Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: lolek32 w 05 Listopada 2019, 20:55:39

Tytuł: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: lolek32 w 05 Listopada 2019, 20:55:39
Witam od jakiegoś czasu gram a ostatnio zacząłem na dyżurce. Od samego początku powalały mnie czasy oczekiwania na wyjazd albo walka o slota by chociaż się zrespić. Zawsze myślałem że to wina tego że jest za mało dyżurnych aż zacząłem grać na dyżurce i zrozumiałem że głównym powodem takiego stanu jest brak porządnych scenerii ! Wiem jak to zabrzmi ale naprawdę  brakuje nam scenerii które w pełni da się obsłużyć scsem i mają 2 szlaki. Aktaulnie codziennie widzę walkę o scenerie z pełnym scsem, Witonia ,cis 2018, Lisiczki naprawdę tutaj jest ciężko się dostać i mogło by być więcej stacji odpalonych gdyby były alternatywy, a o nie niestety ciężko. Do tego lisiczki mają problem z tym że są 1 szlakiem i czasem postoje trwają 2h bo jedyna stacja która łączy jednoszlak z podwójnymi szlakami jest zawalona. Aktualnie mamy sporo scenerii oczywiście mega fajnych i dużo pracy w nie włożone ale nie zwiększających porządnie przepustowości ! Jeśli chcemy by td2 przestał być symulatorem stania pod semaforem potrzebujemy więcej kilku rodzaji scenerii:
-posiadających 2 szlaki dwutorowe i 1 jednotorowy by łączyć scenerie jednotorowe z dwu.
-Przelotowych dwutorowych z kilkoma peronami (coś w stylu lisiczek ale szlaki 2 tory + kilka bocznych )
-Więcej stacji z semaforami świetlnymi które obsłużysz w pełni scsem( sporo nowych nie wie,nie umie, nie chce umieć na "wajchach" np lewków które jest super stacją ale mało kto tam siedzi bo scsem nie ogarniesz)
-WIĘCEJ SCENERI OGÓLNIE ! (aktualnie o godzinie 20 potrafi być 90% scenerii odpalonych i nadal jest pełen tłok)
I tak wiem zaraz ktoś się znajdzie " Brakuje ci scenerii to usiądź i ją stwórz" ale ja nie umiem a zauważyłem problem i możliwe rozwiązanie.
Za wszystkie błędy logiczne przepraszam mogłem coś pomylić.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 05 Listopada 2019, 21:09:54
A my mamy to zrobić na zawołanie? Myślisz że co że wszyscy robią małe stację bo z dużymi za dużo roboty i ogólnie fuj ble duża stacja? Małe stację wychodzą szybciej ponieważ są MAŁE i jest z nimi mniej roboty jak z DUŻYMI. A nie wiem czy wiesz że większość stacji typu Witonia, Łęczyca,Zgierz są z projektu ŁKA. Jeszcze raz zapytam ty potrzebujesz? No sorry ale nie będziemy robić stacji bo ty czegoś potrzebujesz, odpal sam edytor i zobacz czy to jest takie proste i oczywiste.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: babisz_fajny w 05 Listopada 2019, 22:50:58
To usiądź i ją stwórz, tak jakoś pół roku Ci to zajmie, może z kilka tygodni mniej, Cierpliwości życzę. Po drugie, w mojej opinii, na przepustowość w dużej mierze ma wpływ styl dyżurowania graczy mniej doświadczonych, dla których ważne jest, by pociąg przyjechał i wyjechał, niekoniecznie ważne kiedy, bo na co komu rozkład jazdy. Dla przykładu - pociąg pośpieszny ma mieć przelot. Często spotykałem się z taką sytuacją, że dyżurny dla (planowego!) przelotu pytał o szlak dopiero, gdy pociąg minął semafor wjazdowy, a nie daj boże zatrzymał się pod wyjazdowym. Sądzisz, że to nie utrudnia ruchu? Ja sądzę, ze utrudnia, bo znajdziesz x takich osób, i x takich pociągów, i uzbiera Ci się jakaś pula opóźnienia. Pomijam sytuacje, gdy w chwili planowego odjazdy (czyt. przelotu) okazuje się, że szlak jest zajęty. No tak, przecież możesz zablokować szlak 5 minut szybciej, ale lepiej na ostatnią chwilę, i dorzucić pociągowi z przelotem tak z 5 minut, gdy okaże się, że blokując na ostatnią chwilę szlak jest zajęty. Pomijam tutaj pociągi towarowe powyżej 3000t, które z górki też nie mają. Przypominam Ci, że rozhulanie i zahamowanie takiego składu, to też czas, cenny czas, który na bank przyczyni się do jakiś opóźnien. Do tego dorzucę nieudolne "wysyłanie przed czasem" o nazwie "mam coś na szlak X za 5 minut planowego, ale może upchnę tego towara 4000t, bo to 5 minut". Kolejne przekleństwo, że młodsi dyżurni nie spoglądają na to co mają na dany szlak w najbliższym czasie, tylko biorą jak leci, lub druga strona medalu, nie biorą w ogóle, bo po co, po co zawalać stację. No a opóźniony towar to też nic ciekawego. Skoro chcesz jeszcze jakieś powody mniejszej przepustowości, to dorzucę ustawianie dostępności na pół godziny, w porywach do godziny, co będzie skutecznie wspomagało tworzenie postojów technicznych na różnych posterunkach. Bajka. Dodatkowo można dorzucić jeszcze nieudolnie prowadzone manewry torami przelotowymi, i tak dalej, i tak dalej. Więc odwołując się do tego co mówisz - każdy robi taki posterunek jaki mu się podoba i na jaki ma wizję/ plany/ chęci. Tak jak wspomniałeś, gdy większość posterunków jest zajęta, i "jest tłok" to TYLKO z powodów wypisanych przeze mnie wyżej. Bo gdyby był "tłok" to na każdej scenerii otwartej, byś miał maksymalną liczbę graczy, no chyba że takie coś widziałeś, no ja nie. Więc ten zły, okropny, straszny "symulator stania pod semaforem" to tylko kwestia nauki młodszych dyżurnych, którzy muszą przyswajać sobie cały czas nawyki - przelot to przelot, wjazd i wyjazd, sprawne podawanie przebiegów, no i przede wszystkim przemyślane. Kończąc -  nie jest to wina tłoku, tylko samych dyżurnych, których w tym momencie mamy sporo - głównie początkujących. (pomijam fakty, gdy mechanicy zatrzymują się na szlaku z "defektem" krzycząc, że zaraz ruszą i odblokują zablokowany przez siebie szlak) to już inna kwestia i znacznie mniej destruktywna. Odpowiadając na pytanie w temacie - By zwiększyć przepustowość, powinniśmy wszyscy nabierać dobrych nawyków i umiejętności w trybie dyżurnego ruchu. Tych czynników to utrudniających jest bardzo dużo, a te w/w to tylko niektóre. Zastanów się czy to kwestia scenerii, czy tego co wypisałem. Jeżeli stwierdzisz w dalszym ciągu, że złych scenerii, to zapraszam do trybu edytora, wszyscy chętnie zobaczymy twój pomysł na "scenerię idealną". Ot taki mały wywodzik ode mnie, Pozdrawiam, Babiszek.

Ps. Swoją drogą ciekawy temat, chętnie podyskutuję i poczytam kto ma co (mądrego) do powiedzenia
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Bogus_pb w 06 Listopada 2019, 07:16:17
....w mojej opinii, na przepustowość w dużej mierze ma wpływ styl dyżurowania graczy mniej oświadczonych....

Myślę, że koledze raczej chodziło o to, że sam SWDR generuje na starcie długie postoje. Oczywiście, to co mówisz jest jak najbardziej trafne i jako mechanik choć nie przepadam za pt/ph powyżej 20m to najbardziej irytuje mnie gdy okazuje się, że kolejna stacja nie chce mnie przyjąć. Sprawdzam wtedy jego zapełnienie, 7/9, i zastanawiam się: tak źle planuje ruch na stacji?, za dużo przyjął przed czasem?, nie zamknął spaw-nu na czas aby mieć miejsce na natłok przyjeżdżających składów?, ktoś wlókł się niemiłosiernie?

Ja do Twoich spostrzeżeń dodał by jeszcze, błędy w Vmax podczas w generacji rozkładu. Bardzo ciężkiemu towarowi wpisuje się 80, gdy wiadomo, że najczęściej za czym osiągnie tą prędkość to najczęściej już musi zwalniać albo po przejechaniu kilku minut. W moim przekonaniu lepiej dać niższy Vmax, bo sam mechanik traci niewiele czasu przez niższa prędkość, ale SWDR rezerwuje mu wtedy więcej czasu i rozkład jest bardziej realny. Kuriozum był sytuacja, która spotkała mnie jakiś czas temu, gdy do SM42 podpięty był skład mający 1200t czy nawet więcej i ledwie rozpędzał się do 40km/h. Gdy pojawił się, u mnie miał już 4m opóźnienia, choć (przynajmniej wg SDWR-a) wyjechał o czasie, a za czym dojechał na stacje już miał 6m i za chwile powinien już być na następnej. Ciekawe ile dojechał opóźniony do celu, ale w międzyczasie zniknął z rozkładu, chyba sam zmęczony tempem i trudnościami jazdy.

Wracając do sedna tematu, słowa kieruje teraz do autora posta
Pamiętaj, że cały projekt symulatora jest no profit, każdy z nas robi coś dla niego, poświęcając swój czas. Musisz zrozumieć, że nikt nikomu nie narzuci, co i jak ma zrobić, a jedynie można zasugerować i dopiero jak ktoś będzie miał ochotę i czuł się na siłach to zrobi bardziej rozbudowaną scenerię.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: babisz_fajny w 06 Listopada 2019, 08:24:51
No no, trafne spostrzerzenia kolegi wyżej.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 06 Listopada 2019, 09:14:58
Sterowanie komputerowe dla małych stacji przelotowych wcale nie stanowi aż takiej różnicy żeby mieć tak znaczący wpływ na przepustowość. Jak ktoś jest systematyczny i układa drogę, oraz rezerwuje szlak z odpowiednim wyprzedzeniem to da radę prowadzić ruch według planu. Typ urządzeń nie gra aż takiej roli do póki nie mamy do czynienia z ogromną stacją z kilkoma szlakami, przebiegami wariantowymi i dużymi ilościami rozjazdow w każdej jednej drodze przebiegu.

Brak otwartych spawnow spowodowany jest tylko i wyłącznie ograniczoną pojemnością stacji i całej tedekowej sieci. Nawet jeśli mam wolny spawn to co mi po jego otwarciu skoro w danym momencie w obiegu jest tyle pociągów że wygenerowany rozkład ma półtorej godziny postoju do odjazdu ze stacji startowej, a mechanik oburzony daje łapkę w dół i wychodzi najczęściej z gównopowodu. Mamy niezły boom po ostatnich streamach avalkiza i przez to jest takie obłożenie graczami. Z czasem sytuacja się unormuje, graczy będzie mniej i częściej będzie można trafić na otwarty spawn a potem zobaczyć rozsądny rozkład.

Cytuj
Myślę, że koledze raczej chodziło o to, że sam SWDR generuje na starcie długie postoje. Oczywiście, to co mówisz jest jak najbardziej trafne i jako mechanik choć nie przepadam za pt/ph powyżej 20m to najbardziej irytuje mnie gdy okazuje się, że kolejna stacja nie chce mnie przyjąć. Sprawdzam wtedy jego zapełnienie, 7/9, i zastanawiam się: tak źle planuje ruch na stacji?, za dużo przyjął przed czasem?, nie zamknął spaw-nu na czas aby mieć miejsce na natłok przyjeżdżających składów?, ktoś wlókł się niemiłosiernie?

To że sceneria ma ustawiony limit na X pociągów nie znaczy że taka ilość pociągów można zawsze przyjąć. SWDR nie uwzględnia ilości dostępnych krawędzi peronowych czy torów bez krawędzi. Większość pociągów w symulatorze to pociągi pasażerskie. To że mam 9 torów, a czego tylko 4 maja krawędź peronowa nie znaczy że mogę przyjąć na raz 9 pociągów pasażerskich tylko max 4. Do tego kategorycznie unikam stawiania pociągów z długimi postojami w torach głównych zasadniczych, gdyż te mają służyć szybkim przejazdom pociągów które na stacji się nie zatrzymują. Do tego niektóre posterunki nie mają możliwości krzyzowania pociągów, czego znowu SWDR nie uwzględnia. Szlaki się korkują właśnie dlatego że nowicjusze zasiadający na posterunkach odgaleznych biorą wszystko planowo jak leci, a potem się okazuje że pociąg ma 30 minut pt, następna stacja nie bierze, a przez to że skład stoi na podg przed wjazdem to tym samym opóźnia 5 innych składów, które według logiki powinny jechać przed nim. Branie planowych pociągów w ciemno nie sprawdziwszy co robią dalej, czy mają u nas długi postój - może są wytrasowane do scenerii na której DR właśnie ogłosił że się zapchał - powoduje tylko większe opóźnienia.

Dobrze jest w tej kwestii wyrobić sobie nawyk, sprawdzania co się z tym pociągiem dzieje dalej I to nie tylko na naszej scenerii, bo jeśli w rozkładzie pociąg ma jechać do przykładowej Chlastawki, a tam ma długi pt, to możemy się spodziewać że  bardziej rozsądny DR tego składu nie przyjmie i nakaze odczekanie tego postoju na naszej scenerii.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: lolek32 w 06 Listopada 2019, 12:28:47
A my mamy to zrobić na zawołanie? Myślisz że co że wszyscy robią małe stację bo z dużymi za dużo roboty i ogólnie fuj ble duża stacja? Małe stację wychodzą szybciej ponieważ są MAŁE i jest z nimi mniej roboty jak z DUŻYMI. A nie wiem czy wiesz że większość stacji typu Witonia, Łęczyca,Zgierz są z projektu ŁKA. Jeszcze raz zapytam ty potrzebujesz? No sorry ale nie będziemy robić stacji bo ty czegoś potrzebujesz, odpal sam edytor i zobacz czy to jest takie proste i oczywiste.
Ale ja wcale nie twierdze że ja potrzebuję i już ktoś mam mi zrobić i już bo ja potrzebuje.
Tylko stwierdziłem że brakuje nam scenerii i to jakiego typu by odciążyć ten symulator.I  tak wiem ile to pracy i jej w żadnym razie nie podważam rozumiem że mała stacja-mniej pracy duża stacja  kilkukrotnie więcej i do tego nie na jedną osobę ale cały zespół, ale jeśli nie przybędzie nam scenerii mogących eliminować wąskie gardła. I nie nikt ci nie każe mi robić ! Zauważyłem problem który aktualnie nas trapi ale najłatwiej mówić że chcesz to sobie zrób. Jeśli chcemy płynnie grać to rosnąca liczba sceneri jest nieunikniona.
[
quote]Sterowanie komputerowe dla małych stacji przelotowych wcale nie stanowi aż takiej różnicy żeby mieć tak znaczący wpływ na przepustowość. Jak ktoś jest systematyczny i układa drogę, oraz rezerwuje szlak z odpowiednim wyprzedzeniem to da radę prowadzić ruch według planu. Typ urządzeń nie gra aż takiej roli do póki nie mamy do czynienia z ogromną stacją z kilkoma szlakami, przebiegami wariantowymi i dużymi ilościami rozjazdow w każdej jednej drodze przebiegu.[/quote]

Sterowanie komputerowe na części sceneri daje to że jest częściej wybierana przez co zwiększa się ilość otwartych sceneri-przepustowość całej sieci. Aktualnie jest mniej dyżurnych niż mogło by być bo nie umieją albo nie chcą umieć w wajchy i np takie lewków które by zwiększyło przepustowość jest mega rzadko aktywne a te scenerie z scsem jak lisiczki np są nonstop zajęte przez co ci którzy nie moją wolnej sceneri na której mogą scs latać nie wchodzą wgl w ten tryb.

Cytuj
o drugie, w mojej opinii, na przepustowość w dużej mierze ma wpływ styl dyżurowania graczy mniej doświadczonych, dla których ważne jest, by pociąg przyjechał i wyjechał, niekoniecznie ważne kiedy, bo na co komu rozkład jazdy. Dla przykładu - pociąg pośpieszny ma mieć przelot. Często spotykałem się z taką sytuacją, że dyżurny dla (planowego!) przelotu pytał o szlak dopiero, gdy pociąg minął semafor wjazdowy, a nie daj boże zatrzymał się pod wyjazdowym. Sądzisz, że to nie utrudnia ruchu? Ja sądzę, ze utrudnia, bo znajdziesz x takich osób, i x takich pociągów, i uzbiera Ci się jakaś pula opóźnienia. Pomijam sytuacje, gdy w chwili planowego odjazdy (czyt. przelotu) okazuje się, że szlak jest zajęty. No tak, przecież możesz zablokować szlak 5 minut szybciej, ale lepiej na ostatnią chwilę, i dorzucić pociągowi z przelotem tak z 5 minut, gdy okaże się, że blokując na ostatnią chwilę szlak jest zajęty. Pomijam tutaj pociągi towarowe powyżej 3000t, które z górki też nie mają. Przypominam Ci, że rozhulanie i zahamowanie takiego składu, to też czas, cenny czas, który na bank przyczyni się do jakiś opóźnien. Do tego dorzucę nieudolne "wysyłanie przed czasem" o nazwie "mam coś na szlak X za 5 minut planowego, ale może upchnę tego towara 4000t, bo to 5 minut". Kolejne przekleństwo, że młodsi dyżurni nie spoglądają na to co mają na dany szlak w najbliższym czasie, tylko biorą jak leci, lub druga strona medalu, nie biorą w ogóle, bo po co, po co zawalać stację. No a opóźniony towar to też nic ciekawego. Skoro chcesz jeszcze jakieś powody mniejszej przepustowości, to dorzucę ustawianie dostępności na pół godziny, w porywach do godziny, co będzie skutecznie wspomagało tworzenie postojów technicznych na różnych posterunkach. Bajka. Dodatkowo można dorzucić jeszcze nieudolnie prowadzone manewry torami przelotowymi, i tak dalej, i tak dalej. Więc odwołując się do tego co mówisz - każdy robi taki posterunek jaki mu się podoba i na jaki ma wizję/ plany/ chęci. Tak jak wspomniałeś, gdy większość posterunków jest zajęta, i "jest tłok" to TYLKO z powodów wypisanych przeze mnie wyżej. Bo gdyby był "tłok" to na każdej scenerii otwartej, byś miał maksymalną liczbę graczy, no chyba że takie coś widziałeś, no ja nie. Więc ten zły, okropny, straszny "symulator stania pod semaforem" to tylko kwestia nauki młodszych dyżurnych, którzy muszą przyswajać sobie cały czas nawyki - przelot to przelot, wjazd i wyjazd, sprawne podawanie przebiegów, no i przede wszystkim przemyślane. Kończąc -  nie jest to wina tłoku, tylko samych dyżurnych, których w tym momencie mamy sporo - głównie początkujących. (pomijam fakty, gdy mechanicy zatrzymują się na szlaku z "defektem" krzycząc, że zaraz ruszą i odblokują zablokowany przez siebie szlak) to już inna kwestia i znacznie mniej destruktywna. Odpowiadając na pytanie w temacie - By zwiększyć przepustowość, powinniśmy wszyscy nabierać dobrych nawyków i umiejętności w trybie dyżurnego ruchu. Tych czynników to utrudniających jest bardzo dużo, a te w/w to tylko niektóre. Zastanów się czy to kwestia scenerii, czy tego co wypisałem. Jeżeli stwierdzisz w dalszym ciągu, że złych scenerii, to zapraszam do trybu edytora, wszyscy chętnie zobaczymy twój pomysł na "scenerię idealną". Ot taki mały wywodzik ode mnie, Pozdrawiam, Babiszek.
A więc pokolei
-Sposób dyżurowania ma też duży wpływ na przepustowość jak najbardziej doświadczony DR ogarnie 1,5x więcej składów ale nawet gdyby byli sami dyżurni doświadczeni to nadal będą długie czasu czekania przez słaby stosunek ilości stacji i ich przepustowości do chętnych mechaników.
-Ustawianie dostępności na godzine-pół też jak najbardziej ale wracamy do tematu małej ilości scenerii bo gdyby były więcej alternatyw to ktoś by wszedł na inna scenerie i ustawił normalną dostępność.
-Nigdy nie będzie pełnej slotowo stacji ? Dlaczego ? spójrzmy np na lisiczki wymienione wyżej 3 boczne tory i jeden przelotowy, masz 3 składy na stacji + wolny przelotowy i ułożony rj slotowo jest 4/7 a jednak stacja jest zawalona w pełni i nawet jakby miał wolny tor to nie otwarłby raczej spawna.
- O lkach które blokują szlaki bo nie umieją ruszyć nawet nie mówię bo to zdarzenia losowe a nawet przy jeździe z rozkładami jest wszędzie pełno ludzi i mega tłok
Podsumowując nawet gdyby wszyscy nabrali dobrych nawyków nadal by był tłok i długie czasu czekania bo ilość sceneri jest ograniczona i ich pojemność też a dr mogłoby być więcej gdyby było więcej wolnych sceneri które mają scs bo to najpopularniejszy sposób zarządzania stacją oczywiście stacje z spk i wajchami nadal są świetne ale jest ich więcej niż takich z scs.

Cytuj
Wracając do sedna tematu, słowa kieruje teraz do autora posta
Pamiętaj, że cały projekt symulatora jest no profit, każdy z nas robi coś dla niego, poświęcając swój czas. Musisz zrozumieć, że nikt nikomu nie narzuci, co i jak ma zrobić, a jedynie można zasugerować i dopiero jak ktoś będzie miał ochotę i czuł się na siłach to zrobi bardziej rozbudowaną scenerię.

Oczywiście masz całkowitą racje wcale tego nie neguje. Całkowicie rozumiem że wszystkie scenerie prawie robiliśmy my społeczność i nikt nikomu za to nie płacił. Każdy robił to w swojej wizji i pomyśle ale zaczyna nam brakować ,slotów i miejsc i sama poprawa umiejętności DRów tego nie zmieni trzeba szukać problemów dalej. Nikogo nie zmuszę by zrobił taką scenerie itd ale wydaje mi się że brakuje nam tego. Całkowicie rozumiem że TD2 jest projektem non-profit ale chyba wszyscy byśmy chcieli by grać płynniej i nie czekać co najmniej godzine pod semem by przejechać 2 stacje bo więcej nie da rady wygenerować.

Cytuj
Brak otwartych spawnow spowodowany jest tylko i wyłącznie ograniczoną pojemnością stacji i całej tedekowej sieci. Nawet jeśli mam wolny spawn to co mi po jego otwarciu skoro w danym momencie w obiegu jest tyle pociągów że wygenerowany rozkład ma półtorej godziny postoju do odjazdu ze stacji startowej, a mechanik oburzony daje łapkę w dół i wychodzi najczęściej z gównopowodu. Mamy niezły boom po ostatnich streamach avalkiza i przez to jest takie obłożenie graczami. Z czasem sytuacja się unormuje, graczy będzie mniej i częściej będzie można trafić na otwarty spawn a potem zobaczyć rozsądny rozkład.

Jasne mamy małe oblężenie ale już przed nim zaczynał robić się tłok i większa ilość składów niż cała sieć td2 mogła obsłużyć oraz walka o spawna. Do tego nie liczyłbym że mocno spadnie ilość graczy. Przecież z miesiąca nie miesiąc mamy cały czas ich wzrost. Jasne stream avalkiza zrobił oblężenia ale trzeba liczyć że część zostanie i nadal będzie ciężko 
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 06 Listopada 2019, 13:18:21
Zauważyłeś taki problem aha. Nie ty pierwszy i jak dla mnie to temat jest do kosza.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Leniusz w 06 Listopada 2019, 14:01:33
A my mamy to zrobić na zawołanie?

To usiądź i ją stwórz, tak jakoś pół roku Ci to zajmie, może z kilka tygodni mniej, Cierpliwości życzę.

Zauważyłeś taki problem aha. Nie ty pierwszy i jak dla mnie to temat jest do kosza.

Przepraszam, że w tym temacie, ale każdy ma prawo do swojego zdania. Dodam, że jestem tu od niedawna, sama gra wciągnęła mnie od pierwszego uruchomienia (mimo że jestem newbie w tematyce kolejnictwa) i nie jestem negatywnie nastawiony do Was.
Niestety przeglądając to forum jak i GITa odniosłem niemiłe wrażenie, że jako osoby "z rangą" (głównie Supporterzy) odbieracie każdą dyskusję ze strony zwykłego gracza jako atak na grę...
Nie można w kulturalniejszy sposób napisać, że jest to ciężkie do wykonania - bardzo praco i czasochłonne?
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 06 Listopada 2019, 14:24:45
Każdy ma inne zdanie to prawda ale używanie wyszukiwarki to obowiązek każdego bo jest to nasty taki temat i jest to bez sensu bo co autor uświadamia nam że brakuje nam dużych stracji a swdr mogłyby wyglądać tak i tak. Czy nadal się Dziwisz że nas to irytuje? Osoby z rangą supporter najczęściej mają już doświadczenie w na temat kolei i TD2, ponieważ nie grają od roku.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: lolek32 w 06 Listopada 2019, 14:28:05
Zauważyłeś taki problem aha. Nie ty pierwszy i jak dla mnie to temat jest do kosza.
Na prawdę ? jeśli Dyskusja z twojej strony ma tak wyglądać to naprawdę nie udzielaj się, Na wszystko podałem argumenty żeby jednak robić jakiś postęp i rozwijać naszego TDka ale lepiej siedzieć tylko oburzony i krytykować jakikolwiek problem zamiast szukać jego rowiązania. Także jeśli myślisz że jak płacisz za supportera to jesteś panem i wyrocznią i wiesz lepiej od dewów i administracji i daje ci to krytykowania czegokolwiek bez rzetelnych argumentów przeciw i uznawania co do kosza co nie to naprawdę przestań się udzielać zrobisz tym tylko przysługę innym. Tak są inne wątki ale NIC NIE WNOSZĄ anie nie rozwiązują problemu ! Który może lepiej warto rozwiązać
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sheken w 06 Listopada 2019, 14:58:19
Więc zacznijmy od tego że scenerie do Td2 MUSZĄ być  porządnie zrobione i spełniać warunki dopuszczenia do symulatora dla poszczególnych rodzajów stacji : https://td2.info.pl/dyskusje/warunkowe-dopuszczenie-scenerii/ . W następnej nowej wersji gry ma być współpraca z Geoportalem , a takowego mi brakuje . Gdy wejdzie nowa ulepszona technika zdjęć satelitarnych do Td2 będzie więcej realnych stacji bo  pomoże to wszystkim graczom stworzyć realną scenerie bez żadnego problemu . I myślę że powstanie tutaj w Td2 wiele więcej scenerii niż w tym roku . Druga sprawa to może ty byś spróbował stworzyć stacyjkę w edytorze ? Jest bezpłatny , każdy z niego może korzystać i nauczyć się obsługi od podstaw u naszych kolegów czy też u mnie :) Ja też próbuje stworzyć stacje no ale wiesz to nie takie łatwe jak myślisz i jest bardzo czasochłonne  ;)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: lolek32 w 06 Listopada 2019, 15:11:05
Cytuj
Więc zacznijmy od tego że scenerie do Td2 MUSZĄ być  porządnie zrobione i spełniać warunki dopuszczenia do symulatora dla poszczególnych rodzajów stacji : https://td2.info.pl/dyskusje/warunkowe-dopuszczenie-scenerii/ . W następnej nowej wersji gry ma być współpraca z Geoportalem , a takowego mi brakuje . Gdy wejdzie nowa ulepszona technika zdjęć satelitarnych do Td2 będzie więcej realnych stacji bo  pomoże to wszystkim graczom stworzyć realną scenerie bez żadnego problemu . I myślę że powstanie tutaj w Td2 wiele więcej scenerii niż w tym roku . Druga sprawa to może ty byś spróbował stworzyć stacyjkę w edytorze ? Jest bezpłatny , każdy z niego może korzystać i nauczyć się obsługi od podstaw u naszych kolegów czy też u mnie :) Ja też próbuje stworzyć stacje no ale wiesz to nie takie łatwe jak myślisz i jest bardzo czasochłonne  ;)

Ale ja w żadnym razie nie twierdze że to łatwe i robi się od tak na pstryknięcie, Całkowicie rozumiem ile pracy jest włożone w każdą scenerie i czasu. Ale nawet w wątku do którego dałeś link już przewija się problem braku sceneri a było to ponad rok temu! Jak widać za dużo się nie zmieniło i trzeba by się zastanowić jak ten problem rozwiązać. Nikt nikogo przecież nie będzie zmuszać do robienia sceneri.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: badcookie66 w 06 Listopada 2019, 15:29:56
Drogi lolku, problemu ze sceneriami nie ma. To autorzy robią takie a nie inne scenerie że w systemie sprawdzania polegają na W17, czy fleksach. My jako Dev też nie zamierzamy robić scenerii na zawołanie chyba że któryś z nas jak ja i Trichlor mamy ŁKA, czy inne swoje scenerie które są dłubane.

Problem jest w Was, w prowadzeniu ruchu, w znajomości posterunku, znajomości długości torów. W mechanikach którzy jak nie mają powietrza w Eu07/Et41 to nie wiedzą co zrobić. Dopiero później takim kagańcem jest system (Ares dobrze to wyjaśnił). Rozwiązanie jest prostsze niż Ci się wydaje. Mamy kilka serwerów i na każdym z nich można prowadzić ruch. Więc jeśli uznasz że na PL1 są odpalone wszystkie scenerie które są w SWDR zapraszam na PL2.

Może nie zdajesz sobie sprawy ale zarówno na PL1 jak i na innych serwera masz możliwość uruchomienia scenerii, zalogowania się do SWDR i prowadzenia ruchu. Ba mogą być nawet odpalone równolegle takie same scenerie na wszystkich serwerach. Np. taka Witonia zarówno na PL1, PL2, DE, CZ, ENG.

Ot i proste rozwiązanie.

Proponuję zamiast doszukiwać się problemu w systemie (SWDR, generowanie RJ, ilość dostępnych stacji) zacząć od siebie. Tj. dyżury po 30 minut, brak podstawowej wiedzy na temat obsadzanego posterunku w tym brak wiedzy na temat długości torów, regulaminów technicznych stacji o sposobie prowadzenia ruchu. Do tego brak wiedzy na temat obsługi składu/lokomotywy używanej podczas przejazdu, wieczne problemy z odhamowaniem, wieczne połączenia EZT + EU07 co sprowadza się do braku hamulców...

Zacznijcie od siebie, później żądajcie zmian w systemie. My doskonale wiemy co gdzie klęka, jakie powinny być wprowadzone zmiany/warianty, niestety na to potrzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu.

Pozdrawiam niedobry ciastek.


Edit. Zapomniałem dopisać.

Widocznie wszystkim wam zależy na numerku w kolorku który wyświetla się przy nicku. Bo te statystyki liczą się tylko na PL1 gdzie wszyscy uparcie próbujecie wbić.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: babisz_fajny w 06 Listopada 2019, 18:29:47
Cudownie podsumowane wyżej, naprawdę.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: lolek32 w 06 Listopada 2019, 19:51:43
Cytuj
Drogi lolku, problemu ze sceneriami nie ma. To autorzy robią takie a nie inne scenerie że w systemie sprawdzania polegają na W17, czy fleksach. My jako Dev też nie zamierzamy robić scenerii na zawołanie chyba że któryś z nas jak ja i Trichlor mamy ŁKA, czy inne swoje scenerie które są dłubane.

Problem jest w Was, w prowadzeniu ruchu, w znajomości posterunku, znajomości długości torów. W mechanikach którzy jak nie mają powietrza w Eu07/Et41 to nie wiedzą co zrobić. Dopiero później takim kagańcem jest system (Ares dobrze to wyjaśnił). Rozwiązanie jest prostsze niż Ci się wydaje. Mamy kilka serwerów i na każdym z nich można prowadzić ruch. Więc jeśli uznasz że na PL1 są odpalone wszystkie scenerie które są w SWDR zapraszam na PL2.

Może nie zdajesz sobie sprawy ale zarówno na PL1 jak i na innych serwera masz możliwość uruchomienia scenerii, zalogowania się do SWDR i prowadzenia ruchu. Ba mogą być nawet odpalone równolegle takie same scenerie na wszystkich serwerach. Np. taka Witonia zarówno na PL1, PL2, DE, CZ, ENG.

Ot i proste rozwiązanie.

Proponuję zamiast doszukiwać się problemu w systemie (SWDR, generowanie RJ, ilość dostępnych stacji) zacząć od siebie. Tj. dyżury po 30 minut, brak podstawowej wiedzy na temat obsadzanego posterunku w tym brak wiedzy na temat długości torów, regulaminów technicznych stacji o sposobie prowadzenia ruchu. Do tego brak wiedzy na temat obsługi składu/lokomotywy używanej podczas przejazdu, wieczne problemy z odhamowaniem, wieczne połączenia EZT + EU07 co sprowadza się do braku hamulców...

Zacznijcie od siebie, później żądajcie zmian w systemie. My doskonale wiemy co gdzie klęka, jakie powinny być wprowadzone zmiany/warianty, niestety na to potrzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu.

Pozdrawiam niedobry ciastek.


Edit. Zapomniałem dopisać.

Widocznie wszystkim wam zależy na numerku w kolorku który wyświetla się przy nicku. Bo te statystyki liczą się tylko na PL1 gdzie wszyscy uparcie próbujecie wbić.


Okej ale nawet przy ogarniętych dr którzy nie mają dyżurów po 30 minut i przy rozgarniętych maszynistach jest tłok i walka o spawna!
Totalnie nie neguje że lka która nie wie jak odblokować hamulce na szlaku albo dr który nieogarnia i zapcha swoją stacje potrafią spraliżować całą przepusowość stacji bo tak jest!
Do tego zdziwinie że każdy chce grać na pl1 bo tylko tam są statystki. Dopóki będziesz ocenainy przez pryzmat cyferki przy nicku będzie wojna o sloty na pl1 i scenerie.
Może wystarczy właćzyć liczenie statystyk na pl2 i sprawi to odkorkowanie gry ?
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: badcookie66 w 06 Listopada 2019, 20:37:41
Nie nie nie, włączenie statystyk na PL2 nie rozwiąże sprawy. Po pierwsze serwer ten niedawno został zakwalifikowany jako piaskownica (czego społeczność chciała, a teraz serwer stoi pusty, raz w tygodniu jest tam może 5 scenerii) i powstał do tego specjalny label przy sprawdzaniu scenerii, co nie wyklucza normalnego prowadzenia ruchu przez normalnych dyżurnych. Walka o spawna była, jest i będzie, niestety tego nie zmienisz choćby było 60 scenerii. Taka jest po prostu niektórych mentalność. Jeden zamyka spawn bo ma skomplikowaną sytuację ruchową i nowe pociągi mu tylko w tym konkretnym momencie przeszkodzą, inni po prostu nie otwierają bo czasy odjazdu dla generowanych RJ są za godzinę albo i lepiej. Wchodzi wtedy taki nieogar (bez znaczenia czy L czy 10 lvl) i twierdzi że nie, nie czekam to ja wyjdę. No to po cholere wchodziłeś. Jeszcze inny nie otworzy bo jest po prostu samolubny, inny jest na NK (wbrew pozorom otwieranie spawnów na NK jest bardzo dobre, bo można szybko kogoś wypuścić nie mając do siebie RJ, nie sugeruję dyżurowania ciągle na NK, bo był taki i już wyleciał, ale jak mamy czekać 15 min na pociąg, to w tym czasie można ze dwa wypuścić). Na forum przecież jest statystyka pociągów/dyżurnych, do tego sam SWDR. Tak ciężko zobaczyć; 20 pociągów, 8 stacji, 2 kończące; to znak że należy otworzyć stację, albo po prostu odłożyć w czasie jazdę i spróbować za pół godziny/godzinę.

Jeśli chodzi o pryzmat statystyk wielokrotnie osoby z 8/10/12 lvl na dyżurce nie mają pojęcia w ogóle o czymkolwiek, gdy L która ma 30 wyprawionych składów jest w stanie zdecydowanie lepiej, płynniej poprowadzić ruch, do tego generować RJ, oraz porozumiewać się z innymi dyżurnymi. Jeśli są osoby które przez ten pryzmat patrzą no to sorry. Są po prostu bardzo ograniczeni jeśli wyznacznikiem dla nich jest jakaś cyferka. Wielokrotnie przekonałem się o tym że gość z 10 lvl nie potrafił wystawić prostego rozkazu na pominięcie S1, gdy inny dyżurny L/2/3/4 prowadził ruch bardzo płynnie i był w stanie poprawie poinformować o jeździe na tor przeciwny do zasadniczego, czy wystawić rozkaz na pominięcie W5.

Są po prostu ludzie i parapety a cyferka przy nicku nie jest tutaj kompletnie żadnym wyznacznikiem. Czasem rzeczywiście może i L nie wie wszystkiego, ale nauka prowadzi do tego że odbywa dyżur coraz to lepiej z czasem (nie dotyczy każdego). Całość dotyczy również maszynistów. Prosty przykład: najeździł 2000km tylko i wyłącznie EN57/71, siada do EU07,EP07 i nie wie co z czym się je, a ma jednocześnie jakiś 7 poziom. Kompletny brak umiejętności EU/EP07, brak jakiejkowiel wiedzy na temat obsługi loka i jedzie gorzej niż 2/3 lvl który od początku jeździł trochę tym, trochę tym.

Nie ma na to prostej odpowiedzi, po prostu to Wy/My jako cała społeczność musimy popukać się w głowę i znaleźć wspólny język a nie generować konflikty, wzajemne nagabywanie i obrabianie tyłka.
Każdy pracuje na siebie, ale razem tworzymy społeczność, jak sobie będziemy wzajemnie rzucać kłody pod nogi no to niestety lepiej nie będzie nigdy. (Dotyczy to systemu skarg z błachymi powodami (składanych przez dyżurnych), ale jednocześnie mechaników którzy nie doceniają poświęconego czasu na wygenerowanie RJ i po prostu wychodzą).

W każdej społeczności jest pewna grupa osób która się odcina i jest kółeczkiem wzajemnej adoracji. U nas też tak jest, nie przeskoczymy tego, bo tak po prostu to działa.

Trzeba tylko pójść po rozum do głowy i współpracować a nie kopać pod sobą dołki.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 15 Listopada 2019, 08:37:58
Po prostu działania niektórych osób powoduje, że stanie przy semaforze jest plagą. Chodzi np. o to, że jest zajęta jakaś blokada, która po przejechaniu nie zostaje zwolniona automatycznie, trafia się dr level L, który jest głuchoniemy i powoduje, że szanse na przejechanie expresem na czas są jak wygranie czwórki w totolotka. Dochodzi potem do sytuacji typu godzina postoju na Buku i korek na 3/4 wszystkich aktywnych scenerii. Raz na zwolnienie blokady czekałem godzinę jak nie dłużej.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 15 Listopada 2019, 08:43:40
To dyżurny który czeka godzinę na zwolnienie blokady tez jest chyba L. Sprawdzamy, gdzie jest pociąg, który wysłaliśmy i rozrywamy po prostu blokadę, jeśli jest już on w stacji, lub nawet na innej scenerii lub szlaku
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 15 Listopada 2019, 08:49:49
Problem polega na tym, że taki delikwent nie ma wpisanego przyjazdu ani odjazdu przez kolejną stację, mimo że dotarł. A tam stoi i czeka nie wiadomo gdzie. Przecież cudzej blokady nie da się zerwać.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sarrus w 15 Listopada 2019, 09:29:33
To dyżurny który czeka godzinę na zwolnienie blokady tez jest chyba L. Sprawdzamy, gdzie jest pociąg, który wysłaliśmy i rozrywamy po prostu blokadę, jeśli jest już on w stacji, lub nawet na innej scenerii lub szlaku

Chyba się zapędziłeś. Koledze chodzi o sytuację gdy inny dyżurny ma u siebie blokadę aktywną. My wtedy nie możemy założyć blokady i wcale nie oznacza to że wysyłaliśmy jakikolwiek pociąg. Jeżeli tenże dyżurny nie odpowiada na czacie SWDR, to co możemy zrobić? Wysyłanie bez blokady to jest raczej kiepski pomysł.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 15 Listopada 2019, 11:19:32
Wtedy - jeśli masz planowy pociąg na ten szlak - pytasz - Co ze szlakiem XX dla poc 12345 planowy? - jeśli zajęty to zapytaj przez kogo, i sprawdź rozkład tej osoby. Jeśli jedzie opóźniona - jesteśmy w stanie to zrozumieć, ale jeśli jedzie przed planem to dyżurnemu należy się zjebka jak stąd na Księżyc za przyjmowanie pociągu przed planem, gdy ma planowy i go opóźnia.

I jeszcze jedno - współpraca - dyżuruje na swojej scenerii ale staram się ruszyć główką co się dzieje na poprzedniej i następnej dla danego pociągu.
Ostatni mój dyżur na Buku - z Redlina pisze @chudya - "ułożyłem rozkład dla pośpiecha, ale wyszło mu u Ciebie 20 minut postoju - wypuszczę go później żeby Ci nie blokować podg".

Powiem szczerze, byłem w ciężkim szoku bo pierwszy raz ktoś pomyślał do przodu, a nie "wyprawić i niech spieprza".

Minęło dziesieć minut:
@chudya: Mam towara na Twój szlak C, damy radę przed planem? - Nie, bo planowo jedzie ekspress i osobowy, jak będzie luka to dam znać.
I dałem. I pojechał -15, i dojechał do końca cały RJ zadowolony i uśmiechnięty.

Minęło kolejne dziesięć minut:
Dzwoni blokada ze scenerii X - patrzę w rozkład - jedyny pociąg z niej mam za 40 minut - odrzucam. Dzwoni znowu - to samo. I dopiero za czwartym razem dzban napisał "weźmiesz przed planem?" - Dlaczego o tym wspominam - bo wielu dyżurnych działa na zasadzie - dzwoni - mam wolne - przyjmuję. A dopiero później myślą co zrobią z tym pociągiem dalej. Takie automatyczne działanie jest niestety często zgubne :(
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: gerard1 w 15 Listopada 2019, 15:57:46
Jest jeszcze jeden problemik, może mało widoczny ....
Przyjechał skład xx na stację A, zjechał na bocznicę, Mech nie wylogowuje się, tylko zwiedza scenerię lecz dyżurny L-ka nie odznaczył go w SWDR, że zakończył bieg. Czyli skład xx wciąż jedzie do stacji A według SWDR i blokuje układanie innym DR nowych rozkładów do stacji A np. przez 20 min. ??
Tu gorąca prośba do modków od wiki.
Czy można rozwinąć tą tabelkę i pokazać nowym dyżurnym, co się z czym je .... kroczek po kroczku (i nie tylko nowym  ;) ??

Zakładka rozkład jazdy
Podgląd rozkładu
https://wiki.td2.info.pl/index.php?title=Instrukcja_SWDR4
https://wiki.td2.info.pl/images/2/20/SWDR4_-_rozklad_jazdy.jpeg

Łącznie z pokazaniem na rysuneczkach (czytaj, pismo obrazkowe), jak zaznaczamy: pociąg przyjechał, z postojem, odjechał, zakończył bieg ....
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 16 Listopada 2019, 13:35:27
Czemu by miał blokować szlak? SWDR rezerwuje czas tylko na czas przejazdu. Wpisanie godziny usprawnia tylko generowanie rj w przypadku, gdy mechanik przyjechał przed czasem. Jeśli przyjechał przed czasem i nie została mu wpisana godzinna przyjazdu, to tak czy siak nie będzie cały czas blokował szlaku na generowanie rj, a tylko w czasie jego planowego przejazdu.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: kam55 w 16 Listopada 2019, 15:11:19
Stary SWDR miał wbudowany w algorytm unikanie układania rj do odgałęźnych gdzie wyliczył postój >5min.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 16 Listopada 2019, 23:13:22
Nieco wcześniej zaznajomiłem się z tym wątkiem i zacząłem pod tym kątem obserwować co dzieje się na szlakach/stacjach to od strony DR jak i prowadzącego. Wydaje mi się, że problem przepustowości leży w tym, że proporcje pomiędzy liczbą szlaków (nie stacji, a właśnie szlaków, gdy to od tej liczby wynika, ile pociągów może być w ruchu), a pociągami zwykle powoduje to, że sporo z nich stoi z powodu sytuacji ruchowej. Oczywiście częściowa wina leżeć może tak po stronie nierozgarniętych prowadzących jak i DR.
Zastanawiałem się w jaki sposób można temu zaradzić. Wydaje mi się, że należałoby w jakiś sposób zwiększyć liczbę szlaków, ale to na dzień dzisiejszy mogłoby się odbyć tylko na drodze większej ilości pracujących DR, czego nie uda się zrobić, trudno bowiem wyobrazić sobie sytuację zmuszania prowadzących, aby jednak przesiadali się do nastawni.
W takim razie poddaje pod dyskusję taką myśl: a gdyby stworzyć pakiet stacji, nazwijmy to automatycznych, które nie byłyby obsługiwane przez czynnik ludzki? Ich cechą charakterystyczną byłaby prosta budowa, np. stacja położona na linii dwutorowej, z dwoma torami bocznymi, ale przebiegi automatycznie ustawiane byłyby zawsze na wprost. Inne pomysły na tego typu scenerie: sporej długości odcinek SBL, posterunek odstępowy. Za każdym razem budowa powinna być tak przemyślana, aby nie dochodziło do krzyżowań dróg przebiegu pociągów, a semafory mogłyby działać na zasadzie SBL. Stacje te byłyby zawsze czynne, bądź też poszczególne włączały się, gdy proporcja pomiędzy pociągami a otwartymi stacjami byłaby zaburzona. 
Oczywiście problem, który tutaj się pojawia to stworzenie takich stacji. Wiadomo, każdy swojego czasu nie ma zbyt dużo. Ale, aby skrócić czas powstawania takich stacji automatycznych, co powiedzielibyście na ich kopiowanie, np. z innych części stacji (np. posterunek odstępowy, który znajduje się bodajże na scenerii Blaszki poddajemy małym zmianom otoczenia, inna nastawnia, kilka drzew) i nazywamy go inaczej. Może tutaj paść argument, ale czy nie doprowadzi to, że będzie jeździć ciągle po tych samych stacjach, może tylko lekko zmienionych. Doprowadzi, ale czy teraz też tak nie jest?
Jak to wyglądałoby docelowo? Wyobraźcie sobie, że mamy 42 pociągi na stronie (tyle obecnie ich jest), ale nie jest tak jak włączonych 19 scenerii, ale również 42 stacje, czyli 23 automatyczne. Co to daje w efekcie? Na pewno o wiele większą przepustowość, płynność ruchu, tak ważną np. w przypadku pociągów towarowych. Minusem byłoby dłuższe oczekiwanie przez DR na pociągi, ale w tym czasie mogliby np. więcej czasu poświęcić manewrom czy spawnom. Dzisiaj jadąc SM42 nikt nie był chętny do tego, abym mógł odstawić wagony gdzieś na bok. Dlaczego? Gdyż natężenie ruchu powoduje, że przez dłuższe okresy DR jest w stanie skupić się tylko na przejeżdżających pociągach, stąd też znany nam wszystkim inny problem: pozamykane spawny.
Nie uważam, że mój pomysł jest jakoś szczególnie genialny, może już coś podobnego się pojawiło, może byłyby wielkie trudności, aby to wprowadzić, ale chętnie wysłucham Waszych głosów na ten temat.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Malix w 17 Listopada 2019, 01:41:21
Od razu zawiadamiam że jestem w TD2 od niedawna i czytacie moje głupoty na własną odpowiedzialność
Kolega wyżej ma ciekawy pomysł, potrzebna jest większa ilość stacji, jedna sprawa to automatyczne, ja zacząłem myśleć aby wykorzystać nadmiar dyżurnych. Zaznaczam - nie wiem jak wygląda silnik i kod sieciowy, nie mam pojęcia czy to możliwe, nie miałem też jeszcze okazji posiedzieć na dyżurce, ale z logicznego punktu widzenia powinno dać radę.

Plan jest taki:
1. Robimy grupy tych samych, zduplikowanych scenerii, w takiej Głównej grupie siedzi na przykład 10 DR na swoich sceneriach jak do tej pory. Dzięki temu zamiast dostępnych x torów na stacji Bucz, mamy 10 razy więcej
2. Aby było to wykonalne dyżurni musieliby porozumiewać się tylko i wyłącznie grupa do grupy, analogicznie trochę do podstawiania się przez mechów pod semafor. Dyżurny chce wysłać pociąg ze stacji Bucz do stacji Lisiczki, to wybiera grupę Lisiczki, tam system przydziela scenerię która ma możliwość pomieszczenia pociągu.  Pociąg nie musi jechać jak dotychczas ze scenerii Bucz do Lisiczek, tylko może jechać z Grupy Bucz, scenerii Bucz 8, do Grupy Lisiczki, scenerii Lisiczki 2.
3. Komunikacja, tu będzie problem duży, tak samo z SWDR - w takim przypadku dyżurni mogliby się tylko kontaktować z tymi do których mają cel komunikacji, reszta nie powinna być widoczna ze względu na bajzel. Takie jakby sprecyzowane rozmowy grupowe.
4. SWDR mógłby mieć łatwiejsze zadanie, ale ciężej byłoby go dopracować. Algorytm mógłby sobie lepiej dobierać które scenerie akurat są wolne i gdzie ma jechać.
5. Maszniści z tego są wyłączeni, oni widzą tylko zwykłą nazwę scenerii, to co się dzieje po stronie dyżurnych ich nie interesuje.

Aktualnie jest realizm zachowany, mamy po prostu wąskie gardła transportowe, w danym miejscu jest za dużo pociągów naraz i nie ma gdzie wcisnąć następnego, jak na kolei. Tylko że kolej ma łatwiej bo mogą sobie planować rozkłady, a u nas to leci na żywca wszystko. Sposoby już tu były wymieniane, szybka budowa map - bez sensu, lepiej pracować dokładnie nad tymi co mamy i je dopieszczać, a nie wrzucać na prędce byle zapełnić lukę.
Dodatkowe serwery - nadal będą wąskie gardła na niektórych mapach. Zwalanie winy na deweloperów/edytorów - głupie, robią nam super grę i to gratis, a to uczciwa cena.
Dostęp tylko dla ogarniętych DR/Mechów - każdy się kiedyś uczył, a to jest też gra, nie tylko symulator stresowania się bo inni poganiają jak w prawdziwości.

Jeśli jest to ciekawe rozwiązanie zapraszam do dyskusji, jeśli nie to trudno - zdzbaniłem się. Jest 1 w nocy i musiałbym narysować schemat logiczny ale nie mam siły ;P
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 17 Listopada 2019, 10:51:02
Cieszy nas bardzo pomysłowość i kreatywność społeczności, zapraszamy wszystkich potrafiących kodować w C# w środowisku Unity do wspólnej pracy nad rozwojem symulatora.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 17 Listopada 2019, 11:43:56
Pomysł odnośnie, stacji zarządzanych automatycznie chodzi po głowach już od dawna, ale nie było czasu go zrealizować. Dodatkowo np. według mnie tracimy trochę wtedy sens multiplayera. Link do issue: https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/issues/441
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: guest9253 w 18 Listopada 2019, 09:21:42
Jak chodzi o stacje i zwiększenie ich przepustowości to nie będę się rozpisywać - w książkach jest wszystko, co jest wam potrzebne. Zwłaszcza w książce "Stacje kolejowe" Pana Cieślakowskiego.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 18 Listopada 2019, 23:45:55
Bardzo dziękuję za odzew i podanie linka, przeczytałem sobie dyskusję. Co mógłbym dodać? Również pomyślałem o bardzo prostych sceneriach (wycinanych wręcz z tych, które mamy, dla zaoszczędzenia czasu), które mogłyby łączyć niepasujące do siebie wjazdy/wyjazdy ze stacji, czyli: SBL => bez SBL ; elektryfikacja => bez elektryfikacji; dwutorowa linia => jednotorowa linia, itp. Obecnie wiele stacji nie jest włączanych (przede wszystkim jednotorowych), gdyż wiadomo, że ruch na nich będzie niewielki, a czasami wręcz brakuje stacji z którą można się połączyć, dotyczy to okresu około południowego i około północy, gdy ruch się zaczyna bądź kończy.
W jaki sposób wirtualny dyżurny prowadziłby ruch? Przyjmijmy, że mamy stację na której linia dwutorowa przechodzi w linię jednotorową. Zasada byłaby taka, że w tym wypadku tak naprawdę są dwie scenerie, aby zbytnio nie utrudniać ruchu dyżurnemu. Na jednej pociągi jeżdżą od strony linii jednotorowej, a na drugiej od strony linii dwutorowej. Przyjmijmy, że pociąg jedzie od strony linii dwutorowej.
W takim wypadku dyżurny daje wolny blok, gdy na jego scenerii nie ma innego pociągu. Następnie, gdy pociąg pojawiałby się na scenerii w zaznaczonej strefie mogłoby (opcjonalnie) następować losowanie eventu: a) szlak wolny b) semafor zostanie podany za 3 min. (lub inna wybrana wartość minut przez Autora scenerii) c) wjazd na Sz. Towarzyszyć mogłoby odpowiednie powiadomienie mechanika przez dyżurnego. Następnie dyżurny pytałby stację (dane pobrane z SWDR) o wolny szlak. Opcjonalnie, gdy żywy dyżurny odmawiałby bloku, mógłby wysłać wiadomość do pociągu za ile minut szlak będzie wolny. Z kolei automatyczny dyżurny podjąłby automatyczną próbę przy zwolnieniu szlaku.
Zgodzę się z tym, że trochę tracimy sens multiplayera, ale za to zyskujemy w perspektywie dłuższe rozkłady jazdy, a zapewne sporo grono nowych osób, wcześniej zniechęconych czekaniem na wolny spawn. Z perspektywy dyżurnych właściwie zmiana będzie nieodczuwalna, będą nadal mieli kontakt z żywymi mechanikami, a przy niektórych połączeniach również z żywymi dyżurnymi. Z kolei mechanicy będą mieli kontakt z automatycznymi stacjami, ale automatyczne powitania i informacje o stanie semaforów powinny trochę umilić przejechanie im przez automatyczną stację. Za to w perspektywie mogą zyskać znacznie więcej: mniej zapracowanych dyżurnych, a więc poświęcających im więcej czasu (np. na manewry pociągów pasażerskich pod perony, dziś wielu z dyżurnych z tego rezygnuje, podobnie jak z manewrów z wagonami towarowymi; oswojenie L z multiplayer), ale przede wszystkim dłuższe rozkłady jazdy.
Na koniec chciałbym tylko powiedzieć, że bardzo doceniam pracę osób zaangażowanych w projekt i chętnie się w niego włączę. Niestety nie umieć programować, ale gdyby do takiego czegoś miało dojść, chętnie pomogę, np. mogę wstępnie przyjrzeć się stacjom pod kątem, co można z nich wykleić na automatyczne scenerie, itp.
Jeżeli pomysł się spodoba, mogę też opowiedzieć więcej, gdyż przykładów i rozwiązań mam więcej.   
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Cesare w 19 Listopada 2019, 00:22:35

To że sceneria ma ustawiony limit na X pociągów nie znaczy że taka ilość pociągów można zawsze przyjąć. SWDR nie uwzględnia ilości dostępnych krawędzi peronowych czy torów bez krawędzi. Większość pociągów w symulatorze to pociągi pasażerskie. To że mam 9 torów, a czego tylko 4 maja krawędź peronowa nie znaczy że mogę przyjąć na raz 9 pociągów pasażerskich tylko max 4. Do tego kategorycznie unikam stawiania pociągów z długimi postojami w torach głównych zasadniczych, gdyż te mają służyć szybkim przejazdom pociągów które na stacji się nie zatrzymują. Do tego niektóre posterunki nie mają możliwości krzyzowania pociągów, czego znowu SWDR nie uwzględnia. Szlaki się korkują właśnie dlatego że nowicjusze zasiadający na posterunkach odgaleznych biorą wszystko planowo jak leci, a potem się okazuje że pociąg ma 30 minut pt, następna stacja nie bierze, a przez to że skład stoi na podg przed wjazdem to tym samym opóźnia 5 innych składów, które według logiki powinny jechać przed nim. Branie planowych pociągów w ciemno nie sprawdziwszy co robią dalej, czy mają u nas długi postój - może są wytrasowane do scenerii na której DR właśnie ogłosił że się zapchał - powoduje tylko większe opóźnienia.

Dobrze jest w tej kwestii wyrobić sobie nawyk, sprawdzania co się z tym pociągiem dzieje dalej I to nie tylko na naszej scenerii, bo jeśli w rozkładzie pociąg ma jechać do przykładowej Chlastawki, a tam ma długi pt, to możemy się spodziewać że  bardziej rozsądny DR tego składu nie przyjmie i nakaze odczekanie tego postoju na naszej scenerii.

W pełni się z tym zgadzam, można tylko dodać że szczególnie mało doswiadczony DR bardzo często nie zna do końca specyfiki swojej stacji szczególnie jej słabych stron (ilość krawędzi peronowych, ilość krawędzi dostępnych z torów odstawczych, długości torów itd...  i nie planuje w jaki sposób ogarnie poszczególne składy. Trzeba poświęcić trochę czasu na nowej scenerii przed dyżurem na analizę tego, czego można się spodziewać na danej stacji, a nie zakładać, że jakoś to będzie... Wbrew pozorom dyżurka w TD2 wymaga myślenia strategicznego szczególnie jeśli mamy do czynienia ze zmiennymi szlakami i nie da się tego zrobić dobrze skacząc z jednej stacji na inną bez jej dobrego poznania.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 20 Listopada 2019, 11:31:55
Sądzę jednak, że ogólny, uśredniony poziom DR jak i mechaników w radzeniu sobie nie zmieni się jakoś raptownie w przyszłości. Jeżeli DR dojdzie do perfekcji w prowadzeniu ruchu, to w większości przypadków, szybko zacznie poszukiwać nowych wyzwań, zmieni stację, bądź też przestanie się interesować TD2. Podobnie z mechanikami, jeżeli wyjeżdżą sporo, poznają wszystkie stacje, szlaki, sytuacje ruchowe to będzie podobnie. Oczywiście znajdą się zapaleńcy z jednej i z drugiej grupy, którzy będą dalej grać, ale potraktowałbym to jednak jako znacznie mniejszą liczbę osób.
Może warto byłoby urządzić ankietę wśród użytkowników, czy chcieliby, aby pójść w stronę stacji automatycznych? Nie oznaczałoby to wcale, od ręki zajmowania się tym problemem.
Mam wrażenie, że osób zainteresowanych multiplayer TD2 jest więcej niż może przyjąć sam system. Można więc powiedzieć, że Autorzy odnieśli sukces, jednakże jak widać można go rozwijać dalej i poszerzać liczbę osób chcących brać udział w multiplayer TD2.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Mav w 20 Listopada 2019, 15:11:35
Moim zdaniem stacje automatyczne nie mają najmniejszego sensu. Przede wszystkim dlatego, iż automatyczny dyżurny nie zrobi oblotu oraz raczej nie założy blokady na szlak i raczej nie zaczeka, aż szlak stacji następnej będzie wolny i dyżurny, bądź automat się zgodzi na przyjęcie wysyłanego pociągu. Multiplayer w TD2 powstał w zamierzeniu, że zarówno stacje, jak i pociągi będą obsadzane przez ludzi, nie roboty.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Meril w 20 Listopada 2019, 15:31:07
Jaki problem napisać prosty algorytm, który wyślę wiadomość "czy dla <nr> szlak jest wolny?" i by użył blokady?
Nie ma jednej prostej odpowiedzi na to jak zwiększyć przepustowość.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sheken w 20 Listopada 2019, 15:35:53
Moim zdaniem stacje automatyczne nie mają najmniejszego sensu. Przede wszystkim dlatego, iż automatyczny dyżurny nie zrobi oblotu oraz raczej nie założy blokady na szlak i raczej nie zaczeka, aż szlak stacji następnej będzie wolny i dyżurny, bądź automat się zgodzi na przyjęcie wysyłanego pociągu. Multiplayer w TD2 powstał w zamierzeniu, że zarówno stacje, jak i pociągi będą obsadzane przez ludzi, nie roboty.

W 100% się z tobą zgadzam , większość osób przyszło to właśnie przez funkcje Multiplayer i z tego też słynie TD2 . Nie ma co kombinować w Multiplayer i dodawać automatykę . Ja mam satysfakcję że po 2 stronie siedzi prawdziwy człowiek a nie BOT . I myślę że takie coś nie WEJDZIE do Train drivera .
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sarrus w 20 Listopada 2019, 15:48:20
Cytuj
Moim zdaniem stacje automatyczne nie mają najmniejszego sensu. Przede wszystkim dlatego, iż automatyczny dyżurny nie zrobi oblotu oraz raczej nie założy blokady na szlak i raczej nie zaczeka, aż szlak stacji następnej będzie wolny i dyżurny, bądź automat się zgodzi na przyjęcie wysyłanego pociągu. Multiplayer w TD2 powstał w zamierzeniu, że zarówno stacje, jak i pociągi będą obsadzane przez ludzi, nie roboty.

To że coś jest trudne i czasochłonne nie oznacza że jest bez sensu, tylko po prostu trudne i czasochłonne. Mam tu na myśli manewry na stacji prowadzone przez wirtualnego dyżurnego. Z dzwonieniem blokadami myślę byłby mniejszy kłopot. Moim zdaniem większy problem od implementacji stacji automatycznej (co już jest wyzwaniem), byłby obsłużenie różnych przypadków ludzkich zachowań jak na przykład przejechanie S1, cofanie, rozłączenie z aktywnym RJ itp.

W chwili obecnej największy sens miały by takie proste stacje/posterunki łącznikowe, obsługiwane przez automat, jak jednotor-dwutor, zelektryfikowane-niezelektryfikowane oraz SBL-PBL. Coś czego nie ma w rzeczywistości, ale dające dużą elastyczność dla układania rozkładów przez SWDR.

Cytuj
W 100% się z tobą zgadzam , większość osób przyszło to właśnie przez funkcje Multiplayer i z tego też słynie TD2 . Nie ma co kombinować w Multiplayer i dodawać automatykę . Ja mam satysfakcję że po 2 stronie siedzi prawdziwy człowiek a nie BOT . I myślę że takie coś nie WEJDZIE do Train drivera
Jasne, że to jest typowo gra multi, ale jeżeli dodać w niektórych miejscach automat na zastępstwo (zamiast dummy dispatcher), lub jako uzupełnienie (to co pisałem wyżej), to nadal pozostaje grą multi.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Mav w 20 Listopada 2019, 15:54:00
Sarrus nie zgodzę się z Tobą. Po to jest multiplayer, żeby jeździć z ludźmi, nie botami. Jeśli chcesz pośmigać z botami, zapraszam na singla. Jak dla mnie, multik powinien być tylko i wyłącznie sterowany przez ludzi.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sarrus w 20 Listopada 2019, 15:59:51
Tyle że mi się zdarzyło spędzić 30min na singlu w TD2, bo dwóch dyżurnych z kolejnych stacji opuściło swe posterunki. Na szczęście w tym przypadku dummy dispatcher dał radę mnie przepchnąć przez scenerie, ale nie zawsze tak jest. A jak ktoś ma pm to pozamiatane.

Nie rozumiem dlaczego widzisz wszystko czarno-białe. Świat jest pełen odcieni szarości.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Mav w 20 Listopada 2019, 16:11:13
Multik ma być czarno-biały. W takim zamiarze został zrobiony. Ale każdy ma swój gust.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sarrus w 20 Listopada 2019, 16:19:24
Czyli wg Twojego gustu dummy dispatchera też nie powinno być. Ok rozumiem.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Mav w 20 Listopada 2019, 16:20:54
Powinien być, ale tylko w sytuacjach takich, jak wyjście dyżurnego ze stacji z rozkładami. Tylko tyle
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Sarrus w 21 Listopada 2019, 09:51:03
Ja też uważam, że gdyby takie coś powstało, dałoby możliwość jeżdżenia np. nocnym markom o 3 w nocy. Takie stacje mogłyby działać gdy liczba dostępnych stacji jest mniejsza niż trzy na przykład. Wiem jednak, że stosunek korzyści z takich rozwiązań do ilości potrzebnej pracy jest tak mały, że możemy sobie gdybać do końca świata albo TD2 cokolwiek nastąpi pierwsze ;).
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 21 Listopada 2019, 10:12:23
Dodam tylko do dyskusji, że wprowadzenie automatycznych stacji nie oznacza, że będziemy komunikować się tylko z botami, gdyż przykładowo mogłyby one występować średnio np. jako co druga sceneria, bądź też włączały się, gdy stosunek scenerii obsługiwanych przez ludzi : liczba pociągów wskazywałby na tworzące się korki, np. 20 scenerii i 50 pociągów, kwestia tych liczb byłaby do ustalenia.
Jeżeli chodzi o multiplayer i chęć grania tylko z ludźmi, można byłoby taką opcję wprowadzić w SWDR przed wygenerowaniem rozkładu jazdy: "prowadź rozkład jazdy tylko przez scenerie obsługiwane przez ludzi", w analizie mechanik wskazywałby czy zaznaczyć tą opcję. Miałby świadomość, że jej wybranie najprawdopodobniej skróci rozkład jazdy, a może i opóźni wyprawienie pociągu. 
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 21 Listopada 2019, 12:23:44
Doprecyzuję tylko bo widzę że niektóre osoby mają lekko inną wizję. Jeśli miałby by być stacje offline bo na pewno na początku były by to takie stacje jak teraz u dummy dispatchera, czyli nikogo innego byśmy nie widzieli. Było by to spowodowane tym, że teraz dyżurny jest hostem i nie ma możliwości postawienia serwera bez interfejsu graficznego na stan obecny.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: hulek w 21 Listopada 2019, 14:41:19
Jednym ważnym argumentem dla powiększenia przepustowości, jest doświadczenie dyżurnego, który obsadza stacje/posterunek + umiejętność rozdysponowania oraz prowadzenia ruchu pociągów towarowych oraz osobowych. Bez tego ani rusz.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Mav w 21 Listopada 2019, 14:55:08
Respawny na offie? Jakoś tego nie widzę. Jak można grę, której zamysłem hest rozgrywka międzyludzka, obstawiać botami. Przecież to się mija z celem. Idąc Waszym tokiem myślenia, będzie niedługo tak, że będzie przykładowo tylko jeden dyżurny na jakiejś randomowej stacji, a stacji obsadzonych przez boty będzie powiedzmy 20. Gdzie tu logika? Panowie, Panie. Jeszcze raz podkreślam. TD2 multiplayer to rozgrywka międzyludzka, nie człowiek-bot. Jeśli chcecie takiej rozgrywki, MaSZyna wypuściła taki multiplayer. TeDek tym się wyróżnia na tle innych, że tu grają ludzie, nie boty.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 21 Listopada 2019, 15:35:37
Ja w ogóle do tej pory zastanawiam się, czemu automat ostrzeżeń tylko daje warny za wykolejenia się z tytułu prędkości. Tak przy okazji, dlaczego na stacjach offline też je daje? Mniejsza z tym. W ogóle system ostrzeżeń powinien być dodatkowo zrobiony tak, że przykładem idąc przekroczenie sygnału S10 z prędkością 70 i więcej powinno skutkować automatycznym warnem też. Dodatkowo, gdy uzyskamy już blokadę na maszynistę, system automatycznie powinien nas kickować. W sumie do tego pomysłu wiele rzeczy można dodać aby "graczy" przytemperować niektórych.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 21 Listopada 2019, 16:42:16
To powiedz jak rozróżnisz sytuację wygaszenia drogi przebiegu od złej jazdy mechanika. Ogólnie do zrobienia, ale nie na teraz bo by się zaczęły ostrzeżenia sypać fałszywe
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 21 Listopada 2019, 16:57:58
Myślałem o tym w taki sposób, że np. po wygaszeniu semafora z zezwalającego na jakikolwiek inny sygnał, w tym zmiana sygnału na inną prędkość przed nosem... W taki sposób aby od czasu zmiany sygnału przykładowo do 60 sekund system nie mógł nadać kary, a potem no cóż. Nie zauważyłem sygnału który już stał od minuty bez zmian? Hmm :) Oczywiście sposobów na wykonanie jest miliony.
Tytuł: Odp: Jak zwiększyć przepustowość
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 02 Stycznia 2020, 11:44:55
To dotyczy już na marginesie tej kwestii omawianej w tym temacie, ale może warto byłoby założyć ankietę, które z rzeczy najbardziej doskwierają użytkownikom, ale np. z podziałem od strony bycia mech jak i DR, np. właśnie częste i długie postoje, słaba obsługa ze strony DR, brak wolnych miejsc jako DR, itd. Mogłoby to jakoś pomóc w wybieraniu kolejnych celów rozwoju symulatora.
Jednakże, aby nie zamieniła się ona w połajankę Autorów, którzy przecież poświęcają własny czas, można byłoby jednocześnie w wątku ankiety wypisywać rzecz za które lubimy TD2 :)