście stacje z spk i wajchami nadal są świetne ale jest ich więcej niż takich z scs.

Cytuj
Wracając do sedna tematu, słowa kieruje teraz do autora posta
Pamiętaj, że cały projekt symulatora jest no profit, każdy z nas robi coś dla niego, poświęcając swój czas. Musisz zrozumieć, że nikt nikomu nie narzuci, co i jak ma zrobić, a jedynie można zasugerować i dopiero jak ktoś będzie miał ochotę i czuł się na siłach to zrobi bardziej rozbudowaną scenerię.

Oczywiście masz całkowitą racje wcale tego nie neguje. Całkowicie rozumiem że wszystkie scenerie prawie robiliśmy my społeczność i nikt nikomu za to nie płacił. Każdy robił to w swojej wizji i pomyśle ale zaczyna nam brakować ,slotów i miejsc i sama poprawa umiejętności DRów tego nie zmieni trzeba szukać problemów dalej. Nikogo nie zmuszę by zrobił taką scenerie itd ale wydaje mi się że brakuje nam tego. Całkowicie rozumiem że TD2 jest projektem non-profit ale chyba wszyscy byśmy chcieli by grać płynniej i nie czekać co najmniej godzine pod semem by przejechać 2 stacje bo więcej nie da rady wygenerować.

Cytuj
Brak otwartych spawnow spowodowany jest tylko i wyłącznie ograniczoną pojemnością stacji i całej tedekowej sieci. Nawet jeśli mam wolny spawn to co mi po jego otwarciu skoro w danym momencie w obiegu jest tyle pociągów że wygenerowany rozkład ma półtorej godziny postoju do odjazdu ze stacji startowej, a mechanik oburzony daje łapkę w dół i wychodzi najczęściej z gównopowodu. Mamy niezły boom po ostatnich streamach avalkiza i przez to jest takie obłożenie graczami. Z czasem sytuacja się unormuje, graczy będzie mniej i częściej będzie można trafić na otwarty spawn a potem zobaczyć rozsądny rozkład.

Jasne mamy małe oblężenie ale już przed nim zaczynał robić się tłok i większa ilość składów niż cała sieć td2 mogła obsłużyć oraz walka o spawna. Do tego nie liczyłbym że mocno spadnie ilość graczy. Przecież z miesiąca nie miesiąc mamy cały czas ich wzrost. Jasne stream avalkiza zrobił oblężenia ale trzeba liczyć że część zostanie i nadal będzie ciężko 
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2019, 12:30:20 wysłana przez lolek32 »

Offline JanekYT

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 161
  • JanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezes
  • Dzban jakich mało
    • Kanał na YouTube ~ Kolejowy Dzban
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Listopada 2019, 13:18:21 »
Zauważyłeś taki problem aha. Nie ty pierwszy i jak dla mnie to temat jest do kosza.
Maczałem paluszki w LCS Głowno, Tarnowie Górnym, Grabinach, Strykowie, Zgierzu, Obornej, Borowym, Łaskarzewie, Rozwadowie Towarowym, Borku, Gryfowie Śląskim, Oświęcinach i Błotach.

Offline Leniusz

  • User
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 35
  • Leniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrzLeniusz toromistrz
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Listopada 2019, 14:01:33 »
A my mamy to zrobić na zawołanie?

To usiądź i ją stwórz, tak jakoś pół roku Ci to zajmie, może z kilka tygodni mniej, Cierpliwości życzę.

Zauważyłeś taki problem aha. Nie ty pierwszy i jak dla mnie to temat jest do kosza.

Przepraszam, że w tym temacie, ale każdy ma prawo do swojego zdania. Dodam, że jestem tu od niedawna, sama gra wciągnęła mnie od pierwszego uruchomienia (mimo że jestem newbie w tematyce kolejnictwa) i nie jestem negatywnie nastawiony do Was.
Niestety przeglądając to forum jak i GITa odniosłem niemiłe wrażenie, że jako osoby "z rangą" (głównie Supporterzy) odbieracie każdą dyskusję ze strony zwykłego gracza jako atak na grę...
Nie można w kulturalniejszy sposób napisać, że jest to ciężkie do wykonania - bardzo praco i czasochłonne?
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2019, 14:18:43 wysłana przez Leniusz »

Offline JanekYT

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 161
  • JanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezes
  • Dzban jakich mało
    • Kanał na YouTube ~ Kolejowy Dzban
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Listopada 2019, 14:24:45 »
Każdy ma inne zdanie to prawda ale używanie wyszukiwarki to obowiązek każdego bo jest to nasty taki temat i jest to bez sensu bo co autor uświadamia nam że brakuje nam dużych stracji a swdr mogłyby wyglądać tak i tak. Czy nadal się Dziwisz że nas to irytuje? Osoby z rangą supporter najczęściej mają już doświadczenie w na temat kolei i TD2, ponieważ nie grają od roku.
Maczałem paluszki w LCS Głowno, Tarnowie Górnym, Grabinach, Strykowie, Zgierzu, Obornej, Borowym, Łaskarzewie, Rozwadowie Towarowym, Borku, Gryfowie Śląskim, Oświęcinach i Błotach.

Offline lolek32

  • User
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • lolek32 Kaźnik
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Listopada 2019, 14:28:05 »
Zauważyłeś taki problem aha. Nie ty pierwszy i jak dla mnie to temat jest do kosza.
Na prawdę ? jeśli Dyskusja z twojej strony ma tak wyglądać to naprawdę nie udzielaj się, Na wszystko podałem argumenty żeby jednak robić jakiś postęp i rozwijać naszego TDka ale lepiej siedzieć tylko oburzony i krytykować jakikolwiek problem zamiast szukać jego rowiązania. Także jeśli myślisz że jak płacisz za supportera to jesteś panem i wyrocznią i wiesz lepiej od dewów i administracji i daje ci to krytykowania czegokolwiek bez rzetelnych argumentów przeciw i uznawania co do kosza co nie to naprawdę przestań się udzielać zrobisz tym tylko przysługę innym. Tak są inne wątki ale NIC NIE WNOSZĄ anie nie rozwiązują problemu ! Który może lepiej warto rozwiązać

Offline Sheken

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 185
  • Siła reputacji: 168
  • Sheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezes
  • "Po drugiej stronie chmur zawsze jest czyste niebo
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Listopada 2019, 14:58:19 »
Więc zacznijmy od tego że scenerie do Td2 MUSZĄ być  porządnie zrobione i spełniać warunki dopuszczenia do symulatora dla poszczególnych rodzajów stacji : https://td2.info.pl/dyskusje/warunkowe-dopuszczenie-scenerii/ . W następnej nowej wersji gry ma być współpraca z Geoportalem , a takowego mi brakuje . Gdy wejdzie nowa ulepszona technika zdjęć satelitarnych do Td2 będzie więcej realnych stacji bo  pomoże to wszystkim graczom stworzyć realną scenerie bez żadnego problemu . I myślę że powstanie tutaj w Td2 wiele więcej scenerii niż w tym roku . Druga sprawa to może ty byś spróbował stworzyć stacyjkę w edytorze ? Jest bezpłatny , każdy z niego może korzystać i nauczyć się obsługi od podstaw u naszych kolegów czy też u mnie :) Ja też próbuje stworzyć stacje no ale wiesz to nie takie łatwe jak myślisz i jest bardzo czasochłonne  ;)

Pozdrawiam
Ten, co ma perma dostać  🔕

Offline lolek32

  • User
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • lolek32 Kaźnik
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Listopada 2019, 15:11:05 »
Cytuj
Więc zacznijmy od tego że scenerie do Td2 MUSZĄ być  porządnie zrobione i spełniać warunki dopuszczenia do symulatora dla poszczególnych rodzajów stacji : https://td2.info.pl/dyskusje/warunkowe-dopuszczenie-scenerii/ . W następnej nowej wersji gry ma być współpraca z Geoportalem , a takowego mi brakuje . Gdy wejdzie nowa ulepszona technika zdjęć satelitarnych do Td2 będzie więcej realnych stacji bo  pomoże to wszystkim graczom stworzyć realną scenerie bez żadnego problemu . I myślę że powstanie tutaj w Td2 wiele więcej scenerii niż w tym roku . Druga sprawa to może ty byś spróbował stworzyć stacyjkę w edytorze ? Jest bezpłatny , każdy z niego może korzystać i nauczyć się obsługi od podstaw u naszych kolegów czy też u mnie :) Ja też próbuje stworzyć stacje no ale wiesz to nie takie łatwe jak myślisz i jest bardzo czasochłonne  ;)

Ale ja w żadnym razie nie twierdze że to łatwe i robi się od tak na pstryknięcie, Całkowicie rozumiem ile pracy jest włożone w każdą scenerie i czasu. Ale nawet w wątku do którego dałeś link już przewija się problem braku sceneri a było to ponad rok temu! Jak widać za dużo się nie zmieniło i trzeba by się zastanowić jak ten problem rozwiązać. Nikt nikogo przecież nie będzie zmuszać do robienia sceneri.

Offline badcookie66

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Siła reputacji: 116
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Listopada 2019, 15:29:56 »
Drogi lolku, problemu ze sceneriami nie ma. To autorzy robią takie a nie inne scenerie że w systemie sprawdzania polegają na W17, czy fleksach. My jako Dev też nie zamierzamy robić scenerii na zawołanie chyba że któryś z nas jak ja i Trichlor mamy ŁKA, czy inne swoje scenerie które są dłubane.

Problem jest w Was, w prowadzeniu ruchu, w znajomości posterunku, znajomości długości torów. W mechanikach którzy jak nie mają powietrza w Eu07/Et41 to nie wiedzą co zrobić. Dopiero później takim kagańcem jest system (Ares dobrze to wyjaśnił). Rozwiązanie jest prostsze niż Ci się wydaje. Mamy kilka serwerów i na każdym z nich można prowadzić ruch. Więc jeśli uznasz że na PL1 są odpalone wszystkie scenerie które są w SWDR zapraszam na PL2.

Może nie zdajesz sobie sprawy ale zarówno na PL1 jak i na innych serwera masz możliwość uruchomienia scenerii, zalogowania się do SWDR i prowadzenia ruchu. Ba mogą być nawet odpalone równolegle takie same scenerie na wszystkich serwerach. Np. taka Witonia zarówno na PL1, PL2, DE, CZ, ENG.

Ot i proste rozwiązanie.

Proponuję zamiast doszukiwać się problemu w systemie (SWDR, generowanie RJ, ilość dostępnych stacji) zacząć od siebie. Tj. dyżury po 30 minut, brak podstawowej wiedzy na temat obsadzanego posterunku w tym brak wiedzy na temat długości torów, regulaminów technicznych stacji o sposobie prowadzenia ruchu. Do tego brak wiedzy na temat obsługi składu/lokomotywy używanej podczas przejazdu, wieczne problemy z odhamowaniem, wieczne połączenia EZT + EU07 co sprowadza się do braku hamulców...

Zacznijcie od siebie, później żądajcie zmian w systemie. My doskonale wiemy co gdzie klęka, jakie powinny być wprowadzone zmiany/warianty, niestety na to potrzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu.

Pozdrawiam niedobry ciastek.


Edit. Zapomniałem dopisać.

Widocznie wszystkim wam zależy na numerku w kolorku który wyświetla się przy nicku. Bo te statystyki liczą się tylko na PL1 gdzie wszyscy uparcie próbujecie wbić.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2019, 15:37:54 wysłana przez badcookie66 »

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1578
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Jak zwiększyć przepustowość
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Listopada 2019, 18:29:47 »
Cudownie podsumowane wyżej, naprawdę.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.